Over- en ondergewicht

  • Zoek voor snacks gezondere dingen. Zelfgemaakte soep, een appel en skyr zijn mijn favorieten voor 's avonds in de zetel. En, als het in nog in mijn dagbudget past, eens 30g chocolade of 50g chips.
Bedoel je dan skyr yoghurt? Dat vind ik vreemd om 's avonds te eten, is voor mij eerder een ontbijt. Of bedoel je iets anders van Skyr?
 
Probeer eens de straciatellikwark van Nestle? Die vind je in de Colruyt. Dan heb je ook de smaak van chocolade gecombineerd met een gezond voedingsmiddel. Er zitten 10 proteïnen per 100gr in. Ik heb zo een pot gekocht en ga die morgen eens opendoen en ervan eten als ontbijt. Ben benieuwd. De stoffen die in zwarte chocolade zijn inderdaad gezond dus je kan dat met mate (en in combinatie met andere voedingsmiddelen) consumeren tijdens je dieet. Als je houdt van chocoladepudding raad ik je imperialpudding aan. Je warmt liter magere melk op en daarin doe je een zakje van het poeder. Best nog wat stevia erin voor de smaak maar ik eet het zelfs zonder stevia. Je kan er ook proteïnepoeder bij doen voor meer eiwitten. En je zal geen gram bijkomen!
Zijn hier nog mensen zot van papaya's? Ik heb er deze ochtend een gegeten met wat limoensap en het was overheerlijk!
Er zijn heel wat lekkere voedingsmiddelen die kunnen gebruikt worden in een dieet en waar de meeste mensen niet aan denken. Als ik nog tips heb zal ik deze zeker posten.
Ik kan bevestigen dat deze heel lekker is. Gebruik ik wel eens als dessert. :)
 
Bedoel je dan skyr yoghurt? Dat vind ik vreemd om 's avonds te eten, is voor mij eerder een ontbijt. Of bedoel je iets anders van Skyr?

Tis maar wat je gewend bent en wat werkt voor jou denk ik. Dus heel persoonlijk. Voor mij werkt dat 🙂
 
Dit, absoluut. Ik viel ook ooit moeilijk af ondanks, dacht ik, goed bezig te zijn. Ik snoepte ook weinig en mijn eetpatroon, daar deed ik toch moeite voor?
Maar eens ik MFP erbij nam bleek dat allemaal toch relatief te zijn... Stom voorbeeld: ik heb me ooit laten wijsmaken dat donkere chocolade gezond was - en ik stelde dat gelijk aan "ah, als ik eens iets wil knabbelen neem ik dat wel". Ja, en dan zie je in MFP dat dat geen goed idee is om te vermageren, want dat bevat natuurlijk wel een hoop kcal :)
Misschien heb je die persoon niet goed begrepen? Want zwarte chocolade is inderdaad veel “gezonder” dan melk- of witte chocolade. Maar een appel is veel gezonder dan eender welke soort chocolade.
 
Misschien heb je die persoon niet goed begrepen? Want zwarte chocolade is inderdaad veel “gezonder” dan melk- of witte chocolade. Maar een appel is veel gezonder dan eender welke soort chocolade.
Ja dat lag aan een foute eigen interpretatie. Zwarte chocolade = gezond = ik zal dat snacken en dan ben ik goed bezig.

Niet dus, natuurlijk. Toch niet in de hoeveelheden die ik toen hanteerde 🙂
 
Ik moet echt wel bijkomen, en heb het er erg lastig mee. Ik heb mijn hele leven eigenlijk al te weinig gewogen en ben erg lang (1,94) dus om een of andere reden blijf ik lang en smal 😆

Ik eet ook wel gewoon niet genoeg denk ik, ik kan nooit veel tegelijk eten en eet soms gewoon 6x per dag ipv 3x maar dan meer tegelijk. Naar het schijnt ook niet zo gezond maar wat doe je eraan!
 
Tis maar wat je gewend bent en wat werkt voor jou denk ik. Dus heel persoonlijk. Voor mij werkt dat 🙂
Ik probeer ten laatste na 19u niks meer te eten. Zelfs geen gezonde appel dus.
Is het niet zo dat je na een bepaalde uur je die kcal niet(of toch niet voldoende) verbruikt om af te vallen? Kom je dan juist niet bij?
 
Ik probeer ten laatste na 19u niks meer te eten. Zelfs geen gezonde appel dus.
Is het niet zo dat je na een bepaalde uur je die kcal niet(of toch niet voldoende) verbruikt om af te vallen? Kom je dan juist niet bij?
Klopt helemaal niets van. Jij kan gerust uw avondeten om 22u eten en afvallen, zolang uw totaal aantal verbrande calorieën hoger ligt dan het aantal dat je gegeten hebt.
 
Ik probeer ten laatste na 19u niks meer te eten. Zelfs geen gezonde appel dus.
Is het niet zo dat je na een bepaalde uur je die kcal niet(of toch niet voldoende) verbruikt om af te vallen? Kom je dan juist niet bij?
Voor mij zijn al die uurtrucjes zoals intermittent fasting, one meal a day, geen kcal na een bepaald uur ... allemaal "hulpmiddeltjes" zijn om kcal-intake te beperken en niet veel anders.

Als je 1 maaltijd per dag doet dat 1500 Kcal is, dat je daarvan uiteindelijk ook afvalt maar dat het mentaal gewoon moeilijk wordt op bepaalde momenten doorheen de dag
 
Klopt helemaal niets van. Jij kan gerust uw avondeten om 22u eten en afvallen, zolang uw totaal aantal verbrande calorieën hoger ligt dan het aantal dat je gegeten hebt.
Hoe is dat zelfs mogelijk? Als je om 22u een appel eet en gaat slapen dan worden die kcal toch ergens opgeslaan?
 
Hoe is dat zelfs mogelijk? Als je om 22u een appel eet en gaat slapen dan worden die kcal toch ergens opgeslaan?
Het is niet omdat jij gaat slapen dat uw lichaam stopt met functioneren eh. Uw spijsvertering blijft gewoon werken en uw lichaam gaat die energie gewoon gebruiken voor herstel. Indien het daar voldoende energie voor heeft gaat het die energie opslaan als glycogeen in uw spieren en als uw glycogeenvoorraad ook voldoende is dan wordt die energie opgeslagen als vet.

Stel dat jij per dag slechts 1 maaltijd zou eten van 600 calorieën, maar je eet pas om 22u en je doet dat 2 weken aan een stuk. Wat gaat er dan na 2 weken gebeurd zijn denk je? Ga je afgevallen zijn of bijgekomen zijn?
 
Vandaag frieten gegeten ben al ganze avond ongemakkelijk ( en nee heb geen 20 frikandellen en twee bakken friet op ). Mijn maag lijkt dat niet meer gewoon.
 
Voor mij zijn al die uurtrucjes zoals intermittent fasting, one meal a day, geen kcal na een bepaald uur ... allemaal "hulpmiddeltjes" zijn om kcal-intake te beperken en niet veel anders.

Als je 1 maaltijd per dag doet dat 1500 Kcal is, dat je daarvan uiteindelijk ook afvalt maar dat het mentaal gewoon moeilijk wordt op bepaalde momenten doorheen de dag
Ik zie dat niet als "intermettent fasting", hiermee bedoel ik dat hun principes niet bewust volg. Als ik tegen 18u of 19u al aan mijn 1800kcal/2000kcal kom stop ik gewoon met eten. Maar het komt er wel op neer ja.
 
Is het niet zo dat je na een bepaalde uur je die kcal niet(of toch niet voldoende) verbruikt om af te vallen? Kom je dan juist niet bij?

Antwoord is hierboven al veelvuldig gegeven, en om te illustreren: gedurende de hele periode dat ik echt aan het afvallen was heb ik waarschijnlijk een 20 tot 25% van m'n kcal na 21u30 binnengespeeld. En ik bleef rustig 750g/week verliezen, 11 maand lang. ;)
 
Uw lichaam heeft ook kcal nodig in rust hé.

@Kenneke10 m'n vrouw had daar ook last van. 3 maanden heel clean eten en om de 2 weken frietjes van de frituur. Precies of ze kon daar niet meer tegen. Ze had snel last van haar maag met die frieten.
 
Weekgemiddelde gewicht vorige week: 91,4 kg
Weekgemiddelde deze week: 90 kg

Dus 1,4 kg op een week, uiteraard voornamelijk watergewicht maar ik gok toch ook een 300 gram vet. Inclusief een bezoek aan de frituur en een avond met enkele pintjes. Om maar te zeggen, als je een hele week lang gezond eet en sport dat je gerust nog eens een pintje kunt drinken en friet eten terwijl je toch resultaat boekt.

En vanaf woensdag komt de krachttraining er ook nog eens bij. Ik heb er zin in :smile:
 
Tel eens je ckal uit met de apps die hier al meermaals werden vermeld, volgens mij kom je wel uit aan uithongeren momenteel 🙈

Zelf vind ik een smoothie als ontbijt ideaal, hier wordt er regelmatig een banaan en diepvriesframbozen of aardbei in de blender gegooid met melk. Ikke blij, dochter blij 😉

En volgens de diëtiste is 1kg/maand verliezen perfect om het gewicht langdurig te verliezen. 4-5kg op 1 maand is leuk om te zien op de weegschaal maar weinig realistisch dat die er 6 maanden later nog steeds af zijn.
Hoeveel gram van elk ingrediënt gebruik jij om een smoothie te maken?

Kheb dit gebruikt.
-400ml "Alpro Almond no sugars" ipv melk
-1 groot banaan
-diepvriesframbozen(niet afgewogen helaas, maar was wat teveel)

Qua smaak niet slecht, maar teveel frambrozen gebruikt precies. In totaal waren het net geen 3 glazen.
 
Terug
Bovenaan