Over- en ondergewicht

S'avonds een glas ciderazijn (aangevuld met water & citroensap) helpt goed tegen het hongergevoel, ik neem dat vaak in rond 19:00 als ik gegeten heb. En het zou de vetverbranding bevorderen.
 
S'avonds een glas ciderazijn (aangevuld met water & citroensap) helpt goed tegen het hongergevoel, ik neem dat vaak in rond 19:00 als ik gegeten heb. En het zou de vetverbranding bevorderen.
Doe ik nu 's morgens ook, om dezelfde redenen. Smaakt in het begin vrij ranzig, maar betert na een tijdje.
 
Ik probeer nu ook voor 19u mijn avondeten op te hebben. Vroeger was dat al snel pas om 20u beginnen eten.

Je doet waar je je goed bij voelt, maar op zich maakt dit niet heel veel uit.
Laat eten kan vooral wel op je nachtrust invloed hebben, maar voor gewichtsverlies gaat het amper iets uitmaken (als in: zowat onmeetbaar).
 
Doe ik nu 's morgens ook, om dezelfde redenen. Smaakt in het begin vrij ranzig, maar betert na een tijdje.
Kleine tip van mn tandarts: drink dit altijd met een rietje. En liefst nadien nog een glas water drinken om de mond te spoelen.
Zo'n zure drankjes kunnen het tandglazuur(?) aantasten.
 
Welke apps zijn deftig om je calorieën intake bij te houden? My fitness pal? En is het de moeite om daarvoor te betalen?

En hoe bereken je ook alweer je benodigdheden ?
 
Ik lieg mezelf al lang niet meer voor. Iedere week (voor een aantal maanden nu al) probeer ik een nieuwe poging te ondernemen en ik blijf maar falen. Waarom heb ik constant goesting in eten? Waarom kan ik na 4x nee te zeggen tegen mezelf de 5de keer dat ook niet doen? Het is precies alsof ik die moment compleet niet meer kan nadenken. Waarom kan ik eten binnenspelen alsof ik uit 2 personen besta? Waarom heb ik nooit genoeg? Waarom kan ik na 5 maand op men kcal letten en gezonder eten de drang naar méér nog altijd niet weerstaan waardoor ik op een bepaald punt steeds meer van het padje afga en uiteindelijk alles overboord gooi.
mja, de spuiten die ik krijg nemen die zin in eten effectief weg, mijn hongergevoel in vergelijking met vroeger is echt nihil. ik zit nu meestal aan 1 of 2 maaltijden per dag. en tussendoor neem ik een stuk fruit of yoghurt waardoor je natuurlijk afvalt want uw Kcal inname is weinig.

Maar ik weet dat het geen oplossing is voor u omdat de spuiten aan de dure kant zijn helaas.
 
mja, de spuiten die ik krijg nemen die zin in eten effectief weg, mijn hongergevoel in vergelijking met vroeger is echt nihil. ik zit nu meestal aan 1 of 2 maaltijden per dag. en tussendoor neem ik een stuk fruit of yoghurt waardoor je natuurlijk afvalt want uw Kcal inname is weinig.

Maar ik weet dat het geen oplossing is voor u omdat de spuiten aan de dure kant zijn helaas.
En wat gebeurt er als je ophoudt met de spuiten?
 
Ik ging niet meer over de 90 gaan, allez dat had ik mezelf wijsgemaakt. Momenteel rond de 92 kg. Tijd om weer de broeksriem aan te trekken.

Moet wel toegeven dat ik me compleet heb laten gaan sinds mijn laatste "blessure" van lopen.

Zou me eens moeten bijeenrapen en terug beginnen.
 
En wat gebeurt er als je ophoudt met de spuiten?
Waarschijnlijk als je niet let op je voeding ga je terug aankomen omdat je de (natuurlijke) hormoon die je inspuit je geen volzadigd gevoel gaat geven. maar de bedoeling is wel naast de spuiten die je krijgt ook een actief leven leidt en ook op je voeding let dus het is niet alleen in spuiten en niks doen.
Ik ben ondertussen bijna 30kg kwijt maar naast de inspuitingen doe ik wel ook sport en let ik effectief op de voeding.
 
Ik begin langzaamaan wat bij te komen, maar ben nog steeds ver van een punt waar ik zou willen blijven hangen. Momenteel 70 kg wat nog steeds te weinig is voor m'n 1,94 maar er is alvast vooruitgang :tongue:

Ik vreet me wel te pletter dus het is een raadsel waarom het zo traag gaat maar goed, komt toch 1 kg bij per 2 weken aan dit tempo. Mijn doel is 85 kg maar met 75-80 zou ik ook al blij zijn.
 
Ik begin langzaamaan wat bij te komen, maar ben nog steeds ver van een punt waar ik zou willen blijven hangen. Momenteel 70 kg wat nog steeds te weinig is voor m'n 1,94 maar er is alvast vooruitgang :tongue:

Ik vreet me wel te pletter dus het is een raadsel waarom het zo traag gaat maar goed, komt toch 1 kg bij per 2 weken aan dit tempo. Mijn doel is 85 kg maar met 75-80 zou ik ook al blij zijn.
Blijkbaar niet genoeg he, best eens loggen wat je eet op een dag zodat je goed weet hoeveel kcal je inneemt.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Een halve kg bijkomen per week is toch perfect? Dan zou je tegen het eind van het jaar je doel bereikt hebben.

Het heeft weinig nut om snel snel 10-15 kg aan vet bij te komen hoor. Liever wat trager, gecombineerd met wat krachttraining.
 
4 dagen Graspop = damage van 1,5 kg

Moeilijk om terug op het eten te letten. Maar moeilijk gaat ook 👍
 
Weinig sectoren waar men elke X keer eens komt zeggen dat ze het warm water opnieuw hebben uitgevonden, als de hele fitness/dieetsector.

Zoals je zegt is het al lang geweten wat nodig is, maar toch blijft men dan allerlei zaken verkopen als "wat echt echt goed werkt".

Mja, deze discussie en interpretatie van wat obesitas is, is vorig jaar ook al gevoerd.

Ja, het is verdomme lastig om dat eten te laten staan en niet toe te geven aan vreetbuien. Maar ja, je kan daar absoluut ook zelf grip op krijgen zonder medicatie. En op termijn zal je het toch moeten.

Je doet waar je je goed bij voelt, maar op zich maakt dit niet heel veel uit.
Laat eten kan vooral wel op je nachtrust invloed hebben, maar voor gewichtsverlies gaat het amper iets uitmaken (als in: zowat onmeetbaar).
Dit he. Uiteindelijk komt het toch echt neer op meer kcal in dan uit = bijkomen, meer kcal uit dan in = afvallen.
Hoe anderen er hier over denken, geen idee, maar ik let zelf wel enorm op wat voor calorieën ik binnenspeel (proteïnen, vetten, carbs (en vooral suiker)).
 
hier toch ook weer wat de verkeerde richting uit aant gaan , van 72 naar 75 in een half jaar tijd, terwijl ik niet anders leef nogtans.


ik zou wel frisdrank willen afzweren, maar enkel water bij mijn eten doet het hem toch niet vind ik :( :(

mijn moeder heeft TONISTEINER, maar das verdorie 1,80 euro voor een fleske van 1 liter.... vind ik toch wel duur.

zijn er andere , goedkopere alternatieven?
 
Terug
Bovenaan