The Dark Pictures: The Devil in Me

Adventure PC PS5 PS4 XBOX The Dark Pictures: The Devil in Me

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
tdp4.png


release: 18 november 2022
genre: adventure, horror
dev: Supermassive Games

The Dark Pictures 4.

A group of documentary film makers receive a mysterious call inviting them to a modern-day replica of serial killer H.H. Holmes’ “Murder Castle.” It’s an opportunity that’s too good to pass up and could be just the thing they’re looking for to win some much-needed public interest.

The hotel is the perfect set for their new episode, but things aren’t quite as they seem. The crew discover they’re being watched and even manipulated, and suddenly there’s much more at stake than just their ratings!

 
Vind ik ook, heb nu de demo gespeeld van de laatste die uitgekomen is en het ziet er allemaal zo plastiekerig uit. En hun mond is ook zo raar vind ik.

Until dawn was dan een stuk beter
 
 
 
Heeft de ps5 versie 60fps? Want The Quarry had dat niet en heb mij daar eigenlijk aan gestoord. Kort daarna Little Hope gespeeld in 60fps en was hierdoor een beter ervaring.
 
Heeft de ps5 versie 60fps? Heeft de ps5 versie 60fps? Want The Quarry had dat niet en heb mij daar eigenlijk aan gestoord. Kort daarna Little Hope gespeeld in 60fps en was hierdoor een beter ervaring.

De game heeft net als Little Hope een "performance mode" met hogere framerate.

 
Gisteren aan begonnen coop met een maat van mij.
Ben grote fan van the dark anthology pictures en deze zet mooi de lijn van goede games voort.

The good
- Verhaal is heel goed, inderdaad de beste uit de reeks tot nu toe. De inclusie van real life serial killer H.H. Holmes is echt een meerwaarde
- Gfx zijn zoals bij de vorige heel goed
- Geluid en stemmen zitten goed

The bad
- De online coop is echt buggy as hell. Het is speelbaar, maar om de minuut word uw partner onzichtbaar, animaties werken niet, uw partner teleport van hier naar ginder,... Wat ook enorm storend is, is het feit dat als uw partner in een animatie zit (bv. deur opendoen, ergens op klimmen, door een smalle spleet kruipt) je moet wachten tot heel deze animatie voorbij is voor je zelf iets kan doen. In praktijk wil dit dus zeggen dat je de helft van de tijd staat te wachten als uw partner nog met iets bezig is. Dat Supermassive Games de online in deze staat durft lanceren vind ik echt onbegrijpelijk. Reden te meer omdat ze met 4 games toch voldoende ervaring hebben en deze problemen niet in de vorige games zaten.
- Jij en je partner spelen heel regelmatig andere stukken waar je zelf niks van te zien krijgt en zo wel wat van het verhaal mist als je enkel de coop speelt. Dit was in de vorige games ook soms maar hier is het precies constant dat je gescheiden speelt buiten enkele stukken die je samen doet.

Koop je deze voor de singleplayer? DOEN! Ik heb hem nog niet uitgespeeld maar naar mijn eerste indrukken is deze de beste uit de reeks.
Koop je deze voor de coop? Dan zou ik toch nog even wachten met aankopen tot de initiële bugs opgelost zijn. Zoals gezegd, het is speelbaar, maar het haalt u wel regelmatig uit de immersie met de bugs.
 
Gisteren aan begonnen coop met een maat van mij.
Ben grote fan van the dark anthology pictures en deze zet mooi de lijn van goede games voort.

The good
- Verhaal is heel goed, inderdaad de beste uit de reeks tot nu toe. De inclusie van real life serial killer H.H. Holmes is echt een meerwaarde
- Gfx zijn zoals bij de vorige heel goed
- Geluid en stemmen zitten goed

The bad
- De online coop is echt buggy as hell. Het is speelbaar, maar om de minuut word uw partner onzichtbaar, animaties werken niet, uw partner teleport van hier naar ginder,... Wat ook enorm storend is, is het feit dat als uw partner in een animatie zit (bv. deur opendoen, ergens op klimmen, door een smalle spleet kruipt) je moet wachten tot heel deze animatie voorbij is voor je zelf iets kan doen. In praktijk wil dit dus zeggen dat je de helft van de tijd staat te wachten als uw partner nog met iets bezig is. Dat Supermassive Games de online in deze staat durft lanceren vind ik echt onbegrijpelijk. Reden te meer omdat ze met 4 games toch voldoende ervaring hebben en deze problemen niet in de vorige games zaten.
- Jij en je partner spelen heel regelmatig andere stukken waar je zelf niks van te zien krijgt en zo wel wat van het verhaal mist als je enkel de coop speelt. Dit was in de vorige games ook soms maar hier is het precies constant dat je gescheiden speelt buiten enkele stukken die je samen doet.

Koop je deze voor de singleplayer? DOEN! Ik heb hem nog niet uitgespeeld maar naar mijn eerste indrukken is deze de beste uit de reeks.
Koop je deze voor de coop? Dan zou ik toch nog even wachten met aankopen tot de initiële bugs opgelost zijn. Zoals gezegd, het is speelbaar, maar het haalt u wel regelmatig uit de immersie met de bugs.
Ik ben dus akkoord, vooral over dat héél buggy gedoe.
Het PR-bureau zei dat er 'enkele bugs' inzaten nadat ze m'n review lazen, maar ben blij dat hier toch bevestigd wordt dat het veel meer is dan 'enkele bugs'.
 
Terug
Bovenaan