Knockouts: Kwartfinales

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een finale Nederland - Portugal zou mooi zijn. Waarin CR7 eindelijk eens scoort en Nederland uiteindelijk wint zodat Van Gaal een landen tornooi wint.
 
Een fraaie video van Sporza van eerdere edities van Nederland-Argentinië. Met ontzettend veel sympathieke reacties van Hollanders jegens Belgen eronder.

 
Die zotheid valt nog goed mee hier tot nu toe hoor,

Als je kijkt naar de cijfers blijkt dat ook wel.
Alhoewel ik berichten lees dat het vanavond over de 8 miljoen zou kunnen gaan.

eVnA34K.jpg
 
Als je kijkt naar de cijfers blijkt dat ook wel.
Alhoewel ik berichten lees dat het vanavond over de 8 miljoen zou kunnen gaan.

eVnA34K.jpg
Die slechte cijfers zijn in Nederland grotendeels veroorzaakt door een massaal mediaoffensief tegen Qatar, er is 3 maanden elke avond gezegd dat het een schande is dat we in Qatar een WK spelen. Dat heeft de lol er wel een beetje afgehaald.

En verder is het ook gewoon een wat karig elftal, geen elftal om echt van te houden. Nederlanders willen flitsende creatieve aanvallers zien, geen verdedigers die ballen over de zijlijn schieten. Robben, Van Persie en Sneijder lieten ons allemaal met de borst vooruit lopen, dat heb je met een De Roon of een Bergwijn niet.

Tot slot spelen er (vind ik) ook gewoon een aantal onsympathieke jongens in zoals Depay en Blind waar veel mensen weinig mee hebben. Maar dat is een persoonlijke mening.
 
Die slechte cijfers zijn in Nederland grotendeels veroorzaakt door een massaal mediaoffensief tegen Qatar, er is 3 maanden elke avond gezegd dat het een schande is dat we in Qatar een WK spelen. Dat heeft de lol er wel een beetje afgehaald.
Dat fenomeen had je hier ook wel. Woke politici en BV'ers die bezwoeren niet te gaan kijken. Dat.
Voeg daarbij nog eens de onrealistische verwachtingen van velen mbt de RD.

En verder is het ook gewoon een wat karig elftal, geen elftal om echt van te houden. Nederlanders willen flitsende creatieve aanvallers zien, geen verdedigers die ballen over de zijlijn schieten. Robben, Van Persie en Sneijder lieten ons allemaal met de borst vooruit lopen, dat heb je met een De Roon of een Bergwijn niet.

Tot slot spelen er (vind ik) ook gewoon een aantal onsympathieke jongens in zoals Depay en Blind waar veel mensen weinig mee hebben. Maar dat is een persoonlijke mening.

Ik geniet dan weer wel heel erg van het Hollandse team.
Van Gaal's persconferenties zijn briljant.
Voor mij toch drie wereldtoppers in die selectie met Van Dijk, De Jong, en Depay. Elke linie 1.
Daarnaast nog eens de onstopbare Dumfries, En twee verdedigers, Aké en Timber, die positief verrassen; Konijn uit de hoge hoed dan nog met Noppert. En die hyperarrogante Lang en Simons op de bank.
Dit is echt wel een bijzonder team om naar te kijken.
 
Dat fenomeen had je hier ook wel. Woke politici en BV'ers die bezwoeren niet te gaan kijken. Dat.
Voeg daarbij nog eens de onrealistische verwachtingen van velen mbt de RD.



Ik geniet dan weer wel heel erg van het Hollandse team.
Van Gaal's persconferenties zijn briljant.
Voor mij toch drie wereldtoppers in die selectie met Van Dijk, De Jong, en Depay. Elke linie 1.
Daarnaast nog eens de onstopbare Dumfries, En twee verdedigers, Aké en Timber, die positief verrassen; Konijn uit de hoge hoed dan nog met Noppert. En die hyperarrogante Lang en Simons op de bank.
Dit is echt wel een bijzonder team om naar te kijken.
Depay een wereldtopper :unsure: .
 
Dat fenomeen had je hier ook wel. Woke politici en BV'ers die bezwoeren niet te gaan kijken. Dat.
Voeg daarbij nog eens de onrealistische verwachtingen van velen mbt de RD.



Ik geniet dan weer wel heel erg van het Hollandse team.
Van Gaal's persconferenties zijn briljant.
Voor mij toch drie wereldtoppers in die selectie met Van Dijk, De Jong, en Depay. Elke linie 1.
Daarnaast nog eens de onstopbare Dumfries, En twee verdedigers, Aké en Timber, die positief verrassen; Konijn uit de hoge hoed dan nog met Noppert. En die hyperarrogante Lang en Simons op de bank.
Dit is echt wel een bijzonder team om naar te kijken.
Ik ben blij met je steun maar ik vind Depay echt absoluut geen wereldtopper. Hij heeft het voor de nationale ploeg erg goed gedaan altijd maar het is een wat laconieke speler die erg rommelig speelt.

Kortom, ik ben er niet zo enthousiast over. Maar blij dat we dit jaar de steun uit het buitenland krijgen.
 
En blijkbaar krijgt De Jong nog kritiek in Nederland omdat hij zijn niveau niet haalt.

Misschien is dat ook een probleem van dat systeem met 3 centrale verdedigers. De Jong is het best als centraal verdedigende middenvelder met achter hem 2 centrale verdedigers. Als er daar dan 3 staan, loopt De Jong wat te zwemmen op dat middenveld.
 
En blijkbaar krijgt De Jong nog kritiek in Nederland omdat hij zijn niveau niet haalt.

Misschien is dat ook een probleem van dat systeem met 3 centrale verdedigers. De Jong is het best als centraal verdedigende middenvelder met achter hem 2 centrale verdedigers. Als er daar dan 3 staan, loopt De Jong wat te zwemmen op dat middenveld.
Hoe zou jij spelen dan? Voor 4-3-3 hebben we ook geen goede spelers vind ik. Geen spelers die een voorzet op de spitsen kunnen geven, en je zit nog steeds met het matige middenveld.
 
Wel uitkijken naar de wedstrijdjes straks!

Vervelend genoeg ga ik van Kroatië-Brazilië helemaal niks kunnen zien o.w.v. werk.
En ik vrees dat NL-ARG het eerste uur vreselijk saai zal worden (zolang er niet gescoord wordt eigenlijk).
 
Hoe zou jij spelen dan? Voor 4-3-3 hebben we ook geen goede spelers vind ik. Geen spelers die een voorzet op de spitsen kunnen geven, en je zit nog steeds met het matige middenveld.

Nee ik zou het niet weten (en ik ben ook geen Louis Van Gaal).

Maar ik bedoel dat De Jong een beetje slachtoffer is van het (noodzakelijke) systeem. Bij de rode duivels zat Tielemans met een gelijkaardig probleem: zijn stijl paste nooit echt in die 3-4-3 formatie.
 
Nee ik zou het niet weten (en ik ben ook geen Louis Van Gaal).

Maar ik bedoel dat De Jong een beetje slachtoffer is van het (noodzakelijke) systeem. Bij de rode duivels zat Tielemans met een gelijkaardig probleem: zijn stijl paste nooit echt in die 3-4-3 formatie.
Interessante observatie. Ik weet het niet zo goed. Volgens mij komt Frenkie vooral zo slecht uit de verf omdat hij met slechte medespelers (Klaassen en De Roon) op het middenveld moet spelen.
 
Maar blij dat we dit jaar de steun uit het buitenland krijgen.
200 miljoen Brazilianen zullen vanavond so wie so achter Nederland staan.

Je ziet op socmed ook veel steun uit Afrika. Zal vooral veel te maken hebben met het feit dat Oranje merendeels een gekleurd team is (veel Afrikaanse wortels).

Jullie hebben er natuurlijk niks aan. Het zal echt op het plein moete gebeuren. Kan Messi nog 1 keer ontploffen? Of is het echt zijn laatste wedstrijd?
 
200 miljoen Brazilianen zullen vanavond so wie so achter Nederland staan.

Je ziet op socmed ook veel steun uit Afrika. Zal vooral veel te maken hebben met het feit dat Oranje merendeels een gekleurd team is (veel Afrikaanse wortels).

Jullie hebben er natuurlijk niks aan. Het zal echt op het plein moete gebeuren. Kan Messi nog 1 keer ontploffen? Of is het echt zijn laatste wedstrijd?
We gaan het zien. Ik heb flinke wedstrijdspanning in ieder geval.
 
200 miljoen Brazilianen zullen vanavond so wie so achter Nederland staan.

Je ziet op socmed ook veel steun uit Afrika. Zal vooral veel te maken hebben met het feit dat Oranje merendeels een gekleurd team is (veel Afrikaanse wortels).

Jullie hebben er natuurlijk niks aan. Het zal echt op het plein moete gebeuren. Kan Messi nog 1 keer ontploffen? Of is het echt zijn laatste wedstrijd?
Vooral Surinaamse roots toch of gaan we zover terug dat dit ook Afrikaanse roots is?
 
Ik hoop dat Nederland kan verrassen. Qua kern is het geen vette tov andere jaren, maar er staat echt een moeilijk te bekampen ploeg die zo goed als geen ruimte weggeeft, het veld klein houdt en weinig balverlies. Daarnaasr veel Nederlandse vrienden, kom er eigenlijk wekelijks voor m'n boodschappen. Maastricht zal weer gezellig druk zijn.

Argentinië is FC Messi, ondanks andere weelde die er rondloopt.

Bovenal, fuck Frankrijk en god save the King.
En força Portugal.
 
Vooral Surinaamse roots toch of gaan we zover terug dat dit ook Afrikaanse roots is?
Depay heeft een Ghanese vader, Gakpo uit Togo ofzo dacht ik. Aké Ivoorkust. Dus dat zijn zeker niet allemaal Surinamers.

(Overigens allemaal ook een blanke Nederlandse moeder, dus zijn niet volledig Afrikaans)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan