Maar wel zeer onverwacht dat Club effe gaat winnen op Union met een halve b-ploeg…
Toch ook wel overdreven. Enkel die Sabbe in de basis is toch geen volwaardige A-speler, al de rest zijn toch gewoon vaste spelers bij Club. Of wie moet ik nog zien als halve B-speler bij Club in de basis?
 
Net de goals gezien, heerlijke pegel van Alderweireld natuurlijk, maar wat een geweldige assist is dat ook van Bataille! Héél slim afgelegd.
 
Ik heb eindelijk de beelden gezien van Union - Brugge.

Union heeft het gewoon aan zichzelf te danken. Een paar mega kansen laten liggen, en dan naar het einde toe 2 keer koud gepakt op een counter waarbij de defensie helemaal open lag. Dan word je geen kampioen, helaas.

Uiteindelijk had Genk het misschien wel het meeste verdient, maar ja, standbeeld voor Alderweireld op de Bosuil lijkt me :)
 
Ik heb eindelijk de beelden gezien van Union - Brugge.

Union heeft het gewoon aan zichzelf te danken. Een paar mega kansen laten liggen, en dan naar het einde toe 2 keer koud gepakt op een counter waarbij de defensie helemaal open lag. Dan word je geen kampioen, helaas.

Uiteindelijk had Genk het misschien wel het meeste verdient, maar ja, standbeeld voor Alderweireld op de Bosuil lijkt me :)
Gisteren verdiende Genk het wel, maar volgens mij hadden ze in de reguliere competitie de laatste 10 matchen 13/30 gehaald. Tja, dan ben je het ook zelf schuld natuurlijk.
 
Opvallend hoeveel Antwerpfans ik opeens heb in mijn omgeving. Vaak mensen die voorheen niets met voetbal hadden of sympathie hadden voor andere clubs in de regio.

Ik vraag me of hoeveel van die duizenden fans even fier met hun rood-witte sjaals poseerden op sociale media toen Antwerp in Tweede Klasse nog slaag kreeg van Janneke en Mieke. Je weet wel, in die donkere tijden nog niet zo lang geleden.
 
Toch ook wel overdreven. Enkel die Sabbe in de basis is toch geen volwaardige A-speler, al de rest zijn toch gewoon vaste spelers bij Club. Of wie moet ik nog zien als halve B-speler bij Club in de basis?
Op het moment dat het 1-0 voor Union stond en Club gelijk maakte waren dit de b-spelers die op het plein stonden:
- Talbi
- Sandra
- Homma
- Sabbe
- Nusa
- Hendry

Da's 6 spelers, toch niet overdreven dat ik halve B-ploeg zeg dan?
 
Op het moment dat het 1-0 voor Union stond en Club gelijk maakte waren dit de b-spelers die op het plein stonden:
- Talbi
- Sandra
- Homma
- Sabbe
- Nusa
- Hendry

Da's 6 spelers, toch niet overdreven dat ik halve B-ploeg zeg dan?
Hendry: speelde al meer dan 40 matchen voor Club waaronder 10 CL matchen
Sandra: zit al 2 jaar in de A-kern van Club
Nusa: is dit jaar volwaardig lid van de A-kern en speelde al 36 matchen voor Club waaronder 4 CL matchen.
Dat zijn echt alle 3 volwaardige A-kern spelers.

Dan heb je nog Talbi, Homma en Sabbe die idd B-kern spelers zijn. Dus waar jij dan een halve B-kern ploeg ziet, is mij een raadsel.

En Nusa was trouwens reeds gewisseld door Talbi als ik mij niet vergis
 
Opvallend hoeveel Antwerpfans ik opeens heb in mijn omgeving. Vaak mensen die voorheen niets met voetbal hadden of sympathie hadden voor andere clubs in de regio.

Ik vraag me of hoeveel van die duizenden fans even fier met hun rood-witte sjaals poseerden op sociale media toen Antwerp in Tweede Klasse nog slaag kreeg van Janneke en Mieke.
Tja, dat is met alle clubs die succes boeken wel zo, met Union is dat bv. niet anders.

Soms stoort het me ook wel wanneer sommigen doen alsof wij altijd met 15.000 man op post zijn geweest, dat was enkel in de uitschieters in tweede klasse, maar ik herinner me ook bv. een 0-3 nederlaag tegen Boussu Dour waar er 3.000 man op de tribune zat.

De mensen die toen niet kwamen zien, kan ik dat niet kwalijk nemen. Voor de mensen die wel kwamen zien, is het succes van de afgelopen jaren wel eens zo mooi natuurlijk.
 
De voetbalromanticus in mij zal nooit een voorstander worden van dat hele play off circus maar de laatste 10 minuten van gisteren heb ik gewoon met open mond naar de tv zitten staren. Complete waanzin oO

Ik had het Genk het meest gegund (gwn omdat ze eerste waren na de competitie) maar eender wie van de 3 ploegen die nog in de running waren zouden verdiend kampioen spelen. Dus bij deze: vanop de parking: Proficiat aan Antwerp!
 
Waanzinning slot van de competitie. Als Club supporter blijft het bijzonder vreemd om gisteren te vloeken als je je team toch nog ziet winnen in het slot. Ik gunde het Union nog iets meer als minder gevestigde grote naam in ons voetbal. Eerst dan nog niet goed door hebben dat Antwerp plots weer genoeg had aan een gelijkspel en het dan nog zien gebeuren ook door die pegel van Alderweireld. Waanzin. Een nachtmerrie verandert alsnog in een sprookje voor Antwerp. Proficiat aan de Antwerp-fans. Een zeer sterke reeks neergezet in de laatste fase van de competitie en eerste matchen van de POs dus gestolen is het allerminst.

Ik snap wel dat Club niet expres wilde verliezen, maar pff... ik blijf vinden dat het niet nodig was om Antwerp/Genk hier nog kampioen te maken met nog enkele minuten te spelen en vooral om je grote rivaal een serieuze extra push te geven richting Belgische voetbalreus... :) Genoeg matchen dit seizoen waarin Club niet thuisgaf, om dan op het verkeerde moment zonder enige mogelijk positief effect voor Club zelf toch nog te doen. Het wringt toch ergens echt wel.

Sowieso rare POs. Ik heb redelijk wat gezien en eigenlijk waren Union, Antwerp en Genk vaak zéér matig (in die volgorde van matigheid). Club vaak net wel goed, maar in het begin kregen ze te weinig punten mee. Zonder druk voetballen zal ook wel zeker helpen dan... Zwakste team deze POs was gewoon Union (ook geteisterd door blessures bij enkele key spelers natuurlijk).
 
Hendry: speelde al meer dan 40 matchen voor Club waaronder 10 CL matchen
Sandra: zit al 2 jaar in de A-kern van Club
Nusa: is dit jaar volwaardig lid van de A-kern en speelde al 36 matchen voor Club waaronder 4 CL matchen.
Dat zijn echt alle 3 volwaardige A-kern spelers.

Dan heb je nog Talbi, Homma en Sabbe die idd B-kern spelers zijn. Dus waar jij dan een halve B-kern ploeg ziet, is mij een raadsel.

En Nusa was trouwens reeds gewisseld door Talbi als ik mij niet vergis
Je moet lezen wat ik schrijf: Jij spreekt over b-kern, ik spreek over b-ploeg --> de 6 spelers die ik opsom zijn geen van allen basisspelers.

Je mag zeggen wat je wil, maar als we een fitte kern zonder geschorsten hebben, dan zit vermoedelijk enkel Nusa op de bank, de rest gewoon in de tribune...
 
Proficiat aan de Antwerp-supporters hier. Ik had persoonlijk liever Union gehad, maar tussen Genk en Antwerp boeide het mij eigenlijk niet echt. Om nog even op de rivaliteit terug te komen: Tegen de club Antwerp heb ik persoonlijk geen haat, maar ik gun het vooral jullie voorzitter Gheysens niet, ik denk dat ik daar geen tekeningske moet bijmaken.

Maar man, wat vind ik dit erg voor Union. Zo zonde. Ik kreeg echt medelijden met Karel Geraerts toen 'm in beeld kwam na de 1-2(?). Zelden zo te doen gehad met een club waarvan ik geen fan ben. Fenomenaal seizoen gedraaid op alle fronten en dan in de absolute slotfase de titel mislopen en dan nog uitgerekend (weeral) tegen Club.

Dit moet ongelofelijk zuur zijn voor al hun fans, te meer omdat ik denk dat ze op korte termijn niet nog zo'n kans gaan krijgen. Het is nu toch al twee seizoenen op rij dat ze vriend en vijand verbazen door mee te dingen naar de titel, maar of er nog een derde keer komt? Ze mogen mij nog eens verbazen, maar ik heb er toch sterk mijn twijfels bij.

Ik heb eindelijk de beelden gezien van Union - Brugge.

Union heeft het gewoon aan zichzelf te danken. Een paar mega kansen laten liggen, en dan naar het einde toe 2 keer koud gepakt op een counter waarbij de defensie helemaal open lag. Dan word je geen kampioen, helaas.

Uiteindelijk had Genk het misschien wel het meeste verdient, maar ja, standbeeld voor Alderweireld op de Bosuil lijkt me :)

Ze hebben het gisteren inderdaad ook aan zichzelf te danken. Ik kan mij bijvoorbeeld een fase herinneren in de tweede helft waarin de verdedigers van Brugge totaal niet reageren op een bal, waardoor iemand van Union een open doelkans krijgt en die gewoon pardoes naast trapt. Ik was wel wat met een half oog aan het kijken, dus correct me if I'm wrong.

Los daarvan heb ik ook wel het gevoel dat ze er fysiek helemaal doorzitten, wat natuurlijk niet onlogisch is na hun seizoen. Zonder hun Europese campagne wil ik het nog wel eens zien.
 
Ik snap wel dat Club niet expres wilde verliezen, maar pff... ik blijf vinden dat het niet nodig was om Antwerp/Genk hier nog kampioen te maken met nog enkele minuten te spelen en vooral om je grote rivaal een serieuze extra push te geven richting Belgische voetbalreus... :) Genoeg matchen dit seizoen waarin Club niet thuisgaf, om dan op het verkeerde moment zonder enige mogelijk positief effect voor Club zelf toch nog te doen. Het wringt toch ergens echt wel.
Valt toch wel mee doordat je geen rechtstreekse plaatsing voor CL-poules hebt, anders het inderdaad een serieuze kapitaalsinjectie voor een directe concurrent, maar via de voorrondes je plaatsen is toch echt wel eerder uitzondering dan regel voor Belgische ploegen.

Ik had het ook Union het meeste gegund, maar lig er toch verder geen seconde van wakker of het nu Genk of Antwerp is die kampioen is... zou wel tikkeltje anders geweest zijn als onze paarse vrienden één van die 2 geweest waren.
 
Je moet lezen wat ik schrijf: Jij spreekt over b-kern, ik spreek over b-ploeg --> de 6 spelers die ik opsom zijn geen van allen basisspelers.

Je mag zeggen wat je wil, maar als we een fitte kern zonder geschorsten hebben, dan zit vermoedelijk enkel Nusa op de bank, de rest gewoon in de tribune...
Op 3-na allemaal vaste A-kern spelers dan speel je niet met een halve B-ploeg (of hoe je het ook wilt noemen). Agree to disagree dan maar :)
 
Terug
Bovenaan