Over- en ondergewicht

Op mijn verjaardag was ik 19,5 kg kwijt. So close bij de 20 kg ... Maar sinds daarna (begin oktober) zit ik vast. Na men verjaardagsetentjes ben ik een beetje gestegen dan een beetje eraf en nu stabiel op -17 à 18kg. Ik heb het zo verdomd lastig om 's avonds niks meer te snoepen. Maar ook in het weekend om me in te houden. Door de dag heen kan ik het meestal wel goed volhouden maar ik snap niet waarom ik het nu ineens zo lastig heb. Het echt precies alsof 's avond men hoofd een warboel is en de mentale klik om verleiding te weerstaan weg is. Ik word er een beetje moedeloos van want er moet echt wel nog veel af. 😢☹️😒
De enige tip die ik kan geven is: zorg dat er geen verleiding is! Haal alle slechte dingen uit huis en koop ze niet meer. Als je het ‘s avonds dan lastig krijgt, dan kan je niet snoepen. Hou wel gezonde snacks in de buurt voor als je echt honger hebt.
 
iedere keer als ik op mijn gewicht wil letten, doet mijn vriendin mee en wordt ze ongelukkig omdat ze veel minder mag eten als mij (met MFP).
Terwijl ik niet vind dat ze moet vermageren.
 
De enige tip die ik kan geven is: zorg dat er geen verleiding is! Haal alle slechte dingen uit huis en koop ze niet meer. Als je het ‘s avonds dan lastig krijgt, dan kan je niet snoepen. Hou wel gezonde snacks in de buurt voor als je echt honger hebt.
Dat gaat niet ... ik woon nog thuis en mijn ouders gaan hier niet in mee :confused:
 
Ik volg nu healthyhabitscelien op instagram, door haar toch een andere kijk op diëten gekregen. Een aanrader allesinds.
 
Nja, tis leuk wat fitter en leukekledij waar je ingraakt. Maar voor de rest brengt het niet veel op... :( je zal wel weten wat ik bedoel
Daarvoor moet je het niet doen Jonas. Dat doe je voor jezelf niet voor een ander! :) Corona isn't helping also :p
 
Nja, tis leuk wat fitter en leukekledij waar je ingraakt. Maar voor de rest brengt het niet veel op... :( je zal wel weten wat ik bedoel

Daarvoor moet je het niet doen Jonas. Dat doe je voor jezelf niet voor een ander! :) Corona isn't helping also :p

Wat @xAnyana zegt. Niet doen voor iemand anders, wel voor uzelf. Hoe beter ge u zelf in uw lichaam voelt, hoe beter de rest gaat. En de rest komt wel, moogt niet vergeten dat dit al een bijzonder moeilijk jaar is. Ge zijt goed bezig (ook begonnen met lopen nu?) en dat is het belangrijkste. Mens sana in corpore sano.
 
Nu ik snap Jonas wel ze op bepaald vlak. Ik zit ook met de gedachte dat ik sneller een lief ga vinden als ik meer afgevallen ben. Maar als ik erover nadenk is het eerder omdat ik me dan (hopelijk) beter ga voelen in men vel en wel ga durven daten enzo :) Maar ik probeer het echt wel te doen voor mezelf, mijn gezondheid en me beter in men vel te voelen.
 
Nu ik snap Jonas wel ze op bepaald vlak. Ik zit ook met de gedachte dat ik sneller een lief ga vinden als ik meer afgevallen ben. Maar als ik erover nadenk is het eerder omdat ik me dan (hopelijk) beter ga voelen in men vel en wel ga durven daten enzo :) Maar ik probeer het echt wel te doen voor mezelf, mijn gezondheid en me beter in men vel te voelen.
Absoluut, ik begrijp dat zeker en vast ook. Maar 't is zoals je zelf zegt: je gaat meer zelfzeker worden en dat is, zolang er geen arrogantie bijkomt, een goede zaak voor veel dingen.
 
Wat @xAnyana zegt. Niet doen voor iemand anders, wel voor uzelf. Hoe beter ge u zelf in uw lichaam voelt, hoe beter de rest gaat. En de rest komt wel, moogt niet vergeten dat dit al een bijzonder moeilijk jaar is. Ge zijt goed bezig (ook begonnen met lopen nu?) en dat is het belangrijkste. Mens sana in corpore sano.
Nu ik snap Jonas wel ze op bepaald vlak. Ik zit ook met de gedachte dat ik sneller een lief ga vinden als ik meer afgevallen ben. Maar als ik erover nadenk is het eerder omdat ik me dan (hopelijk) beter ga voelen in men vel en wel ga durven daten enzo :) Maar ik probeer het echt wel te doen voor mezelf, mijn gezondheid en me beter in men vel te voelen.

Uhu, uiteindelijk tevreden met wat ik bereikt heb. Maar als ik eerlijk ben; ook veel gedaan voor die reden (lief vinden enzo)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf sinds half september tot nu 12 kg verloren door mee te doen met mijn vrouw uit sympathie. Zelf had ik eigenlijk geen enkele intentie om af te vallen maar omdat ik haar toch wilde steunen en geen klootzak wilde zijn die daar alles zat te eten terwijl ze alles moest laten maar wat meegedaan. Nu gezien ben ik wel content dat ze er af zijn en hoogst waarschijnlijk zullen er wel nog enkele kilo's volgen. Enkel dat gewicht behouden zal volgens mij wel wat minder evident zijn. Iemand tips om het toch wat onder controle te houden.
 
Elke reden om af te vallen is goed. Die moet absoluut niet enkel voor u alleen zijn, soms werkt extrinsieke motivatie beter dan intrinsieke motivatie. Laten we eerlijk zijn, het is nu eenmaal makkelijker om aan een lief te raken wanneer je 1m80 en 76 kg weegt dan wanneer je 1m80 en 120 kg weegt. Ik zou persoonlijk zelf geen vriendin willen hebben met overgewicht. Moet het daarom een panlat zijn? God nee, maar ik heb ook geen behoefte aan een partner waar de nek compleet verdwenen is.
 
Enkel dat gewicht behouden zal volgens mij wel wat minder evident zijn. Iemand tips om het toch wat onder controle te houden.

Ik weeg dagelijks (elke ochtend voor het ontbijt), ga regelmatig sporten en heb m'n voeding toch blijvend aangepast.
Nog maar 4 maand ver maar ik zie dit wel op lange termijn houdbaar.
 
de laatste tijd terug 's avonds aan het snoepen geraakt, enerzijds door het hele sint-gebeuren waardoor de snoep en koekenkast vol zit, anderzijds doordat ik vorige week een kleine chirurgische ingreep heb ondergaan en ik nu even niet mag sporten. Ik merk dat ik beter op mijn voeding let, als ik ook sport. Heb dat precies nodig als extra motivatie.
 
78,4kg nu. In 2017 nog 148kg. Dan komaf mee gemaakt in 10 maanden tijd.
nu fit, gezond en altijd koud.
Serieus traject. Ben je die 70kg dan volledig op die 10 maand kwijtgeraakt? Dat is wel gigantisch snel?

Dat "altijd koud" heb ik ook. Ooit was de winter mijn favoriet seizoen maar nu ik op een normaal gewicht ben aanbeland is de liefde toch wat gekoeld...
En sommige dingen zijn "harder" dan anders. Favoriete slaappose (op de zij, knieën wat opgetrokken en benen op elkaar) is geen optie meer want been op been doet geen deugd. En nog zo kleine zaken :)
 
Terug
Bovenaan