Idioot terroriseert buurt met aanhangwagens

zaj

Active member
Korte situatieschets. een straat verder is een zelfstandige komen huren met 3 aanhangwagens . Sinds dag 1 dat die persoon hier woont klagen de buurtbewoners over zijn verschillende aanhangwagens die waardevolle parkeerplaats innemen. Soms staan er 2, soms zelf 3. Allemaal op straat geparkeerd. Soms staan ze dagen aan een stuk op dezelfde plaats. Voor zover ik weet is dat nog steeds illegaal. Sinds hij blijkbaar met iedereen in zijn straat al ruzie heeft, heeft die er niets beter op gevonden dan deze nu voor mijn deur te plaatsen (een rustigere straat). Deze heeft hier gestaan van 5 maart tot 10 maart zonder 1 keer verzet geweest te zijn. Vervolgens heeft die hem op 13 maart teruggeplaatst op exact dezelfde plek. dat ding is niet alleen enorm lelijk maar neemt ook de parkeerplek in van de vriendin haar auto of het bezoek dat hier komt . ik parkeer altijd op de oprit.

Ik heb de man al 3 keer proberen bereiken door aan te bellen aan zijn deur maar hij is niet thuis of negeert ons. Toen wij voor zijn deur stonden te wachten stapte een ontevreden buurman uit zijn auto om te zeggen dat het geen zin heeft dat die toch niet luistert. Die man deed trouwens ook zijn beklag dat als zijn vader de kindjes kwam afzetten na school, hij tijdelijk op het trottoir met de gele stippellijn moet parkeren omdat meneer heel de straat vol zet met zijn aanhangwagens en alle parkeerplaats daar ook inneemt. Er stonden er vandaag 2 voor zijn deur en eentje voor mijn deur. Dus 3 illegaal geparkeerde aanhangwagens. Zijn aanhangwagens zorgen dus niet enkel voor overlast, maar creëren onrechtstreeks gevaarlijke situaties voor het verkeer dat moet kruisen, en het is daar al een zeer lastige straat om te zigzaggen tussen de auto’s in de spits.


Eergisteren heb ik deze persoon een sms’je gestuurd ( reclame met zijn telefoonnummer staat er op) met de vraag zijn voertuig zo snel mogelijk te verplaatsen en er hem ook op gewezen dat dit je een niet gemotoriseerd voertuig zonder nummerplaat niet langer dan 24 u op dezelfde plek mag parkeren op de openbare weg. En dat wij deze zouden kunnen laten takelen als hij niet snel actie ondernam. Zijn reactie hierop was dat ik moest stoppen met hem lastig te vallen en dat hij een klacht ging indienen voor “stalking” en “bedreigingen”. Daarop heb ik geantwoord als die morgen 16/3/2023 niet weg is, ik contact ging opnemen met de politie. Mij kan het niet schelen wat er met die aanhangwagen gebeurt zolang die maar uit ons straat is.

Ik heb het allemaal op camera beelden staan van mijn deurbel. ik heb die voor de zekerheid ook vandaag online aangegeven bij de politie en in één van mijn bloempotten een bordje gezet met " camerabewaking" en de privacy/motion zones geconfigureerd zodat die daar niet over kan komen neuten.

zogezegd zo gedaan. online klacht ingediend bij de politie. kan ik hier verder nog iets aan doen? kan ik hem laten takelen door een takeldienst?

foto:

zoals je ziet ook geen klein ding. Moest dat nu voor 1 of 2 dagen zijn en had die zo vriendelijk geweest om te vragen of die daar mocht staan of het tenminste laten weten dan had ik er zo geen probleem van gemaakt. maar in plaats van samen tot een oplossing te komen hangt die liever het kind uit. Vandaag is hij die kar rond de middag komen halen, 2 minuten blokje rond gereden en hem terug gezet. dus in theorie mag hij daar terug 24u staan....

Binnen enkele weken beginnen wij hier met wat renovaties en dat moet dat ding echt wel uit de weg. er moet plaats zijn voor een vrachtwagen van +-15 meter...
 
Vandaag is hij die kar rond de middag komen halen, 2 minuten blokje rond gereden en hem terug gezet. dus in theorie mag hij daar terug 24u staan....
Niet noodzakelijk. Als er reclame van zijn firma op staat, dan kan dit als een reclamevoertuig beschouwd worden en mag hij er maar 3 uur staan:
Koninklijk besluit van 9 maart 2014 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties voor de overtredingen betreffende het stilstaan en het parkeren en voor de overtredingen betreffende de verkeersborden C3 en F103:
- Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te parkeren. 27.5.1
- Het is verboden op de openbare weg reclamevoertuigen langer dan drie uur na elkaar te parkeren.

Politieagenten gebruiken de laatste mogelijkheid soms creatief om 24uur-omzeilers te verbaliseren.
zaj zei:
Binnen enkele weken beginnen wij hier met wat renovaties en dat moet dat ding echt wel uit de weg. er moet plaats zijn voor een vrachtwagen van +-15 meter...
Dan zal je zelf een aanvraag bij stad moeten doen voor inname van het openbaar domein. Want dat (opeisen van straat voor je eigen voordeur) mag ook niet zonder vergunning of andere reglementering (bvb oprit/garage).
 
Als ik zelfstandige was met drie aanhangwagens zou ik toch in eerste instantie iets huren waar ik die kwijt kan (lange oprit/garage). Is niemand anders dan op het idee gekomen op de politie te bellen? Benieuwd of de politie daar iets aan gaat doen.
 
neemt ook de parkeerplek in van de vriendin haar auto of het bezoek dat hier komt

Ter info: no such thing he. Plaatsen op straat zijn niet "van iemand", dus dat kan je op geen enkele manier in argumentatie gebruiken lijkt me.
Nu wist ik niet dat het illegaal was om aanhangwagens op straat te plaatsen, dus dat is wel een uitstekend argument om via de politie een en ander af te dwingen.
 
Je mag met uw camera ook niet zomaar de straat filmen :unsure:

staat letterlijk in openings post dat dit in orde is :p
Ik heb het allemaal op camera beelden staan van mijn deurbel. ik heb die voor de zekerheid ook vandaag online aangegeven bij de politie en in één van mijn bloempotten een bordje gezet met " camerabewaking" en de privacy/motion zones geconfigureerd zodat die daar niet over kan komen neuten.

mag wel, camera is gekend bij politie. ik mag het straat niet filmen maar als mijn kat 50 keer per dag over mijn oprit wandelt en dat vooertuig staat op de achtergrond kan ik er niet aan doen he.

Ter info: no such thing he. Plaatsen op straat zijn niet "van iemand", dus dat kan je op geen enkele manier in argumentatie gebruiken lijkt me.
Nu wist ik niet dat het illegaal was om aanhangwagens op straat te plaatsen, dus dat is wel een uitstekend argument om via de politie een en ander af te dwingen.
weet ik. maar neemt niet weg dat het irritant is :D


over dat parkeerverbod: thx. dat is dan al in orde.

iemand een idee hoe snel ze zo iets behandelen bij de politie? Van horen zeggen dat dat soms maanden kan duren voor ze de moeite doen eens te komen kijken....
 
Verschrikkelijk irritant, hoeveel voertuigen kan iemand zo op het openbaar domein zetten? sommige gezinnen hebben wel 4 voertuigen en nog een camper. Het is een typisch lage landen fenomeen om meer voertuigen te bezitten dan je eigenlijk nodig hebt en deze ook nog slordig te parkeren/stockeren.
 
Als nu eens elke gebuur naar de politie belt, om het kwartier ene. Dat het hinderlijk en gevaarlijk is dan komen ze wel hoor.

Van 1 oproep kan het inderdaad nog wel even duren voor ze een ploeg vrij maken.

Of schuif hem wat op zodat hij VOOR uw inrit staat en dan bellen dat je niet kan uitrijden
 
iemand een idee hoe snel ze zo iets behandelen bij de politie? Van horen zeggen dat dat soms maanden kan duren voor ze de moeite doen eens te komen kijken....
Je moet je wijkagent hebben, die spelen vaak korter op de bal en hebben een ander takenpakket dan de politie op oproep natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPV
Mag wel, camera is gekend bij politie. ik mag het straat niet filmen maar als mijn kat 50 keer per dag over mijn oprit wandelt en dat vooertuig staat op de achtergrond kan ik er niet aan doen he.
Dat de camera gekend is bij de politie, maakt nog niet dat die de openbare weg mag filmen. Dat kan enkel als je toestemming vraagt aan het schepencollege, wat je nooit zal krijgen. Melding van de camera is omwille van andere wetgeving.

Dat je camera kan blurren, verandert daar wettelijk niks aan (al wordt dit wel gedoogd).

En je kan perfect je camera anders hangen/richten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Buon
Indien hardleers, geef hem à la 'Basta' een koekje van eigen deeg: parkeer een voertuig voor en achter de aanhangwagen zodat hij hem niet meer kan aankoppelen wanneer hij hem nodig heeft...
 
Indien hardleers, geef hem à la 'Basta' een koekje van eigen deeg: parkeer een voertuig voor en achter de aanhangwagen zodat hij hem niet meer kan aankoppelen wanneer hij hem nodig heeft...
Dan kan hij de politie bellen om je voertuig te laten wegslepen.
 
Dat de camera gekend is bij de politie, maakt nog niet dat die de openbare weg mag filmen. Dat kan enkel als je toestemming vraagt aan het schepencollege, wat je nooit zal krijgen. Melding van de camera is omwille van andere wetgeving.

Dat je camera kan blurren, verandert daar wettelijk niks aan (al wordt dit wel gedoogd).

En je kan perfect je camera anders hangen/richten.

Bij een voordeurbel met camera gaat dit nogal moeilijk. die hebben sowieso een heel wijde camera hoek. Je zou kunnen zeggen, probeer deze dan zo te plaatsen dat je zo weinig mogelijk filmt van de straat, maar dit is ook niet altijd even praktisch/mooi.
Maar het is meestal wel gedoogd. Gebeurt wel vaker dat Politie rondgaat om te zien of er geen camera's/deurbellen staan die mogelijks iets gefilmd hebben bij een incident in de buurt. M'n broer heeft dit ooit meegemaakt.

ivm de aanhangwagens: Wijkagent eens navragen?
Ivm geplande werken: je kunt een parkeerverbod aanvragen bij de gemeente.
 
Dan kan hij de politie bellen om je voertuig te laten wegslepen.

Dat is natuurlijk de 'catch': als hij dat wil doen zal hij de politie toch moeten uitleggen waarom dat voertuig wél, en zijn aanhangwagen (die daar niet meer of minder onreglementair staat) niét weggesleept moet worden.;)
 
Terug
Bovenaan