Ik vind nu wel dat Röpcke hier de bal misslaat.
Kunnen we met zekerheid zeggen dat dit een ongeplande terugtrekking was? Volgens mij niet.
We weten ook niet in hoeverre de UAF gemotoriseerd is en of er dus wel voertuigen beschikbaar zijn voor troepentransport, nu los daarvan lijkt het mij niet de beste keuze gezien het overwicht dat de Russen hebben in de lucht en sinds kort in het aantal drones.
Wat we wel met zekerheid kunnen zeggen is dat de manier van terugtrekken in het filmpje aartsdom is.
Geen enkele spacing tussen de troepen en door een open veld terwijl je 50m verder toch enige beschutting hebt.
Je moet het de Russen wel nageven, de laatste maanden is hun ISR serieus beter geworden.
Ondertussen duiken er ook berichten op betreffende de 155mm munitie, berichten die je toch wel een schandaal mag noemen indien waar.
Blijkt dat de huidige 155mm HE projectielen een 6 keer (!!!) kleinere kill radius hebben dan "gemoderniseerde" 105mm munitie.
Binnen de VS is dat probleem verkleint doordat men daar van M107 naar M759 projectielen is overgeschakeld maar nu blijkt dat de NAVO lidstaten voornamelijk de oudere M107 produceren onder licentie.