Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Wagner heeft controle genomen over het zuidelijk militair district. (Het kleinste van de 5 militaire districten in Rusland). Dit is niet meer te stoppen.

Wat een gamechanger...

1687584063081.png

Laatst bewerkt:
Is Lukashenko niet gewoon naar de keuring gegaan? :unsure:

Waanzinnige nacht. Dit betekent toch ook dat de troepen in UA op den duur niet meer worden bevoorraad?

Een veeg teken: eerst dit:

Vladimir Alekseyev die vraagt om te stoppen, gevolgd door enkele uren later dit:

Hemzelf die meedoet met Wagner, net zoals een "Deputy Minister of defense" (soort van staatssecretaris?)

Is Lukashenko niet gewoon naar de keuring gegaan? :unsure:

Waanzinnige nacht. Dit betekent toch ook dat de troepen in UA op den duur niet meer worden bevoorraad?
het zal volgens mij sowieso iets zijn dat max 2-3 dagen zal duren. Ofwel "wint" Wagner en komt er een soort van revolutie binnen het leger (al dan niet met Poetin nog aan de macht), ofwel verliest Wagner en is de interne positie van de militaire top versterkt. Maar Wagner is niet sterk genoeg om een full front aanval met het leger te overleven, vandaar max een paar dagen.

Alvast wel het moment voor Oekraïne om extra chaos te zorgen en te kiezen voor de frontale aanval, lijkt me.

het zal volgens mij sowieso iets zijn dat max 2-3 dagen zal duren. Ofwel "wint" Wagner en komt er een soort van revolutie binnen het leger (al dan niet met Poetin nog aan de macht), ofwel verliest Wagner en is de interne positie van de militaire top versterkt. Maar Wagner is niet sterk genoeg om een full front aanval met het leger te overleven, vandaar max een paar dagen.

Alvast wel het moment voor Oekraïne om extra chaos te zorgen en te kiezen voor de frontale aanval, lijkt me.
Oekraïne kan die verwarring inderdaad goed gebruiken. Het is wel een gok om nu full frontal te gaan.

Het kan wel eens snel afgelopen zijn met de SMO. Of niet.

Wat ik ook nog vind:

Kan toeval zijn, want lijkt iets te vroeg, maar de transponders werden uitgezet boven rusland, wat een veeg teken is:
Technische bedenking, als het standaard internet in Rusland is uitgeschakeld (iemand hierboven liet al zien dat Google amper bereikbaar is) zou het ook kunnen dat de grondstations (die dacht ik gewoon bij particulieren staan) niet meer kunnen uploaden?

Los daarvan: kijk eens op Google maps. De grote autosnelweg van het zuiden naar Moskou staat vol road blocks die allemaal het laatste uur zijn aangemaakt.

Die straatveger: zalig! Balls of steel.

Lukashenko: school is toch uit? Rapport moet je niet afwachten, direct op vakantie naar de Turkse Rivièra. Deze week is nog geen hoogseizoen: lagere prijzen en minder van die vervelende Russische toeristen.

Er zijn nog altijd geen schoten gelost. Het is nog altijd zeer onduidelijk waar het allemaal om draait. Aan de frontlinie is het momente bijzonder stil.

Die straatveger: zalig! Balls of steel.

Lukashenko: school is toch uit? Rapport moet je niet afwachten, direct op vakantie naar de Turkse Rivièra. Deze week is nog geen hoogseizoen: lagere prijzen en minder van die vervelende Russische toeristen.
En de boer die ploegt voort. Lukasjenko ziet de bui wel hangen, denk ik.

Wat gaat het leger doen, een full frontal aanval binnen de grenzen van Rusland ?
Als de huidige topgeneraals hun post willen behouden en tegelijk ooit nog veilig dicht bij een trap of raam willen komen, denk ik van wel. Veel anders kunnen zij niet doen.

Prizoghin zegt 50k man te hebben. En daarnaast waarschijnlijk steun van misschien grote groepen in het Russische leger? Dit is allemaal absurd aan het worden. Hopelijk kan UA hierdoor door de linies stoten en de oorlog winnen.

Er zouden al 3 helicopters neergehaald zijn 💪
Met een beetje geluk wordt Moscou in 3 dagen overgenomen lol.
Wagner is op 1 nacht al halfweg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan