Idioot terroriseert buurt met aanhangwagens

Parkeer gewoon je wagen op die plaats tot hij het beu is.
Zo heeft je vriendin plaats op je oprit :D
dat is idd het plan maar dat gaat moeilijk als die daar soms 3 weken aan een stuk geparkeerd staat.

Bon ik heb enkele dagen geleden de wijkagent gemailed en hoop dat die eens langskomt. Als dat niet helpt inderdaad zelf de ambetanterik uithangen.
 
mag wel, camera is gekend bij politie. ik mag het straat niet filmen maar als mijn kat 50 keer per dag over mijn oprit wandelt en dat vooertuig staat op de achtergrond kan ik er niet aan doen he.
Kan je jou kat niet aanleren om deze aanhangwagen als kattenbak te gebruiken als die daar toch 50 keer passeert?
Kwestie van hem beetje terug te kl*ten zonder dat ze jou iets kunnen aansmeren (zoals vb bij het plat zetten van de banden of int midden van de baan te zetten)
 
Iemand een platte band zetten (dus enkel aflaten, niet kapot steken) is niet strafbaar.

Herinner u zo'n schimmig groepje mensen die steevast banden lieten leeglopen van SUV's in de stad.
 
Als ik zelfstandige was met drie aanhangwagens zou ik toch in eerste instantie iets huren waar ik die kwijt kan (lange oprit/garage). Is niemand anders dan op het idee gekomen op de politie te bellen? Benieuwd of de politie daar iets aan gaat doen.
Ja, dit dus hé...

Niet ver van ons is ook zo'n garage: die zet zowat al zijn voertuigen voor herstel op de rijbaan, of ze nu half in stukken liggen of niet. Als er geen plek is om je zelfstandige activiteit uit te baten: waarom koop je dan zo'n pand? Heel de buurt klaagt hier ook over die garage: frustratie en onveilige situaties, maar niets aan te doen (ze staan legaal geparkeerd). Telkens ik naar huis rijd zie ik daar de zotste dingen. Je moet een strook van 100-200 meter van geparkeerde voertuigen voorbij en aan de andere kant is een lichte bocht zodat je tegenliggend verkeer moeilijk ziet. Ik zie daar geregeld mensen gas geven voor hun leven. En voor wat? Voor één garage.
 
Staat die persoon zijn eenmanszaak/vennootschap ook geregistreerd op dat adres? Is er in sommige steden of gemeenten geen beleid dat je over een minimum oppervlakte moet beschikken voor voertuigen etc?
 
Ja, dit dus hé...

Niet ver van ons is ook zo'n garage: die zet zowat al zijn voertuigen voor herstel op de rijbaan, of ze nu half in stukken liggen of niet. Als er geen plek is om je zelfstandige activiteit uit te baten: waarom koop je dan zo'n pand? Heel de buurt klaagt hier ook over die garage: frustratie en onveilige situaties, maar niets aan te doen (ze staan legaal geparkeerd). Telkens ik naar huis rijd zie ik daar de zotste dingen. Je moet een strook van 100-200 meter van geparkeerde voertuigen voorbij en aan de andere kant is een lichte bocht zodat je tegenliggend verkeer moeilijk ziet. Ik zie daar geregeld mensen gas geven voor hun leven. En voor wat? Voor één garage.
Vlak bij mij heb je dat dus ook hé.

In een prachtig landelijk en rustig dorpje, daar heb je dus niks behalve een school, een brasserie, een café en een bakker.... en een garage. Die zet ook zijn auto's, wrakken en al, gewoon op de parkeerplaatsen op straat. Dat zorgt er niet alleen voor dat die plaatsen continu zijn ingenomen, maar het verpest ook compleet het beeld van dat dorp.

In mijn vorige wijk idem, een aannemer die aan zijn huis plaats had voor 1 auto op de oprit. Daar stond dan meestal de auto van zijn vrouw, maar op straat stond dan vaak zijn pick-up, zijn camionette en zijn aanhangwagen. Middenin een woonwijk, tussen 2 bochten in dus ook best onveilig.
 
Een wrak, een auto die dus niet rijvaardig is, mag niet continu op straat staan. " Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan 24 uur na elkaar te laten parkeren"
 
Ja, dit dus hé...

Niet ver van ons is ook zo'n garage: die zet zowat al zijn voertuigen voor herstel op de rijbaan, of ze nu half in stukken liggen of niet. Als er geen plek is om je zelfstandige activiteit uit te baten: waarom koop je dan zo'n pand? Heel de buurt klaagt hier ook over die garage: frustratie en onveilige situaties, maar niets aan te doen (ze staan legaal geparkeerd). Telkens ik naar huis rijd zie ik daar de zotste dingen. Je moet een strook van 100-200 meter van geparkeerde voertuigen voorbij en aan de andere kant is een lichte bocht zodat je tegenliggend verkeer moeilijk ziet. Ik zie daar geregeld mensen gas geven voor hun leven. En voor wat? Voor één garage.

Hier iets gelijkaardig met een takeldienst, daar staan ook continu 4-5 auto's op straat, vlakbij een school en net na het indraaien van de straat.
Nodeloos gevaarlijk...
 
Wat een drama voor wat parking... Mensen zijn toch ook weinig verdraagzaam geworden.
De weg is een openbaar domein. Dat is heel leuk dat u vriendin haar auto daar altijd staat, maar als je een gegarandeerde plek wil moet je die zelf voorzien.
Het lijkt me zelfs adhv u foto dat er op u oprit gemakkelijk twee auto's kunnen staan. Maar dan moeten ze achter elkaar staan.
Bij ons in de gemeente is het zelfs verplicht om op u eigen terrein twee parkeerplaatsen te voorzien.

En de onveilige situatie is een verantwoordelijkheid van ieder die deelneemt aan het verkeer. Als bestuurder van eender welk voertuig ben je verplicht u snelheid aan te passen aan de situatie. Dus, als de zichtbaarheid minder is vertraag je.
'Er is geen plaats op straat dus ik ga maar op een voetpad staan' is geen goeie uitvlucht voor een verbaliserend ambtenaar.

Het feit dat die mens zijn aanhangwagens daar niet reglementair te lang laat staan is ook iets wat niet ok is. Maar laat ons aub de zaken wat in perspectief bekijken. U vriendin moet hare auto achter de uwe of wat verder parkeren.
Dat die mens niet open doet als je gaat aanbellen is misschien omdat ie werken is of godbetert in zijne hof bezig. Wil je het gesprek aanknopen, steek dan tesnoods is een briefje in de bus met u contactgegevens. Voor hetzelfde geld heeft de mens een aanvraag lopen voor aanpassing van zijne oprit zodat hij er zijn aanhangwagens kwijt kan...

En nu ga ik mij bukken voor de shitstorm die ongetwijfeld men kant gaat uitkomen :) .
 
Ja, dit dus hé...

Niet ver van ons is ook zo'n garage: die zet zowat al zijn voertuigen voor herstel op de rijbaan, of ze nu half in stukken liggen of niet. Als er geen plek is om je zelfstandige activiteit uit te baten: waarom koop je dan zo'n pand? Heel de buurt klaagt hier ook over die garage: frustratie en onveilige situaties, maar niets aan te doen (ze staan legaal geparkeerd). Telkens ik naar huis rijd zie ik daar de zotste dingen. Je moet een strook van 100-200 meter van geparkeerde voertuigen voorbij en aan de andere kant is een lichte bocht zodat je tegenliggend verkeer moeilijk ziet. Ik zie daar geregeld mensen gas geven voor hun leven. En voor wat? Voor één garage.
De gemeente kan dat simpel oplossen door een stippellijn in het midden van de weg te zetten. Dan mag je geen voertuigen meer parkeren.
 
Wat een drama voor wat parking... Mensen zijn toch ook weinig verdraagzaam geworden.
De weg is een openbaar domein. Dat is heel leuk dat u vriendin haar auto daar altijd staat, maar als je een gegarandeerde plek wil moet je die zelf voorzien.
Het lijkt me zelfs adhv u foto dat er op u oprit gemakkelijk twee auto's kunnen staan. Maar dan moeten ze achter elkaar staan.
Bij ons in de gemeente is het zelfs verplicht om op u eigen terrein twee parkeerplaatsen te voorzien.

En de onveilige situatie is een verantwoordelijkheid van ieder die deelneemt aan het verkeer. Als bestuurder van eender welk voertuig ben je verplicht u snelheid aan te passen aan de situatie. Dus, als de zichtbaarheid minder is vertraag je.
'Er is geen plaats op straat dus ik ga maar op een voetpad staan' is geen goeie uitvlucht voor een verbaliserend ambtenaar.

Het feit dat die mens zijn aanhangwagens daar niet reglementair te lang laat staan is ook iets wat niet ok is. Maar laat ons aub de zaken wat in perspectief bekijken. U vriendin moet hare auto achter de uwe of wat verder parkeren.
Dat die mens niet open doet als je gaat aanbellen is misschien omdat ie werken is of godbetert in zijne hof bezig. Wil je het gesprek aanknopen, steek dan tesnoods is een briefje in de bus met u contactgegevens. Voor hetzelfde geld heeft de mens een aanvraag lopen voor aanpassing van zijne oprit zodat hij er zijn aanhangwagens kwijt kan...

En nu ga ik mij bukken voor de shitstorm die ongetwijfeld men kant gaat uitkomen :) .

Geen shitstorm, maar draai je met die eerste zin de rollen nu niet om? Iemand mag op een asociale manier enorm veel parkeerplaatsen innemen, maar de andere moet dan maar verdraagzaam zijn?

Als ik mij vier camionetten koop en ik zet die alle vier continu voor mijn buurman zijn deur (wat wettelijk wel zal mogen) zodat hij altijd op die vier camionetten zit te zien en nooit nog plaats heeft voor zijn deur. Is hij dan onverdraagzaam als hij daar zou durven over klagen?
 
Dat die mens niet open doet als je gaat aanbellen is misschien omdat ie werken is of godbetert in zijne hof bezig. Wil je het gesprek aanknopen, steek dan tesnoods is een briefje in de bus met u contactgegevens. Voor hetzelfde geld heeft de mens een aanvraag lopen voor aanpassing van zijne oprit zodat hij er zijn aanhangwagens kwijt kan...

En nu ga ik mij bukken voor de shitstorm die ongetwijfeld men kant gaat uitkomen :) .

feit dat die met heel de buurt in ruzie ligt en mij ligt uit te scheiten via SMS geen hints genoeg dat hij niet dat type persoon is? :p
 
Geen shitstorm, maar draai je met die eerste zin de rollen nu niet om? Iemand mag op een asociale manier enorm veel parkeerplaatsen innemen, maar de andere moet dan maar verdraagzaam zijn?

Als ik mij vier camionetten koop en ik zet die alle vier continu voor mijn buurman zijn deur (wat wettelijk wel zal mogen) zodat hij altijd op die vier camionetten zit te zien en nooit nog plaats heeft voor zijn deur. Is hij dan onverdraagzaam als hij daar zou durven over klagen?
Neen , maar dan zeggen dat u buurman de buurt terroriseert is misschien wat overstatement.
 
feit dat die met heel de buurt in ruzie ligt en mij ligt uit te scheiten via SMS geen hints genoeg dat hij niet dat type persoon is? :p
Als je niet meer met die persoon in gesprek kan treden is de volgende stap het aanspreken van een wijkagent.

Zaken als plat laten van banden, verzetten, filmen, ... kunnen later allemaal in u nadeel spreken.
 
:tongue: Die mens voelt zich wel ongenaakbaar, 3 karren zonder toezicht achterlaten terwijl hij ruzie heeft met heel de buurt. 'k Zou schrik hebben dat iemand de banden plat steekt.
 
per toeval hem net gezien. gesprek verliep als volgt.

ik:
"AAH! komde ze eindelijk halen"

buurman :
"IK MAG IER TOCH STOAN WAAR DA IK WIL"

me :

"ja maar geen 3 weken."

Buurman:
"WA WINDE GIJ DAAR NU MEE VENTJEN" IK STOAN WAAR IK WIL JONG"

ik :

"wa winde gij daar nu mee dat ik de flikken bel voor zo een onnozelheid"

*buurman mompelt, springt in zijn auto en rijd aan 100 per uur weg*




mij nu op die plek gezet en de oprit vrijgehouden.... Maar in zo een kat en muis spel heb ik nu ook eerlijk gezegd geen zin lol. Bewoners uit mijn straten mogen daar gerust staan.
 
Bij ons in de gemeente is het zelfs verplicht om op u eigen terrein twee parkeerplaatsen te voorzien.
We hebben hier een parking achteraan, die bedoeld is voor de bewoners.

Op een dag (al even geleden), tijdens een feest in de buurt, stond dat daar 100% volzet, dusdanig dat ik mijn eigen wagen er niet kon parkeren.

Mijn vraag is of dit mag, als wildvreemde parkeren op privéterrein? Ik vermoed van wel, wanneer deze toegankelijk is voor het publiek (dus niet afgesloten)? En dus als daar ne pipo "non stop" laten we zeggen 5 aanhangwagens zou parkeren dan kunnen wij, daar ook niets aan doen of wel?
 
:tongue: Die mens voelt zich wel ongenaakbaar, 3 karren zonder toezicht achterlaten terwijl hij ruzie heeft met heel de buurt. 'k Zou schrik hebben dat iemand de banden plat steekt.
Dat hangt er vanaf waar je woont. Op de boerenbuiten loop je minder risico dan in een stad. En doe je dit in Borgerhout dan heeft al virj snel, géén enkele wagen meer.

Ik wil mensen niet aanzetten tot onwettige zaken, maar sommige mensen vragen er ook wel achter. Ze denken dat ze zich alles kunnen veroorloven.

TOT ze op een dag de verkeerde tegen komen. En dan zit het er dik op. (en dan nog verontwaardig zijn).

---

Mijn raad is altijd, om goed overeen te komen met de buren. En ja dat is soms geven en nemen. Je weet namelijk nooit of je uw buur eens nodig hebt voor ik weet niet wat. Als een buur ruzie wil zoeken, ja dan negeer ik die mens staalhard. Ik ga geen banden kapot steken. Maar als die mens mijn hulp dan ooit eens nodig heeft of zo voor iets dat hij niet kan doen (gebrek aan kennis) - dan blijft mijn deurke ook gewoon dicht. Voor wat, hoort wat.
 
We hebben hier een parking achteraan, die bedoeld is voor de bewoners.

Op een dag (al even geleden), tijdens een feest in de buurt, stond dat daar 100% volzet, dusdanig dat ik mijn eigen wagen er niet kon parkeren.

Mijn vraag is of dit mag, als wildvreemde parkeren op privéterrein? Ik vermoed van wel, wanneer deze toegankelijk is voor het publiek (dus niet afgesloten)? En dus als daar ne pipo "non stop" laten we zeggen 5 aanhangwagens zou parkeren dan kunnen wij, daar ook niets aan doen of wel?
Als daar ergens staat aangegeven dat het privé terrein is mag je daar niet zomaar gaan staan.

Natuurlijk, als je op bezoek gaat bij iemand in het gebouw mag dat wel. Maar dan komt het neer op u buren een beetje op voorhand inlichten en verdraagzaamheid van u kant dat je één dag wat moeilijker kan parkeren.
 
Terug
Bovenaan