Resident Evil 4

Horror PC PS5 PS4 XBOX Resident Evil 4

Aaaah, kriebelt al om voor die plat te gaan! :love2:

Powerpyx hun guide staat al online: https://www.powerpyx.com/resident-evil-4-remake-trophy-guide-roadmap/

  • a 100% playthrough for completing all Treasures & Castellans & Merchant Requests -> for all collectible trophies & chapter-specific trophies
  • a playthrough on Standard Difficulty with the final rating of S+ ->
    :silver:
    Mission Accomplished S+ (*does not stack with Hardcore S+)
  • a playthrough on Hardcore Difficulty with final rating of S+ ->
    :gold:
    S+ Rank Investigator
  • a playthrough while using only knives and handguns ->
    :silver:
    Minimalist
  • a playthrough without using any healing items ->
    :silver:
    Frugalist
  • a playthrough wihout talking to the merchant even once ->
    :silver:
    Silent Stranger
  • a playthrough on Professional difficulty on New Game without using any special weapons -> Unlocks “Handcannon” weapon for
    :bronze:
    Gun Fanatic
  • a playthrough on Professional Difficulty with final rating of at least A -> Unlocks “Chicago Sweeper” weapon for
    :bronze:
    Gun Fanatic

Silent Stranger en Gun Fanatic worden wel pittig. Respect voor de uitdaging, maar anderzijds jammer dat je voor veel van je volgende playthroughs de "leuke speeltjes" niet kan gebruiken voor trophies.
Good luck chuck! Deze schrikken mij dan persoonlijk toch al wat meer af dan al die soulslikes xD
 
Heb gisteren het origineel een uurtje gespeeld HD versie, en het begin van de game is toch redelijk anders tov de demo of het kan ook anders zijn in de full game die hond om een vb te geven.
Had niet zo lang terug een vid gezien waarin ze het vernoemde dat er wel wat zaken anders zijn. Niet alleen game mechanics, maar ook stukken in het spel zelf, dingen weg, nieuwe dingen er bij, etc. Dus het is idd geen 1 op 1 copy paste.
 
Good luck chuck! Deze schrikken mij dan persoonlijk toch al wat meer af dan al die soulslikes xD

Controversiële mening misschien, maarre Dark souls 1, 2, Bloodborne en Elden Ring hebben in mijn ogen vrij simpele plats. Er kruipt wel wat tijd in, maar als ge een goede built hebt of ge googelt eentje waarmee ge het merendeel van de game kunt cheesen en uw plat-time zeer goed meevalt.

Deze ziet er misschien pittig uit, maar in mijn ogen zal het lang niet zo moeilijk zijn qua skill-niveau.

Sekiro is op dat vlak bvb een klasse apart. Ge moet het spel leren spelen, er is bijna geen cheese-strat en sword-saint Ishin gaat u ontelbare keren vernietigen.

Devil may cry 5 is nog erger, S-rank op elke missie, op elke difficulty -> Nog minder vergeeflijk dan Sekiro want ge zit op een timer om die S-ranks te behalen :D
 
Oooooowww Silent Stranger gaat wel een leuke zijn.
Controversiële mening misschien, maarre Dark souls 1, 2, Bloodborne en Elden Ring hebben in mijn ogen vrij simpele plats. Er kruipt wel wat tijd in, maar als ge een goede built hebt of ge googelt eentje waarmee ge het merendeel van de game kunt cheesen en uw plat-time zeer goed meevalt.
Enneuh.. het zijn eigenlijk saaie plats :p

Zou eens een mooie erkenning zijn van de community dat ze er een SL1 achievement in steken(niet dat ik het kan) of wat andere meer meta gerichte dingen, zoals een no shield run. Full solo etc. Alez langs ene kant zijn de meta mogelijkheden altijd wel in de handen van de spelers, maar toch.
 
Controversiële mening misschien, maarre Dark souls 1, 2, Bloodborne en Elden Ring hebben in mijn ogen vrij simpele plats.
Nope, 100% gelijk heb je. Je vergeet zelf nog te zeggen dat je andere spelers kan laten helpen ook. Ikzelf heb gewoon geen ervaring met RE en iedere keer als ik het zie vind ik het er moeilijk uit zien gewoon, terwijl als ik zo een souls game zie dan denk ik meeeeh zal wel lukken.
 
Ben aan het twijfelen tussen platform voor deze.

Ps5 xsx of pc.

Vrr is beter op xbox framerates zijn beter op ps5.

Weinig gevonden over pc maar re8 had issues met denuvo.

Choices choices.
 
Oooooowww Silent Stranger gaat wel een leuke zijn.

Enneuh.. het zijn eigenlijk saaie plats :p

Zou eens een mooie erkenning zijn van de community dat ze er een SL1 achievement in steken(niet dat ik het kan) of wat andere meer meta gerichte dingen, zoals een no shield run. Full solo etc. Alez langs ene kant zijn de meta mogelijkheden altijd wel in de handen van de spelers, maar toch.

Ja, als het nu niet zo een leuke games waren(voor mij alleszins) zou ik de moeite er niet insteken.

Dark souls 3 vraagt een onnozel grote hoeveelheid grinding (invasions) voor specifieke spells/items en daar wou k me echt niet meer mee bezig houden.

SL1_RUN is al een heel pittige, maar zou wel tonen wat voor ballen Miyazaki heeft als ze dat eens deden. :D Trophy met SL50-cap kan in mijn ogen ook al vrij veel uitdaging bieden voor de gemiddelde souls-speler.
Nope, 100% gelijk heb je. Je vergeet zelf nog te zeggen dat je andere spelers kan laten helpen ook. Ikzelf heb gewoon geen ervaring met RE en iedere keer als ik het zie vind ik het er moeilijk uit zien gewoon, terwijl als ik zo een souls game zie dan denk ik meeeeh zal wel lukken.

Parry-windows in RE4 zullen minder vergeeflijk dan in Elden Ring zijn denk ik. :p Summons gebruiken is fijn, maar meestal bonk ik toch liever men hoofd nog een paar keer tegen de Malenia-muur, dan een summon te plukken.

Ben aan het twijfelen tussen platform voor deze.

Ps5 xsx of pc.

Vrr is beter op xbox framerates zijn beter op ps5.

Weinig gevonden over pc maar re8 had issues met denuvo.

Choices choices.

Hopelijk een deftige pc-port, kzou het toch net niet riskeren op dag1.
 
Nu de keuze digitaal 55€ ( heb nog psn te goed via ps stars )/ gewone versie 59€/ of steelcase versie 75€
 
Mijn eerst run op easy, maar ik doe gelijktijdig een tweede save op normal. Ik zoek nu alles zelf uit voor zonder guide en al 8uur bezig en zit nog maar aan chapter 4 van de 16.
Details waren in de RE2 remake wel beter maar was ook de setting, ik speel ook op performance omdat er toch veel actie in zit.
 
Ik zit 14u ver en ik heb eigenlijk niets dan lof voor dit spel. Wat een remake. Het heeft de spirit van het origineel maar in een modern jasje. De gameplay is heerlijk, intuïtief en er zit zoveel variatie tussen de verschillende segmenten. Ik ben ook verbaasd hoeveel stukken van de oude game het overleefd hebben terwijl ik dacht dat ze nu wat antiek zouden zijn of ze niet modern gemaakt kunnen worden. Het is duidelijk dat de makers iets meer voor realisme gaan hierin maar ze slagen erin om de meer campy puzzels en stukken mooi te verwerken.
 
Ik zit 14u ver en ik heb eigenlijk niets dan lof voor dit spel. Wat een remake. Het heeft de spirit van het origineel maar in een modern jasje. De gameplay is heerlijk, intuïtief en er zit zoveel variatie tussen de verschillende segmenten. Ik ben ook verbaasd hoeveel stukken van de oude game het overleefd hebben terwijl ik dacht dat ze nu wat antiek zouden zijn of ze niet modern gemaakt kunnen worden. Het is duidelijk dat de makers iets meer voor realisme gaan hierin maar ze slagen erin om de meer campy puzzels en stukken mooi te verwerken.

Zitten er veel nieuwe stukken in alsook ook meer story of zijn dit maar kleine zaken ?
 
Zitten er veel nieuwe stukken in alsook ook meer story of zijn dit maar kleine zaken ?
Om niet te veel te spoilen, maar het verhaal is gewoon een stuk beter gedaan en een pak logischer. Nu zijn er betere redenen dat bepaalde gebeurtenissen zich voordoen, bepaalde personages op een plek verschijnen of zelfs lore redenen dat er geheime paden of puzzels zijn.

Het is een tijdje geleden dat ik de originele heb gespeeld, maar er zitten alvast nieuwe puzzels in in plaats van de oude, en sommige stukken zijn gewoon volledig opnieuw bedacht. Ik denk niet dat er echt volledig nieuwe grote stukken inzitten, maar ze hebben ook gewoon maar weinig weggenomen van het oorspronkelijke spel. Met mijn 14u schat ik dat ik nu op iets meer dan halverwege zit.
 
Om niet te veel te spoilen, maar het verhaal is gewoon een stuk beter gedaan en een pak logischer. Nu zijn er betere redenen dat bepaalde gebeurtenissen zich voordoen, bepaalde personages op een plek verschijnen of zelfs lore redenen dat er geheime paden of puzzels zijn.

Het is een tijdje geleden dat ik de originele heb gespeeld, maar er zitten alvast nieuwe puzzels in in plaats van de oude, en sommige stukken zijn gewoon volledig opnieuw bedacht. Ik denk niet dat er echt volledig nieuwe grote stukken inzitten, maar ze hebben ook gewoon maar weinig weggenomen van het oorspronkelijke spel. Met mijn 14u schat ik dat ik nu op iets meer dan halverwege zit.
Dikke merci voor de uitleg.
 
Heeft iemand die Lenticular editie van GM?

Hoe ziet die er uit, is da iets speciaals? Foto altijd leuk.

Edit: Nvm zag een vid online en zag nadien dat het spel in GM zo goed als uitverkocht is Zzzz
 
Heeft iemand die Lenticular editie van GM?

Hoe ziet die er uit, is da iets speciaals? Foto altijd leuk.

Edit: Nvm zag een vid online en zag nadien dat het spel in GM zo goed als uitverkocht is Zzzz
Ik heb die versie ja, is heel knap. Soort van 3D. Eens uitgespeeld komt ie hier te koop, ook nog met ongebruikte pre-order code.
Wel ffkes geduld hebben want ik moet er nog aan beginnen en mijn tempo...😁
 
Kheb nog nooit nen RE game gespeelt en ben mezelf er voor aant op peppen. Nu dat ik eindelijk ervan overtuigd was en zelf besloten heb em zelf op PS te spelen voor zo veel mogelijk te completen vind ik em nergens buiten voor €70 wat ik echt veel te veel vind :S

Op PC kan ik em wel kopen voor €38... maja kging em completen xD
 
Terug
Bovenaan