Over- en ondergewicht

Op mijn eten letten lukt me enkel als ik ook effectief aan het sporten ben. Maar dan let ik er vooral op tijdens de week.
 
Vanmorgen 3 keer ontbijtkoeken moeten weigeren op het werk.
Aaaah de kantoorhapjes.....verjaardagen, collega's die op pensioen gaan, kindje dat geboren is, één of andere religieus feest,...Bij mij was er altijd wel eten op het werk. Hard to resist he.
 
Aaaah de kantoorhapjes.....verjaardagen, collega's die op pensioen gaan, kindje dat geboren is, één of andere religieus feest,...Bij mij was er altijd wel eten op het werk. Hard to resist he.
En nen 'nee dank u' is precies moeilijk te accepteren bij de collega's
 
Bij ons zetten ze traktaties gewoon op een gemeenschappelijke kast, en dan kan je zelf kiezen of je ervan eet of niet. Niemand die je daartoe zal verplichten of raar zal bekijken als je niets gaat halen (integendeel: dan heeft de rest meer).

Komen ze dan bij jullie echt rond van bureau tot bureau?
 
Bij ons zetten ze traktaties gewoon op een gemeenschappelijke kast, en dan kan je zelf kiezen of je ervan eet of niet. Niemand die je daartoe zal verplichten of raar zal bekijken als je niets gaat halen (integendeel: dan heeft de rest meer).

Komen ze dan bij jullie echt rond van bureau tot bureau?
ja hier is dat ook zo(alé voor Covid dan toch). Maar er zijn altijd collega's die iets meepakken voor anderen(want iedereen weet dat dat snel op is), dus krijg ik het op m'n kop gesmeten.

En bij verjaardagen binnen uw team is er altijd wel iets extra dat enkel voor uw team bestemd is. Dat leggen ze ook ergens in het midden, maar van tijd tot tijd gaan ze rond, want "dat moet op".
 
Bij ons zetten ze traktaties gewoon op een gemeenschappelijke kast, en dan kan je zelf kiezen of je ervan eet of niet. Niemand die je daartoe zal verplichten of raar zal bekijken als je niets gaat halen (integendeel: dan heeft de rest meer).

Komen ze dan bij jullie echt rond van bureau tot bureau?
Vanmorgen was het gratis ontbijt, maar was met bestellen op voorhand. Dus had me al bewust niet ingeschreven. Bij het passeren van de ingang toch de vraag gekregen of ik geen moest hebben. En op den buro zagen da collega's dat ik geen had en wilden ze uiteraard delen.
 
Tja, vanuit sociaal oogpunt is dat allemaal begrijpelijk... je wijst die mensen ergens ook een beetje af als je een traktatie weigert, mensen die willen delen doen dat ook om goed te doen (meestal), ... maar als je wilt afvallen niet makkelijk natuurlijk.
 
Lukt de boodschap dat je probeert af te vallen dan gewoon niet? Hier op het werk was er voor Corona ook wel altijd cake, taart, allerhande brol voor verjaardagen en dergelijke maar het is niet dat met een collega die wou afvallen begon te dwingen :)
 
Lukt de boodschap dat je probeert af te vallen dan gewoon niet? Hier op het werk was er voor Corona ook wel altijd cake, taart, allerhande brol voor verjaardagen en dergelijke maar het is niet dat met een collega die wou afvallen begon te dwingen :)
Nope dat wordt straal genegeerd. "aléé kom toe". "1tje maar", "ma dat kan toch geen kwaad zo ene" "kom, pak maar". "tis goed ze" "ge moet de die eens proeven"....Toen ik nog steeds nee zei, kwam ze naar mij toe, opende mijn pollen en gaf ze het me toch..
 
Nope dat wordt straal genegeerd. "aléé kom toe". "1tje maar", "ma dat kan toch geen kwaad zo ene" "kom, pak maar". "tis goed ze" "ge moet de die eens proeven"....Toen ik nog steeds nee zei, kwam ze naar mij toe, opende mijn pollen en gaf ze het me toch..
Wat hebben jullie toch vreemde collega's. Doet mij denken aan mensen die altijd "moeten" drinken van hun vrienden. Ik heb zo eens een volle pint laten staan en ze begrepen de boodschap.
 
Hoeveel gram van elk ingrediënt gebruik jij om een smoothie te maken?

Kheb dit gebruikt.
-400ml "Alpro Almond no sugars" ipv melk
-1 groot banaan
-diepvriesframbozen(niet afgewogen helaas, maar was wat teveel)

Qua smaak niet slecht, maar teveel frambrozen gebruikt precies. In totaal waren het net geen 3 glazen.
Om echt als ontbijt te gebruiken maak ik wel eens een “shake”.
Banaan
Amandelmelk (niet gezoet)
Proteinepoeder
Havermoutvlokken
 
Ben er nu 10 kg kwijt op een rustige manier ( 3 maand ).
Ga kwa activiteiten wel een tandje bijsteken wil op zijn minst nog 20kg kwijt.
Dat ik zo snel bijkom wil ik geen excuus zoeken maar ik neem medicatie voor mijn huid en dat staat bekend voor gewichts toename, dus afvallen is een tikkeltje zwaarder.

Dat kan zo zijn, maar je hebt toch al een heel mooi resultaat op 3 maand tijd he. Dikke proficiat en keep it up. Marathon, geen sprint :)
 
Op gewicht blijven is idd moeilijker dan het afvallen zelf. De voorbije jaren al het jojo effect meermaals gezien en meestal komt er meer bij dan dat je kwijt was.
Ik probeer nu mijn levensstijl geheel aan te passen ( heb nogal wat probleemkes gehad afgelopen jaren )
Ben er nu 10 kg kwijt op een rustige manier ( 3 maand ).
Ga kwa activiteiten wel een tandje bijsteken wil op zijn minst nog 20kg kwijt.
Dat ik zo snel bijkom wil ik geen excuus zoeken maar ik neem medicatie voor mijn huid en dat staat bekend voor gewichts toename, dus afvallen is een tikkeltje zwaarder.

Dat kan zo zijn, maar je hebt toch al een heel mooi resultaat op 3 maand tijd he. Dikke proficiat en keep it up. Marathon, geen sprint :)


Ik was ook direct aan het denken "10kg op 3 maand en dat is al" rustig"?? " 😱
Dat vind ik echt wel een fenomenaal resultaat! 👌
 
Terug
Bovenaan