Resident Evil Village

Horror PC PS5 PS4 XBOX Resident Evil Village

Nieuwe demo's op komst. Slechts 24u beschikbaar en maximaal een uur te spelen.

Players can explore the village and castle areas of the game for up to 60 minutes in a limited time demo for PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, Steam and Stadia. This multiplatform demo will be accessible for 24 hours. In advance of the multiplatform demo, PlayStation 5 and PlayStation 4 players will have two early access opportunities, where they will have an eight-hour window to play 30 minutes for each section.

All platforms demo dates (Village + Castle access)​

European demo dates
  • May 2 - May 3 at 2 a.m. CEST

PlayStation Early Access demo dates​

European demo dates
  • April 18 - 7 p.m. CEST (Village)
  • April 25 - 7 p.m. CEST (Castle)
 
Misschien eens proberen, om te zien of het mijn ding is. Trailers zien er wel goed uit alleszins!
 
net keer van de US store de demo afgehaald, via die store is de demo live binnen goeie 15 uren.
moet wel echt de demo herdownloaden via ander account. aleen account switchen werkt niet.
 
Grafisch trekt dat op niet veel vind ik of ik verwacht teveel op de ps5,voor de rest kan je niet veel zeggen,wat is 30min in zo een spel,ik kijk meestal uren rond in zo een game.
 
Ik heb enkel de maiden demo gespeeld maar dat zag er grafisch juist fantastisch uit, echt super veel detail in dat kasteel en ook qua sfeer zat dat echt goed. Heb de laatste demo niet gespeeld omdat ik hem toch sowieso ga halen.
 
Man wat een barslechte pc demo...
Ik bedoel dan slecht omdat ik hem nog niet eens aan de praat krijg, ik kan geen commentaar geven over de inhoud.

Recent heb ik een nieuwe pc gebouwd, ik kan cyberpunk spelen op ultra settings, maar resident evil...

Het begon met het aanpassen van de opties.
Standaard stond bijna alles op low en ook de resolutie was veel te laag.
Elke keer als je de resolutie slider beweegt dan refresht de gehel scherm resolutie naar de nieuwe gekozen resolutie.
Euh, wat? Dit heb ik nog bij geen enkel andere game gezien. Normaal kies je eerst uw resolutie, pas je die dan toe en dan krijg je enkele seconden om te bevestigen dat je de resolutie wilt behouden.

Dan staan er onderaan de graphics settings page allerlei balkes (shadow quality, image quality, lightning quality, etc...)
Bij geen enkele grafische setting is het duidelijk waar de setting juist invloed op heeft tot je de setting aanpast.
Na wat settings verhoogd te hebben stonden enkele metertjes onderaan in het rood en draait het spel voor geen meter meer.
Zelfs op CTRL ALT DEL reageert de pc niet meer. Enkel ALT F4 kan nog soelaas brengen.
Het spel (en zelfs de pc) enkele malen herstart maar telkens bij het opstarten gaat het spel weer zo traag en kan ik enkel ALT F4 gebruiken.

Demo uninstalled, terug gedownload, werkt weer maar alles staat natuurlijk terug standaard.
Opnieuw wat liggen knoeien met de settings, 1 balkje ging in het rood en patat weer van hetzelfde.
Onspeelbaar gewoon.

Buiten deze demo kan ik alles zonder problemen spelen.

Ik hoop zo hard dat de retail versie toch wat beter gaat werken want ik kijk enorm uit naar deze titel...
 
Man wat een barslechte pc demo...
Ik bedoel dan slecht omdat ik hem nog niet eens aan de praat krijg, ik kan geen commentaar geven over de inhoud.

Recent heb ik een nieuwe pc gebouwd, ik kan cyberpunk spelen op ultra settings, maar resident evil...

Het begon met het aanpassen van de opties.
Standaard stond bijna alles op low en ook de resolutie was veel te laag.
Elke keer als je de resolutie slider beweegt dan refresht de gehel scherm resolutie naar de nieuwe gekozen resolutie.
Euh, wat? Dit heb ik nog bij geen enkel andere game gezien. Normaal kies je eerst uw resolutie, pas je die dan toe en dan krijg je enkele seconden om te bevestigen dat je de resolutie wilt behouden.

Dan staan er onderaan de graphics settings page allerlei balkes (shadow quality, image quality, lightning quality, etc...)
Bij geen enkele grafische setting is het duidelijk waar de setting juist invloed op heeft tot je de setting aanpast.
Na wat settings verhoogd te hebben stonden enkele metertjes onderaan in het rood en draait het spel voor geen meter meer.
Zelfs op CTRL ALT DEL reageert de pc niet meer. Enkel ALT F4 kan nog soelaas brengen.
Het spel (en zelfs de pc) enkele malen herstart maar telkens bij het opstarten gaat het spel weer zo traag en kan ik enkel ALT F4 gebruiken.

Demo uninstalled, terug gedownload, werkt weer maar alles staat natuurlijk terug standaard.
Opnieuw wat liggen knoeien met de settings, 1 balkje ging in het rood en patat weer van hetzelfde.
Onspeelbaar gewoon.

Buiten deze demo kan ik alles zonder problemen spelen.

Ik hoop zo hard dat de retail versie toch wat beter gaat werken want ik kijk enorm uit naar deze titel...
Ik heb met de pc uit mijn sig de gehele demo kunnen uitspelen. +-15min. voor het kasteel en +-22min. voor het dorpje.
Je spreekt van een nieuwe pc, dan is je GPU toch al niet meer van de kepler architectuur?
Is het een RTX? Wat als je de RTX effecten uitzet? Al geprobeerd met DLSS?
 
Ik heb met de pc uit mijn sig de gehele demo kunnen uitspelen. +-15min. voor het kasteel en +-22min. voor het dorpje.
Je spreekt van een nieuwe pc, dan is je GPU toch al niet meer van de kepler architectuur?
Is het een RTX? Wat als je de RTX effecten uitzet? Al geprobeerd met DLSS?
Er zit een RTX 3070 in mijn pc.

Ik zou graag de RTX effecten uitschakelen maar zodra 1 van die meters in het rood komt beweegt er gewoon niets meer in het spel.
En ook niet na herstart want hij heeft die aanpassingen dan blijkbaar opgeslagen.
DLSS zet ik standaard aan btw, dat is de beste uitvinding op GFX niveau de laatste jaren :)

*edit* Het zal trouwens niet veel voorkomen mijn problemen aangezien ik er op internet veel over terug vind.
Maar dit irriteerde mij zo mateloos dat mijn goesting om het volledige spel te kopen nu een twijfelgeval is geworden.
Aangezien er 30 games geinstalleerd staan waarvan geen enkele problemen geeft kan ik enkel concluderen dat het iets specifieks is met Resident Evil Village (hopelijk enkel in de demo)
 
Veel te veel voor betaald op de Xbox Store (xbox series s, enkel digitaal mogelijk), maar heb er wel veel zin in.
 
Terug
Bovenaan