Knockouts: Kwartfinales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Depay heeft een Ghanese vader, Gakpo uit Togo ofzo dacht ik. Aké Ivoorkust. Dus dat zijn zeker niet allemaal Surinamers.
Dumfries is Antilliaans. Jeremie Frimpong is van Ghanese ouders.
De enige Oranje speler die NIET in Nederland is geboren is trouwens....................de roomblanke Luuk de Jong. Zwitserland.
 
De Nederlandse selectie telt 4 spelers met roots in Afrika. Op 26. En 6 van Surinaamse/Antiliaanse afkomst.

Veel "Afrikaanse spelers" zou ik dus ook niet gebruiken om dat te omschrijven. Maar bon, het blijft famtam natuurlijk. De Belg met de grootste Oranje-fixatie die ik tot dusver ben tegengekomen.
 
Het middenveld van Brazilië wordt zoals verwacht helemaal opgefret door Kova-Modr-Brozovic. Die statistiek net in beeld linksonder zei genoeg.
 
Zoals in 2018 dus.

En wat een retesaaie match zeg, ik val quasi in slaap. 1 minuut extra tijd zegt ook voldoende.
toch een tendens dat de Europese ploegen tactisch gewoon veel sterker staan . Tis ook al 20 jaar geleden dat er nog een niet-Europese ploeg gewonnen heeft . Brazilië en Argentinië stonden vooraf als de grote favorieten , maar evengoed staan ze zelfs niet in de finale .
 
  • Leuk
Waarderingen: math
En wat is dat eigenlijk met al die belachelijke kapsel. Ze heten toch de Goddelijke kanaries omdat ze in het geel spelen daarvoor hoeven ze hun haar toch niet te blonderen.
 
Brazilië moet gewoon opletten dat ze het deksel niet op de neus krijgen, voor de rest zouden ze dit eigenlijk niet mogen verliezen. Als ze geduldig blijven, gaat die bal er uiteindelijk wel een keer in (al is het in de verlengingen). Ze hebben nog frisse krachten om er in te brengen en voor wat nieuwe schwung te zorgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan