Werk Opslag in 2021

187,49€ bruto opslag, pc 226 klasse 5 naar klasse 6 gegaan, indexatie zit er ook in.

gezien de functiepromotie van dispatcher naar teamleader + prospectieverantwoordelijke, toch wel wat teleurgesteld.

klanten & prospectie bezoeken tot eind juni met ofwel een oude bestelwagen of de snuffelkar van de werkgever. Indien cijfer behalen (wat verre van evident zal zijn gezien de covid situatie) wordt in juni een wagen besteld normaal gezien.

denk dat het toch beter kon
 
mijn opslag en zo mogen ze al jaren aan de jongeren geven. ik overweeg eerder om 4/5 te gaan werken.

ik wil gewoon mijn werk doen, zonder al die frapatsen en box ticking buzzword brol.

helaas blijkt het bijzonder moeilijk om aan KPI's, IDP's, project 202X, ISO en quality boxes te ontsnappen.
 
Er is wat werk aan uw growth mindset, Panly. :D
Eens een bepaalde leeftijd aangetikt zien velen het al liever met wat meer vrije tijd en wat minder focus op de centen eh.
Of dat nu moge zijn dat men al genoeg gespaard heeft om dat zonder issue te incasseren of dat men het gaat doen met een steakske minder in de week. ;)
 
mijn opslag en zo mogen ze al jaren aan de jongeren geven. ik overweeg eerder om 4/5 te gaan werken.

ik wil gewoon mijn werk doen, zonder al die frapatsen en box ticking buzzword brol.

helaas blijkt het bijzonder moeilijk om aan KPI's, IDP's, project 202X, ISO en quality boxes te ontsnappen.
Ik had van jou toch meer project based benchmarks, blended learning en een can-do attitude verwacht. Ik hoop dat je future exit strategy toch customer-centric en standards-based is.
 
Tja, we hebben een IDP nodig, verplicht door HR.

Dus ik probeerde het nuttige aan het onaangename te koppelen en doe enkele voorstellen die - hou je vast - praktisch nut hebben en ik ook echt zou kunnen gebruiken ten dienste van de werkgever.

Komt m'n chef terug: Allez, dat was niet de bedoeling, eh, hierzie, dit zijn de dingen die HR in IDP's wil zien.

allemaal van die termen, "creativity, collaboration enhancing, out of the box, solution driven thinking"... you name it.

en sommige cursussen/rondetafel gesprekken had ik precies zelf nog als instructeur (jeugdwerk) gegeven/gemodereerd, een eeuwigheid geleden, toen die termen nog in het nederlands bestonden.


zucht
 
Ik ben toch content dat ik mijn meer dan doorsnee loon heb en voor de rest mijn ding kan doen in de mallemolen. Het is een Amerikaanse multinational met continue herstructurering, rationalisatie en heel veel gezever.

Maar gelukkig blijf ik nog gespaard van een manager met bullshit buzzwords ... :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Die buzzwords zijn er om te negeren wat mij betreft.

Als ge wilt geraakt ge volledig verloren in de KPIs, JIRAs, KANBANs, sprints, agile en ander ongein... Meer voor mensen die er nood aan hebben elke dag een reminder te krijgen wat ze ook weer komen doen op hun werk. Merk wel dat dat enorm sterk ingeburgerd is binnen een productie-omgeving en uitgespuwd wordt binnen research.
 
In een commerciële omgeving is dat dus echt een pest, jammer genoeg. En als je daar te hard tegen ingaat ben je een negatieveling :) Ik hou er mij dus ver van af...
 
3% oftewel 100€ brutto.
Toch licht tegengevallen, vooral omda mijne manager zei da em echt moeten doorduwen heeft om dees te krijgen.
Ik weet da mijn loon echt wel cava is maar toch, na 2 jaar waar ik serieus gegroeid ben in taken en verantwoordelijkheden was dees echt het bear minimum wat ik had verwacht. Als ze dan nog mijn netto van 150 nr 200 hadden gebracht dan voel je het tenminste in de maand.
 
3,5% of €270 bruto. Netto verwacht ik niet zoveel verschil te zien de eerste maanden door verhoging in VAA (lagere CO2 referentie)
 
3,5% of €270 bruto. Netto verwacht ik niet zoveel verschil te zien de eerste maanden door verhoging in VAA (lagere CO2 referentie)
Dat lijkt mij wel heel extreem. Ik heb idd gelezen een tijdje terug dat die ref uitstoot enkele punten daalt, maar 270 EUR volledig teniet gedaan door VAA? Lijkt mij toch wat veel te zijn.

Heb het zelf nog niet uitgerekend voor mezelf. 'k Zie het dan wel op de papieren van januari eens ze in de bus vallen ergens volgende week.
 
klopt, maar vraag is wat er gebeurt, hé. Als ze 300 euro bruto vervangen door 300 euro auteursrechten is het natuurlijk neutraal voor pensioen. Als ze 300 euro bruto vervangen door 250 euro bruto zal je netto er nog altijd véél meer aan overhouden, maar is het wel nadelig voor pensioen (tenzij je loon al boven het grensbedrag is).
Ik vind die "het is nadelig voor je pensioen" altijd zo'n vreemd argument.
Als je zo bezorgd bent voor je pensioen, kan je veel beter die extra netto-euro's beleggen/sparen: het gaat je meer pensioen opleveren dan je van de overheid gaat krijgen binnen X (voor mij een kleine 40 zekers?) jaar... De bedragen van de wettelijke pensioenen zijn laag, vooral als je kijkt naar wat een inflatie van 2% per jaar met je bedrag vanop mypension.be doet.

Ik heb die auteursrechtenregeling ook, en toen het een paar jaar terug werd ingevoerd, werd gewoon een deel, zoals bepaald in de ruling, van ons brutoloon als auteursrechten betaald. Dat was dus netto eigenlijk kassa kassa. Wettelijk mochten ze natuurlijk ons brutoloon niet verlagen (for obvious civilized country reasons), en ik weet natuurlijk ook niet of mensen die na mij zijn aangenomen niet gewoon een relatief lager brutoloon hebben gekregen omdat ze sneller aan een "gewenst" nettoloon raakte door die ruling.
 
Ik vind die "het is nadelig voor je pensioen" altijd zo'n vreemd argument.
Als je zo bezorgd bent voor je pensioen, kan je veel beter die extra netto-euro's beleggen/sparen: het gaat je meer pensioen opleveren dan je van de overheid gaat krijgen binnen X (voor mij een kleine 40 zekers?) jaar... De bedragen van de wettelijke pensioenen zijn laag, vooral als je kijkt naar wat een inflatie van 2% per jaar met je bedrag vanop mypension.be doet.
dat bedrag stijgt als er inflatie is, he.

En beleggen, ok, als je risico wil nemen. Maar sparen?
 
dat bedrag stijgt als er inflatie is, he.
Dus als de komende 30 jaar er gemiddeld 2,4% inflatie is, ben ik zeker dat het bedrag dat ik op mijn 65(67?)ste ontvang verdubbeld wordt?
Daar geloof ik, pardon my French, eerlijk gezegd geen hol van.

En beleggen, ok, als je risico wil nemen. Maar sparen?
Als je geen zotte stoten uithaalt is een beleggingshorizon van 40-ish jaar met een geleidelijke inleg toch een goudmijn. Er moet al wreed veel misgaan of je moet zelf al wreed veel misdoen om op het einde van die periode op verlies uit te draaien. Dat zelfgespaard pensioen het grote voordeel van liquiditeit heeft: je kan op je pensioenleeftijd dan verder doorsparen (of beleggen, of verder laten kabbelen) wat je met het maandelijks uitgekeerde pensioen ook niet kan.

Ik wilde hier een of andere vergelijking maken met een hoop netto/bruto loonsimulators en een scheve pensioensimulator, maar ik vind geen eerlijk vergelijkingspunt tussen de twee situaties. Een werkgever gaat niet zomaar het extra brutoloon neerleggen om je eenzelfde nettoloon te geven dus alle vergelijk lijkt me hier enorm vreemd en scheef, weet iemand hoe je dat (relatief meer netto vs relatief meer bruto) duidelijk kan vergelijken?
 
Mijn grootouders hebben bijgedragen in bef toen een friet nog 1bef kostte. Ze krijgen voor hun pensioen nu een veelvoud van hun bijdrage terug.

Of dat in de toekomst ook gaat zijn weet ik niet...
 
Dus als de komende 30 jaar er gemiddeld 2,4% inflatie is, ben ik zeker dat het bedrag dat ik op mijn 65(67?)ste ontvang verdubbeld wordt?
Daar geloof ik, pardon my French, eerlijk gezegd geen hol van.
100% zeker? Nooit. Maar minder onzeker dan de fiscaliteit en rendement van inkomsten uit roerende goederen.

Zeker gezien jij nog 30 jaar te gaan hebt, is de kans klein dat je nog last zal hebben van babyboomtoestanden
 
Dat lijkt mij wel heel extreem. Ik heb idd gelezen een tijdje terug dat die ref uitstoot enkele punten daalt, maar 270 EUR volledig teniet gedaan door VAA? Lijkt mij toch wat veel te zijn.

Heb het zelf nog niet uitgerekend voor mezelf. 'k Zie het dan wel op de papieren van januari eens ze in de bus vallen ergens volgende week.

Het zal gelukkig geen volledige €135 netto erbij zijn door hogere VAA, maar ik wil maar zeggen dat er netto misschien nog €100 verschil zal overschieten... Niet vet voor een bruto stijging van €270.
 
Eens een bepaalde leeftijd aangetikt zien velen het al liever met wat meer vrije tijd en wat minder focus op de centen eh.
Of dat nu moge zijn dat men al genoeg gespaard heeft om dat zonder issue te incasseren of dat men het gaat doen met een steakske minder in de week. ;)
Eens de 50 voorbij is het sowieso gedaan met "opslag". Eerlijk gezegd hoef ik die ook niet meer. Ik ben tevreden met mijn salaris.
Ik zal ook niet tot mijn 67ste werken, en al zeker niet het werk dat ik nu doe. Tegen mijn 60ste aan zoek ik iets anders, waar ik dan misschien maar de helft verdien van nu. Je kan het toch niet allemaal meenemen in je graf.

Mijn grootouders hebben bijgedragen in bef toen een friet nog 1bef kostte. Ze krijgen voor hun pensioen nu een veelvoud van hun bijdrage terug.
Of dat in de toekomst ook gaat zijn weet ik niet...
Die inflatie is op zich geen probleem over die periode. OP de twee laatste jaren na was de rente hoger dan de inflatie.
't Probleem is dat er gewoon ieder jaar overheidstekorten zijn die zich opstapelen...
 
Terug
Bovenaan