Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Als mijn leven in gevaar is of om de gezinsleden verder leed te besparen dan JA.

Je kan ermee lachen: mijn zoon ligt hier dood. Maar hey! De tv en de laptop die staan hier nog!
Dat was in eerste instantie mijn reactie op "onderhandelen met de russen"

Dat is het juist !!als de inbreker een bedreiging vormt voor de vrouw en kinderen dan wil je de inbreker toch "dood"

Ik ben heel braaf en totaal niet agressief maar in deze situatie zou ik er niet mee inzitten die om te leggen.
En ga er daarna nog niet eens nachtmerries van hebben (denk ik😁)

Die vergelijking is onvolledig.

De inbreker neemt niet alleen een TV, maar palmt een deel van je huis in en wil in enkele kamers blijven wonen.
Bovendien is hij een autoritaire lul die 's nachts andere bewoners laat defenestreren of 's ochtends wat polonium in hun tee doet.

Zelfs al geef je toe, is je zoon niet veilig.

@JanusDR
https://www.hln.be/buitenland/mailb...frontlinie-dan-kremlin-laat-geloven~a12e48c4/

Een jonge soldaat getuigt hoe hij inscheepte naar Syrië voor oefeningen, maar plots in Oekraïne aankwam. “Vanaf de eerste dagen stond mijn brigade in de frontlinie, in een schietpositie. In veldslagen verloor ik al mijn dichte kameraden. Ik voel me depressief. Ik ben 21 jaar en ik wil heel graag LEVEN. Mijn commandant weigert mijn aanvraag tot ontslag te accepteren. Wat moet ik doen?”

Aan het ontvangende eind staan van onze Beyond gaming bom tiens....

Echt hoeveel nutteloze doden, ontelbaar leed er komt door wat piefen hogerhand die politieke spelletjes spelen om hoogstwss een economisch profijt te halen. En de enigste oplossing blijkbaar om dit te doen stoppen is nog meer leed veroorzaken.

Dus als er morgen een inbreker in u huis rondloopt ga jij zeggen ... neem de tv en laptop en .... maar en we spreken er niet meer over,als je maar nu vertrekt ??
Waar woon jij??😁

Probleem is dat Rusland een stuk machtiger is dan Oekraïne. Ideale scenario is dat de Russen afdruipen en Oekraïne compensatie krijgt maar dat lijkt mij niet zo realistisch, hoe ga je dat afdwingen zonder Rusland binnen te vallen?

Economisch gaat Rusland meer afzien dan ons.
Of ze het zo gaan ervaren is een andere vraag. Hun economie is al zwakker dan verwacht van een 'grootmacht' en de bevolking maakt er niet van dat ze weinig tot geen luxe hebben.
Daar zitten we ook met een asymmetrische verhouding helaas. Een bbp daling van een percent in het Westen zorgt voor een hoop gemor en haast vallende regeringen terwijl in Rusland het regime opstanden neerslaat en het hun worst zal wezen dat Ivan zoveel zich doodzuipt of gedood wordt in de oorlog.

En toch hebben deze soldaten (als groep en dat is het moeilijke natuurlijk) eigenlijk de oplossing zelf in handen: vluchten, rebeleren of overlopen.
Als er genoeg dat doen, is het gedaan.

Ik snap ook niet dat de Russen mannen in de bezette gebieden recruteren om te gaan vechten. Daar heb je toch niets aan? Niet getraind, slecht materiaal en vooral geen wil om te vechten.

Daar zitten we ook met een asymmetrische verhouding helaas. Een bbp daling van een percent in het Westen zorgt voor een hoop gemor en haast vallende regeringen terwijl in Rusland het regime opstanden neerslaat en het hun worst zal wezen dat Ivan zoveel zich doodzuipt of gedood wordt in de oorlog.

Bewijs a.u.b. voor zo'n statement.

En toch hebben deze soldaten (als groep en dat is het moeilijke natuurlijk) eigenlijk de oplossing zelf in handen: vluchten, rebeleren of overlopen.

Ik snap ook niet dat de Russen mannen in de bezette gebieden recruteren om te gaan vechten. Daar heb je toch niets aan? Niet getraind, slecht materiaal en vooral geen wil om te vechten.
Om Oekraïens vuur uit te lokken om zo de posities te weten te komen. Daarvoor moet je niet kunnen vechten.

Als ge ziet hoe de russen omgaan met krijgsgevangenen kan ik mij wel inbeelden dat je als gewone soldaat niet echt goesting hebt om te deserteren.

Volgende Russische luchtmachtbasis die er aan mag geloven: Zyabrovka in Belarus, goede 25km van de noordgrens met Oekraïne:

"Technisch incident", zegt men.

En tot 40% van de hogere legerstaf krijgt represailles voor het falen in Oekraïne:

Hopelijk zet dit hen aan om Putin af te zetten.

Laatst bewerkt:
Volgende Russische luchtmachtbasis die er aan mag geloven: Zyabrovka in Belarus, goede 25km van de noordgrens met Oekraïne:

"Technisch incident", zegt men.

En tot 40% van de hogere legerstaf krijgt represailles voor het falen in Oekraïne:

Hopelijk zet dit hen aan om Putin af te zetten.
Verdacht dat er dit jaar zoveel incidenten zijn in rusland.v

Probleem is dat Rusland een stuk machtiger is dan Oekraïne. Ideale scenario is dat de Russen afdruipen en Oekraïne compensatie krijgt maar dat lijkt mij niet zo realistisch, hoe ga je dat afdwingen zonder Rusland binnen te vallen?
Er zit +- 300 miljard reserves van de Russische centrale bank geblokkeerd in het buitenland.

Daar kan je al wat infrastructuur mee aanleggen en flats mee bouwen.

Rusland kan de oorlog morgen stoppen, en alle sancties terugdraaien: weggaan, de herstelvergoeding betalen, en klaar is kees.

Indien niet, blijven sterven door Westerse technologische voorsprong en Oekraïense moed.
(Tenzij Oekraïne zelf aangeeft te willen onderhandelen door al het reeds veroverde land af te geven en Russische beloftes te geloven, quod non)

Er zit +- 300 miljard reserves van de Russische centrale bank geblokkeerd in het buitenland.
Daar kan je al wat infrastructuur mee aanleggen en flats mee bouwen.
Rusland kan de oorlog morgen stoppen, en alle sancties terugdraaien: weggaan, de herstelvergoeding betalen, en klaar is kees.
Wat winnen ze daarmee? Ze komen dan als verliezer uit de oorlog en de gasprijs keldert en hun bijkomende inkomsten ook.
Dan lijkt het mij meer waarschijnlijk dat Rusland de aanvallen gaat versterken op Oekraïne, met veel meer bombardementen.

Wat winnen ze daarmee? Ze komen dan als verliezer uit de oorlog en de gasprijs keldert en hun bijkomende inkomsten ook.
Dan lijkt het mij meer waarschijnlijk dat Rusland de aanvallen gaat versterken op Oekraïne, met veel meer bombardementen.
Inderdaad dat denk ik ook.

Daarom moet Oekraïne ook blijven versterkt worden.

Rusland zit daar met 85% van zijn leger.
Oekraïne zorgt er momenteel in zijn eentje (met westerse wapens) voor dat die Russen potentieel geen platte vijs meer gaan kunnen verslaan de komende 30 jaar, waar de wereld in zijn geheel vruchten van kan plukken in de vorm van geopolitieke stabiliteit.

En zo ook China een toontje lager laten zingen aangezien hun belangrijkste militaire bondgenoot dan herleid is tot een militaire dwerg.

Win win voor iedereen.

Inderdaad dat denk ik ook.

Daarom moet Oekraïne ook blijven versterkt worden.

Rusland zit daar met 85% van zijn leger.
Oekraïne zorgt er momenteel in zijn eentje (met westerse wapens) voor dat die Russen potentieel geen platte vijs meer gaan kunnen verslaan de komende 30 jaar, waar de wereld in zijn geheel vruchten van kan plukken in de vorm van geopolitieke stabiliteit.

En zo ook China een toontje lager laten zingen aangezien hun belangrijkste militaire bondgenoot dan herleid is tot een militaire dwerg.

Win win voor iedereen.
Een militaire dwerg met het grootste kernarsenaal van de wereld. Klein detail.

Terug
Bovenaan