Over- en ondergewicht

Serieus traject. Ben je die 70kg dan volledig op die 10 maand kwijtgeraakt? Dat is wel gigantisch snel?

Dat "altijd koud" heb ik ook. Ooit was de winter mijn favoriet seizoen maar nu ik op een normaal gewicht ben aanbeland is de liefde toch wat gekoeld...
En sommige dingen zijn "harder" dan anders. Favoriete slaappose (op de zij, knieën wat opgetrokken en benen op elkaar) is geen optie meer want been op been doet geen deugd. En nog zo kleine zaken :)
Ja, eigenlijk heel snel. At gewoon niks van vette troep meer en sportte behoorlijk wat.
Voor die slaappose kan ik je aanraden om tussen je benen kussens of een deken te steken. Ik heb dat namelijk ook dat men knieën verschrikkelijk pijn doen als ik op men zij slaap.
 
Ik sukkel vooral met ondergewicht.
1.94m en momenteel 73kg.

Klinkt misschien raar maar ik vergeet vaak te eten, vooral in het weekend dan. Doorheen de week eet ik altijd ontbijt (yoghurt/fruit) smiddags dan boterhammen of leftovers van het avondeten. Savonds eet ik vrij veel en doorheen de dag constant fruit/koeken.

In het weekend ontbijt ik nauwelijks en is het soms 14-15:00 alvorens ik besef dat ik nog niks heb gegeten.

Ga eens ferm structuur in mijn eten mogen steken denk ik.
 
Ik sukkel vooral met ondergewicht.
1.94m en momenteel 73kg.

Klinkt misschien raar maar ik vergeet vaak te eten, vooral in het weekend dan. Doorheen de week eet ik altijd ontbijt (yoghurt/fruit) smiddags dan boterhammen of leftovers van het avondeten. Savonds eet ik vrij veel en doorheen de dag constant fruit/koeken.

In het weekend ontbijt ik nauwelijks en is het soms 14-15:00 alvorens ik besef dat ik nog niks heb gegeten.

Ga eens ferm structuur in mijn eten mogen steken denk ik.
Volgens de bmi-tabel heb je een gezond gewicht. Gewoon een lange slanke zoals ik 😁
 
Heb hetzelfde probleem, -35kg en nu heel snel kou, vooral in mijn rechterheup-been maar dat ligt vermoedelijk aan beschadigde zenuw na hernia.
Ik draag vaak een laagje extra maar dat helpt niet altijd, zeker als het nog wat vochtig is buiten heb ik er extra last van.

Voor te slapen gebruik ik tegenwoordig een kniekussen, https://www.bol.com/nl/p/kniekussen...h=h2f1MVnN-wtrDD0djrhFQA.1_29.38.ProductTitle
Heh, veel dezelfde problemen precies. Ik slaap ook met een deken tussen mijn benen omdat mijn knieën anders hard op elkaar liggen én ik heb ook vooral koud aan de binnenkant van mijn dijbenen. Ik loop hier quasi het hele jaar door rond met een warmwaterkruik & 2 lagen kleding. Het enige handige eraan is dat ik nauwelijks nog last heb van hittegolven.
 
Vorig jaar deze periode woog ik 115kg, nu nog 91

Dingen gebeurd (waar ik liever niet wil op ingaan) waardoor ik angststoornissen/paniekaanvallen krijg, stress,... dit alles heeft ervoor gezorgd dat mijn ganse eetpatroon serieus in de knoop is geraakt. Ik at bijna niet meer, sommige dagen totaal niet, en als ik wel iets kon eten, dan at ik maar 1x per dag wat totaal niet goed is. Dit heeft maanden geduurd vooraleer ik besefte dat ik totaal niet goed bezig was, mijn echtgenoot heeft mij helpen inzien dat het zo niet verder kon.
Uiteindelijk beslist om hulp in te schakelen van een psycholoog, ben nog steeds trots op mezelf dat ik die stap gezet heb.

Ik ben wel blij met het aantal kilo's dat ik kwijt ben, maar de manier waarop ga ik zeker niet goedkeuren.
Mijn doel is om naar de 80 te gaan, maar ik werk in kleine stapjes. Nu eerst de 90 bereiken, dan 85 om daarna de 80 te bereiken. Stap voor stap
 
Ik ben ook in stapjes gegaan, wou eerst beginnen met -10kg, dat ging zeer vlotjes en ben uiteindelijk 20kg kwijtgeraakt op 9 maand tijd door mijn eetgewoontes aan te passen, geen choco meer s'morgens maar havermout, s'middags kip of kalkoenfilet ipv kaas en dergelijke, s'avonds meer groenten en geen rijst, pasta of aardappelen meer samen met kip of kalkoen.

Na de 20 kg was het doel om vooral het gewicht op peil te houden en dat lukte eigenlijk zeer goed. Ben dan meer beginnen fietsen en blijven op mijn eten letten en ondertussen is er nog 15 kg afgegaan over een langere periode.

Nu mag ik niet verder vermageren want krijg al opmerkingen van familie en vrienden dat ik scherp genoeg sta. Ik ben tevreden met het huidige gewicht, enigste wat nog wat tegensteekt is dat er nog steeds wat buikvet aanwezig is dat ik maar niet weg krijg.
 
Zeven kilo bijgekomen sinds eind september 2019 (van 70,5 naar 77,5), maar het zou vooral spiermassa (moeten) zijn. Na al die coronazever nog eens een DXA-scan laten nemen, kwestie van zeker te zijn. Streefgewicht is ergens tussen de 80 en 85kg, maar zonder dat mijn vetpercentage veel omhoog kruipt.
 
1m91 en ik denk nu zo een 105kg (heb geen weegschaal dus ik ben het niet zeker).

Heb periodes echt op mijn eten gelet en vaak gaan lopen, en dan gaat het wel snel de goede richting uit, zou toch graag richting de 90kg geraken. Op zich best haalbaar, maar sukkel al bijna 2 jaar met een ontsteking in mijn enkel waardoor lopen nog niet echt een optie is (en waardoor ik ook al, los van corona, 2 jaar niet meer kan zaalvoetballen).

Ik voel het nu wel fysiek, 10min ravotten met mijn klein mannen in de tuin en ik ben buiten adem. Moet er dus wel iets aan doen, al valt het bij mij niet echt op dat ik te zwaar ben, door mijn grootte en lichaamsbouw.
 
Al 5j heel stabiel, na de bevalling ook het geluk gehad op enkele weken tijd terug rond mijn oude gewicht te zitten.
In 2019 5-6kg bijgekomen en 2020 stabiel gebleven. Volgend jaar die 5-6kg er terug af krijgen zou fijn (en zeker realistisch) zijn, maar ga er zeker niet over stressen, diëten,... Ideaal gezien zou ik rond de 15kg moeten afvallen maar voel me prima in mijn vel, heb een uitgebreide garderobe in mijn kledingmaat dus laat maar zo 😜
 
1m91 en ik denk nu zo een 105kg (heb geen weegschaal dus ik ben het niet zeker).

Heb periodes echt op mijn eten gelet en vaak gaan lopen, en dan gaat het wel snel de goede richting uit, zou toch graag richting de 90kg geraken. Op zich best haalbaar, maar sukkel al bijna 2 jaar met een ontsteking in mijn enkel waardoor lopen nog niet echt een optie is (en waardoor ik ook al, los van corona, 2 jaar niet meer kan zaalvoetballen).

Ik voel het nu wel fysiek, 10min ravotten met mijn klein mannen in de tuin en ik ben buiten adem. Moet er dus wel iets aan doen, al valt het bij mij niet echt op dat ik te zwaar ben, door mijn grootte en lichaamsbouw.

Hetzelfde hier, ben nog net iets groter 1.98m met 109kg op de moment. Valt niet op door de grote dat er wat kilo's te veel zijn, maar ik voel het wel in mijn doen.

Als je zo veel last hebt zou ik je aanraden om te gaan zwemmen. Is veel fysieker als veel mensen denken, en heel gezond voor gewrichten. Ik weet dat er hier wel een deel van de mensen gaat zwemmen, die kunnen je misschien wat tips mee geven.
 
Hetzelfde hier, ben nog net iets groter 1.98m met 109kg op de moment. Valt niet op door de grote dat er wat kilo's te veel zijn, maar ik voel het wel in mijn doen.

Als je zo veel last hebt zou ik je aanraden om te gaan zwemmen. Is veel fysieker als veel mensen denken, en heel gezond voor gewrichten. Ik weet dat er hier wel een deel van de mensen gaat zwemmen, die kunnen je misschien wat tips mee geven.
Zwemmen zie ik niet echt zitten, neemt teveel tijd in beslag. Heb wel nog een deftige MTB staan, denk dat ik daar toch wat meer mee ga gaan rijden binnenkort. Al neemt dat ook wel wat tijd in natuurlijk.
 
Zwemmen zie ik niet echt zitten, neemt teveel tijd in beslag. Heb wel nog een deftige MTB staan, denk dat ik daar toch wat meer mee ga gaan rijden binnenkort. Al neemt dat ook wel wat tijd in natuurlijk.
Ik denk dat MTB eigenlijk meer tijd in beslag neemt dan zwemmen. Maar op zich maakt dat allemaal niet uit. Je moet vooral ook doen wat je graag doet, want anders is het moeilijker om vol te houden.
 
Ik ging er eigenlijk vanuit dat je inderdaad veel tijd verliest met zwemmen (omkleden enzo), maar als ik er zo over nadenk doe je dat bij andere sporten ook, maar gewoon thuis.
Dus de enige tijd dat je "verliest" met te gaan zwemmen is het heen- en terugrijden naar het zwembad.

Hier vandaag voor het eerst de 66,0kg aangetikt. Precies 5kg afgevallen op 5 maanden tijd. Minder tussendoortjes en gezonder ontbijten, en voor de rest proberen 5 dagen per week te gaan sporten (lopen of fietsen).
Ik zit nu eigenlijk bijna op mijn ideale gewicht denk ik (man, 1m72). Maar ik wil op sportief vlak beter dan ooit presteren dus zou leuk zijn als er nog een 2kg af kan. Dan sta ik "scherp".
 
Of dagelijks een half uurtje ropeskipping? Is ook best intensief, denk ik.
Voor zwaardere mensen lijkt mij dat wel redelijk "high impact", zeker als hij al een ontsteking heeft op de enkel.

Een kettlebell swing met twee handen vind ik een goede oefening om eens 15 min per dag tijd aan te spenderen. Versterkt de rug, wat dus goed is voor je houding, en verbrandt best wel wat calorieën.

Maar uiteindelijke is de sleutel vooral iets graag doen. Veel mensen die zich even de baan op slepen omdat iedereen gaat lopen, maar dat dan snel opgeven wegens geen interesse. En zo gaat dat bij alles dat je als een verplichting aanvoelt denk ik.
 
Terug
Bovenaan