Jupiler Pro League 2022-2023

Ik begrijp de frustratie van Club of Antwerp fans (zeker Brugge moet met die kern altijd beter doen imo) met de prestaties van hun ploeg de afgelopen weken, maar uiteindelijk ziet het er allemaal wel gewoon slechter uit door dat duizelingwekkend aantal punten van Genk.

Als je ziet dat Club 2 punten meer heeft dan vorig jaar na 16 speeldagen, Antwerp zelfs 4 punten meer. Union slechts 1 puntje minder dan hun fabelachtige start vorig seizoen (eigenlijk zot dat die dat 2 jaar op een rij doen). Genk haalt zomaar even het dubbele van hun aantal van vorig jaar, toen waren ze natuurlijk ook wel echt slecht.

Volledig mee akkoord.
Je ploeg aanmoedigen moet uiteraard prioriteit zijn maar de tegenstander uit zijn comfortzone halen is ook een vorm van support imo. Zolang het door de beugel kan en dus niet racistisch of echt persoonlijk wordt moet het voor mij perfect kunnen om een speler van de tegenpartij anderhalf uur lang het leven zuur te maken. Het is dan aan die speler om slim genoeg te zijn om je niet te laten vangen en ik vind het persoonlijk heerlijk als dat niet lukt en die jongen een hele match onder zijn niveau zit of reageert en daar een kaart voor pakt.
Idem met het jennen richting de supporters van die tegenstander. Dat hoort er voor mij toch ook bij en dat maakt het allemaal net iets leuker.
Na de match moet dat wel volledig vergeten worden. Ik kan perfect een supporter van een andere club 90 minuten lang verwijten voor al wat mooi en lelijk is om er daarna samen een pint mee te gaan pakken en over de match te praten. Ik heb nooit begrepen waarom ik op iemand zijn gezicht zou willen timmeren omdat die voor een andere club supportert. Maar dat jennen moet echt wel kunnen.

Pyro sta ik ook achter. Als dat goed is uitgevoerd is dat geweldig om te zien en het zorgt ook gewoon voor extra sfeer dus ik zie echt niet in waarom dat niet zou mogen. Ook hier is het voor mij ook logisch dat je die dingen verantwoord gaat gebruiken en dus niet in andere vakken of op het veld gaat gooien.

Jammer genoeg zijn er de laatste jaren terug veel meer marginalen die niet snappen dat er een grens is waardoor al die zaken die het voetbal zo leuk maken om live te volgen, terecht, verboden worden.
Dát dus hé, dat gaat er bij mij echt helemaal niet in, dat er zo'n mensen rondlopen.
Nuja, das eigenlijk los van het voetbal maar goed.

Het Ref Department vond het dus ook penaltyfout op Amuzu
Daar zijt ge dan vet mee.
Maar er zit dus een man naar die beelden te kijken (de ref stond ook goed opgesteld maar soit)
Is het dan onkunde/onbekwaamheid of slechte wil, als het voor iedereen zo overduidelijk is

Maar er zit dus een man naar die beelden te kijken (de ref stond ook goed opgesteld maar soit)
Is het dan onkunde/onbekwaamheid of slechte wil, als het voor iedereen zo overduidelijk is
Vonden die het dan een rode kaart voor Amuzu op de keeper van Antwerp? Of hebben ze daar niet naar gekeken?

Vonden die het dan een rode kaart voor Amuzu op de keeper van Antwerp? Of hebben ze daar niet naar gekeken?
Hoe kan dat een rode kaart zijn?

Gaat niet met gestrekt been, integriteit is niet in gevaar. De 2 benen hangen in de lucht op het moment van het contact dus kans op een blessure is zeer klein.

Maar niks van gelezen nee. Geen idee wie dat trouwens wel rood zou vinden

Zou beter zijn dat de VAR van die match is voor de camera komt om uit te leggen wat in godsnaam in hem opkwam om niets te doen.
Door een filmpje te posten waarop hetgeen iedereen al wist bevestigd wordt is niemand iets, tenzij ze meteen de sanctie voor de ref/VAR erbij vermelden

Idem voor pyro. Prachtig is dat en voor mij een zeer belangrijk onderdeel van een mooie sfeerbeleving. Waar ik geen fan van ben is pyro naar anderen gooien of bommekes in het rond smijten met oorschade en nog dingen als gevolg.
Pyro sta ik ook achter. Als dat goed is uitgevoerd is dat geweldig om te zien en het zorgt ook gewoon voor extra sfeer dus ik zie echt niet in waarom dat niet zou mogen. Ook hier is het voor mij ook logisch dat je die dingen verantwoord gaat gebruiken en dus niet in andere vakken of op het veld gaat gooien.
Pyro en al die andere vuur- en bomtoestanden mogen -wat mij betreft- per direct verboden worden in stadions. En zwaar gesanctioneerd met levenslang stadionverbod. Hoe vaak gebeurt het niet dat er dan toch gegooid wordt naar het veld of andere vakken.
Dat soort gezever brengt geen sfeer, het houdt 'rustige' supporters en families weg. Ik snap niet goed waarom clubs daar niet zwaarder tegen in gaan. Haal die amokmakers allemaal weg en uw stadion zal daarna net zo goed gevuld zijn, maar dan met niet-criminelen.

Pyro en al die andere vuur- en bomtoestanden mogen -wat mij betreft- per direct verboden worden in stadions. En zwaar gesanctioneerd met levenslang stadionverbod. Hoe vaak gebeurt het niet dat er dan toch gegooid wordt naar het veld of andere vakken.
Dat soort gezever brengt geen sfeer, het houdt 'rustige' supporters en families weg. Ik snap niet goed waarom clubs daar niet zwaarder tegen in gaan. Haal die amokmakers allemaal weg en uw stadion zal daarna net zo goed gevuld zijn, maar dan met niet-criminelen.

Pyro is al verboden hoor.

Ik zie nu die beelden van D’haene, die supporters moeten zich echt schamen. Wat een schandaal. Een echte modelkapitein zo behandelen… Zelfs zijn reactie vandaag is mooi.

Ik stel voor dat Butez en Refaelov naar de Bosuil worden geroepen om daar die penalty alsnog te nemen :coolbrows:

Ik zie nu die beelden van D’haene, die supporters moeten zich echt schamen. Wat een schandaal. Een echte modelkapitein zo behandelen… Zelfs zijn reactie vandaag is mooi.
1 persoon is de oorzaak van D'Haene zijn huilbui. En die gast is door de andere supporters zelf op zijn plek gezet daarna

In de jaren rond de eeuwwisseling bleef er geen enkele rustige supporter of familie weg owv pyro, hoor. Zo deed KRC ooit in een match tegen Anderlecht een oproep om zoveel mogelijk fakkels mee te nemen. Resultaat: ELK VAK stond vol met fakkels komende van onze harde kern over de gewone fanatieke supporters tot de rustige fan. En een extra weetje: De reden dat hier in eerste instantie een verbod op kwam was NIET owv gevaar, maar omdat de voetbalbond boos was dat de match tegen Anderlecht toen een dik kwartier tot een klein half uur later is moeten starten omdat het hele stadion vol rook zat. En NIE MAND die achteraf kwam klagen over teveel rook... Mensen kunnen gewoon tegen minder en minder. En nee, dat fabeltje dat massaal mensen wegblijven owv fakkels is een pure fabel. Supporters blijven weg owv een gebrek aan resultaten of een club die hen niet aanvoelt, maar niet omdat er een kleine harde kern wat fakkels in het rond zwaait.

Maar gij zijt wel de droomsupporter van anti-voetbalmensen als die in onze regering: Levenslang stadionverbod, pyro direkt associëren met criminaliteit, ... Als er niet teveel mensen zonder een greintje inzicht in het mooie aan voetbal zo dachten en jammer genoeg in beslissingsposities zaten, zou het lachwekkend zijn om zoiets te lezen.

Overigens zijn er in Scandinavië al testen geweest met koude pyro en werd daar samengewerkt met de (toch al in stadions aanwezige) brandweer om dit veilig en gecoördineerd te gebruiken. En dat is voor de meerderheid die pro-pyro is meer dan voldoende. Voor die kleine minderheid aan heethoofden (pun not intended) die zich niet met zoiets gecoördineerd bezig wil houden, moet je dan geen rekening houden. Want die houden zich inderdaad bezig met het gooien van fakkels en bommetjes en die mogen ze van mij WEL enorm zwaar straffen. Want het zijn door die kleine groep aan absolute idioten dat ik zever moet lezen zoals dit.

En dat clubs er niet zwaarder tegen in gaan, zou misschien toch een belletje moeten doen rinkelen dat het pyro-verhaal niet zo zwart-wit is als ge zou denken. En nee, dat is niet omdat we à la Napoli of Zuid-Amerika harde kernen hebben die de feitelijke leiders van voetbalclubs zijn.

Toch wel typisch aan deze tijden: Nuance is geen optie. Het is zwart of het is wit. Alles moet kunnen of niks moet kunnen. Een beetje verder nadenken om een zo groot mogelijk deel van de mensen tevreden te stellen, is onmogelijk.

Vrij zeker dat het grootst mogelijke deel van de mensen niks van pyro moet weten. Ge kunt er ook niet omheen dat als het nog eens in een voetbalstadion te zien is dat 't meestal ook niet bepaald bevorderlijk is voor de sfeer...'t wordt in bezoekersvakken gegooid, naar de eigen doelman...en dat ge geen reet meer ziet vind ik nog een reden te meer om dat uit stadions weg te houden.
Ik zou ook veel liever hebben dat ze al die rotte appels d'r individueel uithalen, maar 't mag duidelijk zijn dat dat gewoon niet lukt. En dan is dat jammer voor zij die 't goed bedoelen maar dan verbied ge maar het 'wapen' dat die rotte appels gebruiken, of dat nu spandoeken van bedenkelijke aard zijn of pyro.

zo'n pyro die in het vak gehouden wordt, zoals een tifo, dat vind ik prachtig.
zo'n pyro die op het veld gesmeten wordt, of in een tribune van de tegenstander.... da's om problemen vragen. laat dat soort mensen thuis.

Pyro in handen van verantwoordelijke mensen, kan leiden tot prachtige taferelen. Wegens het verbod erop, zullen de mensen met gevoel voor verantwoordelijkheid, echter nog maar weinig deel uitmaken van de groep die pyro hanteert.

Wel jammer dat de Pro League weinig tot geen straffen uitdeelt aan die idioten die vuurwerk op het veld of in de tribunes smijten. Maak pyro legaal, maar hang permanent SV'ke vast aan het werpen van vuurwerp buiten de daarvoor bestemde gebieden.

Terug
Bovenaan