Op zoek naar nieuwe familiewagen...

Jayvie

Active member
Ter vervanging van onze oude Citroen Berlingo zijn we op zoek naar een andere. Wij hebben echter 0,0 kennis van wagens dus tasten een beetje in het duister.
Liefst willen we een iets grotere, met een extra rij zetels, maar zonder verlies van kofferruimte. Dus ja, die zal een tikkeltje groter moeten worden. Ook graag benzine, geen diesel of elektrisch.

We hebben geen echte voorkeur qua merk of type.

Bij de vorige wisten we al wat we wilden, dus was makkelijk. Nu, geen idee.

Ook hoeft het niet per se een volledig nieuwe te zijn, zolang het maar niet via een particulier is.

Dus, als iemand kan helpen met tips, met modellen,.... Shoot!
 
Ter vervanging van onze oude Citroen Berlingo zijn we op zoek naar een andere. Wij hebben echter 0,0 kennis van wagens dus tasten een beetje in het duister.
Liefst willen we een iets grotere, met een extra rij zetels, maar zonder verlies van kofferruimte. Dus ja, die zal een tikkeltje groter moeten worden. Ook graag benzine, geen diesel of elektrisch.

We hebben geen echte voorkeur qua merk of type.

Bij de vorige wisten we al wat we wilden, dus was makkelijk. Nu, geen idee.

Ook hoeft het niet per se een volledig nieuwe te zijn, zolang het maar niet via een particulier is.

Dus, als iemand kan helpen met tips, met modellen,.... Shoot!
Dacia Jogger? Of bedoel je 3 rijen zetels èn dan nog eens een volledige koffer? Dan kijk je al richting "bestelwagenformaat" wat meer is dan "een beetje groter" dan een berlingo... :unsure:
 
Dacia Jogger? Of bedoel je 3 rijen zetels èn dan nog eens een volledige koffer? Dan kijk je al richting "bestelwagenformaat" wat meer is dan "een beetje groter" dan een berlingo... :unsure:
Ja, iemand hier in huis wil '7 zetels en een grote koffer, maar ook niets te groot he want daar kan ik niet mee rijden' :unsure:
Maar ik wil wel eens zien wat daar de keuzes in zijn en ze hier voorleggen 😁
 
Ik zou eerst de vraag eens stellen hoe vaak je 7 zetels effectief gaat gebruiken. Mijn ouders hebben vroeger ook een 7-zitter gekocht. Achteraf veel spijt van want dat zijn meestal logge, grote wagens en uiteraard de 7-zit praktisch nooit gebruikt.

7-zit en grote koffer is het eerste waar ik aan denk multi-van modellen zoals een Mercedes Vito, Volkswagen Transporter, Renault Traffic, Ford Tourneo etc.
7-zit met een kleinere koffer denk ik aan Peugeot 5008, BMW 2 Gran Tourer, Ford Galaxy of S-Max, Renault Grand Scenic, Volkswagen Sharan. Vaak gaan de 6e + 7e zit hier in de vloer van de koffer zitten waardoor je ze kan opbergen om de koffer groter te maken.

Het is nu autosalon. Je hebt de kans om alle wagens op één plaats bij elkaar te zien, het is eigenlijk de moment om te gaan als je op dit moment met de vraag zit.
 
Peugeot Rigter Long?

Zelfde concept als waar je nu mee rijdt, maar nu met een extra rij.
Ja, maar geen (noemenswaardige) koffer.

Wat @Jayvie eigenlijk zoekt is iets genre Opel Vivaro. Dat heeft 3 volwaardige rijen zetels EN een koffer. Wij zijn destijds met 8 man met zo enen naar Ijsland gereden met alle gerief in voor 3 weken camperen. Dat ging, maar tenzij mijn thuissituatie mij daar echt toe zou dwingen zou ik daar nu niet echt constant mee willen rijden.
 
Ja, iemand hier in huis wil '7 zetels en een grote koffer, maar ook niets te groot he want daar kan ik niet mee rijden' :unsure:
Maar ik wil wel eens zien wat daar de keuzes in zijn en ze hier voorleggen 😁
Laat HAAR dan vooral maar testritten boeken en rijden! 😈
 
Ik heb nu een Peugeot 5008 en ben hier wel tevreden van. Hele aangename wagen om mee te rijden met ruime koffer als je de laatste stoelen niet gebruikt.

Wel nog maar 1 jaar oud, dus nog niet echt een referentie. Anderzijds hiervoor had ik een Renault grand Scénic en vanaf maand 3 is dat 4 jaar lang miserie geweest (elektronische errors, versnellingsbak stuk, issues met de vering, stuurbekrachtiging die te pas en te onpas uitviel, een of andere as tussen de wielen die plots afbrak, rem die het plots niet meer deed, automatische handrem die niet meer af ging, enz...)
 
Ja, maar geen (noemenswaardige) koffer.

Wat @Jayvie eigenlijk zoekt is iets genre Opel Vivaro. Dat heeft 3 volwaardige rijen zetels EN een koffer. Wij zijn destijds met 8 man met zo enen naar Ijsland gereden met alle gerief in voor 3 weken camperen. Dat ging, maar tenzij mijn thuissituatie mij daar echt toe zou dwingen zou ik daar nu niet echt constant mee willen rijden.
Lijkt me goed, enkel het feit dat het, zo ver ik kan zien, enkel diesels zijn...
 
Je kan ook eens al je wensen invullen op zo'n zoekmachine (bv mobile.de of autoscout) en zien wat er uit komt. Je moet die dan niet kopen maar je weet wel wat er je kan krijgen voor je (haar?) wensen.
 
Toyota Proace City Verso LWB (long wheel base). Gewoon een nieuwe Berlingo maar de lange versie en bij Toyota nog te krijgen met verbrandingsmotor, itt Citroën en Peugeot die dat model enkel nog elektrisch aanbieden.
 
Ik rij al 3 jaar met een Toyota ProAce Verso long. Is prima. Hoewel een trapje lager dan de Renault Trafic (lwb) van ervoor. In deze moet ik met de zetels schuiven om de boodschappen (drank, wasproduct en de plooiboxen) erin te krijgen. In de Trafic was dat allemaal niet nodig, maar geen verplaatsbare zetels maakte dat ik er bvb geen fiets in kreeg. In de traffic kon ik wel alle babyspullen + dubbele buggy gewoon inpleuren zonder nadenken. Nooit 1 pijntje gehad van opbergruimte, nooit moeten vragen "dan dit wel mee?". Gewoon inpleuren.
Dat heb je wel niet bij de Peugeot Rifter/Toyota Proace City of Peugeot Traveller/Toyota Proace Verso niet.
 
En welk budget, niet onbelangrijk.
50.000 is voor mij echt wel de limiet. Hoger ga ik liever niet...
Ik rij al 3 jaar met een Toyota ProAce Verso long. Is prima. Hoewel een trapje lager dan de Renault Trafic (lwb) van ervoor. In deze moet ik met de zetels schuiven om de boodschappen (drank, wasproduct en de plooiboxen) erin te krijgen. In de Trafic was dat allemaal niet nodig, maar geen verplaatsbare zetels maakte dat ik er bvb geen fiets in kreeg. In de traffic kon ik wel alle babyspullen + dubbele buggy gewoon inpleuren zonder nadenken. Nooit 1 pijntje gehad van opbergruimte, nooit moeten vragen "dan dit wel mee?". Gewoon inpleuren.
Dat heb je wel niet bij de Peugeot Rifter/Toyota Proace City of Peugeot Traveller/Toyota Proace Verso niet.
Die Trafic leek mij ideaal. Alleen is die blijkbaar enkel als diesel te verkrijgen.
We gaan sowieso eens horen voor die Toyota, lijkt al wel degelijk.
Lol,bestaat dus niet he.
I know. Heb ik ook gezegd 😂 Dus eerder iets met een inklapbare/uitneembare 3de rij waar toch nog wat ruimte in is als de stoelen er in staan :unsure:
 
Prijs kwaliteit kan er volgens mij niks aan Dacia tippen, maar met derde zetelrij in gebruik heb je bij de Lodgy en Jogger amper nog bagageruimte over denk ik.
Nu met een budget van 50.000 euro moet er toch wel iets te vinden zijn denk ik.

Wat die grotere "bestelwagens" betreft, die zijn inderdaad meestal enkel als diesel z'n tegenwoordig meer en meer een elektrische variant te vinden. Maar niet in benzine uitvoering.

Wil je iets specialer kan je misschien eens richting Amerikaanse SUV's kijken, daar heb je wel wat 7 zitter die vaak ook nog een serieuze koffer hebben en benzine motor (maar meestal ook wel een stevig verbruik).
 
Terug
Bovenaan