Over- en ondergewicht

Hoe oud ben je?
Ik had dat ook zolang je gezond bent is er toch geen probleem?
Hier hebben ze nooit naar mijn ouders gebeld
Ne ik zag er ook nooit echt een probleem in. De laatse keer dat ik naar het CLB moest heb ik dat ook gewoon gezegd en toen hebben ze niet gebeld.
 
Ben nu ondertussen ver twee weken met insanity bezig en ik merk toch vooruitgang conditioneel nog niet echt overdreven qua gewicht (denk kleine kg eraf). Benieuwd naar de fit test morgen :) . De eerste dertien dagen terug was schrikbarend slecht voor iemand die toch regelmatig sport.

Maar vind het voorlopig wel een deftig programma net niet te zwaar om ermee te stoppen ook al doe ik niet alle workouts voor de volle 100 procent.
Dig deeper!
 
Ik heb al jaren overgewicht en een dieet hou ik niet vol. Ik moet minstens 10% van mijn lichaamsgewicht kwijt want dan verdwijnen de symptomen van mijn ziekte helemaal en is mijn ziekte onder controle.
Ik heb dit geprobeerd via een dieet (met diëtiste) en ik was 17 kg kwijt. Mijn vader is gestorven en ik kon het mentaal allemaal niet meer aan. Alles er terug bij.

Ik ben begin dit jaar na enkele check-ups naar een endocrinoloog geweest voor de optie te bespreken. Medicijnen (er zijn er meer dan enkel de befaamde Ozempic) raadt ze niet aan aan mensen die al jaren met overgewicht strijden. Uit haar ervaring heeft ze geleerd dat het minimaal helpt en dat het enorm duur is. Ze wilde het gerust voorschrijven, maar ze waarschuwde ook over de mogelijke bijwerkingen. Ze vertelde dat mijn beste optie een operatie is.

Ik ben nu aan het proberen om op mezelf met de principes van intutief eten af te vallen. Het gaat langzaam (7kg sinds kerst) maar ik ben veel minder gestresseerd en emotioneel als het op eten aankomt.
Het zou waarschijnlijk nog beter gaan als ik ging sporten.... Maar met pijnlijke gewrichten (door mijn overgewicht, uitgebreid laten onderzoeken dat er zeker niets anders is) is dit moeilijk en ik haat zwemmen 🙈. Ik wou met de fiets naar het werk gaan maar ook dit doet pijn aan mijn knieën.
Ik ga dus wandelen. Al ben ik tegenwoordig wel een beetje te lui daarin geworden.
 
Ik heb al jaren overgewicht en een dieet hou ik niet vol. Ik moet minstens 10% van mijn lichaamsgewicht kwijt want dan verdwijnen de symptomen van mijn ziekte helemaal en is mijn ziekte onder controle.
Ik heb dit geprobeerd via een dieet (met diëtiste) en ik was 17 kg kwijt. Mijn vader is gestorven en ik kon het mentaal allemaal niet meer aan. Alles er terug bij.

Ik ben begin dit jaar na enkele check-ups naar een endocrinoloog geweest voor de optie te bespreken. Medicijnen (er zijn er meer dan enkel de befaamde Ozempic) raadt ze niet aan aan mensen die al jaren met overgewicht strijden. Uit haar ervaring heeft ze geleerd dat het minimaal helpt en dat het enorm duur is. Ze wilde het gerust voorschrijven, maar ze waarschuwde ook over de mogelijke bijwerkingen. Ze vertelde dat mijn beste optie een operatie is.

Ik ben nu aan het proberen om op mezelf met de principes van intutief eten af te vallen. Het gaat langzaam (7kg sinds kerst) maar ik ben veel minder gestresseerd en emotioneel als het op eten aankomt.
Het zou waarschijnlijk nog beter gaan als ik ging sporten.... Maar met pijnlijke gewrichten (door mijn overgewicht, uitgebreid laten onderzoeken dat er zeker niets anders is) is dit moeilijk en ik haat zwemmen 🙈. Ik wou met de fiets naar het werk gaan maar ook dit doet pijn aan mijn knieën.
Ik ga dus wandelen. Al ben ik tegenwoordig wel een beetje te lui daarin geworden.
7kg sinds kerst is toch behoorlijk goed gedaan denk ik dan. Bijna 2 kg per maand is echt een mooie prestatie.
 
gisteren frit gaan eten bij ons moeder en sindsdien niets meer gegeten.
zeer vreemd vol gevoel + gezwollen darmen.
vanochtend stond ik duizelig op. zelfs nu nog duizelig.
veel gedronken sindsdien, maar geen honger, niets.
heb dat vaak na een fritje, misschien toch best eens naar de dokter gaan?
 
gisteren frit gaan eten bij ons moeder en sindsdien niets meer gegeten.
zeer vreemd vol gevoel + gezwollen darmen.
vanochtend stond ik duizelig op. zelfs nu nog duizelig.
veel gedronken sindsdien, maar geen honger, niets.
heb dat vaak na een fritje, misschien toch best eens naar de dokter gaan?

https://www.dietcetera.nl/ziektes-en-aandoeningen/vertraagde-maaglediging/ ?
Lijkt me ook dat je best eens even laat onderzoeken dan... Zeker als het vaker voorvalt.
 
Laatste 3 weken weekje all-in hotel gedaan, vervolgens carbs gestapeld voor marathon vorige week, en nog eens dunnetjes overgedaan voor de 10 miles dit weekend.
Gevolg, toch een goede kg erbij op die weken.

Dat was zo verwacht, de komende tijd geen loopdoelen meer gepland, dus we gaan er nu weer tegenaan voor een tweetal maand om de volgende 5 kg te verliezen :)
 
het lijkt mij eerder een darmissue (op gevoel), vorige keer dat ik het aan de huisarts meldde werd het niet echt serieus genomen.
Als in, zal wel voorbij gaan.
Ondertussen van huisarts veranderd, dus ga het eens opnieuw voorleggen.
 
Moest je nu zelf eens gezond koken en wat sporten zou je misschien in de toekomst zonder Ozempic kunnen?
Veel restaurants gebruiken soms ongezondere dingen om hun gerechten lekker te maken: boter, room, suiker,...
Ik denk dat je bedoelt: alle restaurants en altijd. Het geheim van lekker koken is zout, vet, suiker, en kruiding (al is dat eerder beperkt in de lokale keuken). Daar is op zich niets mis mee ook natuurlijk, want dat is niet echt bedoeld als dagelijkse kost.

Kijk naar de VS, waar mensen vervreemd zijn van hun voedsel en vaak gewoon niet meer weten wat nog gezond is en wat niet: veel take out en soms al gewoon geen eigen keuken meer. Een verontrustende situatie die hier ook voet aan de grond krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad vandaar vind ik elke dag take away niet de beste keuze

Aan soep maken is bv niets moeilijk en zoveel gezonder en super lekker
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
De vraag is of ze dat wel wil. Ik chargeer misschien, maar het lijkt mij in dit geval ook (minstens gedeeltelijk) een keuze voor de gemakkelijke weg.


Soit, de dikke kg die erbij was na de voorbije weken hier door verlof en carb stacking voor de wedstrijden is na 4 dagen MFP weggesmolten tot 200g. Was dus voornamelijk maaginhoud denk ik, en slechts een kleine hoeveelheid gewichtstoename. Nu echt richting sub-80kg tegen eind juni, nog 3.5kg te gaan.
Weeg je jezelf dan altijd op vaste momenten op een dag? 200g is bij wijze van spreken een glas water drinken, zo gedetailleerd houd ik dat niet bij.
 
Weeg je jezelf dan altijd op vaste momenten op een dag? 200g is bij wijze van spreken een glas water drinken, zo gedetailleerd houd ik dat niet bij.

Elke ochtend, nuchter, na toilet. Geeft inderdaad nog wel schommelingen, maar wat ik vooral wou zeggen is dat de voorbije weken van meer eten weinig impact gehad hebben.
 
Ik heb mijn doel bereikt!:clap:
Alle overtollige kilootjes die ik kwijt wou zijn weg en ben nu al een paar weken stabiel. Alles wat verstevigd moest worden is stevig genoeg alleen dat hardnekkig vetrolletje (buik) wilt maar niet verdwijnen dus ja ik heb er vrede mee genomen. Zo'n sixpack just ain't gonna happen.:unsure:

Calorie deficit, 2 a 3/week fitness voor minimaal anderhalf uur en gezond(er) eten hebben hun vruchten afgeworpen alleen ja qua eten was/ben ik niet zó streng voor mezelf anders kon ik het ook niet volhouden.
 
Ik heb mijn doel bereikt!:clap:
Alle overtollige kilootjes die ik kwijt wou zijn weg en ben nu al een paar weken stabiel. Alles wat verstevigd moest worden is stevig genoeg alleen dat hardnekkig vetrolletje (buik) wilt maar niet verdwijnen dus ja ik heb er vrede mee genomen. Zo'n sixpack just ain't gonna happen.:unsure:

Calorie deficit, 2 a 3/week fitness voor minimaal anderhalf uur en gezond(er) eten hebben hun vruchten afgeworpen alleen ja qua eten was/ben ik niet zó streng voor mezelf anders kon ik het ook niet volhouden.

Proficiat!
Hoelang heb je erover gedaan om je doel te bereiken?
 
Begin maart begonnen met eens deftig te calorie tracken. (dmv Lifesum)

Toen 90Kg.

5x per week in mijn kelder op de hometrainer 30-45 mins tijdens de lunchbreak. Op de daar aanwezige TV random youtubes of training videos bekijken (afhankelijk van motivatie :D )
3x per week free weights training (squats, deadlifts, bench, pullup, etc)

Gisteren net 83.9Kg gehaald. Voorlopig doel is 80kg, en dan gaan waarschijnlijk door naar de 75kg.

Wa resultaat beginnen zien adhv broeken die al wat losser zitten is redelijk motiverend \o/
 
Goed volgehouden dan.

Om even het totale plaatje mee te geven.
Kijk ik ben nooit mager of mega slank geweest, had altijd al hier en daar een beetje extra laat ons zeggen dus ook bij het begin van mijn zwangerschap nu iets meer dan 5 jaar geleden maar goed dat kleine beetje extra werd algauw +18kg (besef dat ik toen al tegen de 70 woog en ik ben 1m64 :shutup:) tegen het eind van mijn zwangerschap plus ik hield ook wel veel vocht vast opt laatst maar dus gelijk na de bevalling ( nadat de baby, moederpoep, bloed en overige stolsels eruit waren) was ik meteen 7kg minder.
Dat was tijdens de kraamperiode.

Tijdens de hele periode van borstvoeding en gebroken nachten was ik gelijk nog eens 3/4 kg zonder daar al teveel voor te doen dus dacht ja dit wordt een makkie.
Maar niets was minder waar want wat er toen volgde waren toch wel 2 jaar van aanmodderen met IF, kha eten, maaltijdvervangers, theetjes en dieetcrashes etc etc

Ik bleef continu haken op 73/74 kg en toen is de knop omgegaan en deed ik dus sporten, calorieën tellen en nóg gezonder eten en voila, ik weeg nu rond de 66kg en vind prima zo.:fingerguns_r:
Iemand anders gaat dat mss nog teveel vinden well idc want ik wil dat kleine beetje vrouwelijke rondingen dat ik heb wel zo behouden dus ja.
 
Terug
Bovenaan