Idioot terroriseert buurt met aanhangwagens

ik denk dat zijn boete in de bus zat. hij is gisteren heel kwaad zijn boel komen halen en hij staat nu aangekoppeld voor zijn deur. de andere 2 zijn ook verdwenen. van de politie heb ik zelf niets terug gehoord na zowel mijn klacht online in te dienen als een mail naar de wijkagent 🤷
Net zoals de politie ook geen details van de klacht zal meedelen aan de aanhanwagenterrorist, zal jij ook geen details te weten komen van wat ze gedaan hebben. Da's om verdere escalatie te vermijden.
 
Er is hier een straat waar altijd mensen op straat parkeren, maar de doorgang hierdoor amper geschikt blijft voor een kleine wagen. Wat doen de meeste mensen dan, met 2 wielen over het voetpad rijden. Heeft het zin om hier eens voor te bellen? Doorgang moet imo altijd 3 m blijven.
 
Hier is dat gewoon dagelijks zo, ik woon in een smalle dorpstraat zone 30, eenrichtingsverkeer en met weinig plaatsen om te parkeren.
(nochtans veel parking op max 2-3 minuten wandelen)

Dan ook nog eens een B&B rechtover mijn deur waar om de 3-4 dagen ander volk komt "wonen" en zich natuurlijk van niets aantrekken.
Onlangs zo een frans gezin wakker gebeld om 6 uur smorgens, die stonden volledig voor mijn poort.

Die kerel aan de parlefoon.. ik zeg hem dat hij voor mijn poort staat, zijn antwoord was eerst:
"gelieve me het merk en nummerplaat te zeggen, ik denk dat niet"....
De enige auto met franse nummerplaat in ons kleine dorp.. en hij spreekt frans.
Waarop ik in mijn slechtste frans naar zijne kop heb gezwierd dat ik hem zien parkeren heb 12 uur ervoor.
Zijne kop was niet om aan te zien 10 min later toen hij buitenkwam.

En alle dagen staat er wel een camionette of grote wagen met zijn achterste zo'n 30 cm voor de garage, en allemaal hebben die altijd zo iets van 'je kan er toch uit'... Ja maar zonder zicht, en uitdraaien met mijn achterste tot op het verhoogd fietspad en de voordeur van de overburen, om zelf de zijkant van mijn garage niet de mee te hebben bij het uitdraaien.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees mee.

Die arrogante asociale buur van ons (ja, die buur die onder andere die muur voor ons raam heeft gemetst en ons vlug-vlug bouwplannen wou laten ondertekenen waarmee hij hoger zou mogen bouwen dan normaal toegelaten) heeft nu ook al 3 maanden zijn remorque laten staan in de straat. Hij gebruikt die als mobiele plaatshouder om een parkeerverbod af te dwingen waar hij geen vergunning voor heeft. En ondertussen kan hij er elke avond zijn emmertjes afval in storten, zodat hij ook geen container moet betalen.

Sommige mensen worden plots heel creatief als ze op kap van anderen voordeeltjes kunnen scoren.
 
Laatst bewerkt:
ik zou hem snachts telkens verzetten, of wat verder in de gracht duwen ofzo. ik weet het, is niet wettig, maar nood breekt wet.
 
Sweet sweet justice.
Doet me denken aan een verhaal dat ik ooit gelezen heb op Reddit waarbij een soortgelijke d-bag telkens parkeerde op de ondergrondse plek van een bewoner en zich nooit iets aantrok. Ze hebben dan zo 'car mover dollies' gebruikt om die wagen te verplaatsen naar een verre uithoek van de garage waar hij eigenlijk vast stond tussen drie muren.
 
Er is hier een straat waar altijd mensen op straat parkeren, maar de doorgang hierdoor amper geschikt blijft voor een kleine wagen. Wat doen de meeste mensen dan, met 2 wielen over het voetpad rijden. Heeft het zin om hier eens voor te bellen? Doorgang moet imo altijd 3 m blijven.

Wijkagent / lokaal politiekantoor kan komen controleren is en die kunnen voorstellen om zaken te veranderen.
Als je niets doet, gebeurt er zeker niets :p.
 
Hier staan ze dagelijks zo op het trottoir.. snap niet dat daar nooit eens een bekeuring voor wordt gegeven.

Ik wandel daar iedere dag voorbij met de kinderen en ge zijt dan eigenlijk verplicht om daar best gevaarlijk over straat te wandelen.

b664aDH.jpeg
 
We hebben hier een parking achteraan, die bedoeld is voor de bewoners.

Op een dag (al even geleden), tijdens een feest in de buurt, stond dat daar 100% volzet, dusdanig dat ik mijn eigen wagen er niet kon parkeren.

Mijn vraag is of dit mag, als wildvreemde parkeren op privéterrein? Ik vermoed van wel, wanneer deze toegankelijk is voor het publiek (dus niet afgesloten)? En dus als daar ne pipo "non stop" laten we zeggen 5 aanhangwagens zou parkeren dan kunnen wij, daar ook niets aan doen of wel?
Privé terrein dus de politie komt die niet takelen
Heb zo collega die vlakbij Ghelamco woont en als het match is parkeren er wel eens wildvreemde toeschouwers op zijn oprit
 
Privé terrein dus de politie komt die niet takelen
Heb zo collega die vlakbij Ghelamco woont en als het match is parkeren er wel eens wildvreemde toeschouwers op zijn oprit

Dat blijven toch bizarre regels...

Het herinnert me wel aan iets van meer dan 30 jaar geleden :p 2 jongeren die hun fiets op de oprit van mijn ouderlijk huis gezet hadden, terwijl er 50 meter verder genoeg openbare fietsrekken voorzien waren. Toen was ik nog jong en onbezonnen, ik heb die 2 fietsen toen een serieus eind in de struiken van een plein in de buurt gegooid en toen die gasten hun fiets kwamen ophalen, gewoon gewezen. Daarna is dat nooit meer gebeurd.

Helaas is dat wat lastiger met een auto die op je oprit komt parkeren... Ik vraagt me af wat de wet dan wel voorziet als mogelijkheden als er iemand zich op je privé oprit zet en in het slechtste geval jou zo verhindert van uit te rijden?
 
Dat blijven toch bizarre regels...

Het herinnert me wel aan iets van meer dan 30 jaar geleden :p 2 jongeren die hun fiets op de oprit van mijn ouderlijk huis gezet hadden, terwijl er 50 meter verder genoeg openbare fietsrekken voorzien waren. Toen was ik nog jong en onbezonnen, ik heb die 2 fietsen toen een serieus eind in de struiken van een plein in de buurt gegooid en toen die gasten hun fiets kwamen ophalen, gewoon gewezen. Daarna is dat nooit meer gebeurd.

Helaas is dat wat lastiger met een auto die op je oprit komt parkeren... Ik vraagt me af wat de wet dan wel voorziet als mogelijkheden als er iemand zich op je privé oprit zet en in het slechtste geval jou zo verhindert van uit te rijden?

Bij een eerste keer (wanneer je niet voorbereid bent) is er niet zo veel dat je kan doen (denk ik). Bij een wederkerend probleem kan je wel een groot bord uithangen: "betalende parking, dagprijs: €100. Elke geparkeerde wagen wordt voorzien van wielklem tot de betaling ontvangen is."
 
Hier staan ze dagelijks zo op het trottoir.. snap niet dat daar nooit eens een bekeuring voor wordt gegeven.

Ik wandel daar iedere dag voorbij met de kinderen en ge zijt dan eigenlijk verplicht om daar best gevaarlijk over straat te wandelen.

b664aDH.jpeg
En dan vooral nog net voor de bocht parkeren, maakt het nog lastiger voor voetgangers...
 
En dan vooral nog net voor de bocht parkeren, maakt het nog lastiger voor voetgangers...
Jep, dat is een T, komen vaak auto's dan ingedraaid... Maar daar dus dus zoveel passage dat ik niet kan geloven dat in al die tijd daar niet eens een politiewagen is gestopt om te beboeten.. is echt al jaren zo.
 
Laatst bewerkt:
Jep, dat is een T, komen vaak auto's dan ingedraaid... Maar daar dus dus zoveel passage dat ik niet kan geloven dat in al die tijd daar niet eens een politiewagen is gestopt om te beboeten.. is echt al jaren zo.
Ik heb de indruk dat de politie zich niet al te druk maakt over zulke toestanden tenzij er klachten gekomen zijn. Hier staan er 2 pipo's die hier bij een tuinaanemer verder in de straat werken dagelijks geparkeerd op het kruispunt (binnen de 5 m het kruispunt, soms al met hun neus half in de bocht. Je zou denken dat die al uitgesprongen zijn voor het kruispunt en dan de wagen staat waar hij uitgebold is) en hoewel er hier veel agenten passeren hebben die nog nooit boetes uitgeschreven. (Maandag reed ik nog achter de wijkagent en die fietste vrolijk verder na uitgeweken te hebben voor die wagens).
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Ik heb de indruk dat de politie zich niet al te druk maakt over zulke toestanden tenzij er klachten gekomen zijn. Hier staan er 2 pipo's die hier bij een tuinaanemer verder in de straat werken dagelijks geparkeerd op het kruispunt (binnen de 5 m het kruispunt, soms al met hun neus half in de bocht. Je zou denken dat die al uitgesprongen zijn voor het kruispunt en dan de wagen staat waar hij uitgebold is) en hoewel er hier veel agenten passeren hebben die nog nooit boetes uitgeschreven. (Maandag reed ik nog achter de wijkagent en die fietste vrolijk verder na uitgeweken te hebben voor die wagens).
Ik heb al eens zitten fantaseren om een mega grote fotoprint te maken van een trottoir en dat gewoon over die auto's heen te leggen :unsure:
 

Tsjah, dus indien ze op de openbare weg staan:

Aangezien het een overtreding is op de wegcode, zult u een beroep moeten doen op de politie opdat ze ter plaatse komt, de situatie opmeet en een proces-verbaal opstelt.
In eerste instantie zal de politie trachten om (binnen een redelijke termijn) de eigenaar van het voertuig te vinden en aldus een takeling te voorkomen. Indien de eigenaar niet gevonden wordt, kan de politie beslissen om een takelbedrijf in te schakelen om het voertuig weg te slepen.

Indien ze op uw eigendom staan:

De politie zal een proces-verbaal kunnen opstellen op basis van een klacht die officieel door de eigenaar van het eigendom (of zijn gemachtigde) wordt ingediend. Deze klacht zal vervolgens door een rechtbank worden behandeld.
De beslissing om het voertuig te takelen, zal worden genomen door de eigenaar van het eigendom. Deze zal – indien zijn klacht niet wordt afgewezen – de kosten achteraf kunnen verhalen op de overtreder via een burgerlijke gerechtsprocedure voor het vredegerecht.

In dat tweede geval is dat wel een enorme miserie als je soms willekeurige overtreders moet slikken, zoals voetbalfans op matchdag.
 
Hier staan ze dagelijks zo op het trottoir.. snap niet dat daar nooit eens een bekeuring voor wordt gegeven.

Ik wandel daar iedere dag voorbij met de kinderen en ge zijt dan eigenlijk verplicht om daar best gevaarlijk over straat te wandelen.

Laat uw kinderen de wagen eens als trampoline gebruiken. Het is immers een voetpad.
Maar dat zal weer niet mogen wss :p
 
Terug
Bovenaan