Knockouts: Kwartfinales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel straf dat dit het laatste tornooi van Ronaldo en Messi was en ook Hazard en mogelijks Neymar.

We zullen het moeten doen met Mbappé zeker?

Je zou zeggen "en Haaland", maar dat is eerder zo'n Polen/Lewandowski verhaal.

Geen idee welke andere speler nog een superster zou kunnen worden de komende jaren.

Het voetbal is niet altijd even mooi, maar naar landenvoetbal kijk je in de eerste plaats voor de emotie. Ongelofelijk wat Marokko hier neerzet. In hun match tegen ons overheerste bij mij het gevoel dat we vooral zelf onmachtig waren ... maar houden hier nu zelfs de nul tegen de Portugezen. Na ook al de nul te houden tegen de Kroaten en de Spanjaarden, nou hoedje af dan hoor.

Voor mijn pronostiek is het nu wel helemaal gedaan, ik had dacht ik Brazilië - Portugal als finale :laugh:.

Er zit straks dus nog maar 1 "grote" ploeg in het toernooi. Bewijst nog maar eens dat we onze hoop op resultaten niet bij het grofvuil moeten zetten omdat onze gouden lichting op zijn laatste benen loopt.
Argentinië is een grote ploeg idem als Engeland/Frankrijk , hopelijk wordt dat dan de finale .

Maar enfin, wat gaan we hier nog allemaal meemaken...

Marokko, het Griekenland van 2022.

Bounou keeper van het toernooi (of toch Livakovic)

Niets groep Portugal of groep Spanje, wij hadden de groep des doods. Haal Martinez terug, hij kan er niks aan doen!

Straks Frankrijk door, en het 'feestje' is helemaal compleet ...

Dan moet je uitzakken en komt er ruimte voor anderen ipv daar vooraan gewoon te blijven staan/wachten

Je weet dat ik je vaak volg, maar dit is toch gewoon onzin? Marokko staat met 2-3 man in zijn buurt, ze staan met 6 op een lijn vanachter en 3 daar voor. Dat is 9 man tussen de middenlijn (nog lager eigenlijk) en de halve maan van de backlijn. Moet hij de bal komen ophalen bij Pepe ofzo? Hij kan moeilijk ook op de posities van anderen gaan lopen.

Je kan Ronaldo hier toch heel weinig verwijten. Waar was die Ramos? Fernandes? Silva? J Felix? Staat toch een gans team te falen?

We zullen het moeten doen met Mbappé zeker?

Je zou zeggen "en Haaland", maar dat is eerder zo'n Polen/Lewandowski verhaal.

Geen idee welke andere speler nog een superster zou kunnen worden de komende jaren.
Ja, geen idee. Gavi en Pedri bij Spanje zijn natuurlijk ook wel toppers in wording. Misschien staat er nog wel iemand op de komende jaren.

Je weet dat ik je vaak volg, maar dit is toch gewoon onzin? Marokko staat met 2-3 man in zijn buurt, ze staan met 6 op een lijn vanachter en 3 daar voor. Dat is 9 man tussen de middenlijn (nog lager eigenlijk) en de halve maan van de backlijn. Moet hij de bal komen ophalen bij Pepe ofzo? Hij kan moeilijk ook op de posities van anderen gaan lopen.

Je kan Ronaldo hier toch heel weinig verwijten. Waar was die Ramos? Fernandes? Silva? J Felix? Staat toch een gans team te falen?
Het is niet enkel hem, de ganse ploeg. Ik reageerde enkel op een post over CR7. Je moet bewegen/afhaken/ terug diep gaan. Net zoals die anderen natuurlijk. Tegengestelde bewegingen creëren waardoor er ruimte ontstaan. Gewoon in punt blijven staan met 3 man rond u, levert niets op noch voor jezelf noch voor het team. Dus hij moet afhaken, in de bal komen, kaatsen en dan terug naar voor lopen. Ondertussen zorg je dat de organisatie van Marokko even verdwijnt , komt er ruimte voor andere spelers,…. Nogmaals dit geldt ook voor de andere spitsen/spelers

Als er dan effectief een constante dekking is van 3 tegenstanders, dan kan je dat toch in uw voordeel laten uitdraaien? Je kan letterlijk 3 man de aandacht op de rest van je eigen ploeg doen verzwakken, ok ze zijn fysiek wel sterk, maar dat loopt niemand dicht...

3 man aan de praat houden aan bv de korte hoek, terwijl de bal en de actie aan de andere kant van de goal zich afspeelt, als je wat passvaardig bent krijg je toch zoiezo openingen, Alé dat lijkt me toch, t'is een aanvallende ploeg Portugal, dan vind ik het raar dat er geen anderen zijn die tot deftige schoten kunnen komen na de invalbeurt van ronaldo. Zoiets merk je als ploeg in principe toch op, constante dekking door 3 man??

Argentinië is een grote ploeg idem als Engeland/Frankrijk , hopelijk wordt dat dan de finale .

Argentinië en Frankrijk (of Engeland). (Zijn er dus 2)
Argentinië is een groot voetballand, maar leg de selecties van Brazilië, Frankrijk en Engeland naast die van Argentinië en dan zie je toch vrij snel dat je Argentinië op dit moment niet tot de grote ploegen kan rekenen. Een wereldspeler, en een reeks degelijke subtoppers. Op Transfermarkt, niet dat dat alles zegt natuurlijk, moeten ze ook Engeland, Frankrijk, Brazilië, Spanje, Duitsland en Portugal voor zich laten. En geen klein beetje.

Argentinië is een groot voetballand, maar leg de selecties van Brazilië, Frankrijk en Engeland naast die van Argentinië en dan zie je toch vrij snel dat je Argentinië op dit moment niet tot de grote ploegen kan rekenen. Een wereldspeler, en een reeks degelijke subtoppers. Op Transfermarkt, niet dat dat alles zegt natuurlijk, moeten ze ook Engeland, Frankrijk, Brazilië, Spanje, Duitsland en Portugal voor zich laten. En geen klein beetje.
* Nummer 3 op de FIFA ranking (zegt niet alles, maar toch...)
* https://sporza.be/nl/2022/11/19/pol...reldtitel-belgie-toch-nog-op-3~1668867827477/ (Zegt ook niet alles, maar toch...)

Soit, lijkt me wel duidelijk dat Argentinië een groot voetballand is.

* Nummer 3 op de FIFA ranking (zegt niet alles, maar toch...)
* https://sporza.be/nl/2022/11/19/pol...reldtitel-belgie-toch-nog-op-3~1668867827477/ (Zegt ook niet alles, maar toch...)

Soit, lijkt me wel duidelijk dat Argentinië een groot voetballand is.
België staat ook nog altijd op de 2de plaats van die ranking, en een Sporza-poll gebruiken als argument ... tja.

Kijk gewoon naar welke spelers landen als Frankrijk, Engeland, Brazilië, tot Portugal kunnen opstellen ten opzichte van Argentinië. Groot voetballand ja, natuurlijk. Grote ploeg, qua individuele spelers? Neen.

Dus ja. Straks staat er met Frankrijk of Engeland nog maar één echt grote ploeg bij de laatste vier.

België staat ook nog altijd op de 2de plaats van die ranking, en een Sporza-poll gebruiken als argument ... tja.

Kijk gewoon naar welke spelers landen als Frankrijk, Engeland, Brazilië, tot Portugal kunnen opstellen ten opzichte van Argentinië. Groot voetballand ja, natuurlijk. Grote ploeg, qua individuele spelers? Neen.

Dus ja. Straks staat er met Frankrijk of Engeland nog maar één echt grote ploeg bij de laatste vier.
Argentinië werd gezien als 1 vd 2 topfavorieten , Messi's laatste jacht op eeuwige roem .

Engeland, met Pickford, Maguire, Stones, Shaw, Henderson, en hun beste invallers zijn Sterling, Rashford en Grealish. Wild word je daar toch niet van.
De basiself van Argentinië spelen ook stuk voor stuk voor grote clubs (Benfica reken ik daar ook bij) , en gisteren hadden ze dan nog Lautaro, Dybala en Di Maria op de bank zitten. Al zijn namen als Molina, Romero etc niet meteen namen bekend bij het grote publiek, da's waar. Engeland wordt altijd wat overschat omdat iedereen de premier league volgt en dus al die spelers kent.

Waarom zou Marokko het niet verdienen..ze hebben geknokt voor elke morzel grond en stand gehouden ondanks een verdediging die volledig onthoofd was met 3 geblesseerde basisspelers...Frankrijk of Engeland zal er wel teveel aan zijn, teveel spelers die niet meer fit zijn

Laatst bewerkt:
Waarom zou Marokko het niet verdienen..ze hebben geknokt voor elke morzel grond en stand gehouden ondanks een verdediging die volledig onthoofd was met 3 geblesseerde basisspelers...Frankrijk of Engeland zal er teveel aan zijn, teveel spelers die niet meer dit zijn
Tuurlijk verdienen die het. Al wie dat niet vindt zijn zagemannen die op hun tv alleen maar aantrekkelijk voetbal willen zien en al de rest 'anti-voetbal' vinden

mooi voor het Afrikaanse continent , helaas kan ik echt geen fan worden van het Marokkaanse voetbal . Anti-voetbal lijkt te winnen op dit WK , spijtig .
Beetje zoals Griekenland in EK 2004.
Ik stoor me wel mateloos aan die rellende "supporters". Ik stoor me ook aan het feit dat het allemaal zowat gepamperd wordt en afgedaan wordt als een minderheid. Dat is het niet. Begrijp ook niet goed waarom er tijdens oudjaar geen vuurwerk mag afgestoken worden maar na het winnen van een match wel. Pure discriminatie :rofl:

Argentinië heeft spelers van volgende ploegen: Sevilla, Betis, PSG, Tottenham, Juventus, Villareal, Benfica, Atletico, Man Utd, Man City, Aston Villa, Inter, Roma, Brighton, Leverkusen. Niet altijd de grootste namen maar echt wel een goeie ploeg met heel veel spelers die bij de beste ploegen van Europa spelen. En ook nog de recentste Copa America gewonnen door het "grote" Brazilië te kloppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan