Over- en ondergewicht

hier toch ook weer wat de verkeerde richting uit aant gaan , van 72 naar 75 in een half jaar tijd, terwijl ik niet anders leef nogtans.


ik zou wel frisdrank willen afzweren, maar enkel water bij mijn eten doet het hem toch niet vind ik :( :(

mijn moeder heeft TONISTEINER, maar das verdorie 1,80 euro voor een fleske van 1 liter.... vind ik toch wel duur.

zijn er andere , goedkopere alternatieven?
Kunt ook gewoon de zero variant drinken.
 
Er zijn een aantal studies die indiceren dat de zoetstoffen in de 0-dranken uw eetlust bevorderen waardoor je sneller snackt, maar dat zijn geloof ik enkel indicaties en geen uitsluitende bewijzen. Zal van persoon tot persoon afhangen.
 
hier toch ook weer wat de verkeerde richting uit aant gaan , van 72 naar 75 in een half jaar tijd, terwijl ik niet anders leef nogtans.


ik zou wel frisdrank willen afzweren, maar enkel water bij mijn eten doet het hem toch niet vind ik :( :(

mijn moeder heeft TONISTEINER, maar das verdorie 1,80 euro voor een fleske van 1 liter.... vind ik toch wel duur.

zijn er andere , goedkopere alternatieven

kraantjeswater+sodastream+grenadine
 
Een gevarieerde voeding, ja. Maar wat drank betreft heeft uw lichaam uiteindelijk maar 1 ding nodig: water.

De eerste 2 weken zijn lastig, maar eens je daardoor bent zal de goesting naar frisdrank beginnen afnemen. En 't is beter voor uw tanden! :thumb:
 
Een gevarieerde voeding, ja. Maar wat drank betreft heeft uw lichaam uiteindelijk maar 1 ding nodig: water.

De eerste 2 weken zijn lastig, maar eens je daardoor bent zal de goesting naar frisdrank beginnen afnemen. En 't is beter voor uw tanden! :thumb:

Ik drink wel enkel zero-varianten, maar zelfs die laat ik niet graag liggen. Elke dag toch een blikje of twee. Voor de rest wel continue water met een smaakje, soms zelfgemaakt en soms uit de winkel (zero-variant dan ook). Soms besluit ik om de zero-frisdranken te laten voor wat ze zijn en dan doe ik 3-4 weken op gewoon water met citroen of andere smaken (zero-variant wederom). Maar dat hou ik uiteindelijk nooit vol, ik grijp na zo'n periode altijd met veel plezier terug naar een zero frisdrank. Ne Pepsi Max of ne Sprite Zero.
Ik merk er dus eigenlijk niks van dat die drang zou afnemen.
 
hier toch ook weer wat de verkeerde richting uit aant gaan , van 72 naar 75 in een half jaar tijd, terwijl ik niet anders leef nogtans.


ik zou wel frisdrank willen afzweren, maar enkel water bij mijn eten doet het hem toch niet vind ik :( :(

mijn moeder heeft TONISTEINER, maar das verdorie 1,80 euro voor een fleske van 1 liter.... vind ik toch wel duur.

zijn er andere , goedkopere alternatieven?
Ik heb dat ook gehad met thuiswerk. 's midddags fles frisdrank op tafel, tussendoor wat cola, bij het avond eten cola of limonade, 's avonds frisdrank

Sinds een paar maand brengen we enkel nog blikjes cola mee (33cl) voor bij het avondeten, is het op dan is het op (bij een fles hebt ge snel terug een glas ingeschonken)
en voor de rest drink ik nu telkens water van die crystal clear brikken uit de AH. Dat is water, maar toch met een fruit smaakske/aroma
Dat is dan niet water water
Vaak in reclame aan 1€ per 1.5l
 
Ik drink wel enkel zero-varianten, maar zelfs die laat ik niet graag liggen. Elke dag toch een blikje of twee. Voor de rest wel continue water met een smaakje, soms zelfgemaakt en soms uit de winkel (zero-variant dan ook). Soms besluit ik om de zero-frisdranken te laten voor wat ze zijn en dan doe ik 3-4 weken op gewoon water met citroen of andere smaken (zero-variant wederom). Maar dat hou ik uiteindelijk nooit vol, ik grijp na zo'n periode altijd met veel plezier terug naar een zero frisdrank. Ne Pepsi Max of ne Sprite Zero.
Ik merk er dus eigenlijk niks van dat die drang zou afnemen.
Ik ervaar het anders. De eerste 2 weken heb ik veel zin in een fris blikje Cola Zero. Dat begint stilletjes aan af te nemen tot het me zelfs totaal niets meer zegt. Als ik dan in het weekend op restaurant of ergens een Cola Zero zou drinken, dan vind ik dat veel te zoet.

Hetzelfde met koeken, chocolade of gewoon alles waar veel suiker inzit. Ik heb periodes dat ik daar volledig mee stop. Na 2 weken is die goesting weg. Als ik dan een appel eet voelt dat als een suikerbom. Eet ik een appel in een periode waarin ik wel koeken of chocolade eet, dan smaakt dat maar flets.
 
Ik ervaar het anders. De eerste 2 weken heb ik veel zin in een fris blikje Cola Zero. Dat begint stilletjes aan af te nemen tot het me zelfs totaal niets meer zegt. Als ik dan in het weekend op restaurant of ergens een Cola Zero zou drinken, dan vind ik dat veel te zoet.

Hetzelfde met koeken, chocolade of gewoon alles waar veel suiker inzit. Ik heb periodes dat ik daar volledig mee stop. Na 2 weken is die goesting weg. Als ik dan een appel eet voelt dat als een suikerbom. Eet ik een appel in een periode waarin ik wel koeken of chocolade eet, dan smaakt dat maar flets.
Zelfde ervaring. Meer dan een jaar van de cola zero af nu (en alle andere frisdranken). Dronk daarvoor ook ongeveer 2 blikjes per dag, vaak ‘s avonds. Waarbij ik dan als ik overdag een dip kreeg op het werk zelfs overschakelde op gewone cola.

Totaal geen zin meer in. Heb denk ik op een jaar nog een drie keer een cola gedronken omdat het ergens half opgedrongen werd (“er was geen spuitwater meer, heb maar een cola meegebracht”), maar moet dat niet meer hebben.
 
Ik ben momenteel aan het experimenteren met theezakjes in water. Om zo frisdrank aan de kant te schuiven. Pepermunt en citroen zijn goed te doen zonder suiker toe te voegen.
 
Ik drink al 2 jaar of zo niets van frisdrank, de goesting is er heel af en toe wel maar het plakkerige gevoel vind ik er te veel aan.

Wel veel bier en wijn :unsure:
 
Ik vind de zerovarianten minder lekker smaken dan de gewone versie. Daarom dat ik nog altijd "nen echte Cola" zeg tegen Coca Cola. We hebben thuis ook Zero, maar ik vind dat gewoon de mindere versie al is die wel stukken beter dan Light. Of je nu de zerovariant drinkt of de gewone variant: het is allebei rommel en je hebt dat in principe niet nodig. Maar ik ben een meerwaardezoeker in wat ik eet en drink: in de zin van dat ik er smaak en plezier aan wil hebben. Eten en drinken is méér dan iets functioneels voor mij.
 
Ik drink gewoon water. Soms is die temperatuur gewoon zo on point dat ik direct een paar glazen binnen kap, kan me echt ongelofelijk smaken bij momenten. Ik blijf het dan ook vreemd vinden dat mensen kosten wat kost blijven zoeken naar iets met "smaak". Savonds in de zetel of op het terras oké, maar om te hydrateren is de smaak van water toch gewoon prima.
 
Ik drink veel water, maar een goed glas cola zero smaakt me ook echt wel. En @Avondland , na jaren zero drinken vind ik dat lekker, normaal en "echt" smaken terwijl ik suikercola echt te zoet vind.

Enige moment waarop ik eens een gewone cola zou nemen is wanneer ik eerder op de dag een lange loop gedaan heb en ik daar nog wat slap van loop 🙂
 
Ik drink gewoon water. Soms is die temperatuur gewoon zo on point dat ik direct een paar glazen binnen kap, kan me echt ongelofelijk smaken bij momenten. Ik blijf het dan ook vreemd vinden dat mensen kosten wat kost blijven zoeken naar iets met "smaak". Savonds in de zetel of op het terras oké, maar om te hydrateren is de smaak van water toch gewoon prima.
Jij bent waarschijnlijk zo iemand die geen/weinig verschil proeft in water? Ik proef daar veel verschil in.
Ik heb gisteren ook met plezier aan mijn fles spa blauw geslobberd, maar mijn kraanwater was zonder waterverzachter ondrinkbaar voor mij, met is het "meuh". 😁
(Al moet ik nog experimenteren met schijfjes citroen erin en in de koelkast zetten).

Dus ga ik standaard elders frisdrank vragen ipv water omdat de kans vele malen groter is dat ik het niet zal lusten, terwijl de smaak van frisdrank, eens je weet welk type cola bvb ze serveren, wél overal hetzelfde is.
 
Terug
Bovenaan