Resident Evil 4

Horror PC PS5 PS4 XBOX Resident Evil 4

Mercenaries en Ada bevestigd?
Easy Allies review bevestigt dat Mercenaries eraan komt(maar niet aanwezig op launch) en Assignment Ada is niet aanwezig en niets over vermeld.

Beetje zure noot. Fijn dat we niet lang moesten wachten na officiële trailer op de game zelf, maar hoe slaagt Capcom er steeds in om de multiplayer-kant van RE-games te klooien? Gewoon slecht management of willen ze het post-release pushen om de hype langer in stand te houden.

Assignment Ada krijgen we hopelijk later nog, maar inderdaad stom dat het weggelaten werd.
 
Spijtig. Koop hem dan wel eens ze die hopelijk er gratis of aan een zacht prijsje toevoegen.

Nu toch aan een replay bezig van het origineel, HD mod uiteindelijk nooit uitgespeeld :p
(controller scheme 2 is trwns ver superieur, wereld van verschil).

Iets wat me altijd wel stoorde in het origineel, en een slechte trendsetter bleek(zie Dead Space), is het absurd aantal save points. Elke 10 minuten vordering heb je er wel 1. Komt de spanning eigenlijk echt niet ten goede heh.
 
Spijtig. Koop hem dan wel eens ze die hopelijk er gratis of aan een zacht prijsje toevoegen.

Nu toch aan een replay bezig van het origineel, HD mod uiteindelijk nooit uitgespeeld :p
(controller scheme 2 is trwns ver superieur, wereld van verschil).

Iets wat me altijd wel stoorde in het origineel, en een slechte trendsetter bleek(zie Dead Space), is het absurd aantal save points. Elke 10 minuten vordering heb je er wel 1. Komt de spanning eigenlijk echt niet ten goede heh.
Callisto is nog erger elke voorgang is direct auto save
 
Spijtig. Koop hem dan wel eens ze die hopelijk er gratis of aan een zacht prijsje toevoegen.

Nu toch aan een replay bezig van het origineel, HD mod uiteindelijk nooit uitgespeeld :p
(controller scheme 2 is trwns ver superieur, wereld van verschil).

Iets wat me altijd wel stoorde in het origineel, en een slechte trendsetter bleek(zie Dead Space), is het absurd aantal save points. Elke 10 minuten vordering heb je er wel 1. Komt de spanning eigenlijk echt niet ten goede heh.
Absoluut.

4 heeft wel een onnozel aantal savepoints ja. Zelfs in pro-mode is het vrij vergeeflijk allemaal.
 
Ben dus aan het twijfelen GM hebben ze de lenticular edition, Bij MM hebben ze de steelbook of ik koop hem digitaal heb 20€ korting via PS stars
 
Ik vind de demo te kort in het begin. Je komt veel te snel in het dorp met de brandpaal tov het origineel. Ook red je geen hond.

PC Gamer geeft een 80% score aan het spel. Misschien kijk ik beter wat uit voordat ik het spel blindelings koop vanaf day one.
 
Het is al even geleden maar dat dorp komt er toch even snel als in het origineel? De hond was nu wel gewoon dood, wie weet leeft hij nog in de full game.
 
Ik vind de demo te kort in het begin. Je komt veel te snel in het dorp met de brandpaal tov het origineel. Ook red je geen hond.

PC Gamer geeft een 80% score aan het spel. Misschien kijk ik beter wat uit voordat ik het spel blindelings koop vanaf day one.
1 review tegen al de rest die 90+ geven, nu moet je een game niet laten door mindere reviews ga af op je gevoel.
 
Beter een review lezen of kijken en die scores moet je niet op afgaan, Elden Ring hoeveel zou iemand dat geven dat niet van het genre houdt bv.
 
Dat gevecht op het einde frustreerde me maar. Constant weglopen en kogels zoeken. Is dat heel de game zo?
Nee, als je de game globaal bekijkt is dat een uitgelezen moment waar ge in essentie een kleine arena hebt met en je moet volhouden tot de timer(ik denk 10 minuten?) uitgelopen is. Daarna ringt de bel voor bingo. Als je genoeg vijanden en/of chainsawman doodt, triggert de cutscene ook sneller.

Het is survival-horror, dus kogels zijn sowieso schaars en het is niet makkelijk om vijanden te stunnen. Schieten en "weglopen" zal dus regelmatig/constant deel uitmaken van de gameplay-loop. Wapen-upgrades en parries doen met uw mes betekent dat ge uiteindelijk minder vaak moet weglopen, maar dat is altijd al deel geweest van Resident Evil
 
En niet teveel in de hoeken gaan staan, je verliest het overzicht en ze sluiten u in.
Munitie problemen kan ik me niet herinneren dat ik bij deze in de problemen kwam. Sommige puzzels met symbolen zijn niet moeilijk maar ze verwijzen naar niks waar je moet zoeken.

Gamekings Review.
 

Aaaah, kriebelt al om voor die plat te gaan! :love2:

Powerpyx hun guide staat al online: https://www.powerpyx.com/resident-evil-4-remake-trophy-guide-roadmap/

  • a 100% playthrough for completing all Treasures & Castellans & Merchant Requests -> for all collectible trophies & chapter-specific trophies
  • a playthrough on Standard Difficulty with the final rating of S+ ->
    :silver:
    Mission Accomplished S+ (*does not stack with Hardcore S+)
  • a playthrough on Hardcore Difficulty with final rating of S+ ->
    :gold:
    S+ Rank Investigator
  • a playthrough while using only knives and handguns ->
    :silver:
    Minimalist
  • a playthrough without using any healing items ->
    :silver:
    Frugalist
  • a playthrough wihout talking to the merchant even once ->
    :silver:
    Silent Stranger
  • a playthrough on Professional difficulty on New Game without using any special weapons -> Unlocks “Handcannon” weapon for
    :bronze:
    Gun Fanatic
  • a playthrough on Professional Difficulty with final rating of at least A -> Unlocks “Chicago Sweeper” weapon for
    :bronze:
    Gun Fanatic

Silent Stranger en Gun Fanatic worden wel pittig. Respect voor de uitdaging, maar anderzijds jammer dat je voor veel van je volgende playthroughs de "leuke speeltjes" niet kan gebruiken voor trophies.
 
Heb gisteren het origineel een uurtje gespeeld HD versie, en het begin van de game is toch redelijk anders tov de demo of het kan ook anders zijn in de full game die hond om een vb te geven.
 
Terug
Bovenaan