Over- en ondergewicht

Helaas, target niet gehaald. 79,15 kg, dus maar 1,5 kg kwijt ipv 2,5-3 kg.
Teveel stress gehad wegens problemen op persoonlijk vlak, en ik ben toch nog steeds teveel een stress eter. Wel wat kunnen beperken, maar 1x ongezond gegeten (McDonalds) en voor de rest waren het vooral straciatella kwarks, een boterhammetje met hagelslag als snack of een grote latte macchiato van het koffiehuis in de buurt.
Op zich is het niet zo'n groot probleem. Ik verlies nog altijd gewicht (al ben ik de laatste twee weken wel heel stabiel op hetzelfde gewicht), maar ik zou wel graag mijn doelen behalen.

Bon, Maart is weer een lange maand, doel is om op 1 April 76 kg te wegen.

Helaas, target weer niet gehaald :laugh:
77,20 kg, dus 1,95 kg kwijt ipv de beoogde 3,15 kg.
Wegens blessure aan de knie bijna niet kunnen gaan lopen, wat me wel hielp om dagelijks 400-500 kcal onder mijn TDEE te zitten. Nu moet ik toch nog gedisciplineerder omgaan met de snacks (yoghurtje hier, latte machiatootje daar). Ik doe sinds 10 dagen weer aan krachtoefeningen met halters, maar die beperkte calorieverbranding wordt bijna helemaal ongedaan gemaakt door de proteine shake.

Ik blijf wel maand na maand gewicht verliezen, weliswaar iets trager dan gepland maar zonder het beu te worden dus toch tevreden.
Ditmaal is het doel voor 1 Mei om 75 kg te wegen, Pasen komt er wel aan en dat is traditoneel veel eten. Maar het begint hier eindelijk eens wat zonnig te worden en de temperaturen komen eindelijk eens boven de 5 graden uit, dus misschien kan ik over een week of twee elke dag een uurtje gaan fietsen.
 
Helaas, target weer niet gehaald :laugh:
77,20 kg, dus 1,95 kg kwijt ipv de beoogde 3,15 kg.
Wegens blessure aan de knie bijna niet kunnen gaan lopen, wat me wel hielp om dagelijks 400-500 kcal onder mijn TDEE te zitten. Nu moet ik toch nog gedisciplineerder omgaan met de snacks (yoghurtje hier, latte machiatootje daar). Ik doe sinds 10 dagen weer aan krachtoefeningen met halters, maar die beperkte calorieverbranding wordt bijna helemaal ongedaan gemaakt door de proteine shake.

Ik blijf wel maand na maand gewicht verliezen, weliswaar iets trager dan gepland maar zonder het beu te worden dus toch tevreden.
Ditmaal is het doel voor 1 Mei om 75 kg te wegen, Pasen komt er wel aan en dat is traditoneel veel eten. Maar het begint hier eindelijk eens wat zonnig te worden en de temperaturen komen eindelijk eens boven de 5 graden uit, dus misschien kan ik over een week of twee elke dag een uurtje gaan fietsen.
Zeker bij krachttraining zou ik me niet blindstaren op de weegschaal, aangezien je toch een hogere spiermassa beoogt.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik blijf wel maand na maand gewicht verliezen, weliswaar iets trager dan gepland maar zonder het beu te worden dus toch tevreden.

Voila, dit is het belangrijkste he. Duurzaam en structureel is belangrijker dan snel.

Ik zit onderin de 83 nu. Veel lopen (323km in maart) helpt om af te vallen, maar ik moet genoeg denken aan eten voor recuperatie en krachtvoorraad dus dat tempert ook een beetje.
Maar 80 tegen de zomer zit er wel in, en anders in het najaar. No rush.
 
Voila, dit is het belangrijkste he. Duurzaam en structureel is belangrijker dan snel.

Ik zit onderin de 83 nu. Veel lopen (323km in maart) helpt om af te vallen, maar ik moet genoeg denken aan eten voor recuperatie en krachtvoorraad dus dat tempert ook een beetje.
Maar 80 tegen de zomer zit er wel in, en anders in het najaar. No rush.

Begonnen met 84,55 kg op 1 Januari, nu 77,2 kg (afin, 1 April, "nu" zit ik alweer enkele 100 gr's lager) dus een goeie 7 kg op 3 maanden tijd waarbij ik de laatste maand dus bijna niet kon gaan lopen. Motiverend is het wel. Het is ooit anders geweest.

Ben er ondertussen 37 bijna, heb sinds mijn 14e altijd een cola/pils (eerst/later) buikje (en na mijn 20ste ook gewoon veel overgewicht tout court) meegezeuld. Ik kan mij een buik zonder vet gewoon niet voorstellen. Ik zou het graag eens meemaken, maar ik zit nu op 77 kg voor 1m84 met 22,7 BMI en ik heb toch nog een serieuze laag vet op die buik hangen. Benieuwd hoe laag ik moet gaan eer dat verdwijnt.
 
De verse aardbeien zijn weer te koop(Belgische uit Hoogstraten)
's morgens eet ik dan yoghurt met aardbeien. Normaal ontbijt ik niet, maar drink ik 3 koffie's(met véél melk). Kga eens moeten nakijken of dit meevalt qua kcal. Nog mensen die ontbijten? of bewust skippen?
 
Begonnen met 84,55 kg op 1 Januari, nu 77,2 kg (afin, 1 April, "nu" zit ik alweer enkele 100 gr's lager) dus een goeie 7 kg op 3 maanden tijd waarbij ik de laatste maand dus bijna niet kon gaan lopen. Motiverend is het wel. Het is ooit anders geweest.

Ben er ondertussen 37 bijna, heb sinds mijn 14e altijd een cola/pils (eerst/later) buikje (en na mijn 20ste ook gewoon veel overgewicht tout court) meegezeuld. Ik kan mij een buik zonder vet gewoon niet voorstellen. Ik zou het graag eens meemaken, maar ik zit nu op 77 kg voor 1m84 met 22,7 BMI en ik heb toch nog een serieuze laag vet op die buik hangen. Benieuwd hoe laag ik moet gaan eer dat verdwijnt.
Ik ben 1m73 en nu 74 kg en heb een buikje. Zelfs op 65 kg heb ik nog een zichtbaar buikje.
Mijn "goede genen" zorgen ervoor dat alle vet op mijn buik zit en nergens anders. Dus magere benen/armen/gezicht maar met een buikje.
 
Ik ben 1m73 en nu 74 kg en heb een buikje. Zelfs op 65 kg heb ik nog een zichtbaar buikje.
Mijn "goede genen" zorgen ervoor dat alle vet op mijn buik zit en nergens anders. Dus magere benen/armen/gezicht maar met een buikje.
Ik denk dat veel mannen zo gebouwd zijn hoor. Vrouwen hun vetmassa is meestal meer verdeeld (benen, dijen, borsten, armen, ...) terwijl bij mannen dat toch grotendeels rond de buik zit.
 
Ik denk dat veel mannen zo gebouwd zijn hoor. Vrouwen hun vetmassa is meestal meer verdeeld (benen, dijen, borsten, armen, ...) terwijl bij mannen dat toch grotendeels rond de buik zit.
Het is hier echt wel stekkenbenen met een afdakje erboven.

Nu als ik kleren aan heb valt het echt niet op. Maar ik heb vrienden die in procent meer vet hebben, maar wel een mooiere lichaamsverhouding hebben.
 
De verse aardbeien zijn weer te koop(Belgische uit Hoogstraten)
's morgens eet ik dan yoghurt met aardbeien. Normaal ontbijt ik niet, maar drink ik 3 koffie's(met véél melk). Kga eens moeten nakijken of dit meevalt qua kcal. Nog mensen die ontbijten? of bewust skippen?
De melk zal er wat vanaf hangen qua kcal. Magere melk is vrij ok, als je volle melk neemt...

Ik ontbijt altijd. Meestal afgewisseld tussen:

- Havermout (quaker's naturel) met magere melk.
- 2 gekookte eitjes met 2 wasa volkoren crackers
- kom magere yoghurt/skyr met fruit.
 
Nog mensen die ontbijten? of bewust skippen?
Ik eet elke ochtend een kom met 100 gram skyr, 35 gram (zelfgemaakte) granola, 50 gram blauwe bessen, nog iets anders van fruit (afhankelijk van wat we in huis hebben), en een verkruimeld speculoosje. Héérlijk, en ik kan makkelijk verder tot 's middags. Ik drink geen koffie btw. Komt meestal neer op iets tussen 300-400 kcal.
 
De verse aardbeien zijn weer te koop(Belgische uit Hoogstraten)
's morgens eet ik dan yoghurt met aardbeien. Normaal ontbijt ik niet, maar drink ik 3 koffie's(met véél melk). Kga eens moeten nakijken of dit meevalt qua kcal. Nog mensen die ontbijten? of bewust skippen?
Meestal enkel een banaan hier smorgens en tegen de middag een kom Griekse yoghurt 10 procent (100 a 150gr) met honing, vanille en chia zaden met wat fruitjes onder. Staat meestal al in te dikken van smorgens.
 
In koffie zitten geen kcal (Tenzij je melk of suiker toevoegt natuurlijk)
Sorry dat was inderdaad niet helemaal duidelijk. Mijn ganse ontbijt dat ik beschrijf bedraagt 300-400 kcal. Dat van die koffie vermeld ik gewoon even omdat (denk ik) veel mensen die niet of weinig ontbijten, de ochtend doorkomen op koffie, en dat voor mijn totaal geen optie is. Ik lust geen koffie. En omdat de persoon waarop ik reageerde koffie met melk drinkt.
 
Laatst bewerkt:
De verse aardbeien zijn weer te koop(Belgische uit Hoogstraten)
's morgens eet ik dan yoghurt met aardbeien. Normaal ontbijt ik niet, maar drink ik 3 koffie's(met véél melk). Kga eens moeten nakijken of dit meevalt qua kcal. Nog mensen die ontbijten? of bewust skippen?
Ik ben drie jaar geleden begonnen met het ontbijt over te slaan en dat is ondertussen een gewoonte geworden. Ik heb tegenwoordig nooit nog honger 's ochtends. Vroeger at ik ook enkel brol zoals cornflakes.
 
Is het niet zo dat je door te ontbijten uw stofwisseling meer op gang trekt en zo meer begint te verbranden?

Zonder ontbijt kan ik niet aan m'n dag beginnen.
 
Is het niet zo dat je door te ontbijten uw stofwisseling meer op gang trekt en zo meer begint te verbranden?

Zonder ontbijt kan ik niet aan m'n dag beginnen.
Ik denk niet dat er veel wetenschappelijk bewijs is dat dat ondersteunt. Het idee dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is, is vooral gebaseerd op marketing van ontbijtgraanfabrikanten.


Ontbijten is niet slecht, ontbijt overslaan en meer eten 's middags is ook niet slecht. Gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur zoals met zoveel voedingsgerelateerde zaken.
 
Ik begin we toch weer zorgen te maken. Ben nu al van 73 naar 75 gegaan in 1 jaar tijd.
Waar stopt dit, begin ik nu te denken.


Ik heb nu een cross trainer gekocht, (toegeven vooral omdat het vrouwke dit wou, zodat ze na haar werk wat kon fitnessen), maar of ik daar echt van ga vermageren, dat valt nog te bezien.
Nogtans leef ik niet zo heel erg anders, maar de kilo's komen er bij, en dat maakt me angstig.
 
Ik begin we toch weer zorgen te maken. Ben nu al van 73 naar 75 gegaan in 1 jaar tijd.
Waar stopt dit, begin ik nu te denken.


Ik heb nu een cross trainer gekocht, (toegeven vooral omdat het vrouwke dit wou, zodat ze na haar werk wat kon fitnessen), maar of ik daar echt van ga vermageren, dat valt nog te bezien.
Nogtans leef ik niet zo heel erg anders, maar de kilo's komen er bij, en dat maakt me angstig.
Dat is toch geen zorgwekkende toename? Mijn gewicht schommelt soms per dag 2 kg, afhankelijk van een zware fietsrit of een avondje stappen.
 
Terug
Bovenaan