Jupiler Pro League 2022-2023

Wie weet was die niet moe he, 't is niet dat die nooit wallen onder zijn ogen heeft.
Maar Hein plakt altijd een mannetje op Vanaken waardoor die in zo'n matchen weinig uit de verf komt.
Boloni deed dat ook altijd. Meest effectieve manier om Club volledig lam te leggen voorin.

tja, weet niet goed wat ik daarvan moet denken ... als je zoveel miljoenen verdient zou het toch niet mogen dat je daardoor moe op het veld staat?
Ik vind Vanaken nu wel altijd een slome indruk maken. Voor mij ook de reden waarom ik denk dat de top in de JPL zijn plafond is.

Alleen vraag ik me af wat geld verdienen en moe zijn met elkaar te maken hebben? Kun je niet moe zijn, slechte periode hebben, een huilende baby,... als je veel verdient? Die absurde lonen in de voetbalwereld, worden wel altijd heel snel gebruikt, om van voetballers supermannen te maken.

Ik vind Vanaken nu wel altijd een slome indruk maken. Voor mij ook de reden waarom ik denk dat de top in de JPL zijn plafond is.

Alleen vraag ik me af wat geld verdienen en moe zijn met elkaar te maken hebben? Kun je niet moe zijn, slechte periode hebben, een huilende baby,... als je veel verdient? Die absurde lonen in de voetbalwereld, worden wel altijd heel snel gebruikt, om van voetballers supermannen te maken.
Ik bedoelde eerder -> als hij zoveel verdient dan kan je toch gerust de nacht voor een belangrijke match op hotel gaan als je weet dat je thuis een huilende baby hebt? Ik vermoed dat zijn madam niet meer hoeft te gaan werken met zijn loon, dus dat zij de dag nadien wallen onder haar ogen heeft lijkt me minder erg dan voor hem :wink:

Een voetbalclub spendeert zoveel geld aan omkadering, spelers, etc, en dan wordt het resultaat mede bepaald door een huilende baby?
Denk dat al uitvoerig bewezen is geweest dat slaap immens belangrijk is voor een sporter dus ik verschoot echt wel als ik gisteren die beelden zag ... die wallen krijg je toch echt alleen maar door een te korte of slechte nachtrust

Toen Anderlecht afgelopen zomer Vertonghen haalde op het einde van de transfermarkt, belde zijn manager nog naar de club om eventueel een transfer voor Hoedt te regelen. De Nederlander wilde de defensieleider zijn.
Leuke ploegmaat moet dat zijn.

Ik bedoelde eerder -> als hij zoveel verdient dan kan je toch gerust de nacht voor een belangrijke match op hotel gaan als je weet dat je thuis een huilende baby hebt? Ik vermoed dat zijn madam niet meer hoeft te gaan werken met zijn loon, dus dat zij de dag nadien wallen onder haar ogen heeft lijkt me minder erg dan voor hem :wink:

Een voetbalclub spendeert zoveel geld aan omkadering, spelers, etc, en dan wordt het resultaat mede bepaald door een huilende baby?
Denk dat al uitvoerig bewezen is geweest dat slaap immens belangrijk is voor een sporter dus ik verschoot echt wel als ik gisteren die beelden zag ... die wallen krijg je toch echt alleen maar door een te korte of slechte nachtrust
Die huilende baby is natuurlijk maar een hypothese. Voor hetzelfde geld heeft die een hele makkelijke baby, die net die nacht heel moeilijk was. Of misschien was er een andere oorzaak. Voor elke match op hotel gaan lijkt me nu ook niet echt een geweldige oplossing. Het zijn ook maar mensen die net als ons eens een slechte nacht of dag hebben he.

Leuke ploegmaat moet dat zijn.
Eigenlijk hadden we het al moeten weten toen hij na Antwerp-Anderlecht van een paar jaar geleden begon af te geven op Doku, omdat hij vond dat een snotneus niet het recht had om ervaren spelers door de benen te spelen.
Dan weet je dat het moeilijk wordt.

Van de interviews die ik al gelezen heb trekken topsporters zich weinig aan van kinderen :p Die mannen slapen meestal in aparte kamers, of hebben een fulltime nanny hiervoor. Hans is natuurlijk een uitzondering en iemand die echt nog down to earth is, daarom respecteer ik hem ook veel meer.

Misschien eventjes off topic maar, hier nog eens een warme oproep om jezelf in te schrijven in onze WK pronostiek pool!

Eigenlijk hadden we het al moeten weten toen hij na Antwerp-Anderlecht van een paar jaar geleden begon af te geven op Doku, omdat hij vond dat een snotneus niet het recht had om ervaren spelers door de benen te spelen.
Dan weet je dat het moeilijk wordt.
Ik moest dit even opzoeken, maar hoe vol van jezelf kan je zijn en onrespectvol voor een andere speler.

Dat van dat hands is door nieuwe regels en inderdaad een foute evolutie.
Schwalbes daarentegen iets van alle tijden en tegenwoordig net minder uit te voeren door de VAR. Als die zijn werk doet tenminste.
Maar door daarover te beginnen doe je nu alsof Amuzu door een licht tikje voor dood ging liggen of zo maar dat was een stevige por waarbij ge iedereen op snelheid tegen de grond werkt. Dit was gewoon penalty, niks te schwalbe. En een ref moet fase per fase beoordelen. Niks meer, niks minder. Elke week opnieuw. Dat is de enige juiste aanpak. Niet beginnen de psycholoog van den Aldi uit te hangen. Door elke fase zonder vooringesteldheid correct te beoordelen zult ge duikers per definitie zwaarder straffen.

Niks zo irritant als refs die 2 maten, 2 gewichten hanteren naargelang van wie ze tegenover zich hebben.
Neen, fase (nog) niet gezien, was gewoon algemeen.
En zoals gezegd, tuurlijk moet de ref elke fase objectief bekijken zonder verleden, ik heb het wat op flessen getrokken om mijn punt te maken.

Elke keer er ook maar iets gebeurt in de 16 is het drama op elk gebied. De bal gaat tegen het lichaam van iemand dat niet been of hoofd is en direct staat iedereen "hands" te roepen, belachelijke evolutie gewoon.
Idem voor elk licht tikje, het is nog altijd contactsport hé.

Agreed met Blekkie, zo'n ergerlijke evolutie in ons voetbal.
Zoals die penalty op KDB dit weekend. Ja, er is contact maar holy fuck, blijf toch gewoon op uw benen staan en speel verder.

Maar dat op Amuzu was zuiver penalty.

Om even in te pikken op de supportersdiscussie tussen nrt en rivaliserende supporters.

Ik heb hier vorig seizoen inderdaad geklaagd over onze supporters en daar sta ik nog steeds achter. Nu gaat alles perfect en zit het dus ENORM goed in de tribunes. De interactie tussen vakken gaat goed, er komen weer "grappige" spreekkoren (de "bier aan halve prijs" net voor Onuachu zijn goal was inderdaad subliem), de vakken naast ons zelf opgelost staanvak in de zittribune beginnen zeer actief mee te doen en zelf recht te staan, ... Maar dat is wanneer het allemaal zeer goed gaat. Dus dat is geen goede referentie. Maw verandert een seizoen als dit niets van mijn algemene visie op onze supporters. We waren ooit hard en positief maar dat zijn reeds lang vervlogen tijden en ondertussen zijn er meerdere generaties die deze Genk supporters nooit meegemaakt hebben.

Nu over dat "voetbal is oorlog" gedoe. Op dat vlak ben ik een "woorden zijn maar woorden" (zolang het niet racistisch, discriminerend, ... is of je spelers/trainers/bestuursleden in hun persoonlijke leefwereld gaat bedreigen). Staat er "Dood aan verraders" of "Red or dead" weet toch elk mens dat dat geen letterlijke doodsbedreiging is en weet elke mens wat daar de bedoeling achter is. Door commentaar zoals op dat spandoek van Yaremchuk maakt ge het net groter dan het is. Maar ik ben nu eenmaal fan van zulke hardheid en heb de relativering om die shit niet letterlijk te nemen. Iets dat vroeger iedereen had, maar wat zo te zien moeilijker en moeilijker ligt. Dergelijke discussies zijn er hier ook geweest toen we in Waregem een pop met een shirt van Pozuelo onder een trein-tifo gooiende. Smakeloos vond de Belgische voetbalwereld het. Geniaal vond ik (en nog veel anderen) dit.
Idem voor pyro. Prachtig is dat en voor mij een zeer belangrijk onderdeel van een mooie sfeerbeleving. Waar ik geen fan van ben is pyro naar anderen gooien of bommekes in het rond smijten met oorschade en nog dingen als gevolg.

Tbh in mijn beleving hangt dat allemaal samen met dat vechten en bommekes gooien. Als je ziet hoe sommigen staan te schuimbekken als er iemand van de andere ploeg voor hun neus een bal moet ingooien.

Nu over dat "voetbal is oorlog" gedoe. Op dat vlak ben ik een "woorden zijn maar woorden" (zolang het niet racistisch, discriminerend, ... is of je spelers/trainers/bestuursleden in hun persoonlijke leefwereld gaat bedreigen). Staat er "Dood aan verraders" of "Red or dead" weet toch elk mens dat dat geen letterlijke doodsbedreiging is en weet elke mens wat daar de bedoeling achter is. Door commentaar zoals op dat spandoek van Yaremchuk maakt ge het net groter dan het is. Maar ik ben nu eenmaal fan van zulke hardheid en heb de relativering om die shit niet letterlijk te nemen. Iets dat vroeger iedereen had, maar wat zo te zien moeilijker en moeilijker ligt. Dergelijke discussies zijn er hier ook geweest toen we in Waregem een pop met een shirt van Pozuelo onder een trein-tifo gooiende. Smakeloos vond de Belgische voetbalwereld het. Geniaal vond ik (en nog veel anderen) dit.
Idem voor pyro. Prachtig is dat en voor mij een zeer belangrijk onderdeel van een mooie sfeerbeleving. Waar ik geen fan van ben is pyro naar anderen gooien of bommekes in het rond smijten met oorschade en nog dingen als gevolg.
Volledig mee akkoord.
Je ploeg aanmoedigen moet uiteraard prioriteit zijn maar de tegenstander uit zijn comfortzone halen is ook een vorm van support imo. Zolang het door de beugel kan en dus niet racistisch of echt persoonlijk wordt moet het voor mij perfect kunnen om een speler van de tegenpartij anderhalf uur lang het leven zuur te maken. Het is dan aan die speler om slim genoeg te zijn om je niet te laten vangen en ik vind het persoonlijk heerlijk als dat niet lukt en die jongen een hele match onder zijn niveau zit of reageert en daar een kaart voor pakt.
Idem met het jennen richting de supporters van die tegenstander. Dat hoort er voor mij toch ook bij en dat maakt het allemaal net iets leuker.
Na de match moet dat wel volledig vergeten worden. Ik kan perfect een supporter van een andere club 90 minuten lang verwijten voor al wat mooi en lelijk is om er daarna samen een pint mee te gaan pakken en over de match te praten. Ik heb nooit begrepen waarom ik op iemand zijn gezicht zou willen timmeren omdat die voor een andere club supportert. Maar dat jennen moet echt wel kunnen.

Pyro sta ik ook achter. Als dat goed is uitgevoerd is dat geweldig om te zien en het zorgt ook gewoon voor extra sfeer dus ik zie echt niet in waarom dat niet zou mogen. Ook hier is het voor mij ook logisch dat je die dingen verantwoord gaat gebruiken en dus niet in andere vakken of op het veld gaat gooien.

Jammer genoeg zijn er de laatste jaren terug veel meer marginalen die niet snappen dat er een grens is waardoor al die zaken die het voetbal zo leuk maken om live te volgen, terecht, verboden worden.

Terug
Bovenaan