JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
HAROUN HAROUN, WE WORDEN ZEN KAMPIJOENG

Mijn stem is helemaal kapot, kheb ne zonnebril kwijtgespeeld en ik voel mij 80 jaar nu, maar totally worth it. Wat 'n match, wat 'n sfeer.
Gewoon een filmscenario. Alderweireld gaat over 30 jaar wrs nog altijd kippenvel krijgen als 'em terugdenkt naar dat moment.

En aan alle (Brugge-)mensen die nog altijd liggen te mekkeren "ahja khad het union of genk het meest gegund, MAARRRR": booger off eh, serieus.

union gaat het cadeau krijgen van Club, desnoods met 7 owngoals @Muñoz ?

Awel ja ik moet zeggen respect voor de Clubspelers. Lang en Sandra hebben gewacht tot in de extra tijd om hun goals te maken. 😂 Zo zie je maar dat spelers gewoon doen wat ze graag doen: voetballen en niet expres een match willen verliezen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook wel eens benieuwd wat er nu nog van Beerschot gaat worden. Met het succes van Antwerp en de aanhoudende financiële malaise ginds weet ik niet of ze deze keer terug boven water gaan komen.

Lijkt me een situatie zoals in Mechelen te gaan worden met KV en Racing. De één een succesvolle profclub met aantrekkingskracht ver buiten de stad en de ander een lokale cultclub die vooral vergane glorie uitstraalt.
 
Valt toch wel mee doordat je geen rechtstreekse plaatsing voor CL-poules hebt, anders het inderdaad een serieuze kapitaalsinjectie voor een directe concurrent, maar via de voorrondes je plaatsen is toch echt wel eerder uitzondering dan regel voor Belgische ploegen.

Ik had het ook Union het meeste gegund, maar lig er toch verder geen seconde van wakker of het nu Genk of Antwerp is die kampioen is... zou wel tikkeltje anders geweest zijn als onze paarse vrienden één van die 2 geweest waren.
Het helpt wel dat we in de champions path zitten en maar 1 voorronde moeten overleven maar je kan inderdaad nog altijd ploegen als Galatasaray, Copenhagen, Dinamo Zagreb en Young Boys loten.
 
Op 3-na allemaal vaste A-kern spelers dan speel je niet met een halve B-ploeg (of hoe je het ook wilt noemen). Agree to disagree dan maar :)
Er is een verschil tussen A/B-kern en A/B-ploeg hè. Van de vaste basisspelers stonden (tijdens de ommekeer) enkel nog Mignolet, Mechele, Vanaken, Lang en Skov Olsen tussen de lijnen. Dan nog twee twijfelgevallen met Buchanan/Hendry die wat schommelen tussen basis en bank, maar als iedereen fit starten die normaliter op de bank.

Tsja, dan kan je toch wel spreken van een half/veredeld B-elftal, neen?

Maar misschien is dat wel juist het doodvonnis van Union geweest. Die jonkies willen zich logischerwijs tonen, terwijl onze vaste waarden niks meer hadden om voor te spelen. Als De Mil niet wisselt, blijft het waarschijnlijk gewoon 1-0.
 
Ik ben ook wel eens benieuwd wat er nu nog van Beerschot gaat worden. Met het succes van Antwerp en de aanhoudende financiële malaise ginds weet ik niet of ze deze keer terug boven water gaan komen.

Lijkt me een situatie zoals in Mechelen te gaan worden met KV en Racing. De één een succesvolle profclub met aantrekkingskracht ver buiten de stad en de ander een lokale cultclub die vooral vergane glorie uitstraalt.

In voetbal kan het snel gaan, amper 8 jaar geleden speelde Antwerp voor 1800 man thuiswedstrijden en was er amper geloof in de toekomst. Zo ver is het (voorlopig) met ons nog niet gekomen, al hangt alles af van welke nieuwe eigenaar er komt. Als het een type Gheysens of zelfs Bloom is, is er veel mogelijk, getuige de titelpretendenten dit jaar. Kan natuurlijk even goed een Aziaat zijn die kleuren en logo wil aanpassen, ons gewoon een feederclubje wil maken en dat we ook voor 13 jaar in 1B moeten aanmodderen.

Dat wij ooit zullen afzwakken tot een RC Mechelen niveau, gaat weliswaar altijd een natte droom voor u blijven hoor.
 
Echt wel kapot hier.

Ik ga nu al 25 jaar naar Genk kijken. Ik heb daarin vele mooie momenten gemaakt, maar ook zeer veel dieptepunten, we hebben als club zowel sportief als extra-sportief bepaalde periodes echt zéér diep gezeten. Maar ondanks die vele dieptepunten, is de teleurstelling nog nooit zo groot geweest als gisterenavond. Ik ben sowieso altijd wel optimistisch ingesteld als supporter en blijf altijd overal in hopen en dromen. Ook al had ik me op voorhand er ergens wel bij neergelegd dat de kans groot was we de titel dan toch niet zouden halen, ik ben er echt wel in blijven geloven dat het nog mogelijk is, ondanks de velen "ALS"-en die hier de voorbije weken nog voor nodig waren. En dan vallen die laatste match plots alle puzzelstukjes alsnog in elkaar. Tijdens de rust virtueel kampioen, vervolgens dan toch even Union dat het leek te worden, om vervolgens plots op paar minuten voor affluiten het vollédig in eigen handen te hebben en kampioen te (lijken) zijn. Het gevoel dat er door mezelf (en het hele stadion) heen ging op het moment die 1-1 en vervolgens 1-2 door Brugge gescoord werd is gewoonweg onbeschrijfelijk. Pure extase die niet te beschrijven valt voor mensen die geen fervente voetbalsupporter zijn, het mooiste gevoel ge u maar kunt inbeelden als supporter. En dát gevoel dan plots uit elkaar zien spatten door plaats te moeten ruimen voor het viéste gevoel dat ge kunt meemaken? PIJNLIJK, héél pijnlijk... Er is niets dat ooit in de buurt van dat gevoel kwam, en er zal volgens mij ook niets meer gebeuren dat die pijn zal evenaren. Ik had mezelf op voorhand voorgenomen niet te blijven kijken als Antwerp de titel bij ons zou pakken, maar op het moment zelf gisteren ben ik gewoon nog minutenlang na de wedstrijd wat apathisch voor mezelf uit blijven staren, de tranen verbijtend.

Vraag me momenteel oprecht af of ik terug ooit het optimisme als supporter ooit terug ga durven vinden.
 
In voetbal kan het snel gaan, amper 8 jaar geleden speelde Antwerp voor 1800 man thuiswedstrijden en was er amper geloof in de toekomst. Zo ver is het (voorlopig) met ons nog niet gekomen, al hangt alles af van welke nieuwe eigenaar er komt. Als het een type Gheysens of zelfs Bloom is, is er veel mogelijk, getuige de titelpretendenten dit jaar. Kan natuurlijk even goed een Aziaat zijn die kleuren en logo wil aanpassen, ons gewoon een feederclubje wil maken en dat we ook voor 13 jaar in 1B moeten aanmodderen.

Dat wij ooit zullen afzwakken tot een RC Mechelen niveau, gaat weliswaar altijd een natte droom voor u blijven hoor.

Maar denk je dat Beerschot veel investeerders van het type Gheysens zal kunnen aantrekken wetende dat er een paar kilometers verder een reus alle sponsorbudgetten en fans opslorpt? Ik heb zelf niet bijster veel verstand van dit soort zaken, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik weet overigens niet waar jij haalt dat dat voor mij een natte droom zou zijn? Ik ben altijd die-hard fan geweest van Lierse SK en ga momenteel in Tweede Amateur kijken naar Lyra-Lierse die exact dat probeert te zijn: een cultclub die vergane glorie koestert. Ik heb dus meer sympathie voor de underdog dan voor de reuzen :)
 
Ja ik ga hier niet veel aan vuilmaken. We hebben het onszelf aangedaan... maar dit is vele malen pijnlijker als vorig jaar.
45 minuten lang kampioen 😢


pijnlijkste ervaring als supporter ooit. Amper geslapen.
fuck de playoffs nog meer. Dit verdient niemand.

zucht. diepe zucht

Is dat zo? Ik realiseerde me intussen ook dat het voor jullie ook wel even pijnlijk geweest is gisteren aangezien jullie idd toch ook wel een tijd virtueel kampioen bleken te zijn, maar ik ging er wel van uit dat vorig jaar véél pijnlijker moet zijn geweest omdat jullie toen maandenlang op weg leken naar de titel en eerste stonden, terwijl jullie dit seizoen amper of niet (weet het nu niet vanbuiten?) op de eerste plaats gestaan hebben. Deze keer viel er voor Union dus minder te verliezen. Maar itt vorig jaar hebben jullie idd wel éven het gevoel ervaren écht kampioen te zijn en worden, vorig jaar spatte die droom al wat vroeger uit elkaar.
 
Is dat zo? Ik realiseerde me intussen ook dat het voor jullie ook wel even pijnlijk geweest is gisteren aangezien jullie idd toch ook wel een tijd virtueel kampioen bleken te zijn, maar ik ging er wel van uit dat vorig jaar véél pijnlijker moet zijn geweest omdat jullie toen maandenlang op weg leken naar de titel en eerste stonden, terwijl jullie dit seizoen amper of niet (weet het nu niet vanbuiten?) op de eerste plaats gestaan hebben. Deze keer viel er voor Union dus minder te verliezen. Maar itt vorig jaar hebben jullie idd wel éven het gevoel ervaren écht kampioen te zijn en worden, vorig jaar spatte die droom al wat vroeger uit elkaar.
Ik heb het over het gevoel tijdens de match gisteren... en de ontnuchtering achteraf. Misschien 'verdienden' we het vorig jaar meer, maar heel het stadion zag ons al even kampioen gisteren. Dat gevoel is er vorig seizoen nooit geweest.
 
Proficiat aan @StevenFM @DBK met jullie titel/dubbel.

Courage aan @Wilto, @starspike @Niklas @Nrt met de wisselende emoties tijdens de match.

En als nog supporters vergeten ben, mijn excuses :)
Tja, na die 2-2 was ik echt gebroken. Gewoon tranen in de ogen. Ik kan die negatieve emotie niet beschrijven wat door u heen gaat als ge die bal van Alderweireld ziet vertrekken. Twee maten hebben mij moeten troosten als een klein kind.

Toen begonnen ze bij Genk aan een ereronde (die ze echt verdienen), maar ik kon het niet opbrengen en ben vertrokken zonder iets tegen mijn maten te zeggen en heb de bus naar huis gepakt. Toen ben ik in bed gekropen. Pffff, ik gun dat geen enkele voetbalfan.

Maar bij Union zullen ze ook wel hetzelfde voelen. Voetbal, de mooiste en gruwelijkste sport tegelijkertijd.
 
Was ook wel wat ik gisteren meteen dacht. Dit moet voor alles wat Union en Genk is zoveel pijn doen.
Veel pijnlijker wordt het inderdaad niet. Niet-voetbalfans zullen dit niet begrijpen maar dit zijn trauma's die je als supporter levenslang meedraagt. Onze gefaalde promotiewedstrijden tegen Tubize en Eupen ga ik ook nooit meer vergeten, zeker omdat dat toen telkens als een match van de laatste kans aanvoelde. Dus ja, mijn medeleven aan de Union en Genk fans. Dit wens je niemand toe.
 
Ja, al bij al viel het gisteren zeker nog mee als Club fan.

Als Union of Genk fan kan ik me moeilijk voorstellen wat er met mezelf zou gebeurd zijn... :)
 
Terug
Bovenaan