Klacht buur. Wie?

Fabke

Active member
Gisteren bezoek van politie en milieu ambtenaar betreffende werken die mijn aannemer uitvoerde. Gelukkig mochten ze verder werken.

Politie zou een klacht gekregen van een buur, kan ik te weten komen wie deze persoon is? Of valt dit onder de privacy?
 
Gisteren bezoek van politie en milieu ambtenaar betreffende werken die mijn aannemer uitvoerde. Gelukkig mochten ze verder werken.

Politie zou een klacht gekregen van een buur, kan ik te weten komen wie deze persoon is? Of valt dit onder de privacy?
Vraag het eens aan de politie?
 
Eens met deze persoon praten dat hij de volgende keer eerst met mij moeten praten en kijken of ik dit kan oplossen voor hij bij de politie klacht neerleg
Ben ik niet mee akkoord.
Als duidelijke regels gebroken worden mag je van mij rechtstreeks naar instanties gaan.
Anders mag je gaan bedelen bij iemand dien zijn huiswerk niet doet. Kans groot dat die u in u gezicht wat zit te treiteren…
 
Ben ik niet mee akkoord.
Als duidelijke regels gebroken worden mag je van mij rechtstreeks naar instanties gaan.
Anders mag je gaan bedelen bij iemand dien zijn huiswerk niet doet. Kans groot dat die u in u gezicht wat zit te treiteren…
De werken mochten verder gaan dus heeft de politie en milieu ambtenaar niets gevonden, geen regels worden gebroken.
 
Ben ik niet mee akkoord.
Als duidelijke regels gebroken worden mag je van mij rechtstreeks naar instanties gaan.
Anders mag je gaan bedelen bij iemand dien zijn huiswerk niet doet. Kans groot dat die u in u gezicht wat zit te treiteren…
Het is makkelijker om werken stil te leggen die niet vergund zijn dan iets dat er al staat te laten afbreken. Bij twijfel du saltijd de politie bellen.
 
Eens met deze persoon praten dat hij de volgende keer eerst met mij moeten praten en kijken of ik dit kan oplossen voor hij bij de politie klacht neerlegt
Ik geloof toch dat je daar uw energie niet moet in steken, het enige wat je zal verkrijgen is dat er nog een hoop spanningen zullen bijkomen. Zolang je in regel bent hoef je je toch geen zorgen te maken.
 
Gisteren bezoek van politie en milieu ambtenaar betreffende werken die mijn aannemer uitvoerde. Gelukkig mochten ze verder werken.

Politie zou een klacht gekregen van een buur, kan ik te weten komen wie deze persoon is? Of valt dit onder de privacy?
Valt onder privacy.
 
Die ambtenaar of agent mag in principe zelfs al niet zeggen dat het om een klacht gaat volgens mij.

Om dit soort zaken dus te voorkomen

Ben je dat zeker? Naar mijn weten mag dat wel zolang de klacht geanonimiseerd is.

Als de politie afkomt wegens geluidsoverlast, dan zeggen zij ook "Ja, er heeft iemand gebeld voor geluidsoverlast".
 
Eens met deze persoon praten dat hij de volgende keer eerst met mij moeten praten en kijken of ik dit kan oplossen voor hij bij de politie klacht neerlegt
Ga dan toch gewoon eens langs bij alle buren. Zo voorkom je dat, na buurman A, morgen ook buurman B een klacht zou neerleggen.

Als je in een open gesprek even informeert ga je misschien te weten komen wie het was, maar misschien ook niet...

Trouwens het eerste wat ik gedaan heb, eens bij de directe buren langsgaan met de plannen, timing, zeggen dat ze mogelijks wel wat last gaan hebben maar ook jou GSM-nummer(s) achter laten zodat ze je kunnen contacteren. Een "klagende" buurman kan/zal dit dan gebruiken bij "overlast", en die "goede" buurman misschien als hij iets verdachts ziet of als de werfhekken omgewaaid zijn...
 
Ben je dat zeker? Naar mijn weten mag dat wel zolang de klacht geanonimiseerd is.

Als de politie afkomt wegens geluidsoverlast, dan zeggen zij ook "Ja, er heeft iemand gebeld voor geluidsoverlast".
Idd. Die anonimiteit heeft mij nog eens last bezorgd. Iemand had een klacht gekregen van geluidsoverlast. En ik was de enige in de buurt waarvan die persoon wist dat ik er was. Dus die persoon ging er van uit dat ik de klager was. Wat dus niet zo was.
 
Ik zou een briefje aan je deur hangen met:

'We vernemen dat er een klacht werd ingediend over onze werken. Na bezoek van de politie is die niet ontvankelijk verklaard. Graag willen we een harmonieuze relatie met de buurt en doen we al het mogelijke om de werken te laten uitvoeren met zo weinig mogelijk overlast. Indien jullie toch hinder ondervinden of vragen hebben aarzel dan niet om ons hierover aan te spreken. We zullen ons best doen om met jullie in dialoog te gaan en een oplossing te vinden.

Groetjes,
Maarten & Els
Seppe, Charlotte, Elias en onze hond Balou
de inwoners van Hazendreef 14

PS. de hele buurt is alvast uitgenodigd op onze house-warming in augustus 2024, onder voorbehoud van de voortgang van de werken.

:)
 
Ik zou een briefje aan je deur hangen met:

'We vernemen dat er een klacht werd ingediend over onze werken. Na bezoek van de politie is die niet ontvankelijk verklaard. Graag willen we een harmonieuze relatie met de buurt en doen we al het mogelijke om de werken te laten uitvoeren met zo weinig mogelijk overlast. Indien jullie toch hinder ondervinden of vragen hebben aarzel dan niet om ons hierover aan te spreken. We zullen ons best doen om met jullie in dialoog te gaan en een oplossing te vinden.

Groetjes,
Maarten & Els
Seppe, Charlotte, Elias en onze hond Balou
de inwoners van Hazendreef 14

PS. de hele buurt is alvast uitgenodigd op onze house-warming in augustus 2024, onder voorbehoud van de voortgang van de werken.

:)
Zijn vrouw heet helemaal geen Els.
 
Ben je dat zeker? Naar mijn weten mag dat wel zolang de klacht geanonimiseerd is.

Als de politie afkomt wegens geluidsoverlast, dan zeggen zij ook "Ja, er heeft iemand gebeld voor geluidsoverlast".
Ze kunnen toch ook zeggen "We waren in de buurt hoorde het kabaal"

Anders ga je zaken voorkrijgen zoals @Nineshots zegt.
Allè misschien werkt politie anders, maar bij ons mag in geen geval gezegd worden dat er een melding was, al weten ze het vaak wel goed genoeg hoe het komt
 
Gisteren bezoek van politie en milieu ambtenaar betreffende werken die mijn aannemer uitvoerde. Gelukkig mochten ze verder werken.

Politie zou een klacht gekregen van een buur, kan ik te weten komen wie deze persoon is? Of valt dit onder de privacy?
Vind het zelf ook degoutant dat zoiets anoniem kan, maar blijkbaar is het wel zo. Ook verwerpelijk dat er hier mensen zijn die rechtstreeks naar de politie gaan verkiezen boven praten. Zo verzuurd is de maatschappij al. :puke:

Hier ook al de politie aan de deur gehad voor geluidsoverlast en de politie ging eerst aanbellen bij m'n buren en ik hoorde ze vragen "Er zou naast huisnr xx (hun huisnummer) geluidsoverlast zijn?". Daardoor ging ik er vanuit dat zij gebeld hadden, ook omdat ze de vorige dag om 20u al gevraagd hadden om te stoppen met de drilboor omdat hun kleinkind sliep. Toen gewoon gestopt, maar daardoor moest ik de volgende dag (zondag om 13u) dus nog een kwartiertje verder doen aangezien de drilboor terug moest. De politie wou bevestigen noch ontkrachten dat het die buren waren en gezien de omstandigheden was ik er bijna zeker van dat ze het waren. Van toen heb ik die buren genegeerd tot ze ons aanspraken over iets anders en heb dan meteen gevraagd of zij de politie gebeld hadden. Daaruit bleek dat zij het niet waren (we vonden het sowieso al ergens vreemd omdat zij de buren zijn waar we het meeste contact mee hadden en altijd heel vriendelijk zijn) en wisten we ook meteen wie het waarschijnlijk wel was (buren die bij anderen ook al voor het minste de politie gebeld hebben). Had de politie meteen gezegd wie het was, had ik niet eerst de verkeerde buren beschuldigd. Ik sta altijd klaar om mensen te helpen, maar als iemand me zoiets lapt heeft hij er voor goed gelegen.

Vraag me trouwens af dat wanneer je het voor de rechtbank laat komen, ze niet verplicht zijn om de naam bekend te maken. Want dan zou ik er met plezier een rechtszaak van maken.
 
Terug
Bovenaan