Avondland
Well-known member
Als Rusland zonder artillerie valt is het over en uit, want het steunt al sinds de tsaren op artilleriegeschut. Alleen betwijfel ik of we snel aan dat kritische kantelpunt komen waarbij Oekraïne een artillerieoverwicht heeft. Het beeld van een totaal uitgehold Russisch leger dat sommige experts al van maart vorig jaar ophangen lijkt me eerder een vorm van wishful thinking of propagandapraat. Rusland klopt op de borst dat het Oekraïense offensief totaal mislukt is, Kiev beweert dan dat ze succes na succes boeken. De waarheid ligt dan wel in het midden, zeker? Of we kunnen pas spreken van een succes of mislukking als de eindmeet in zicht is?Rusland mag zoveel artilleriemunitie ontvangen als ze willen mijn part. Als ze geen kanonnen hebben om die af te schieten zijn die voorraden niet meer dan een mooi doelwit voor Oekraïense artillerie.
Volgens een artikel van DS zou Noord-Korea ook arbeidskrachten leveren:
De prijs van die diplomatieke toenadering zal betaald worden door de Noord-Koreanen zelf, in de vorm van dwangarbeid. ‘Noord-Korea kan alleen maar arbeid bieden’, schrijft Loekin. In het oosten van Rusland zijn Noord-Koreaanse equipes gespot die infrastructuurwerken uitvoeren. Volgens een recent rapport uit Zuid-Korea zouden tienduizenden Noord-Koreanen er dwangarbeid leveren. Loekin stelt dat de Noord-Koreanen ook van pas zouden komen bij de wederopbouw van de Donbas, gebied dat Rusland heeft afgenomen van Oekraïne.