Resident Evil Village

Horror PC PS5 PS4 XBOX Resident Evil Village

Gisteren boss 2 en 3 verslagen op naar de 4 en de laatste. Ik geeft dit spel naar 5uurs gespeeld te hebben een dikke 9/10.
 
Ben benieuwd voor wat nog gaat komen, net aan het huis van 2de lord aangekomen (Beneviento). Kijk enorm uit naar dit gedeelte!

Liking it so far!
 
Is dit spel toegankelijk voor de casual niet-zo-mega-fan-van-jumpscares gamer? Genre, als the last of us 2 voor mij een 6/10 qua verschieten is, wat is dit dan?

Ik vind de setting precies zalig maar geen zin om op één avond door al mijn proper onderbroeken te zijn :unsure:
 
Is dit spel toegankelijk voor de casual niet-zo-mega-fan-van-jumpscares gamer? Genre, als the last of us 2 voor mij een 6/10 qua verschieten is, wat is dit dan?

Ik vind de setting precies zalig maar geen zin om op één avond door al mijn proper onderbroeken te zijn :unsure:
Mja ik ben maar 1 keer sereues verschoten maar ik ken dan bijna ook alle truckjes en zie meestal wel iets aankomen.


Er zitten niet veel jumpscares in ook.

Het is geen until dawn,visage of dergelijke
 
Heb het spel zelf niet gespeeld (ik kijk een playthrough op YouTube), maar zit wel al over halfweg denk ik en echt jump-scares zijn er niet. Maar ik denk dat dat sowieso nog net iets anders is wanneer je aan het spelen bent. Is voor mij iets zwaarder dan The Last of Us, maar niet extreem veel (tot nu toe).

EDIT: ik denk net aan de Ground-Zero scene in TLOU2... Zal niet veel verschil zijn dan :p
 
Heb het spel zelf niet gespeeld (ik kijk een playthrough op YouTube), maar zit wel al over halfweg denk ik en echt jump-scares zijn er niet. Maar ik denk dat dat sowieso nog net iets anders is wanneer je aan het spelen bent. Is voor mij iets zwaarder dan The Last of Us, maar niet extreem veel (tot nu toe).

EDIT: ik denk net aan de Ground-Zero scene in TLOU2... Zal niet veel verschil zijn dan :p
Ground zero... Achtervolgt me nog steeds.
 
Game uitgespeeld na 9 uurs op medium.

Beste re game wat ik heb gespeeld en ik heb redelijk veel re games al gespeeld.
 
Ook uitgespeeld, ik vond deze algemeen wel beter dan de 7. Maar ik vond de 7 wel spannender qua sfeer.

Het einde van Village is dan wel weer beter dan de 7.

Echt toppertje dit!
 
ga de 7 nog eens proberen. werd nogal misselijk van de first person view, na 2u bestopt. sfeer zat wel goed. daarna 8 ergens proberem op de kop te tikken.
 
Ik heb hem uit. Afgeklokt op 11 uur en een klets op Standard.
Kijk ik naar de trofeeën:
-speel het spel uit binnen 3 uur
-speel het spel uit door alleen melee aanvallen te doen
-speel het spel uit en genees maximaal 10 keer.
Doink ??

Allemaal goed doenbaar hoor! Je begint de lay-out wel te kennen na 2 playthroughs.

Eerste playthrough normal 16 uur over gedaan... echt alles afgezocht en wat sightseeing gedaan!
2e playthrough op Village of Shadows difficulty, net geen 7 uur over gedaan volgens de savefile, maar daar zit komt toch wel een uur of 4 retry bij want... ik wou het wat moeilijker maken en heb het zonder infinite ammo en zonder te healen... Bossfights waren serieus moeilijk aangezien ik bij elke hit kreupel was :p
3e playthrough op casual met infinite ammo net onder de 2 uur afgeklokt!

En nu wat Mercenaries spelen en op elke stage SS rank halen, dan kan ik mijn melee only playthrough doen met de lightsaber ipv de Karambit!

Echt een top game. En ik vond de verhaallijn heel sterk, kudos.
 
Ik zit ondertussen bijna aan het einde, heb een paar keer goed kunnen doorspelen dankzij feestdagen en extra dag verlof.
Ben benieuwd naar de afronding van het verhaal. Tot nu vind ik hem beter dan RE7, veel meer afwisselende omgevingen deze keer (of mijn geheugen laat mij in de steek).

Toch al zeker een paar pittige stukken gehad ook waar je zelfs met een groot arsenaal aan wapens even machteloos staat.
 
Terug
Bovenaan