@Enforcer
@noccy
Jullie hebben naar mijn mening het beste zicht op wat er op het slagveld gebeurt. Zou het wegvallen van Amerikaanse steun een significante impact hebben op de oorlog of zien jullie eerder dat het front gaat bevriezen? De Russische opmars begint stilaan toch ook af te remmen door de opstapelende verliezen en Oekraïne heeft niet de stootkracht om de Russen fors terug te duwen (dorpjes hier en daar gelaten).
Europese steun zal mogelijk wel worden opgetrokken maar volstaat dat? En hoe kan Trump nog stokken tussen de wielen steken?
Ik denk dat we eerder richting een wapenstilstand gaan dan naar een duurzame vrede. Zie Korea.
Ik had ik denk gisteren al gezegd dat de impact het grootst zou zijn voor artillerie, luchtafweer en starlink maar blijkt dat dat niet correct is.
blauw = USA, groen = EU, geel = andere
vlnr: 155mm artillerie, andere kalibers artillerie, APC/IFV, MRAP, tanks, luchtafweer, helikopters, vliegtuigen, ECV's, logistieke voertuigen, medische voertuigen en materiaal, andere.
Europese artilleriemunitie is aan het opschalen al heb ik geen idee hoe snel. Rheinmetall heeft aangegeven dat het Duitse autofabrieken wil ombouwen om gepantserde voertuigen te maken dus het MRAP probleem lijkt zichzelf ook op te lossen, dus dan blijft enkel het luchtafweerprobleem over.
Toen Oekraïne zonder 155mm artilleriemunitie zat heeft het de oorlog ook overleeft door over te schakelen op FPV's dus hoewel het wel een impact zal hebben zou die wel eens beperkt kunnen blijven.
Ik heb geen uitgesproken meer over wat er al dan niet gaat gebeuren. Laat Rusland maar een dorpje veroveren in ruil voor duizend Russen, aan dit tempo zijn er meer dorpjes dan Russen. Zet de deepstrike campagne verder, Budanov zei een tijdje geleden dat de VS regelmatig had gevraagd om terughoudendheid met betrekking tot bepaalde doelen maar ik zie eerlijk gezegd geen reden meer om terughoudend te zijn wanneer de VS toch openlijk vijandig is. Take the gloves off and hit them where it hurts. Olie- en gasinstallaties, chemische fabrieken, oorlogsfabrieken, energiecentrales (met uitzondering van kerncentrales omwille van "framing"), GRAU depots,...
Race to the bottom.
Ook weer schrijnend dat een aantal mensen die nog nooit een betekenisvolle post hebben gemaakt in deze thread nu plots weer een gevecht beginnen over "woke". Precies of dat ook maar op één of andere manier relevant is aan wat er hier aan het gebeuren is. Shame on you.
Voor mocht er nog twijfel zijn over wat voor een ... Vance is. Als je nu nog steeds niet ziet aan welke kant de VS staat dan ga je het nooit niet zien.