Idioot terroriseert buurt met aanhangwagens

Mijn vraag is of dit mag, als wildvreemde parkeren op privéterrein? Ik vermoed van wel, wanneer deze toegankelijk is voor het publiek (dus niet afgesloten)? En dus als daar ne pipo "non stop" laten we zeggen 5 aanhangwagens zou parkeren dan kunnen wij, daar ook niets aan doen of wel?
Nee, dat mag niet, maar de politie gaat op privéterrein niet takelen. Als er geen bord staat, dan kan je in de praktijk daar niet veel tegen beginnen.

Mét bord en parkeerreglement zijn er wel mogelijkheden: bv. wielklem of zelfs takelen op kosten van de VME, achteraf terug te vorderen van de bestuurder via vrederechtbank.
 
Als daar ergens staat aangegeven dat het privé terrein is mag je daar niet zomaar gaan staan.

Natuurlijk, als je op bezoek gaat bij iemand in het gebouw mag dat wel. Maar dan komt het neer op u buren een beetje op voorhand inlichten en verdraagzaamheid van u kant dat je één dag wat moeilijker kan parkeren.
Neen dat staat dus niet aangegeven. Het is een oprit naar de achterzijde van de appartementsblok.
 
mij nu op die plek gezet en de oprit vrijgehouden.... Maar in zo een kat en muis spel heb ik nu ook eerlijk gezegd geen zin lol. Bewoners uit mijn straten mogen daar gerust staan.
Ik snap uw frustratie, maar zolang hij zijn aanhangers reglementair plaatst (dus max 24u en dan verplaatsen), kan hij dat gewoon doen. Het is de openbare weg...

Iemand had zo eens mijn auto klem gezet toen ik mijn zoon ging ophalen. Ik stond op de publieke parkeerstrook in een straat palend aan de lokale sportterreinen, voor een rijwoning. Toen ik terugkwam stond er een camionette naast mijn wagen, dus op de weg, geparkeerd waardoor ik niet weg kon (voor en achter stonden auto's). Blijkbaar van de bewoner van het huis waar ik voor stond die vond dat dat zijn privéplaats was. Ik heb uiteindelijk zijn werkgever moeten bellen (nummer op de camionette) om hem zijn spel te laten verzetten. En dan nog was het heel dik tegen zijn goesting ("peisde dak wakker lig van de flikken misschien?", zo'n type).
 
Ik snap uw frustratie, maar zolang hij zijn aanhangers reglementair plaatst (dus max 24u en dan verplaatsen), kan hij dat gewoon doen. Het is de openbare weg...

Iemand had zo eens mijn auto klem gezet toen ik mijn zoon ging ophalen. Ik stond op de publieke parkeerstrook in een straat palend aan de lokale sportterreinen, voor een rijwoning. Toen ik terugkwam stond er een camionette naast mijn wagen, dus op de weg, geparkeerd waardoor ik niet weg kon (voor en achter stonden auto's). Blijkbaar van de bewoner van het huis waar ik voor stond die vond dat dat zijn privéplaats was. Ik heb uiteindelijk zijn werkgever moeten bellen (nummer op de camionette) om hem zijn spel te laten verzetten. En dan nog was het heel dik tegen zijn goesting ("peisde dak wakker lig van de flikken misschien?", zo'n type).
Hah, doet me eraan denken dat ik vroeger de metro nam aan Koning Boudewijn (de Heizel min of meer), en toen men daar op een dag alles betalend maakte, zette ik me wat verder op grondgebied van Wemmel. Ook gewoon op de openbare weg, voor een appartementsgebouw, waar ik dus mocht parkeren.

Die avond, ik was redelijk laat dus na 19u, zet ik mij in mijn wagen, en komt er plots een kerel uit de ingang van dat gebouw gelopen. Die begint daar in het Frans tegen mij te roepen dat zijn familie geen plaats had om te parkeren omdat ik daar stond, en dat hij de volgende keer de politie ging bellen. Ik probeerde daar dan tussen te krijgen dat ik op de openbare weg stond en iedereen daar mocht parkeren, tot die kerel even gefrustreerd weer naar binnen liep. Er was geen plaats de volgende dagen, anders had ik toch graag eens gezien wat de politie ging doen tegen een reglementair geparkeerde wagen.
 
Het grote probleem is dat onze wegen eigenlijk niet bedoeld zijn om op te parkeren. Ik heb ooit eens ergens gehoord of gelezen dat parkeren op de rijbaan een soort van verworven recht is. Ieder mens met verstand beseft dat het niet normaal is dat je achter een geparkeerde wagen moet staan wachten op tegenliggers terwijl die weg in feite gemaakt is om vlotjes elkaar te kunnen kruisen. Het is door al die geparkeerde wagens op de rijbaan dat we met zoveel verkeersopstoppingen zitten ook.

Maar vooral zijn er ook gewoon veel te veel wagens, en dan tel ik zaken zoals aanhangwagens, mobilhomes en camionettes die één keer per maand gebruikt worden nog niet mee.

In de steden lost men dit op met parkeerkaarten.
 
Het grote probleem is dat onze wegen eigenlijk niet bedoeld zijn om op te parkeren. Ik heb ooit eens ergens gehoord of gelezen dat parkeren op de rijbaan een soort van verworven recht is. Ieder mens met verstand beseft dat het niet normaal is dat je achter een geparkeerde wagen moet staan wachten op tegenliggers terwijl die weg in feite gemaakt is om vlotjes elkaar te kunnen kruisen. Het is door al die geparkeerde wagens op de rijbaan dat we met zoveel verkeersopstoppingen zitten ook.

Maar vooral zijn er ook gewoon veel te veel wagens, en dan tel ik zaken zoals aanhangwagens, mobilhomes en camionettes die één keer per maand gebruikt worden nog niet mee.

In de steden lost men dit op met parkeerkaarten.
Heel onze infrastructuur is verre van optimaal, vooral omdat onze wegen stammen uit de tijd toen er nog met paard en kar werd gereden (in stads- en dorpskernen) of ergens uit de jaren '60-'70 (grotere wegen en snelwegen). Je kan gewoon niet efficiënt rekening houden met moderne (en dus grote) wagens, motorfietsen, scooters, (e-)fietsen, (e-)steps, voetgangers in ons land. Onze ongevallencijfers spreken daarin ook voor zich. Laat eender wie van een "recenter aangelegd" land (zoals aan de andere kant van de Atlantische Oceaan) hier rijden en die mensen weten niet waar eerst te kijken in onze chaos.

En dan spreken we nog niet echt over onze ruimtelijke ordening vol lintbebouwing. Parkeren op de baan, gohja daar zijn nu eenmaal regels voor, die men trouwens zeker in steden ook gewoon aan zijn laars lapt. De wagens moeten natuurlijk ergens staan, en op veel plaatsen zet men anders wel verkeersremmers om te vlotte doorstroming tegen te gaan.
 
Het grote probleem is dat onze wegen eigenlijk niet bedoeld zijn om op te parkeren. Ik heb ooit eens ergens gehoord of gelezen dat parkeren op de rijbaan een soort van verworven recht is. Ieder mens met verstand beseft dat het niet normaal is dat je achter een geparkeerde wagen moet staan wachten op tegenliggers terwijl die weg in feite gemaakt is om vlotjes elkaar te kunnen kruisen. Het is door al die geparkeerde wagens op de rijbaan dat we met zoveel verkeersopstoppingen zitten ook.

Maar vooral zijn er ook gewoon veel te veel wagens, en dan tel ik zaken zoals aanhangwagens, mobilhomes en camionettes die één keer per maand gebruikt worden nog niet mee.

In de steden lost men dit op met parkeerkaarten.
Doet me denken aan mijne schoonpa.
2 auto's en 1 garage.
Intussen geen plaats meer in de garage (elektrische fietsen, grasmaaier, BBQ,...) Dus auto 1 op de inrit en auto 2 op straat - soms voor de inrit maar even vaak niet

Dan nog een aanhangwagen voor af en toe naar het containerpark te gaan voor de woning op een grindstrook (voetpad is wel vrij)
NU hebben die dus ook nog een mobilehome gekocht en staat die ook te pas en te onpas op straat (ze hebben een gehuurde staanplaats, maar ja dat is soms zo onhandig)

Als wij op bezoek gaan moet ik mijn auto al vaak voor het huis van de buren zetten, en dan voel ik me al ambetant want die hebben ook kinderen die wel op bezoek komen.

Alles staat wel voor of op zijn eigendom, maar als iedereen zo gaat beginnen gaat het er mooi uitziet (en gevaarlijk worden)
 
Een straat of 2 verder hier is er ook zo ene die zijn wagen altijd op de baan laat staan. Hij heeft een oprit waar gemakkelijk 3 auto's kunnen staan maar toch elke keer op de baan parkeren. Ik kan daar gewoon niet bij. Ja, het is legaal maar toch. Het is ook een baan waar redelijk wat verkeer passeert omdat het een toegangsweg is verder richting het dorp. Zelf zou ik dat gewoon al nooit doen gewoon uit schrik voor anderen die er tegen zouden zitten.
 
Een straat of 2 verder hier is er ook zo ene die zijn wagen altijd op de baan laat staan. Hij heeft een oprit waar gemakkelijk 3 auto's kunnen staan maar toch elke keer op de baan parkeren. Ik kan daar gewoon niet bij. Ja, het is legaal maar toch. Het is ook een baan waar redelijk wat verkeer passeert omdat het een toegangsweg is verder richting het dorp. Zelf zou ik dat gewoon al nooit doen gewoon uit schrik voor anderen die er tegen zouden zitten.
Misschien doet die persoon dat bewust als verkeersremmer?
 
Misschien doet die persoon dat bewust als verkeersremmer?
Bij ons in de straat is er al drie keer iemand met zatte botten tegen een geparkeerd voertuig geknald. Liever toch dat dat niet mijn auto is dan hoor. Zo'n geparkeerde auto remt de snelheidsduivels echt niet af, of een enkele laatste keer dan.
 
Laatst bewerkt:
Misschien doet die persoon dat bewust als verkeersremmer?
Enkele jaren geleden heeft een jonge gast zich hier in het dorp doodgereden op een aanhanger.
Hij reed zoals gewoonlijk met zijn bromfiets rond, maar hij moest uitwijken voor een aanhangwagen die op straat stond. Die aanhangwagen staat daar altijd en mag daar ook staan. Er stak echter een uitlaat uit de rugzak van Jonas en daarmee zou hij tegen de aanhangwagen gebotst zijn, waarop hij ten val kwam.
Sindsdien staat die aanhanger gewoon op de oprit ... als je een dode op je geweten hebt kan het dus wel.

 
Enkele jaren geleden heeft een jonge gast zich hier in het dorp doodgereden op een aanhanger.

Sindsdien staat die aanhanger gewoon op de oprit ... als je een dode op je geweten hebt kan het dus wel.

Ik dacht het ook net te posten, is hier enkele straten vandaan.
Het grote probleem is dat onze wegen eigenlijk niet bedoeld zijn om op te parkeren. Ik heb ooit eens ergens gehoord of gelezen dat parkeren op de rijbaan een soort van verworven recht is. Ieder mens met verstand beseft dat het niet normaal is dat je achter een geparkeerde wagen moet staan wachten op tegenliggers terwijl die weg in feite gemaakt is om vlotjes elkaar te kunnen kruisen. Het is door al die geparkeerde wagens op de rijbaan dat we met zoveel verkeersopstoppingen zitten ook.

Maar vooral zijn er ook gewoon veel te veel wagens, en dan tel ik zaken zoals aanhangwagens, mobilhomes en camionettes die één keer per maand gebruikt worden nog niet mee.

In de steden lost men dit op met parkeerkaarten.
Het parkeren op straat wordt op veel plaatsen gestimuleerd om zo het verkeer trager te doen rijden.
 
Iedereen content maken kan niet. Schrap je alle bovengrondse parkeerplaatsen om de straat veiliger te maken, dan klagen de zelfstandigen (terecht) en de lokale bewoners.
 
Een straat of 2 verder hier is er ook zo ene die zijn wagen altijd op de baan laat staan. Hij heeft een oprit waar gemakkelijk 3 auto's kunnen staan maar toch elke keer op de baan parkeren. Ik kan daar gewoon niet bij. Ja, het is legaal maar toch. Het is ook een baan waar redelijk wat verkeer passeert omdat het een toegangsweg is verder richting het dorp. Zelf zou ik dat gewoon al nooit doen gewoon uit schrik voor anderen die er tegen zouden zitten.
Mjah...

Wij hebben een oprit waar 4 auto's op kunnen, achter elkaar. Daarachter nog een garage waar er 2 inkunnen (ook achter elkaar) en erna nog een hangar waar er in principe nog een stuk of 6 in zouden kunnen.
En toch staat er maar 1 van onze 2 auto's op de oprit. De andere staat op straat.

Reden: afhankelijk van de situatie wordt er met auto A of B gereden. En ik heb echt geen zin om elke keer de voorste auto te moeten verzetten om met de andere auto te kunnen vertrekken. Dat is ook niet goed voor auto's, om af en toe eens voor een paar minuten te draaien.

Ik rij quasi altijd met auto A, behalve als we met het volledige gezin weggaan, de honden meegaan, ik de ruimte van auto B nodig heb of we naar een LEZ-zone moeten.
Vrouw rijdt altijd met auto B.


Nu is er bij ons int straat meestal wel plaats genoeg.
En als ik met auto A thuiskom terwijl auto B op de oprit staat, en weet dat ik met auto A eerst terug ga vertrekken zet ik me wel op de oprit. O ja, er is een strook parkeerplaatsen naast de rijweg, dus ik sta niet op straat.
 
De parkeersituatie in mijn straat is ook een bron van frustratie. Blijbkaar vinden 2 bewoners in de straat het nodig om godganse dagen hun mobilhome te parkeren waarmee ze 2 weken per jaar op reis gaan, wat enorm hinderlijk is als je moet passeren maar ook gewoon echt geen zicht is. Het is hier met momenten precies een woonwagenkamp. Om nog maar te zwijgen van de ingenomen parkeerplaatsen.

Hen aanspreken heeft bij dat klootjesvolk geen enkel nut. Ik heb al eens geïnformeerd bij het stad maar blijkbaar is dat enkel in het stadscentrum verboden, buiten het centrum mogen ze zich zetten waar ze willen.
 
Hen aanspreken heeft bij dat klootjesvolk geen enkel nut. Ik heb al eens geïnformeerd bij het stad maar blijkbaar is dat enkel in het stadscentrum verboden, buiten het centrum mogen ze zich zetten waar ze willen.
Tragedie van de meent. De meeste wetten en regels ontstaan omdat dit soort volk niet in staat is zich als een deftige medeburger te gedragen en zich verschuilt achter een gebrek aan een expliciet verbod.
 
Hen aanspreken heeft bij dat klootjesvolk geen enkel nut.
Wel als je een boomlange Belg bent die indruk maakt he.

Zie je al die mens tegen bijvoorbeeld Ben Saddik (boomlange kickbokser - 2m05 aan de haak) zeggen dat hij zijn kloten kan kussen en zich niet moet moeien? :tongue:
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat zijn boete in de bus zat. hij is gisteren heel kwaad zijn boel komen halen en hij staat nu aangekoppeld voor zijn deur. de andere 2 zijn ook verdwenen. van de politie heb ik zelf niets terug gehoord na zowel mijn klacht online in te dienen als een mail naar de wijkagent 🤷
 
Terug
Bovenaan