Klacht buur. Wie?

Nope. Altijd bescherming van identiteit. (Tenzij ze misschien zelf aangeven dat het mag vrijgegeven worden? @Str8_6 ?)
Zou nogal schoon worden, wat zou je ermee doen anders?
Als klagers dit strafrechterlijk willen behandeld zien of voor het vredegerecht willen brengen, dan treden zij toch uit de anonimiteit?
Als ze zelf het initiatief nemen uiteraard.

Beklaagde hier kan moeilijk zelf iets ondernemen, juridisch gezien, want hij is de persoon die geluidsoverlast ten laste wordt gelegd (of hij zou al naar het vredegerecht moeten stappen in het kader van burenruzie, waarvan hij slachtoffer is).
 
Vind het zelf ook degoutant dat zoiets anoniem kan, maar blijkbaar is het wel zo. Ook verwerpelijk dat er hier mensen zijn die rechtstreeks naar de politie gaan verkiezen boven praten. Zo verzuurd is de maatschappij al.
Hier 2x gebeld voor burenlawaai op de 15j dat ik alleen woon, telkens bij niet-rechststreekse buren waar ik nog nooit contact mee had èn natuurlijk na 22u.
En dan heb ik het over ècht kabaal en niet de buren die een verjaardagsfeestje geven in de zomer met wat luide muziek en veel gebral of een buur die om 23u nog bezig is met verbouwingen. Dat laatste heb ik wel gewoon vriendelijk gezegd dat dat storend is vlak aan onze slaapkamer, zeker in combinatie met een baby.

Maar volgens jouw logica moet ik als vrouw 's nachts in het donker gaan aanbellen bij mensen die ik niet ken om eventueel (ik woon niet in een 100% blanke wijk namelijk) in een taal die ik niet ken vriendelijk te vragen om te stoppen met kabaal te maken met het risico dat ALS ik klappen krijg, andere buren dat niet zullen horen en de politie bellen wegens het lawaai waarover ik kom klagen...

Dan ben ik liever een verzuurde, verwerpelijke maar veilige buur, ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Nope. Altijd bescherming van identiteit. (Tenzij ze misschien zelf aangeven dat het mag vrijgegeven worden? @Str8_6 ?)
Zou nogal schoon worden, wat zou je ermee doen anders?
Ik weet eigenlijk niet hoe hij dat voor de rechtbank zou krijgen aangezien hij niet "het slachtoffer" is. Enige is vredegerecht, maar dan zouden het de buren zelf moeten zijn die hem voor het vredegerecht willen krijgen.
 
Vind het zelf ook degoutant dat zoiets anoniem kan, maar blijkbaar is het wel zo. Ook verwerpelijk dat er hier mensen zijn die rechtstreeks naar de politie gaan verkiezen boven praten. Zo verzuurd is de maatschappij al. :puke:

Hier ook al de politie aan de deur gehad voor geluidsoverlast en de politie ging eerst aanbellen bij m'n buren en ik hoorde ze vragen "Er zou naast huisnr xx (hun huisnummer) geluidsoverlast zijn?". Daardoor ging ik er vanuit dat zij gebeld hadden, ook omdat ze de vorige dag om 20u al gevraagd hadden om te stoppen met de drilboor omdat hun kleinkind sliep. Toen gewoon gestopt, maar daardoor moest ik de volgende dag (zondag om 13u) dus nog een kwartiertje verder doen aangezien de drilboor terug moest. De politie wou bevestigen noch ontkrachten dat het die buren waren en gezien de omstandigheden was ik er bijna zeker van dat ze het waren. Van toen heb ik die buren genegeerd tot ze ons aanspraken over iets anders en heb dan meteen gevraagd of zij de politie gebeld hadden. Daaruit bleek dat zij het niet waren (we vonden het sowieso al ergens vreemd omdat zij de buren zijn waar we het meeste contact mee hadden en altijd heel vriendelijk zijn) en wisten we ook meteen wie het waarschijnlijk wel was (buren die bij anderen ook al voor het minste de politie gebeld hebben). Had de politie meteen gezegd wie het was, had ik niet eerst de verkeerde buren beschuldigd. Ik sta altijd klaar om mensen te helpen, maar als iemand me zoiets lapt heeft hij er voor goed gelegen.

Vraag me trouwens af dat wanneer je het voor de rechtbank laat komen, ze niet verplicht zijn om de naam bekend te maken. Want dan zou ik er met plezier een rechtszaak van maken.
Alle zeg, 2 keer dat je al bijna zeker wist wie het was. En dan klagen over verzuurde buren maar wel direct klaar staan om een ander valselijk te beschuldigen. FFS, neem uw verantwoordelijkheid en als de politie komt voor geluidsoverlast dan maak je gewoon wat minder lawaai en hou je daar de volgende keer wat rekening mee en ga je verder met uw leven. Men doet hier precies alsof aan zo'n klacht een zodanig zwaar gewicht hangt dat men u zal komen arresteren en voor 38 jaar zal opsluiten.
 
Hier 2x gebeld voor burenlawaai op de 15j dat ik alleen woon, telkens bij niet-rechststreekse buren waar ik nog nooit contact mee had èn natuurlijk na 22u.
En dan heb ik het over ècht kabaal en niet de buren die een verjaardagsfeestje geven in de zomer met wat luide muziek en veel gebral of een buur die om 23u nog bezig is met verbouwingen. Dat laatste heb ik wel gewoon vriendelijk gezegd dat dat storend is vlak aan onze slaapkamer, zeker in combinatie met een baby.

Maar volgens jouw logica moet ik als vrouw 's nachts in het donker gaan aanbellen bij mensen die ik niet ken om eventueel (ik woon niet in een 100% blanke wijk namelijk) in een taal die ik niet ken vriendelijk te vragen om te stoppen met kabaal te maken met het risico dat ALS ik klappen krijg, andere buren dat niet zullen horen en de politie bellen wegens het lawaai waarover ik kom klagen...

Dan ben ik liever een verzuurde, verwerpelijke maar veilige buur, ja.

Ja dat klinkt wat begrijpbaarder.

Wij wonen op open bebouwing met maar paar buren die overlast zouden kunnen hebben en is het wat minder te aprecieren als iemand gewoon random de politie belt.

Ook nog niet voorgehad trouwens, wel geluk met de buren en wij gedragen ons ook wel (ook nog nooit iemand geklaagd tegen ons over lawaai of iets dergelijks). Live & let live voor het occasionele feestje waar je je ramen voor moet toedoen.

Een collega in dezelfde wijk heeft een buur die de politie op hem belt omdat hij bv een ladder heeft laten liggen in de achtertuin (niet zichtbaar van straat). Dat is toch ridicuul dat je dat niet even zelf komt zeggen :p?
 
Ik ben een beetje verbaasd dat hier mensen vinden dat zo'n klacht niet anoniem zou mogen zijn. Dat gaat niet altijd over onterechte klachten tegen brave burgers hé. Als er zo'n familie Flodder woont die denkt dat ze hun zin mogen doen omdat ze iedereen wat intimideren, dan gaan die zeker enkel eens komen praten nadat ze horen wie er naar de politie heeft gebeld.
 
Ik ben een beetje verbaasd dat hier mensen vinden dat zo'n klacht niet anoniem zou mogen zijn. Dat gaat niet altijd over onterechte klachten tegen brave burgers hé. Als er zo'n familie Flodder woont die denkt dat ze hun zin mogen doen omdat ze iedereen wat intimideren, dan gaan die zeker enkel eens komen praten nadat ze horen wie er naar de politie heeft gebeld.
Of moest men eens wat meer hun big boy pants dragen en wat meer rekening houden met elkaar dan zou een ander de politie niet hoeven bellen.
 
Of moest men eens wat meer hun big boy pants dragen en wat meer rekening houden met elkaar dan zou een ander de politie niet hoeven bellen.
Ook ja. Dat vriendelijk komen vragen heeft ook grenzen uiteindelijk. Moest mijn dochter wakker worden omdat ze naast mij met een drilboor bezig zijn op zondag, die dag dat ik het gras niet mag maaien wegens geluidsoverlast, moet ik dan echt gaan aanbellen in de veronderstelling dat die mensen niet beter weten?

De eerste keer zal ik dat nog doen omdat het sympathieke mensen zijn.
 
Ook ja. Dat vriendelijk komen vragen heeft ook grenzen uiteindelijk. Moest mijn dochter wakker worden omdat ze naast mij met een drilboor bezig zijn op zondag, die dag dat ik het gras niet mag maaien wegens geluidsoverlast, moet ik dan echt gaan aanbellen in de veronderstelling dat die mensen niet beter weten?

De eerste keer zal ik dat nog doen omdat het sympathieke mensen zijn.
Waarom eigenlijk? @utolor. weet dat hij de wet aan 't overtreden is, en wil dat de buren hem komen aangeven dat het hen stoort? Neen, zo werkt dat niet. Als dat eens éénmalig gebeurt, ga ik de politie niet bellen, als dat vaker gebeurt, vindt hij een briefje in zijn brievenbus.
Daarna bel ik waarschijnlijk ook gewoon de politie.

En als iemand anders "onmiddellijk" belt, dan is die nog in zijn recht. Mensen hebben recht op stilte.
 
Waarom eigenlijk? @utolor. weet dat hij de wet aan 't overtreden is, en wil dat de buren hem komen aangeven dat het hen stoort? Neen, zo werkt dat niet. Als dat eens éénmalig gebeurt, ga ik de politie niet bellen, als dat vaker gebeurt, vindt hij een briefje in zijn brievenbus.
Daarna bel ik waarschijnlijk ook gewoon de politie.

En als iemand anders "onmiddellijk" belt, dan is die nog in zijn recht. Mensen hebben recht op stilte.
Dat is wel heel kort door de bocht. Ik ben de vorige avond vroeger gestopt op vraag van buren en de dag erna moest ik dus nog wel een kwartiertje verder doen omdat de drilboor terug moest. En dat deed ik dan speciaal op de middag dat zeker iedereen wakker was. Ik deed dus om goed te doen. De politie zei me dat ik in het vervolg de buren gewoon moet negeren als het 20u 's avonds is en ze vragen om te stoppen, dat lijkt mij pas een reden om een burenruzie te starten. Ik heb het proberen op te lossen op een propere manier, en dan is er een andere buur die een vuile manier gebruikt en de politie op ons afstuurt (lawaai was na 15 min al gedaan dus de politie had zelfs geen nut).
 
Dat is wel heel kort door de bocht. Ik ben de vorige avond vroeger gestopt op vraag van buren en de dag erna moest ik dus nog wel een kwartiertje verder doen omdat de drilboor terug moest. En dat deed ik dan speciaal op de middag dat zeker iedereen wakker was. Ik deed dus om goed te doen. De politie zei me dat ik in het vervolg de buren gewoon moet negeren als het 20u 's avonds is en ze vragen om te stoppen, dat lijkt mij pas een reden om een burenruzie te starten. Ik heb het proberen op te lossen op een propere manier, en dan is er een andere buur die een vuile manier gebruikt en de politie op ons afstuurt (lawaai was na 15 min al gedaan dus de politie had zelfs geen nut).
Je bewijst nogmaals wat @nestorius eerder al aangaf; erg toxische reactie.
Het is niet aan jou om te bepalen of andere mensen er mee akkoord zijn dat jij de wet mag overtreden, en die mensen moeten dat niet tegen jou komen vertellen. Het feit dat ze niet zijn komen aanbellen geeft misschien aan dat ze sowieso een probleem met je hebben, en liever niet met jou in confrontatie gaan? Dat zou mijn reactie zijn., oei, waarom zijn die niet langs gekomen. Enfin, eigenlijk niet, want ik hou me sowieso aan de wet.
 
Het is niet aan jou om te bepalen of andere mensen er mee akkoord zijn dat jij de wet mag overtreden
Heeft hij de wet wel overtreden?
Verbouwingen op zaterdag om 20u lijken mij overal toegelaten (want voor 22u).
Wat die zondag betreft moet je al gaan kijken naar het gemeentelijk politiereglement.

Het lijkt eerder dat de goodwill en het fatsoen hier belangrijker zijn en dat hij misschien eens kan aftoetsen met die buren wanneer het past (wanneer het kleinkind slaapt bijvoorbeeld).
 
Je bewijst nogmaals wat @nestorius eerder al aangaf; erg toxische reactie.
Het is niet aan jou om te bepalen of andere mensen er mee akkoord zijn dat jij de wet mag overtreden, en die mensen moeten dat niet tegen jou komen vertellen. Het feit dat ze niet zijn komen aanbellen geeft misschien aan dat ze sowieso een probleem met je hebben, en liever niet met jou in confrontatie gaan? Dat zou mijn reactie zijn., oei, waarom zijn die niet langs gekomen. Enfin, eigenlijk niet, want ik hou me sowieso aan de wet.
Nee hoor, wij hebben met niemand in de buurt problemen, behalve nu met die mensen die de politie op ons afgestuurd hebben. De toxische reactie is net van meteen de politie op ons af te sturen. Sowieso had ik de wet zelfs niet overtreden, want zondag zijn enkel machines met verbrandingsmotor verboden. Heb de politie toen spijtig genoeg zelf het politiereglement moeten uitleggen. Maar toen zeiden ze dat ze sowieso moeten afkomen bij klachten. Als die mensen komen praten waren, hadden ze de hele situatie gekent en niet meteen een oorlog ontketent.

Jij ziet alles zwart/wit en dat is gevaarlijk. Er is ook een grijze menselijke kant aan elk verhaal. Ik kon idd gezegd hebben tegen de buren die vroegen om te stoppen om 20u: "fuck off, ik mag nog 2u verder doen" en dan had ik de volgende dag ook geen kwartier verder moeten doen. Maar ik weet dat jengelende kinderen een marteling kunnen zijn, dus ik ben toen meteen gestopt zodat de kinderen konden slapen. Ik stond volledig in m'n recht, maar ik reageer menselijk i.p.v. de letter van de wet te volgen.
 
Je had de zondag ook gewoon eerst even bij de buren kunnen gaan aanbellen en zeggen "Ik ga nog een halfuurtje werken, stoort het lawaai"

Allè zo heb ik het gedaan toen ik op zondag Betonboringen heb gedaan in onze nieuwbouw. Dat zijn max 3 of 4 huizen naast elkaar.

Langs de andere kant heb ik ook al de politie gebeld op een dinsdag om 1u voor teveel lawaai bij de buren.
De buurman heb ik nadien ook tegen zijn vrouw horen roepen "Waarom bellen die de politie en komen die niet gewoon eerst aanbellen" terwijl hij net ervoor 25minuten zwaar in discussie was geweest met de agenten waarom hij in zijn tuin niet mag doen wat hij wil.
 
Nope. Altijd bescherming van identiteit. (Tenzij ze misschien zelf aangeven dat het mag vrijgegeven worden? @Str8_6 ?)
Zou nogal schoon worden, wat zou je ermee doen anders?
Dan zou ik sowieso meteen de vraag gaan stellen waarom ze niet gewoon komen praten. En dan weet ik ook welke buren ik geen blik meer hoef te gunnen (al weet ik dat ondertussen ook, want uiteindelijk kom je er toch achter, het duurt alleen wat langer).

Hier 2x gebeld voor burenlawaai op de 15j dat ik alleen woon, telkens bij niet-rechststreekse buren waar ik nog nooit contact mee had èn natuurlijk na 22u.
En dan heb ik het over ècht kabaal en niet de buren die een verjaardagsfeestje geven in de zomer met wat luide muziek en veel gebral of een buur die om 23u nog bezig is met verbouwingen. Dat laatste heb ik wel gewoon vriendelijk gezegd dat dat storend is vlak aan onze slaapkamer, zeker in combinatie met een baby.

Maar volgens jouw logica moet ik als vrouw 's nachts in het donker gaan aanbellen bij mensen die ik niet ken om eventueel (ik woon niet in een 100% blanke wijk namelijk) in een taal die ik niet ken vriendelijk te vragen om te stoppen met kabaal te maken met het risico dat ALS ik klappen krijg, andere buren dat niet zullen horen en de politie bellen wegens het lawaai waarover ik kom klagen...

Dan ben ik liever een verzuurde, verwerpelijke maar veilige buur, ja.
Hier is het een volledig blanke buurt en we zijn zeer toegankelijke mensen (doen altijd goeiedag naar iedereen etc.), dus dat zal hier alleszins niet de reden geweest zijn. Maar kan me moeilijk voorstellen dat je meteen klappen krijgt bij een vriendelijk gesprek hoor, ook niet in een bruine buurt. Als het gesprek niets uithaalt, kan je nog altijd de politie bellen. Maar praten zou altijd de eerste stap moeten zijn imo.
 
Ik heb op zich weinig problemen met buren die eens een feestje geven, maar laat dan tenminste effe iets weten zodat ik mijn kinderen bij de grootouders kan laten slapen. Als iemand te mottig is iets te laten weten/zich te gedragen, mij niet gelaten, maar dat mag de politie komen oplossen. Ik heb geen zin om daarvoor aan te gaan bellen bij mensen die ik niet ken en/of in een toestand die ik niet kan inschatten. En ik heb graag dat mijn anonimiteit daarbij wordt gerespecteerd.
 
Dan zou ik sowieso meteen de vraag gaan stellen waarom ze niet gewoon komen praten. En dan weet ik ook welke buren ik geen blik meer hoef te gunnen (al weet ik dat ondertussen ook, want uiteindelijk kom je er toch achter, het duurt alleen wat langer).


Hier is het een volledig blanke buurt en we zijn zeer toegankelijke mensen (doen altijd goeiedag naar iedereen etc.), dus dat zal hier alleszins niet de reden geweest zijn. Maar kan me moeilijk voorstellen dat je meteen klappen krijgt bij een vriendelijk gesprek hoor, ook niet in een bruine buurt. Als het gesprek niets uithaalt, kan je nog altijd de politie bellen. Maar praten zou altijd de eerste stap moeten zijn imo.
Sommige mensen kan je niet mee praten.
Ook iemand die er heel fatsoenlijk en gemanierd/beleefd uitziet kan ontploffen als je hen op "een fout" gaat wijzen op het terrein.

Trouwens als stap 1 praten niet helpt en je belt daarna alsnog de politie. Tegen die de straat uit zijn staat die buurman aan uw deur voor een gesprekje gok ik
 
Je had de zondag ook gewoon eerst even bij de buren kunnen gaan aanbellen en zeggen "Ik ga nog een halfuurtje werken, stoort het lawaai"

Allè zo heb ik het gedaan toen ik op zondag Betonboringen heb gedaan in onze nieuwbouw. Dat zijn max 3 of 4 huizen naast elkaar.

Langs de andere kant heb ik ook al de politie gebeld op een dinsdag om 1u voor teveel lawaai bij de buren.
De buurman heb ik nadien ook tegen zijn vrouw horen roepen "Waarom bellen die de politie en komen die niet gewoon eerst aanbellen" terwijl hij net ervoor 25minuten zwaar in discussie was geweest met de agenten waarom hij in zijn tuin niet mag doen wat hij wil.
Moet je dan de hele buurt afgaan? Want het zijn niet de buren met de kleinkinderen die gebeld hadden en we wonen in een wijk. Voor een kwartiertje werk is het nogal stom om overal te gaan aanbellen imo.

Op zich is het probleem voor ons ondertussen opgelost. Ondertussen maakt iedereen in de buurt wel eens lawaai op zondag en lijkt het geaccepteerd te zijn in de wijk. Geen politie meer gezien. Ofwel heeft mijn uitleg van het politiereglement geholpen en komt de politie niet meer als er gebeld wordt, geen idee. :p
 
Heeft hij de wet wel overtreden?
Verbouwingen op zaterdag om 20u lijken mij overal toegelaten (want voor 22u).
Wat die zondag betreft moet je al gaan kijken naar het gemeentelijk politiereglement.
Het gaat hier over zondag, en wanneer de politie langskomt, lijkte me dat wel duidelijk
 
De enige reden waarom ik vermeld dat ik niet in een puur blanke wijk woon, is omdat er een taalbarrière KAN zijn. Niet omdat mensen van een andere afkomst "sneller" agressief gaan zijn.

En mensen die 's nachts veel kabaal maken... en dus asociaal gedrag vertonen... daar ga ik nu wel eens van uit dat dat niet de meest sociale zijn se. Raar maar waar!

(Again, ik heb het over kabaal na 22u, niet op zondagmiddag klussen of wat dan ook. Dat zijn dingen waarvan ik ofwel "foert" zeg, ofwel zelf mijn rechtstreeks buren aanspreek als het echt stoort.)
 
Terug
Bovenaan