Wat natuurlijk niet betekent dat we het normaal moeten vinden.
Een gezonde onderneming kan je dat bezwaarlijk noemen toch?
Ik ken er te weinig van, maar in het gewone bedrijfsleven kan zoiets toch niet? Al heb je daar ook geen mensen lopen (zoals spelers) die een bepaald marktwaarde hebben uiteraard.

Sinds wanneer is dat een argument om het niet te problematiseren? :unsure:

Gasten, dat is de context van de discussie toch niet? Munoz zegt blij te zijn met een Belgische investeerder en geen louche Chinees of Arabier (terwijl Gheysens genoeg louche is op zichzelf), waarop de reactie komt dat zonder Gheysens Antwerp failliet is, maar dat gaat op voor bijna elke Belgische club, vooral die in buitenlandse handen.
Dat is dus niet iets waarop je Antwerp dient af te rekenen, gezien dat gewoon iets "doodnormaal" is in het voetbal. Niet enkel in Belgie. Haal morgen de Qatari/Arabieren weg bij PSG of City en die gaan ook failliet. Daar moet je dus niet specifiek Antwerp op afrekenen. De discussie was ook helemaal niet of dat nu specifiek problematisch is of niet.

Brugge zoekt ook naar nieuwe investeerders, benieuwd hoe het er na 5 jaar onder die mensen er zal uitzien.

PS: hoelang is het geleden dat een club nog is de dubbel heeft gepakt?

95-96, Club Brugge.
 
Er zijn er veel die Gheysens (terecht) verwijten van over een stevige portie megalomanie te beschikken. Maar hoe Peter Croonen gisteren vanaf minuut 90 aan zijn ererondje bezig met een arrogante lach op zijn gezicht: dat is gewoon het lot tarten.

Tot dat moment gunde ik het Genk zeker. Maar dat uitgerekend een van onze beste mannen op het voorbije WK de titel en de beker naar zijn stad brengt, is de prachtigste voetbalpoëzie die er is. Proficiat Great Old!

PS: hoelang is het geleden dat een club nog is de dubbel heeft gepakt?
Ga weg man! De man was gewoon blij. Mag het? Gewoon een goede voorzitter met een goed bestuur.
 
Er zijn er veel die Gheysens (terecht) verwijten van over een stevige portie megalomanie te beschikken. Maar hoe Peter Croonen gisteren vanaf minuut 90 aan zijn ererondje bezig met een arrogante lach op zijn gezicht: dat is gewoon het lot tarten.

Tot dat moment gunde ik het Genk zeker. Maar dat uitgerekend een van onze beste mannen op het voorbije WK de titel en de beker naar zijn stad brengt, is de prachtigste voetbalpoëzie die er is. Proficiat Great Old!

PS: hoelang is het geleden dat een club nog is de dubbel heeft gepakt?
Fout , als je goed keek deed hij ook het rustig rustig gebaar dus zekers was hij niet .
 
Groot verschil is dat als je Gheysens van de ene op de andere moment wegneemt dat Antwerp gewoon failliet is. Antwerp heeft torenhoge schulden. Al verschillende keren op de vingers getikt door de FFP, door de corona coulance serieus misbruik van gemaakt.
Dat gekoppeld aan een TD die vrouwen lastig valt...

Haal BV en VM weg bij Club dan blijft er nog steeds een gezonde club achter.
Ik denk eigenlijk niet dat we er ooit al zo rooskleurig opstonden op financieel vlak. Torenhoge schulden hebben we zeker niet. Die hadden we voor Gheysens kwam, ja.

Dat we momenteel niet zelfbedruipend zijn en eigenlijk boven onze stand leven, is een ander verhaal.
 
Tuurlijk mag dat, maar slim vond ik het niet terwijl de blessuretijd nog moest beginnen.
Dat zeg ik niet, maar ik ken Croonen als een hele fijne man en toch krijgt die af en toe de banbliksems van sommige voetballiefhebbers. Ik snap dat feesten ook niet, want ik ging op dat moment kapot van de zenuwen.
 
Er zijn er veel die Gheysens (terecht) verwijten van over een stevige portie megalomanie te beschikken. Maar hoe Peter Croonen gisteren vanaf minuut 90 aan zijn ererondje bezig met een arrogante lach op zijn gezicht: dat is gewoon het lot tarten.

Tot dat moment gunde ik het Genk zeker. Maar dat uitgerekend een van onze beste mannen op het voorbije WK de titel en de beker naar zijn stad brengt, is de prachtigste voetbalpoëzie die er is. Proficiat Great Old!

PS: hoelang is het geleden dat een club nog is de dubbel heeft gepakt?
Zijn daar ergens beelden van? Of kan daar iemand een GIFje van maken? : )
 
Ik denk eigenlijk niet dat we er ooit al zo rooskleurig opstonden op financieel vlak. Torenhoge schulden hebben we zeker niet. Die hadden we voor Gheysens kwam, ja.

Dat we momenteel niet zelfbedruipend zijn en eigenlijk boven onze stand leven, is een ander verhaal.

Probleem voor jullie is wel dat de regels veranderen.

Uit De Tijd:
Dat is ook van moeten. Vanaf volgend seizoen gelden nieuwe regels voor het financiële beleid. Clubs mogen dan nog maximaal 90 procent van hun inkomsten spenderen aan lonen, transfers en makelaars. Tegen het seizoen 25-26 mag dat nog 70 procent zijn. Antwerp zou zijn huidige uitgavenpatroon, afgezet tegen de omzet, dan niet meer kunnen handhaven. Antwerp geeft toe dat dat een impact zal hebben op de mogelijkheden van de club. 'Maar het is ook niet dat clubs direct gestraft worden. Je krijgt de tijd om stapsgewijs de doelstelling te bereiken', klinkt het.
 
Maar bij Union zullen ze ook wel hetzelfde voelen. Voetbal, de mooiste en gruwelijkste sport tegelijkertijd.
Dit dus. De emoties dat deze sport bij een voetbalfan teweeg kan brengen in zowel positieve als negatieve zin is zeer moeilijk te beschrijven (zeker naar mensen die niet dezelfde verbondenheid hebben met een club). Dat maakt de mindere/gruwelijke momenten zelf mooi op een bepaalde manier, al klinkt dat raar.

Waregem die in 2013 een 3-tal minuten virtueel kampioen was door de kopbalgoal van Naessens. Dan de 1-1 van Biglia door een afgeweken vrije trap op Leye. Zo een momenten vergeet je nooit. En nu, 10 jaar later, een degradatie naar 2e klasse. Veel hoogte- en laagtepunten gekend, maar het blijft onze sport!
 
Probleem voor jullie is wel dat de regels veranderen.

Uit De Tijd:
Dat is ook van moeten. Vanaf volgend seizoen gelden nieuwe regels voor het financiële beleid. Clubs mogen dan nog maximaal 90 procent van hun inkomsten spenderen aan lonen, transfers en makelaars. Tegen het seizoen 25-26 mag dat nog 70 procent zijn. Antwerp zou zijn huidige uitgavenpatroon, afgezet tegen de omzet, dan niet meer kunnen handhaven. Antwerp geeft toe dat dat een impact zal hebben op de mogelijkheden van de club. 'Maar het is ook niet dat clubs direct gestraft worden. Je krijgt de tijd om stapsgewijs de doelstelling te bereiken', klinkt het.
Ik zie dat niet zo zeer als een groot probleem want het is nooit de bedoeling geweest om het PSG van België te worden. Zoals Overmars recent aanhaalde in een interview moet de club zelfbedruipend worden. Maar al die kapitaalsverhogingen van Gheysens hebben ons wel een broodnodige boost gegeven, niet alleen qua spelers maar vooral qua accomodatie en jeugdnetwerk. Maar dat is geen langetermijnstrategie, he.
 
Ik zie dat niet zo zeer als een groot probleem want het is nooit de bedoeling geweest om het PSG van België te worden. Zoals Overmars recent aanhaalde in een interview moet de club zelfbedruipend worden. Maar al die kapitaalsverhogingen van Gheysens hebben ons wel een broodnodige boost gegeven, niet alleen qua spelers maar vooral qua accomodatie en jeugdnetwerk. Maar dat is geen langetermijnstrategie, he.
De investeringen in structuren en voorzieningen zorgen er voor dat we reuzestappen hebben kunnen zetten.
Belangrijke nuance die hier vaak wordt vergeten is dat het hier gaat over kapitaalsuitbreidingen en niet over leningen.
Verder wel blij dat Overmars niet het soort TD is die graag veel geld uit geeft en zelf onlangs heeft gezegd in een interview dat de club komend seizoen zelfbedruipend moet zijn.
 
Ik zie dat niet zo zeer als een groot probleem want het is nooit de bedoeling geweest om het PSG van België te worden. Zoals Overmars recent aanhaalde in een interview moet de club zelfbedruipend worden. Maar al die kapitaalsverhogingen van Gheysens hebben ons wel een broodnodige boost gegeven, niet alleen qua spelers maar vooral qua accomodatie en jeugdnetwerk. Maar dat is geen langetermijnstrategie, he.

Iedereen wil zelfbedruipend worden, dat is de logica zelve. Voorlopig blijft het uitgavenpatroon echter harder stijgen dan de inkomsten.
Bon, Europees voetbal en uitgaande transfers nu je ook goeie jonge spelers hebt en niet enkel uitgebluste paarden zal daar wel bij gaan helpen.

@DBK Of dat nu leningen of kapitaalsuitbreidingen zijn, maakt niet uit gezien de regels spreken over inkomsten vs uitgaven en zowel leningen als kapitaalsuitbreidingen niet bijdragen tot "inkomsten". Tenzij je bedoelt dat in de komende jaren er geen zware afbetalingen druk zullen uitoefenen op de balans, daarin heb je wel gelijk dan.
 
Tenzij je bedoelt dat in de komende jaren er geen zware afbetalingen druk zullen uitoefenen op de balans, daarin heb je wel gelijk dan.
Ja en ook moest Gheysens het toch beu zijn om wat voor reden dan ook dat hij de club dan maar moet verkocht krijgen om zijn geld te zien. Ik geval van leningen zou hij de club kunnen laten vallen en dan moet de club maar zien hoe ze het oplossen om alles terugbetaald te krijgen.
 
Trouwens een pluim voor de 4 coaches van PO1. Allevier toch enorm rustige en sportieve mannen. Toch een verademing langs de zijlijn imo.
Ik heb absoluut niets tegen Wouter Vrancken, maar om dat nu een enorm rustige man te vinden? Niet akkoord. Die stond de laatste maanden toch wel meer dan lief wat opgefokt te wezen langs de zijlijn. Vaak ook in discussie met de 4e ref.
 
Ik heb absoluut niets tegen Wouter Vrancken, maar om dat nu een enorm rustige man te vinden? Niet akkoord. Die stond de laatste maanden toch wel meer dan lief wat opgefokt te wezen langs de zijlijn. Vaak ook in discussie met de 4e ref.
De minst rustige van de vier maar toch altijd wel respectvol en sportief imo.
Zeker in vergelijking met hoe hij als speler was :p
 
Groot verschil is dat als je Gheysens van de ene op de andere moment wegneemt dat Antwerp gewoon failliet is. Antwerp heeft torenhoge schulden. Al verschillende keren op de vingers getikt door de FFP, door de corona coulance serieus misbruik van gemaakt.
Dat gekoppeld aan een TD die vrouwen lastig valt...

Haal BV en VM weg bij Club dan blijft er nog steeds een gezonde club achter.
Aangezien het gaat over kapitaalsverhogingen moet Gheysens een overnemer vinden om zijn geld terug te krijgen en riskeert Antwerp bij mijn weten dus geen faillisement. Het enige wat ze riskeren is eigenlijk hetzelfde wat jullie riskeren, namelijk dat een of andere wanbestuurder de club overneemt en ze regelrecht de dieperik inrijdt.

Want jullie zijn nu idd gezond, en een voorbeeld voor heel België qua bestuur. Maar ook dat kan snel keren he. Vergeet niet dat het helemaal nog niet zo lang geleden is dat RSCA de grootste club van België was... En die zijn ook gewoon kaalgeplukt en dan via wanbestuur gedegradeerd naar quasi een middenmoter die moet teren op jeugd en oude glorie.
Ik zeg niet dat dit gaat gebeuren in Brugge maar ik zou toch ook niet te zeker van mijn stuk zijn tot die overnemer bekend is. En als dat stadiondossier blijft aanslepen heb je ook miserie. Ik wens het jullie hoegenaamd niet toe maar zorg maar dat deze uitspraak niet als een boemerang in je gezicht terug komt...

Ik begrijp de aversie richting Gheysens trouwens, het is helemaal geen sympathieke vent en hij heeft jullie ene gedraaid met die lap grond. Maar als je het objectief bekijkt is hij het beste wat Antwerp kon overkomen. En als je eerlijk bent, en niet gewoon supporter van een tegenstander, is hij zelfs heel goed voor het Belgisch voetbal. Er is een topclub bij waardoor het niveau van de competitie stijgt en, in tegenstelling tot een Union, koopt Antwerp ook nog geregeld spelers in België waardoor kleinere clubs een (klein) deeltje van de koek krijgen.
 
Dikke proficiat aan alle Antwerp supporters, wat een geweldig jaar voor jullie.
Sterkte aan de Genk en Union supporters, jullie hadden het zeker zoveel verdiend.
 
De discussie rond het stadion van Antwerp is verhuisd naar het correcte topic:
 
Terug
Bovenaan