Resident Evil Village

Horror PC PS5 PS4 XBOX Resident Evil Village

Geen fan van het spel kheb wel wat streams gezien maar speelt dat zich nu af voor of na RE 7 ? Want de namen Ethan en Mia en hoe Mia eruit ziet lijkt dat wel hard op RE7...
Mag tussen spoilers
 
Zeer content met de game so-far. 3 uurtjes in en toch al een paar keer ongemakkelijk geworden :).
Setting spreekt mij enorm aan, ook lang geleden dat ik nog eens alle bij-vondsten vol aandacht gelezen heb.

Ben eigenlijk wel te vinden voor de geschatte 8-10 uur. Ik kan mij mateloos ergeren aan al die AAA titels die het gewoon eindeloos blijven rekken
zonder enige toegevoegde waarde.
We kunnen natuurlijk vloeken over de 69,99 die ze ervoor vragen in de store.
 
Moet je de vorige delen gespeeld hebben om deze te begrijpen?
ik ben de gameplay via streams aan het zien: ge krijgt een korte intro in het begin die u een beetje achtergrond geeft. Voor de rest is het een verhaal op zijn eigen. En zelfs degenen die de vorige verhalen hebben gespeeld zitten met vragen :p Wat ge wel gaat missen zijn de hints naar de vorige delen, maar op zich maakt dat niets uit.
 
RE7 is toch aan te raden voor je aan deze begint, je krijgt wel een korte samenvatting maar het is toch anders als je hem gespeeld hebt. En 7 is ook gewoon een zeer goeie game, beter dan Village vind ik persoonlijk.
 
Zeer fel uitgekeken hiernaar en ondertussen 4-5 uurkes gespeeld. Zeer tevreden intussen. Prachtig spel en de settings die ik ondertussen ben tegen gekomen met grote meid, zeer kleine meid en kleine, vieze man zijn zeer atmosferisch. Puzzels/verkennen is typisch RE gelijk je gewoon bent van 7 en 4, wapens upgraden en the Duke zijn menu is een leuke toevoeging voor mij tegenover RE7. Standard mode valt heel goed mee, kzou bijna denken dat k beter op hardcore was gestart.

Vriendin kijkt de hele tijd mee en mijn grootste klacht is ook die van haar: FOV... waarom is dit zo nauw genomen? Maakt gewoon rondkijken/verkennen minder aangenaam en kan me zelfs inbeelden dat sommigen zich er een beetje misselijk bij gaan voelen. Als je in sommige ruimtes echt aandachtig moet zoeken naar clues is dit toch mild vervelend.

Zelfs als k hem uitgespeeld heb op minder dan 10 uur zal k blij zijn om er eens door te racen op hardcore met geüpgrade wapens. :D
 
Ook hiermee aan de slag gegaan en gisteren de 3e big boss kunnen verslaan.
Heel goed spel. Eigenlijk is het een mengeling tussen Resi 7 (verhaal gaat verder op dit deel, dus aan te raden om eerst deel 7 te spelen) en Resi 4 (wapens upgraden, kopen en verkopen bij een merchant, schatten zoeken en kristallen van het plafond schieten).
 
Ook eens kunnen verder doen en smaakt naar meer maar een echt resident evil gevoel heb ik toch niet.
 
Toppertje hier ! Net uit het kasteel. Hopelijk mag ik nog een lange weg afleggen. Speel deze graag op men gemakske. Ik ben wel een broekie. Ben deze run gestart op easy. “Shame”. Man man man.
 
Toppertje hier ! Net uit het kasteel. Hopelijk mag ik nog een lange weg afleggen. Speel deze graag op men gemakske. Ik ben wel een broekie. Ben deze run gestart op easy. “Shame”. Man man man.
ik probeer elke kamer/gebied blauw te krijgen op de map = geen voorwerpen meer die over blijven. Elk hoekje zoeken dus
 
In het begin van het dorp als je voorbij de church gaat dan kom je bij, ik denk "Luiza's house" (waar de vader in een lycan veranderd). Uiteindelijk brand dit huis uit terwijl je moet ontsnappen. Maar er is nog 1 room in dit huis dat bij mij rood ziet maar ik kan precies via geen kant het huis nog binnengaan? Word deze later in het spel terug toegankelijk?
 
In het begin van het dorp als je voorbij de church gaat dan kom je bij, ik denk "Luiza's house" (waar de vader in een lycan veranderd). Uiteindelijk brand dit huis uit terwijl je moet ontsnappen. Maar er is nog 1 room in dit huis dat bij mij rood ziet maar ik kan precies via geen kant het huis nog binnengaan? Word deze later in het spel terug toegankelijk?
Nee ook
kasteel en het moeras worden ontoegankelijk
 
Ik heb hem uit. Afgeklokt op 11 uur en een klets op Standard.
Kijk ik naar de trofeeën:
-speel het spel uit binnen 3 uur
-speel het spel uit door alleen melee aanvallen te doen
-speel het spel uit en genees maximaal 10 keer.
Doink ??
 
Ik heb hem uit. Afgeklokt op 11 uur en een klets op Standard.
Kijk ik naar de trofeeën:
-speel het spel uit binnen 3 uur
-speel het spel uit door alleen melee aanvallen te doen
-speel het spel uit en genees maximaal 10 keer.
Doink ??
Leve NG+ met infinite ammo en consoorten
 
Terug
Bovenaan