Idioot terroriseert buurt met aanhangwagens

Dat is natuurlijk de 'catch': als hij dat wil doen zal hij de politie toch moeten uitleggen waarom dat voertuig wél, en zijn aanhangwagen (die daar niet meer of minder onreglementair staat) niét weggesleept moet worden.;)
Aaron zou zijn aanhangwagen daar onreglementair staan? Als de politie geen vaststelling van 3/24 uur heeft gedaan gaan ze op dat moment geen boete geven. Hij kan zelfs nog claimen dat hij niet weg kon door dat verkeerd parkeren
 
Als je er 1m voor en na parkeert sta je gewoon wettelijk correct. Zou nogal straf zijn als je voor een aanhanger genoeg plaats moet laten om te kunnen aanpikken.
Dat klopt. Met niet meer aankoopelden door voor en achter de aanhangwagen te rijden dacht ik dat bedoelt wordt dat ze het onmogelijk maken om die zelfs gewoon te verplaatsen, dus door de draaicirkel onmogelijk te maken
 
Aaron zou zijn aanhangwagen daar onreglementair staan? Als de politie geen vaststelling van 3/24 uur heeft gedaan gaan ze op dat moment geen boete geven. Hij kan zelfs nog claimen dat hij niet weg kon door dat verkeerd parkeren

Waarom zouden de voertuigen er onreglementair staan?
 
Zie antwoord van @Landtlord hierboven.
'Voldoende afstand' =/= voldoende afstand van een aanhangwagen opdat een trekkend voertuig deze kan aanpikken.
Klopt, je tekst was gewoon onduidelijk. Je sprak in je tekst over Basta, daar versperde men de doorgang. Als je nog maakt dat hij de aanhangwagen met de hand kan verplaatsen staat die natuurlijk reglementzir., Maar dan maak je het niet onmogelijk om hem te koppelen zoals je zei.
 
Bij een voordeurbel met camera gaat dit nogal moeilijk. die hebben sowieso een heel wijde camera hoek. Je zou kunnen zeggen, probeer deze dan zo te plaatsen dat je zo weinig mogelijk filmt van de straat, maar dit is ook niet altijd even praktisch/mooi.
Maar het is meestal wel gedoogd. Gebeurt wel vaker dat Politie rondgaat om te zien of er geen camera's/deurbellen staan die mogelijks iets gefilmd hebben bij een incident in de buurt. M'n broer heeft dit ooit meegemaakt.
Ik zou de beelden alleszins nooit delen met de politie als ze bij mij komen aanbellen en het mezelf niet ten goede komt. De kans dat je een grote boete moet betalen wegens schending van privacy na klacht van "de dader" waar ze naar op zoek zijn is aanwezig, dus waarom het risico lopen?

 
Klopt, je tekst was gewoon onduidelijk. Je sprak in je tekst over Basta, daar versperde men de doorgang. Als je nog maakt dat hij de aanhangwagen met de hand kan verplaatsen staat die natuurlijk reglementzir., Maar dan maak je het niet onmogelijk om hem te koppelen zoals je zei.

Onmogelijk niet natuurlijk, maar vervelend genoeg om irritant te zijn; i.e: een koekje van eigen deeg (niet verwacht dat mijn 'tongue-in-cheek' suggestie zo'n discussie zou veroorzaken; zal er volgende keer een knipoog bij zetten:))
 
Los van de regels, ge zijt toch echt wel een ferme eikel als ge dat doet he. Da's trouwens ook gewoon gevaarlijk vind ik.

Als de wijkagent of politie er niets aan doet dan zorgde ik zelf wel dat die daar niet meer kwamen te staan hoor.
 
Serieus klote situatie.
Als rechtsgeldige wegen uitgeput zijn dan kocht ik mij een okkazie remorque, zodra dat hij thuis eens weg was plaatste ik mij daar met de remorque hangend aan de wagen(wagen voor mijn oprit).
En net zolang tot hij het beu was om daar te proberen staan.
Lukt dat niet, kocht ik mij er nog 2 bij en plaatste ze waar hij thuis zijn zette. Iedere dag even aanhangen en een meter vooruit<->achteruit.
 
Wie ze gratis wil mag er van mij omkomen , ik zorg wel dat mijn camera aan het updaten is op dat moment ;)
 
Ik denk trouwens dat hier regio Genk die aanhangwagens max 24u zouden staan alvorens er iemand mee lopen is :D
Ik woon in een boeren gat ( Oosterzele) hier kan je op verlof vertrekken voor 3 weken met de garage poort open en nog zou niemand iets gestolen hebben lol 😂. Kom zelf van Aalst en daar zou dat ook zo zijn dat die binnen de 24h weg was. Indertijd mijn brommer gestolen toen ik 5 minuten en buiten was om iets af te geven bij een vriend.
 
  • Haha
Waarderingen: Musk
Dat de camera gekend is bij de politie, maakt nog niet dat die de openbare weg mag filmen. Dat kan enkel als je toestemming vraagt aan het schepencollege, wat je nooit zal krijgen. Melding van de camera is omwille van andere wetgeving.

Dat je camera kan blurren, verandert daar wettelijk niks aan (al wordt dit wel gedoogd).

En je kan perfect je camera anders hangen/richten.

In theorie mag dat niet nee, maar die wetgeving is belachelijk verouderd. Hoeveel % van de mensen met videodeurbel heeft toestemming om de straat te filmen?

Ik alvast niet, en ga het ook nooit aanvragen. In de praktijk gebeurt hier ook gewoon helemaal geen controle op.
 
In theorie mag dat niet nee, maar die wetgeving is belachelijk verouderd. Hoeveel % van de mensen met videodeurbel heeft toestemming om de straat te filmen?

Ik alvast niet, en ga het ook nooit aanvragen. In de praktijk gebeurt hier ook gewoon helemaal geen controle op.
Er gebeurt geen controle op, maar als iemand klacht indient heb je het wel vlaggen. Als je de beelden dus gebruikt en degene die je ermee hebt betrapt op iets illegaal is op de hoogte van de wetgeving, kan het een dure grap worden voor je.
 
Waarom laat je gewoon zijn banden niet plat lopen?

Gewoon ventieleke openen en de banden plat zetten.
Die vent zal dat ook wel doorhebben dat jij dat hebt gedaan, en zal daar geen remorque meer zetten int vervolg....
 
Terug
Bovenaan