Avondland
Well-known member
't Is nogal ne keirel.Ale , Steven Seagal die komt op de staatszender van Rusland mee debatteren , wat is er toch gebeurd met die man .Zou die nog welkom zijn in de VS ?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
't Is nogal ne keirel.Ale , Steven Seagal die komt op de staatszender van Rusland mee debatteren , wat is er toch gebeurd met die man .Zou die nog welkom zijn in de VS ?
Niets. Hij is in het echte leven, ook altijd al een vreemde vogel geweest. Alleen wordt dat met de wijsheid van vele jaren op zijn teller, steeds erger.Ale , Steven Seagal die komt op de staatszender van Rusland mee debatteren , wat is er toch gebeurd met die man .Zou die nog welkom zijn in de VS ?
In se is dat een fait divers.Een militaire dwerg met het grootste kernarsenaal van de wereld. Klein detail.
Ik denk ook niet dat dit geopolitiek een juiste strategie is, China en Rusland nog meer in elkaars armen duwen. Zoiets kan op termijn tot een explosieve mix zorgen. Niet voor hen maar wel voor de rest. China gaat hoe dan ook een volwaardige wereldmacht worden, of de VS het nu wil of niet.Een militaire dwerg met het grootste kernarsenaal van de wereld. Klein detail.
Als Rusland militair zwak is, en de fossiele brandstoffen zijn minder nodig, dan ga je van uw leven nog nooit 'een vriend' zo hard gedumpt zien worden als Rusland door China.Ik denk ook niet dat dit geopolitiek een juiste strategie is, China en Rusland nog meer in elkaars armen duwen.
Ja, dat is een goede defensieve deterrent. Maar agressie met nukes is wat moeilijker.Een militaire dwerg met het grootste kernarsenaal van de wereld. Klein detail.

China haar volledige economie draait op fossiele brandstoffen. Dat zal niet rap veranderen, zeker niet als productie terug begint op te trekken. Het is niet omdat we hier weigeren om nog iets uit Rusland te importeren, dat we het verwerkt Russisch eindproduct niet van elders gaan importeren. De origine van hydrocarbons (verwerkt) traceren is zo goed als onmogelijk.Als Rusland militair zwak is, en de fossiele brandstoffen zijn minder nodig, dan ga je van uw leven nog nooit 'een vriend' zo hard gedumpt zien worden als Rusland door China.
Zelfs nu: China geeft geen militaire assistentie aan Rusland. Betekent ook wel wat, in deze Taiwan tijden.
China weet dat ze Europa en US nodig hebben.
Ja, dat is een goede defensieve deterrent. Maar agressie met nukes is wat moeilijker.
Edit: caveat: armchair general![]()
Als de VS fouten beginnen maken qua buitenlands politiek, en blijven Europa irriteren door rechts beleid of pro-Amerikaans nationalistisch beleid, zou het wel eens kunnen dat het dan rap zal gaan, want ik denk eigenlijk persoonlijk dat voor welvaart en economie we stilaan op een punt komen dat we beter af zullen zijn met China.China haar volledige economie draait op fossiele brandstoffen. Dat zal niet rap veranderen, zeker niet als productie terug begint op te trekken. Het is niet omdat we hier weigeren om nog iets uit Rusland te importeren, dat we het verwerkt Russisch eindproduct niet van elders gaan importeren. De origine van hydrocarbons (verwerkt) traceren is zo goed als onmogelijk.
Ik weet niet wie wie harder nodig heeft: Europa en VS, China of omgekeerd. Aangezien we de voorbije decennia enorm veel moeite hebben gedaan om onze productie naar China te verhuizen of aan China over te laten maar ook omdat China een monopoliepositie heeft voor bepaalde grondstoffen, denk ik eerder het eerste. Tenzij we bereid zijn om een deel van onze "luxe" levensstijl op te geven. En Europa wordt als een prostitutie heen en weer geslingerd, zoals altijd.
Langs de andere kant is china ook afhankelijk van de rest van de wereld want die hebben de grootste moeite om genoeg voedsel te produceren om hun ganse bevolking te voeden. Met die grondstoffen ben je niet veel als je honger hebt.China haar volledige economie draait op fossiele brandstoffen. Dat zal niet rap veranderen, zeker niet als productie terug begint op te trekken. Het is niet omdat we hier weigeren om nog iets uit Rusland te importeren, dat we het verwerkt Russisch eindproduct niet van elders gaan importeren. De origine van hydrocarbons (verwerkt) traceren is zo goed als onmogelijk.
Ik weet niet wie wie harder nodig heeft: Europa en VS, China of omgekeerd. Aangezien we de voorbije decennia enorm veel moeite hebben gedaan om onze productie naar China te verhuizen of aan China over te laten maar ook omdat China een monopoliepositie heeft voor bepaalde grondstoffen, denk ik eerder het eerste. Tenzij we bereid zijn om een deel van onze "luxe" levensstijl op te geven. En Europa wordt als een prostitutie heen en weer geslingerd, zoals altijd.
De Russen gebruik een zachte plastieken drinkbeker met een granaat erin zonder pin en een simpele drone. Met een bruske beweging koppelt de bekker zich los van de drone en valt naar beneden richting Oekraiense posities. Beker raakt de grond, granaat valt eruit en boem. Simpel, goedkoop en effectief. Perfect toe te passen in een drukke winkelstraat of op een evenement... angstaanjagend.Best wel gek.
Zo een fpv drone kost hoop en al 100-150 euro als je wat cheap materiaal kan scoren. Zender en bril zijn uiteraard herbruikbaar.
https://dronexl.co/2022/08/11/kamikaze-fpv-drone-precision-attack-ukraine/
Hier gaan overheden toch ook met argusogen naar kijken. De mogelijkheden voor terroristische aanslagen zijn best wel groot met dit type aanval.
De voorbije jaren met Bobo waren niet echt toppers. Nu dat hij bijna weg is en ze misschien een iets meer pro Europees beleid gaan ...Technisch gezien zijn de Britten vrij om te doen wat ze willen, maar als ik het over een sterk Europa heb, en de Britten willen aansluiten bij dat project zijn ze vrij om dat te doen. Willen ze dat niet, dan denk ik niet dat we moeten wachten op hun, maar gezien hun dichte locatie zou ik wel altijd trachten goede relaties te behouden. Het VK is nu ook niet bepaald de VS, maar in sommige opzichten soms wel een VS lite (qua C-tier media dan).
Ik hoop dat je dat laatste sarcastisch bedoelde.De voorbije jaren met Bobo waren niet echt toppers. Nu dat hij bijna weg is en ze misschien een iets meer pro Europees beleid gaan ...
Niks is nog zeker tegenwoordig. Fingers crossed.Ik hoop dat je dat laatste sarcastisch bedoelde.
Gedoodverfde winnaar, Lizz Truss, was vroeger voor EU, maar heeft later opportunistisch haar kar gedraaid en sterk ook:
![]()
Truss vows to scrap remaining EU laws by end of 2023 risking ‘bonfire of rights’
Scale and complexity of task would be difficult in context of civil service cuts, say expertswww.theguardian.com
Om te doen alsof Oekraïne dat doet + ze geven 0% om de veiligheid van hun eenheden (zie oa het graven van loopgraven in Tsjernobyl). Ik zeg niet dat het niet zo is, het kan gewoon. Ik denk dat beiden zich wel schuldig maken aan false flag operaties.Kan iemand me uitleggen waarom Rusland de kerncentrale van Zaporizhzhia zou beschieten? Zij bezetten die toch terwijl het personeel blijft verder werken? Die is al een aantal keer beschoten geweest en Kiev en Moskou beschuldigen elkaar. Ik dacht dat Rusland daar artillerie-eenheden had zitten om Nikopol te beschieten.
Ik vind het nogal ongeloofwaardig dat Rusland een gigantische kerncentrale doelbewust gaat beschieten om de schuld in de schoenen van Kiev te schuiven.Om te doen alsof Oekraïne dat doet + ze geven 0% om de veiligheid van hun eenheden (zie oa het graven van loopgraven in Tsjernobyl). Ik zeg niet dat het niet zo is, het kan gewoon. Ik denk dat beiden zich wel schuldig maken aan false flag operaties.