Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Waarom zou die foto de twijfel wegnemen? Ik denk dat er veel over heel de situatie te zeggen valt - maar een foto vanop een verkleedfeestje lijkt me nu niet het allerbeste bewijs?
Ik ben allezins helemaal overtuigd nu! Een vage foto waar je uit de context van andere personen al kan afleiden dat het om een halloweenfeestje gaat en huhuhu een CCCP tshirtje aanheeft is toch overduidelijk een bewijs dat Vance stiekem een russische asset is.

Ik zie het nog wel goed komen hier. Dit is een ultieme kans om Europa weer op de kaart te zetten. Merz komt op het ideale moment en is de ideale figuur op de rol van leider op te nemen. Spreekt er ook van om weer nieuwe kerncentrales te openen. Trump gaat voor ons een godsgeschenk zijn.

Ongelofelijk. NAVO-baas Rutten -en daarmee eigenlijk ook de EU- gaat gewoon weer plat op de buik voor Trump.

Zelensky moet relatie met Trump zien te herstellen
Volgens de Nederlandse openbare omroep 'NOS' noemde Rutte de harde confrontatie "ongelukkig", maar weigerde hij er dieper op in te gaan. "Wat ik Zelensky heb verteld, is dat we respect moeten hebben voor wat Trump tot nu toe heeft gedaan."

Laatst bewerkt:
Die moet Trump natuurlijk koste wat kost paaien om zijn baan te behouden. Gelukkig is daar nog Canada maar zonder de US is er niet veel Trans Atlantic meer aan NATO en wordt het defacto een volledig nieuw bijna uitsluitend europees verbond.

Ik ben allezins helemaal overtuigd nu! Een vage foto waar je uit de context van andere personen al kan afleiden dat het om een halloweenfeestje gaat en huhuhu een CCCP tshirtje aanheeft is toch overduidelijk een bewijs dat Vance stiekem een russische asset is.
-Een foto met een CCCP tshirt
-Een continue stroom aan anti-Oekraïne propaganda de laatste jaren
-Een uitgesproken standpunt pro-Rusland sinds zijn verkiezing
-Een uitgesproken anti-Eu standpunt
-Uitgesproken steun voor extreemrechtse partijen die de EU onderuit willen halen.

Maar hey! Laten we het weer in het belachelijke trekken door te zeggen dat Vance een Russische asset is. We weten toch allemaal dat er niets aan de hand is en en dat dit allemaal een geniaal toneelstukje is van de VS om Poetin een hak te zetten.

3 jaar van ongeziene agressie, continue verhalen over gruwelijke martelingen en executies, groepsverkrachtingen en vernielingen maar toch zijn er hier nog steeds mensen die alles willen relativeren en in het belachelijke trekken. :thumb:

Waar Europa wel helemaal niet klaar voor is.

Wanneer dan wel? Gezien het gedrag van de VS, welk voordeel hebben we nog bij de NAVO eigenlijk? Trump heeft gisteren letterlijk geweigerd te bevestigen dat ze Europa te hulp zullen schieten. Dus of we er klaar voor zijn of niet, het gaat wel moeten gebeuren. Of denk je dat de relatie nog te herstellen valt waarbij we allemaal kumbaya gaan zingen rond de open haard in het Witte Huis?

Extreemrechts is gewoon de vuilbak voor alle haat/onvrede en dit wordt verpakt onder de noemer vrije meningsuiting/antiwoke/traditionele waarden and whatnot.

...
Dat bedacht ik me gisterenavond nog:

Trump, Vance en Musk prediken traditionele waarden.
Maar Trump en Musk hebben al hoeveel kinderen bij hoeveel vrouwen?

Wanneer dan wel? Gezien het gedrag van de VS, welk voordeel hebben we nog bij de NAVO eigenlijk? Trump heeft gisteren letterlijk geweigerd te bevestigen dat ze Europa te hulp zullen schieten. Dus of we er klaar voor zijn of niet, het gaat wel moeten gebeuren. Of denk je dat de relatie nog te herstellen valt waarbij we allemaal kumbaya gaan zingen rond de open haard in het Witte Huis?
Valt zeker nog te herstellen, al zullen we diplomatischer met Trump moeten omgaan. En wie weet komt daarna weer een meer Europees-gezinde president. Desondanks moeten we ook niet stilstaan en meer investeren in onze defensie en economie. Maar vandaag op morgen ons afkoppelen van de VS? Nee, dat gaat gewoonweg niet.

Valt zeker nog te herstellen, al zullen we diplomatischer met Trump moeten omgaan. En wie weet komt daarna weer een meer Europees-gezinde president. Desondanks moeten we ook niet stilstaan en meer investeren in onze defensie en economie. Maar vandaag op morgen ons afkoppelen van de VS? Nee, dat gaat gewoonweg niet.

Volgens mij interpreteer je het iets te letterlijk en overdrijf je ook een beetje. Er werd gezegd om een verbond zonder de VS te initieren, en jij maakt daar onmiddellijk "vandaag op morgen ons afkoppelen van de VS" van.

Meer investeren in onze eigen defensie is wat jij zegt, en wat al de rest ook zegt. En minder rekenen en vertrouwen op de States. Wake up en smell the coffee, basically, en die ook opdrinken.

Dat continue gebash "we zijn er niet klaar voor" is toch voor niks nodig. Defaitisme op voorhand.

Ondertussen uit het Democratische kamp: crickets.

Waar is Biden, Obama, Clinton? Hell waar zit Bush? Bende lafaards.
In m'n ideale droombeeld zie ik het beeld van deze ex-presidenten, van beide partijen, aangevuld door senatoren en andere belangrijke personen (ook uit beide partijen) een gezamenlijke oproep doen om Trump II per direct te stoppen.

Lijkt me geen realistische optie. Er is geen mechanisme om lidstaten uit de EU te verwijderen en zomaar contractbreuk plegen lijkt me ook niet gezond voor onderlinge relaties met andere interne en externe bondgenoten.
Het lijkt me ook niet gezond om strategische beslissingen te bespreken waar Hongarije en Slovakije mee aan tafel zitten. Direct na zo'n meeting bellen die alles door naar Putin en co.

Het lijkt me ook niet gezond om strategische beslissingen te bespreken waar Hongarije en Slovakije mee aan tafel zitten. Direct na zo'n meeting bellen die alles door naar Putin en co.
Als je de unie steeds verder wil uitbreiden, kom je wel eens bij landen terecht die anders denken dan wij in West-Europa. Je kan niet verwachten dat die landen slaafs doen wat West-Europa wilt. Dat zijn landen met een sovjet-verleden, waar de grondstoffen voornamelijk uit Rusland kwamen. We hebben die meegetrokken naar de EU. Maar dat wil niet zeggen dat die daarom op dezelfde lijn als het Westen moeten zitten. Een Unie is nu eenmaal niet een organisatie van 27 leden met allemaal dezelfde visie.

Als je de unie steeds verder wil uitbreiden, kom je wel eens bij landen terecht die anders denken dan wij in West-Europa. Je kan niet verwachten dat die landen slaafs doen wat West-Europa wilt. Dat zijn landen met een sovjet-verleden, waar de grondstoffen voornamelijk uit Rusland kwamen. We hebben die meegetrokken naar de EU. Maar dat wil niet zeggen dat die daarom op dezelfde lijn als het Westen moeten zitten. Een Unie is nu eenmaal niet een organisatie van 27 leden met allemaal dezelfde visie.

Dan hadden ze geen unanimiteit als stemmingsvereiste moeten invoeren...

En waarom hebben we eigenlijk ooit Hongarije en consoorten erbij gehaald? Kosten ons handenvol geld, komen de interne markt kapotmaken met detachering, doen gewoon hun goesting onder dreiging met de unanimiteit vereiste en brengen blijkbaar geostrategisxh niks op.

Laten we Moldavië en consoorten erbij halen :rolleyes:

Dan hadden ze geen unanimiteit als stemmingsvereiste moeten invoeren...

En waarom hebben we eigenlijk ooit Hongarije en consoorten erbij gehaald? Kosten ons handenvol geld, komen de interne markt kapotmaken met detachering, doen gewoon hun goesting onder dreiging met de unanimiteit vereiste en brengen blijkbaar geostrategisxh niks op.

Laten we Moldavië en consoorten erbij halen :rolleyes:
Denk dat we idd wat te snel uitgebreid zijn in 2004.

West-Europa? Dat is de eerste keer dat ik hoor dat Noorwegen, Zweden, Finland, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Roemenië, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Griekenland en Slovenië West-Europese landen zijn. Hongarije is gewoon 100% een probleem en Slovakije zou wel eens dezelfde toer kunnen opgaan. Dat je unaniem beslissingen moet nemen heeft gewoon hetzelfde gevolg als het vetorecht bij de VN. Dat jan en alleman alles kan blokkeren.

Anyway back on topic met goed nieuws van het front.

In Chasiv Yar heeft Oekraïne de afgelopen dagen langzame vooruitgang gemaakt en verschillende deeltjes van de stad herovert.
In Toretsk zou er een doorbraak zijn richting het centrum van de stad, dit nieuws komt zowel van Oekraiense en Russische bronnen.
Gk84l29WAAAsPP8

West-Europa? Dat is de eerste keer dat ik hoor dat Noorwegen, Zweden, Finland, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Roemenië, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Griekenland en Slovenië West-Europese landen zijn. Hongarije is gewoon 100% een probleem en Slovakije zou wel eens dezelfde toer kunnen opgaan. Dat je unaniem beslissingen moet nemen heeft gewoon hetzelfde gevolg als het vetorecht bij de VN. Dat jan en alleman alles kan blokkeren.
In Roemenie is of was de pro-russische kandidaat de populairste, ook in Slovenie en Kroatie durft het al eens schommelen. Same voor Tsjechie. En ook in Polen hadden ze hiervoor met PiS een heel eigenwijs en pro-Trump bestuur.

Terug
Bovenaan