Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Waarom keert Prizoghin zich Rusland?
Ik las vaak dat hij kritiek had dat de Russische legerleiding teweinig deed, geen munitie,...
Of is het nu omdat hij beseft dat Rusland nooit Oekraïne mocht aanvallen?

Tekent hij niet zelf zijn doodvonnis? Poetin zal nooit aanvaarden dat Prizoghin geweld zou plegen in Rusland. (Misschien trekt hij zich gewoon terug?)

Volgend HLN zou de VS stemmen over het gebruik van kernwapens als er een navo lidstaat zou aangevallen worden moesten de Russen besluiten de kerncentrale te doen ontploffen en de radioactieve stof een navolidstaat zou bereiken, dit zou de VS dus zien als een aanval op een navo lidstaat. Dit is wel een soort indirecte aanval maar k begrijp wel hun standpunt.
Hoe het verder moet gaan met de kerncentrale, die continu gekoeld moet worden, nu dat de dam er niet meer is, weet ik niet. Ze hebben 'momenteel ' nog genoeg water om af te koelen voor hoelang ? De warme zomermaanden staan voor de deur.

Zit Putin zijn prive leger niet in Moskou? Zo'n 300 000 man?
Dat zou dan toch dom geweest zijn van Putin om deze troepenmacht niet te gebruiken in de oorlog.
Putin had de oorlog nooit mogen beginnen. De oorlogsituatie die we nu meemaken, zou volledig anders geweest zijn, moest de Oekraïense leiding in de eerste dagen uitgeschakeld geweest zijn. (Ik meen gelezen te hebben, dat de Russen dit ook geprobeerd hebben)

Zelensky op dit ogenblik:
giphy.webp
Maar ik vermoed toch ook veel twijfels. Wacht je om te zien hoe dit verder evolueert, of maak je gebruik van de chaos om je hoofdoffensief vroeger dan gepland te starten?

Ik heb zo een bruin vermoeden dat er heel erg veel gaat van afhangen of Prizoghin/Wagner al dan niet gewone Russische troepen kunnen meesleuren in hun verhaal.
Niet volledig onwaarschijnlijk gezien de aanslepende moraal problemen in het Russische leger.
Hij heeft in Rostov toch al niet veel moeite moeten doen, beetje vreemd gezien het een hoofdkwartier is!

En nu ook Voronezh...

Ik was gisteren gaan slapen toen ik de eerste berichten op Telegram las van een kwade Prigozjin. En ik sta op en hij heeft al 2 oblasten onder controle 😂
Dat hebt ge dan als ge van die kerels te veel macht geeft he Vladi.

Juist even op de kaart geloerd, een Voronezh is al halfweg tussen Rostov en Moskou.
Dus 1000km weg van Moskou is al gehalveerd tot 500km...

De beste uitkomst van deze rebellie is dat Wagner en het Russische leger dit enkele weken uitvechten. Dat kan volgens mij zorgen voor situatie waar Rusland niet anders kan doen dan troepen terugroepen uit Oekraïne of op zijn minst te stoppen met de herbevoorrading. Indien Wagner te snel in Moskou geraakt en evt aan de macht komt, vrees ik eerlijk gezegd dat we slechter af zijn.

Ik vraag me af hoe de burgers in Moskou dit ervaren, het komt nu toch wel heel erg dicht, met militairen en voertuigen op straat, publieke evenementen die worden gecancelled, gebaseerd op wat eigenlijk een interne dreiging is, en niet een van Oekraïne!

Maar ik vermoed toch ook veel twijfels. Wacht je om te zien hoe dit verder evolueert, of maak je gebruik van de chaos om je hoofdoffensief vroeger dan gepland te starten?
Nooit je vijand storen als ze fouten aan het maken zujn. Ik zou ze het rustig onder elkaar laten uitvechten en als ze in de touwen hangen met alle kracht aanvallen.

Terug
Bovenaan