Over- en ondergewicht

Ik ging er eigenlijk vanuit dat je inderdaad veel tijd verliest met zwemmen (omkleden enzo), maar als ik er zo over nadenk doe je dat bij andere sporten ook, maar gewoon thuis.
Dus de enige tijd dat je "verliest" met te gaan zwemmen is het heen- en terugrijden naar het zwembad.

Hier vandaag voor het eerst de 66,0kg aangetikt. Precies 5kg afgevallen op 5 maanden tijd. Minder tussendoortjes en gezonder ontbijten, en voor de rest proberen 5 dagen per week te gaan sporten (lopen of fietsen).
Ik zit nu eigenlijk bijna op mijn ideale gewicht denk ik (man, 1m72). Maar ik wil op sportief vlak beter dan ooit presteren dus zou leuk zijn als er nog een 2kg af kan. Dan sta ik "scherp".
Over wat voor sport spreken we dan precies? Duursport hoop ik?
 
Zijn hier mensen die ropeskipping doen als workout? Ik zoek nog iets als opwarming/toevoeging voor krachtsport kwestie van meer cardio te doen in functie van gewichtsverlies. Maar ik ben mijn loopjaren voorbij en dat is iets dat ik makkelijk zou kunnen doen in de home gym. 'k Had er gezien waarvan je wat gewichtjes in de handvaten kon steken, maar geen idee of dat veel uithaalt.
 
Jah... Wij gaan hier ook nog eens een poging doen van gezonder te eten vooral, dan val ik al wel vanzelf af.

We zijn aan het overwegen ook om een crosstrainer te kopen, lijkt me het makkelijkst om zonder conditie gewoon op een rustige hartslag vet te verbranden zeker, vroeger ging dat toch goed. Al haatte ik het wel, stond daar een uur op en ik werd zot van hoe traag die tijd ging -_-
 
Resultaat 2 weken Kerstvakantie: +1.1kg

Ongeveer naar verwachting. 2 feestdagen met veel teveel eten, en daarbuiten nog regelmatig apéro momenten, vrouw en dochters die koekjes bakken, pannenkoeken, pralines, ...

Dus in januari gaat de riem weer dicht. :)
 
Alright, we beginnen eraan. Om de verleiding te weerstaan hebben we alle ongezonde snacks opgeboeft dit weekend en komt er niets meer van in huis.
 
Hier is het dag 4 van Intermittent Fasting. Qua honger valt het goed mee, moet alleen oppassen met te veel koffie op een nuchtere maag. Maar de zin om te eten is echt zo ongelofelijk. Ik ben precies opnieuw aan het stoppen met roken.
 
Ik wou dat ik kon calorieën tellen zonder effectief calorieën te moeten tellen. In het verleden 10kg verloren met hulp van MyFitnessPall, maar ik ben dat afwegen en rekenen zo beu :confused: En dan zijn er nog maaltijden die gewoon niet invoerbaar zijn en dan ben ik weer verloren.
 
Ik wou dat ik kon calorieën tellen zonder effectief calorieën te moeten tellen. In het verleden 10kg verloren met hulp van MyFitnessPall, maar ik ben dat afwegen en rekenen zo beu :confused: En dan zijn er nog maaltijden die gewoon niet invoerbaar zijn en dan ben ik weer verloren.
Ik vond/vind die calorieën tellen wel handig om een idee te krijgen van portiegrootte/wat ge nu effectief in u mond aan het steken zijt. Het is voor mij ook niet echt iets om op lange termijn vol te houden, maar het helpt me wel altijd om een idee te krijgen van wat er nu (grofweg) op mijn bord ligt.
Zo laat ge rapper de mayo staan en pakt ge nen lepel pickles, zo'n dingen.
Dat er maaltijden niet invoerbaar zijn vind ik dan weer wat raar, heb je een voorbeeld? Die database is gigantisch, ik heb dat nog niet echt voorgehad.
 
Ik wou dat ik kon calorieën tellen zonder effectief calorieën te moeten tellen. In het verleden 10kg verloren met hulp van MyFitnessPall, maar ik ben dat afwegen en rekenen zo beu :confused: En dan zijn er nog maaltijden die gewoon niet invoerbaar zijn en dan ben ik weer verloren.
Ik vond/vind die calorieën tellen wel handig om een idee te krijgen van portiegrootte/wat ge nu effectief in u mond aan het steken zijt. Het is voor mij ook niet echt iets om op lange termijn vol te houden, maar het helpt me wel altijd om een idee te krijgen van wat er nu (grofweg) op mijn bord ligt.
Zo laat ge rapper de mayo staan en pakt ge nen lepel pickles, zo'n dingen.
Dat er maaltijden niet invoerbaar zijn vind ik dan weer wat raar, heb je een voorbeeld? Die database is gigantisch, ik heb dat nog niet echt voorgehad.

Tja, als je op restaurant gaat (of afhaalmaaltijd in deze tijden) is het natuurlijk moeilijk om het exacte aantal kcal te tellen. Alhoewel je toch in staat zou moeten zijn om een deftige schatting te maken als je al een tijdje bezig bent met calorieen te tellen imo...

Na een half jaar tel ik nu eigenlijk geen kcal meer, ik kan nu door mijn ervaring betere keuzes maken en inschatten (erg goed voorbeeld die mayo vs pickles, verschil in kcal is echt enorm :)).
 
Hier is het dag 4 van Intermittent Fasting. Qua honger valt het goed mee, moet alleen oppassen met te veel koffie op een nuchtere maag. Maar de zin om te eten is echt zo ongelofelijk. Ik ben precies opnieuw aan het stoppen met roken.

Bij mij heeft intermittent fasting niet veel geholpen.

Als je niet snel last hebt van honger, en je je niet laat verleiden tot compensatievreetbuien kan het een goed hulpmiddel zijn.
Maar uiteindelijk is het slechts een trucje om globaal minder te eten... Als je buiten de vastenperiodes nog steeds teveel kcal binnenkrijgt gaat het niet werken.
 
Ik vond/vind die calorieën tellen wel handig om een idee te krijgen van portiegrootte/wat ge nu effectief in u mond aan het steken zijt. Het is voor mij ook niet echt iets om op lange termijn vol te houden, maar het helpt me wel altijd om een idee te krijgen van wat er nu (grofweg) op mijn bord ligt.
Zo laat ge rapper de mayo staan en pakt ge nen lepel pickles, zo'n dingen.
Dat er maaltijden niet invoerbaar zijn vind ik dan weer wat raar, heb je een voorbeeld? Die database is gigantisch, ik heb dat nog niet echt voorgehad.
'k Heb een paar porties hutsepot gekregen van mijn papa bijvoorbeeld :p
 
'k Heb een paar porties hutsepot gekregen van mijn papa bijvoorbeeld :p
Ok kan ik inkomen, maar uiteindelijk is dat gewoon een inschatting maken van welk vlees ge op u bord legt en de patatten die derin ronddrijven. Die bouillon/de groenten gaan nu ook niet het grote verschil maken. Het zal niet tot op de gram correct zijn, maar een (grove) inschatting moet normaal wel lukken toch? Ik zou het sowieso meer bezien als richtlijn dan als bijbel die calorieën tellen, er bewust mee bezig zijn is al meer dan het halve werk :)
 
Even rustig in deze thread na de excessen van de feestperiode? :)

Hier is het even lastig om de feestkilo's er af te krijgen. Het gaat niet zo vlot als het vorig jaar eraf vloog. Iets minder discipline in combinatie met fel afgenomen sport (blessure - wel weer aan het opstarten voorbije week) = het gaat traag.

Maar, trage evolutie is ook OK als die evolutie maar in de goede richting gaat. Dus niet panikeren en we raken er wel.
 
Ik ben tamelijk braaf geweest, dus bij mij waren ze er snel terug af. Ik zit terug op het gewicht van voor de feestdagen maar zo heel veel was er ook niet bijgekomen. Enkel de menu van oudejaarsavond, waar we de volgende dag ook nog van gegeten hebben, is mij niet zo bekomen. Het was heel lekker, maar het eten lag direct op mijn maag, en op de weegschaal ook nog enkele dagen effect van gezien. Helaas stond hier vorige week ook appelcake, doos pralines cadeau gekregen van een cliënt, eind december aperobox/foodbox ontvangen via het werk... Dus nog veel te veel snoep in huis! Maar het lukt om daar met mate maar eens van te snoepen en niet te overdrijven.
 
Ik ben tamelijk braaf geweest, dus bij mij waren ze er snel terug af. Ik zit terug op het gewicht van voor de feestdagen maar zo heel veel was er ook niet bijgekomen. Enkel de menu van oudejaarsavond, waar we de volgende dag ook nog van gegeten hebben, is mij niet zo bekomen. Het was heel lekker, maar het eten lag direct op mijn maag, en op de weegschaal ook nog enkele dagen effect van gezien. Helaas stond hier vorige week ook appelcake, doos pralines cadeau gekregen van een cliënt, eind december aperobox/foodbox ontvangen via het werk... Dus nog veel te veel snoep in huis! Maar het lukt om daar met mate maar eens van te snoepen en niet te overdrijven.
Zoveel discipline hebben we niet. Wij hebben al het snoepgoed in een weergaloos weekend opgegeten, zodat we geen snoepgoed meer in huis hadden. Nu halen we niets meer in huis.
 
Terug
Bovenaan