Ik heb het over het gevoel tijdens de match gisteren... en de ontnuchtering achteraf. Misschien 'verdienden' we het vorig jaar meer, maar heel het stadion zag ons al even kampioen gisteren. Dat gevoel is er vorig seizoen nooit geweest.

Klopt wel. "Volop meedoen voor de titel" is qua gevoel nog altijd iets anders dan dat gevoel het bepaald moment écht te zijn. Dat gevoel is iets dat uiteindelijk maar heel weinig voetbalsupporters daadwerkelijk ooit kunnen ervaren, dus als ge dat dan voelt maar toch nog moet afgeven dan is dat zéér pijnlijk. Bij ons stond gisteren echt al massaal veel volk klaar om elk moment het plein te kunnen bestormen, veel pijnlijker kan het niet worden denk ik (enkel het drama in Schalke jaren geleden zal mss nog iéts pijnlijker zijn geweest op dat vlak).

Als ik zo even terug denk aan de voorbije jaren dan is het ook niet zo vaak voorgevallen een club even virtueel kampioen was in de laatste match en het alsnog zag wegglippen, op dat vlak denk ik dan vooral terug aan die paar minuten dat Zulte éven kampioen bleek te zijn, of Standard dat in 2011 een klein uur lang kampioen bleek te worden (totdat wij het toen wél in ons voordeel konden omkeren). In het merendeel van die matchen wordt het doorgaans gewoon waargemaakt. (net zoals wij ook deden in onze vorige vier titelmatchen).
 
Maar denk je dat Beerschot veel investeerders van het type Gheysens zal kunnen aantrekken wetende dat er een paar kilometers verder een reus alle sponsorbudgetten en fans opslorpt? Ik heb zelf niet bijster veel verstand van dit soort zaken, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.

Voor Gheysens arriveerde, had niemand gedacht dat ze zo'n type investeerder konden aantrekken. Voetbalbusiness is onvoorspelbaar.
Dat Antwerp alle budgetten en fans opslorpt, is ook zo'n fabeltje dat al 30 jaar langskomt telkens een van beide clubs het goed doet (Antwerp en de Europa beker in de jaren 90, Beerschot en Beker v Belgie in 2005 met Antwerp jarenlang in 2e, etc).
Beerschot speelt zelfs met een bijrol in 1B voor 6000 supporters gemiddeld, en in de kampioenenmatchen in lagere divisies speelden we telkens voor 12.000 man.

Zolang Gheysens niet 100% eigenaar is van den Bosuil, hoeven we op dat vlak geen schrik te hebben. Als wij het goed doen, hebben wij evengoed 10k supporters of meer.

Zolang we een investeerder vinden die onze club wil zien presteren, en ons niet ziet als een feederclubje zoals nu, gaat het eerder evolueren naar een Club/Cercle situatie. Er is echt geen indicatie dat wij plots 2-3 niveaus gaan zakken en maar voor 500 man meer gaan spelen.
 
Klopt wel. "Volop meedoen voor de titel" is qua gevoel nog altijd iets anders dan dat gevoel het bepaald moment écht te zijn.

Gvd 150seconden voor af fluiten waren we gewoon nog kampioen. Echt in zak en as, nog altijd. Nog altijd niet te geloven gewoon. Win dan gewoon 0-3 op ons veld, manmanman.

En dan opent ge Sporza en leest ge dingen als "Genk verdiende een penalty maar voetbal kan hard zijn", inderdaad, voetbal kan hard zijn. BEDANKT.
 
Proficiat Antwerp, sowieso verdiend, de manier waarop (doorheen het seizoen) boeit uiteindelijk toch niemand op termijn.
De pijn na dergelijk verlies is uiteraard onbeschrijflijk. Maar sport blijft sport met winnaar en verliezers, zo gaat dat nu eenmaal.
Klinkt simplistisch maar zo is het wel, dat moet je er gewoon bij nemen.
 
Tja, dat is met alle clubs die succes boeken wel zo, met Union is dat bv. niet anders.

Soms stoort het me ook wel wanneer sommigen doen alsof wij altijd met 15.000 man op post zijn geweest, dat was enkel in de uitschieters in tweede klasse, maar ik herinner me ook bv. een 0-3 nederlaag tegen Boussu Dour waar er 3.000 man op de tribune zat.

De mensen die toen niet kwamen zien, kan ik dat niet kwalijk nemen. Voor de mensen die wel kwamen zien, is het succes van de afgelopen jaren wel eens zo mooi natuurlijk.
In de gietende regen toen die 0-3. :love:
 
Antwerp is een beetje een bijeengekocht zootje van een megalomane man die een concurrent de loef wou afsteken, ze spelen niet altijd het meest sprankelende voetbal, het is niet meteen hetzelfde gevoel dat ik vroeger had bij Antwerp, Van Bommel is geen sympathieke voetbalprofessor, ...

Maar dit was de meest sensationele manier waarop ik een ploeg ooit de titel heb zien pakken. Toby, de teruggekeerde Antwerpenaar, die met een kruisraket in de 94ste minuut zijn ploeg naar de titel knalt tegen de rechtstreekse concurrent. Waanzin. Dat ga je niet meer opnieuw zien vrees ik. Prachtig moment, het kan bijna niet mooier.

Ik had het alledrie de ploegen kunnen gunnen, want ze hebben elks een knap seizoen gespeeld op hun eigen manier maar Genk is echt in elkaar gezakt de laatste weken en Union kwam net wat te kort. Hun Europese campagne zal ook niet hebben geholpen natuurlijk. Antwerp is vaak clutch uit de verf gekomen, zowel in de beker als in de competitie. Toch wel iets dat je moet kunnen appreciëren want dat ontbreekt veel Belgische ploegen.

Bij Genk zullen ze wel met een énorme kater zitten...
 
Is dat zo? Ik realiseerde me intussen ook dat het voor jullie ook wel even pijnlijk geweest is gisteren aangezien jullie idd toch ook wel een tijd virtueel kampioen bleken te zijn, maar ik ging er wel van uit dat vorig jaar véél pijnlijker moet zijn geweest omdat jullie toen maandenlang op weg leken naar de titel en eerste stonden, terwijl jullie dit seizoen amper of niet (weet het nu niet vanbuiten?) op de eerste plaats gestaan hebben. Deze keer viel er voor Union dus minder te verliezen. Maar itt vorig jaar hebben jullie idd wel éven het gevoel ervaren écht kampioen te zijn en worden, vorig jaar spatte die droom al wat vroeger uit elkaar.
1685963352698.png
 
Ik ben ook wel eens benieuwd wat er nu nog van Beerschot gaat worden. Met het succes van Antwerp en de aanhoudende financiële malaise ginds weet ik niet of ze deze keer terug boven water gaan komen.

Lijkt me een situatie zoals in Mechelen te gaan worden met KV en Racing. De één een succesvolle profclub met aantrekkingskracht ver buiten de stad en de ander een lokale cultclub die vooral vergane glorie uitstraalt.

Zo diep gezakt is Beerschot nu ook (nog) niet eh lol. Ze zitten al een tijdje in een sukkelstraatje en zweven tussen 1A en 1B, maar ik zie niet in hoe ze niet terug (op z'n minst) een middenmotor kunnen worden in 1A. Met wat geld, een goed bestuur/management kan je veel bereiken op enkele jaren. Kijk maar naar Antwerp: pakweg 15 jaar geleden nog een club met een gangsterbestuur en meer schulden dan grassprieten, en nu terug één van de beste ploegen van het land.
Enfin, 2 succesvolle clubs in dezelfde stad is wel niet vanzelfsprekend (en de (internationale) uitzonderingen kan je op één hand tellen).

Plots is iedereen op mene Facebook / Twitter RAFC fan 😂.

Yep, hetzelfde soort mensen dat zich tijdens het EK/WK plots ontpoppen tot grootste voetbalfans, maar 2 weken daarvoor wel nog niet wisten dat een match 2 x 3 kwartier duurt. 😂
Achja, die fans van de laatste seconde hebben natuurlijk ook recht op een feestje als ze dat willen eh. Voetbal is er voor iedereen.

Antwerp is een beetje een bijeengekocht zootje van een megalomane man die een concurrent de loef wou afsteken, ze spelen niet altijd het meest sprankelende voetbal, het is niet meteen hetzelfde gevoel dat ik vroeger had bij Antwerp, Van Bommel is geen sympathieke voetbalprofessor, ...

Maar dit was de meest sensationele manier waarop ik een ploeg ooit de titel heb zien pakken. Toby, de teruggekeerde Antwerpenaar, die met een kruisraket in de 94ste minuut zijn ploeg naar de titel knalt tegen de rechtstreekse concurrent. Waanzin. Dat ga je niet meer opnieuw zien vrees ik. Prachtig moment, het kan bijna niet mooier.

Ik had het alledrie de ploegen kunnen gunnen, want ze hebben elks een knap seizoen gespeeld op hun eigen manier maar Genk is echt in elkaar gezakt de laatste weken en Union kwam net wat te kort. Hun Europese campagne zal ook niet hebben geholpen natuurlijk. Antwerp is vaak clutch uit de verf gekomen, zowel in de beker als in de competitie. Toch wel iets dat je moet kunnen appreciëren want dat ontbreekt veel Belgische ploegen.

Bij Genk zullen ze wel met een énorme kater zitten...

Precies alsof een Verhaeghe, of één van al die andere multimiljonairs/-jardairs, niet megalomaan is. Dat is een wereldje van het groot geld, veel down to earth mensen ga je daar niet tussen vinden, hoor.
Feit is wel dat Gheysens de club terug groot heeft gemaakt, weliswaar dankzij zijn velen miljoenen. Maar welke club zou zo'n voorzitter (die bovendien nog een Belg is en niet zo'n random Chinees/Arabier/Amerikaan/... die hier wat louche geld komt neerploffen, maar voor de rest gene hol voeling heeft met onze competitie/voetbalwereld) niet zien zitten? Juist ja.
En de keuze voor Van Bommel was een perfecte keuze. Een beetje Hollandse grofheid en directheid kan nooit geen kwaad, niet in interviews en niet op het veld.
 
Plots is iedereen op mene Facebook / Twitter RAFC fan 😂.

Yep, hetzelfde soort mensen dat zich tijdens het EK/WK plots ontpoppen tot grootste voetbalfans, maar 2 weken daarvoor wel nog niet wisten dat een match 2 x 3 kwartier duurt. 😂
Achja, die fans van de laatste seconde hebben natuurlijk ook recht op een feestje als ze dat willen eh. Voetbal is er voor iedereen.
Zo'n momenten zorgen uiteraard voor extra fans. Ik zag ook weinig bekend volk op onze vaste plaatsen. De abo's zullen snel weg zijn volgend seizoen.

Ik had ook voor de eerste keer mijn zoon en dochter mee. Die stonden nadien ook te dansen met tranen in de ogen. En vanmorgen met een sjaal naar school. Kan me inbeelden dat ze volgend jaar wel wat meer willen mee gaan kijken.
 
Gelukkig waren wij consistent :unsure:
Tja, na 2 speeldagen in de playoffs wisten we dit natuurlijk al met zekerheid.

Doet nog wel ergens deugd te zien dat de jongeren het eigenlijk wel goed hebben gedaan in de playoffs, doet het beste verhopen voor volgend seizoen. Hopelijk enkele gerichte versterkingen en dan verder deze jeugd wat kansen geven!

Ik hoorde gisteren de commentator zeggen dat Club maar 3 weken vrij nu heeft, dus we gaan snel zien welke weg de nieuwe coach uit zal gaan, hopelijk ook snel wat transfers.
 
Tja, na 2 speeldagen in de playoffs wisten we dit natuurlijk al met zekerheid.

Doet nog wel ergens deugd te zien dat de jongeren het eigenlijk wel goed hebben gedaan in de playoffs, doet het beste verhopen voor volgend seizoen. Hopelijk enkele gerichte versterkingen en dan verder deze jeugd wat kansen geven!

Ik hoorde gisteren de commentator zeggen dat Club maar 3 weken vrij nu heeft, dus we gaan snel zien welke weg de nieuwe coach uit zal gaan, hopelijk ook snel wat transfers.
Ik was al blij dat we erbij waren en al snel zekerheid hadden tbh. Maar ook wel blij dat het seizoen gedaan is, weinig goed voetbal gezien van onze kant.

Benieuwd naar wat Deila kan. Hopelijk blijft De Mil bij ons.
 
Precies alsof een Verhaeghe, of één van al die andere multimiljonairs/-jardairs, niet megalomaan is. Dat is een wereldje van het groot geld, veel down to earth mensen ga je daar niet tussen vinden, hoor.
Feit is wel dat Gheysens de club terug groot heeft gemaakt, weliswaar dankzij zijn velen miljoenen. Maar welke club zou zo'n voorzitter (die bovendien nog een Belg is en niet zo'n random Chinees/Arabier/Amerikaan/... die hier wat louche geld komt neerploffen, maar voor de rest gene hol voeling heeft met onze competitie/voetbalwereld) niet zien zitten? Juist ja.
En de keuze voor Van Bommel was een perfecte keuze. Een beetje Hollandse grofheid en directheid kan nooit geen kwaad, niet in interviews en niet op het veld.

Laat ons niet doen alsof het geld van Gheysens niet louche is he. Stond enkele jaren terug een grote reportage over hem in De Tijd en zijn schimmige zaken in Moskou en Polen.
 

Wat een farce weeral.
Hier kan rsca toch niks aan doen?

Door een privéprobleem in zijn thuisland leverde Melchor enkele dagen later evenwel zijn contract al opnieuw in.
 
Terug
Bovenaan