Avondland
Well-known member
Die sensatielust is er omdat mediabedrijven nu eenmaal commerciële bedrijven zijn die azen op zoveel mogelijk clicks en abonnees, zeker de populaire en laagdrempelige kranten zoals HLN. Over die laatste wordt altijd smalend gedaan in dit forumgedeelte, maar het zou naïef zijn te denken dat De Standaard of De Morgen geen gelijkaardige tactieken toepassen om volk te lokken. De Tijd kan je beschouwen als een kwaliteitskrant, maar het hanteren van die term is op zich ook weer problematisch.Licht off-topic, maar eigenlijk wel een paar verrassingen vind ik.
- Japan: problematic
- Australië en Nieuw-Zeeland slechts 'satisfactory'
- Griekenland ook niet denderend
- vraag me af wat NL, gans Scandinavië, Ierland en enkele Baltische staten beter doen
En ook interessant hoe de landen in Oost-Europa een soort transitie vormen.
Los daarvan vind ik sommige posts hier ook neigen naar wappie (indien ik dat woord hier mag gebruiken). Het enige dat ik onze media verwijt is de overdreven sensatielust, bij quasi alle grote nieuwsdiensten.
Op HLN of GVA kan je trouwens ook best goede artikels lezen, zo nu en dan. Voor GVA is Bruno Beeckman op dit moment weer toegekomen in Oekraïne, die ga ik zeker niet beschuldigen van sensatiezucht.