Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Nu niet overdrijven, de Fransen hebben in de poule werkelijk niets klaar gespeeld. 1 own goal en 1 penalty, dat waren de Franse goals.
Waar overdrijf ik? De enige Belg die vandaag bij Frankrijk in de basis zou staan is De Bruyne, een groot deel van onze basisspelers zou niet eens in de kern zitten bij de Fransen. In 2018 hadden we wel een basisploeg (maar geen bank) die kon wedijveren met de Fransen. De Fransen hebben inderdaad ook niet kunnen overtuigen in de groepsfase, maar je blijft bij hen wel steeds met het gevoel zitten dat ze op spaarstand spelen. Bij ons zat het twee matchen tactisch niet goed, en hadden we er de laatste match gewoon uit kunnen liggen.

In voetbal kan alles, maar met Tedesco zie ik ons niet competitief tegen ploegen als Frankrijk, zelfs wanneer ook die niet in topvorm zitten. De Fransen hebben even weinig gescoord als wij, maar speelden tegen Oostenrijk en Nederland, die defensief en organisatorisch pakken sterker zijn dan onze tegenstanders, én dan onszelf. Dat ze tegen de Polen gelijkspeelden, zou mij hoop geven, ware het niet dat wij gelijkspeelden tegen Oekraïne en verloren van Slovakije ...

Dus neen, ik stond al heel erg kritisch ten opzichte van onze kansen op dit EK onder Tedesco nog voor het toernooi begon, en gedurende de groepsfase zijn al mijn zorgen en punten van kritiek bevestigd geweest. Ik zal straks weer supporteren voor onze Duivels, en uiteraard juichen als we winnen, maar ik ben bijzonder pessimistisch over onze kansen. En ergens hoop je dan zelfs op een pandoering dan op een droge 1-0, want anders blijft Tedesco nog langer aan boord en verpest je ook al het WK.

Ik lees terug berichten van onze blonde god Ruben Sporza dat de Duivels goed hebben geslapen, ze gaan nu nog wat lichtjes ontspannen.

Komt goed jongens, 1-2 winst
Hopelijk hebben ze hun slaapkamer allemaal goed op slot gedaan want als Ruben een onbewaakt gat ziet... Ge moet uw elleboog maar een beetje geplooid hebben en hij is daar naar verluid.

Gezien ons spelbeeld heb ik absoluut 0,0 verwachtingen voor de wedstrijd tegen Frankrijk en ga ik er vanuit dat vanavond ons EK erop zal zitten. Desondanks zal het toch weer serieus stressen worden moesten we toch op voorsprong komen.

Ik moet zeggen dat ik vandaag niks van stress heb. Gevoelsmatig was ons EK gedaan na die laatste Groepsmatch, maar we gaan het zien. Ik verwacht geen goede match aan beide kanten en denk dat het onze laatste match gaat worden. Al denk ik dat er slechtere momenten zijn om de Fransen te treffen. Mbappé die nog maar 1 match heeft gespeeld en zelf ook niet overtuigend door de groepsfase geraakt. Maar goed, Frankrijk de grote favoriet vanavond.
Ik ben daar zeker van dat het onze laatste match gaat worden

Waar overdrijf ik? De enige Belg die vandaag bij Frankrijk in de basis zou staan is De Bruyne, een groot deel van onze basisspelers zou niet eens in de kern zitten bij de Fransen. In 2018 hadden we wel een basisploeg (maar geen bank) die kon wedijveren met de Fransen. De Fransen hebben inderdaad ook niet kunnen overtuigen in de groepsfase, maar je blijft bij hen wel steeds met het gevoel zitten dat ze op spaarstand spelen. Bij ons zat het twee matchen tactisch niet goed, en hadden we er de laatste match gewoon uit kunnen liggen.

In voetbal kan alles, maar met Tedesco zie ik ons niet competitief tegen ploegen als Frankrijk, zelfs wanneer ook die niet in topvorm zitten. De Fransen hebben even weinig gescoord als wij, maar speelden tegen Oostenrijk en Nederland, die defensief en organisatorisch pakken sterker zijn dan onze tegenstanders, én dan onszelf. Dat ze tegen de Polen gelijkspeelden, zou mij hoop geven, ware het niet dat wij gelijkspeelden tegen Oekraïne en verloren van Slovakije ...

Dus neen, ik stond al heel erg kritisch ten opzichte van onze kansen op dit EK onder Tedesco nog voor het toernooi begon, en gedurende de groepsfase zijn al mijn zorgen en punten van kritiek bevestigd geweest. Ik zal straks weer supporteren voor onze Duivels, en uiteraard juichen als we winnen, maar ik ben bijzonder pessimistisch over onze kansen. En ergens hoop je dan zelfs op een pandoering dan op een droge 1-0, want anders blijft Tedesco nog langer aan boord en verpest je ook al het WK.
Dit omvat het ook hoe ik mij voel

zo afgeven op Yamal sommige. Die jongen is bijgod 16 j oud :laugh:
Wel bijna 17 he! Dat die verdomme eens leert met zijn rechter te trappen :unsure:

Ik moet zeggen dat ik vandaag niks van stress heb. Gevoelsmatig was ons EK gedaan na die laatste Groepsmatch, maar we gaan het zien. Ik verwacht geen goede match aan beide kanten en denk dat het onze laatste match gaat worden. Al denk ik dat er slechtere momenten zijn om de Fransen te treffen. Mbappé die nog maar 1 match heeft gespeeld en zelf ook niet overtuigend door de groepsfase geraakt. Maar goed, Frankrijk de grote favoriet vanavond.

Het zou ook wel eens de zwanenzang kunnen zijn van de laatste spelers van onze bronzen generatie.
Vertonghen, Carrasco, Meunier, KDB, Lukaku. Die eerste 3 zullen sowieso wel afzwaaien, die laatste 2 misschien ook als het vandaag een afstraffing wordt.

Tgoh het kan wel. Als we vandaag een logische opstelling zien én je ziet ze alles op het veld achterlaten... Focus, verbetenheid, strijdlust en hier en daar een beetje van ons ruwe talent. Zoals een Slowakije gisteren: met lef voetballen en met een écht doel. Die mannen speelden zeer direct, snel. Die waren in beweging. En bleven doelgericht spelen. Afwerken op een EK met buitenkantje voet doe je enkel met vertrouwen.

Dan mag je nog verliezen, je doet dat dan wel met opgeheven hoofd. Altijd spijtig natuurlijk, maar de manier waarop is voor veel Belgische supporters van belang nu.

Het is nu of nooit, pompen of verzuipen. Nu moet je even bewijzen dat je dat boegeroep van laatst niet verdient.

Ik ben ook benieuwd hoe Frankrijk deze match gaat aanpakken, ik ben er nog altijd van overtuigd dat hoog druk zetten de beste en snelste manier is om België te kloppen, want wij kunnen dat echt niet aan.

Anderzijds konden we lagere blokken van veel mindere teams dan Frankrijk ook niet passeren, dus allicht gaan die ook weer zo spelen ...

Op zich is het ook wel eens leuk om met 0 verwachtingen naar zo'n wedstrijd toe te leven.
Als je tegen pakweg Nederland of Oostenrijk ofzo moest, dan zit je daar toch met spanning want je hebt meer kans om te winnen.

Ik zat gisteren ook nog te denken dat ik voorlopig meer genoten heb van de prestaties van een ploeg als Georgië dan van wat de rode duivels al op de mat hebben gelegd dit EK. Dat is best triestig natuurlijk :unsure:

Deschamps zie ik niet direct hoog druk zetten.
Nu, ik heb wel de indruk dat de Duivels zich veel meer kunnen opladen tegen een sterkere tegenstander.

In theorie hebben we de kern om het Frankrijk van de groepsfase het vuur aan de schenen te leggen en wordt het een kwestie van efficiëntie en wat geluk.
In de praktijk gaan we offensief niks klaar krijgen omdat we maar 4 offensief ingestelde spelers hebben, waarvan eentje op een eiland. Het feit dat Oekraine ook nog rustig door onze geparkeerde bus speelde baart me ook genoeg zorgen qua defensie.

Ik hoop gemeend dat ik mis ben he, maar ik zou het eerlijk gezegd zelfs somber inzien tegen ploegen die een pak minder hoog staan aangeschreven als Frankrijk, zelfs in hun huidige vorm.

Soit, ik werk evengoed van thuis zodat ik om 17:30 al voor de tv kan zitten om de analyses te zien. Met een beetje geluk erger ik me veel meer aan Karl zijn gezwets dan aan de match zelf!

Terug
Bovenaan