Jupiler Pro League 2022-2023

Zo simpel kan het zijn. Bevorder goed gebruik en straf slecht gebruik ZWAAR. Maar "het kind met het badwater" weggooien, is nu eenmaal een grotere hype de laatste jaren. Hoe makkelijker hoe liever en dan verbaasd zijn dat de uitwassen moeilijker worden om te bestrijden. *surprised pikachu face*

Vraag voor de Neerpedewatchers: waarom was het contract van Trésor niet verlengd? Speelde mee met de jeugdelftallen en liet bij NEC toch meteen blijken dat die echt wel kan voetballen. Nu dit seizoen al helemaal maar ook vorig seizoen was hij goed, maar niet constant. Vind het dus vreemd dat hij gewoon is doorgestuurd in Anderlecht. Beetje Mertens revisited misschien?

voor wat ik gelezen heb, hebben ze lang onderhandeld maar zijn ze er niet uitgekomen met hem. Kort daarna kwam Kompany en kregen een aantal beloften wel een contract

Als je pyro organiseert zoals een tifo mag dat van mij gerust plaatsvinden. Door verantwoordelijke supporters die dat veilig en gecontroleerd aansteken en weer laten uitgaan. Dat vuur bij Genk bv wanneer ze scoren is tenslotte ook iets vergelijkbaar, door de club zelf dan nog in gang gezet.

Maar van zodra daar een bende zatte of kapotgesnoven marginalen op een zakdoek bij elkaar 15 vuurpijlen aansteken en ze deze dan nog eens op het veld gooien, is dat gewoon crimineel, ronduit gevaarlijk en marginaal gedrag en zouden ze dat heel erg streng moeten bestraffen.

Als clubs willen dat mensen hun kinderen nog meenemen, moeten ze dergelijke zaken aanpakken, want in die sfeer breng ik die van mij niet meer mee.

En ja, eens goed roepen naar de tegenstander hoort er bij. Alleen, toen mijn zoontje van 8 jaar vroeg waarom alle boeren homo's zijn, voelde ik me toch opnieuw niet helemaal op mijn plaats als opvoedende vader. En al zeker niet wanneer ze blijkbaar Hoefkens zijn "wijf" van plastiek vinden. Marginaal en walgelijk, en het straffe is, de helft die dat staan te roepen rijden de dag nadien in hun BMW of Audi firmawagen naar hun goedbetaalde IT- of dergelijke job, om deftig achter hun bureau te gaan zitten.

Nee, ik hou zo van voetbal, van het spel, maar ik haat echt de marginale mentaliteit bij veel supporters.

Ik rij nochtans gewoon met ne Ford hoor :unsure:

nee, natuurlijk heb je grotendeels gelijk. Het 'boeren zijn homo'-lied is echter vrij goed uitgeroeid. Het werd aangezet door diezelfde bende marginalen van de pyro, maar kwam er (gelukkig) niet écht door zondag.
Dat tweede spreekkoor dat je vernoemt vind ik eerder speels eigenlijk.
Een beetje een scherp randje moet kunnen toch?

Dat "scherp randje" zet zich ook door tot wedstrijden van de allerkleinsten. Neen; haal dat marginaal gedrag gewoon weg. Ik hou van de sport, maar mijn kinderen moeten niet afkomen dat ze willen gaan voetballen. Genoeg mooie sporten waar niet zo'n walgelijk toxische cultuur rond hangt.

Als je pyro organiseert zoals een tifo mag dat van mij gerust plaatsvinden. Door verantwoordelijke supporters die dat veilig en gecontroleerd aansteken en weer laten uitgaan. Dat vuur bij Genk bv wanneer ze scoren is tenslotte ook iets vergelijkbaar, door de club zelf dan nog in gang gezet.

Maar van zodra daar een bende zatte of kapotgesnoven marginalen op een zakdoek bij elkaar 15 vuurpijlen aansteken en ze deze dan nog eens op het veld gooien, is dat gewoon crimineel, ronduit gevaarlijk en marginaal gedrag en zouden ze dat heel erg streng moeten bestraffen.
Je vraagt je af waarom die 20-30 marginalen die elke club heeft nog altijd een stadion binnen geraken...
Niks mis met gemakkelijk 75% van de zogenaamde harde kern maar die paar idioten moeten er gewoon van tussen.
Heel dat stadion hangt vol camera's, mensen die dingen doen die een pak onschuldiger zijn worden elke keer geïdentificeerd en beboet maar die marginalen kunnen elke week de beest uithangen zonder gevolg? Dat maak je mij niet wijs eerlijk gezegd.

Ik rij nochtans gewoon met ne Ford hoor :unsure:

nee, natuurlijk heb je grotendeels gelijk. Het 'boeren zijn homo'-lied is echter vrij goed uitgeroeid. Het werd aangezet door diezelfde bende marginalen van de pyro, maar kwam er (gelukkig) niet écht door zondag.
Dat tweede spreekkoor dat je vernoemt vind ik eerder speels eigenlijk.
Een beetje een scherp randje moet kunnen toch?

Zondag deed nochtans quasi de ganse tribune daar tot 2x toe mee hoor met dat lied.

Maar dat 2de, vind je dat echt kunnen? Hoefkens en alle trainers en spelers bij uitbreiding zijn ook maar mensen. Met partners en vaak kinderen. Als ze dan over uw vrouw, de moeder van uw kinderen, luidkeels zingen "uw wijf is van plastiek" dat vind ik nog een graad erger dan alle boeren zijn homo's eerlijk gezegd. Want compleet persoonlijk én iemand erbij betrekken die er totaal niet voor heeft gekozen om in die belangstelling en sfeer van het voetbal te staan.
Dat "scherp randje" zet zich ook door tot wedstrijden van de allerkleinsten. Neen; haal dat marginaal gedrag gewoon weg. Ik hou van de sport, maar mijn kinderen moeten niet afkomen dat ze willen gaan voetballen. Genoeg mooie sporten waar niet zo'n walgelijk toxische cultuur rond hangt.

En dat is dan ook heel jammer hé. Mijn zoontje speelt wel voetbal en ik heb het hier al eens gezegd, dat gaat er met de ouders van de tegenstanders echt amicaal en vriendelijk aan toe.

Behalve 1 ouder, die toevallig ook in het vak staat waar zondag die vuurpijlen zijn afgeschoten. Die staat wel soms te roepen alsof hij nog in de Ghelamco staat. Triestig en belachelijk en gelukkig gaat de rest daar dan ook wel tegenin.

ik geef toe dat het een dunne lijn is tussen ludiek en marginaal qua spreekkoren, maar 't is allemaal hoe je het uitlegt en kadert hoor
Ik neem ze (6 en 8) alleszins niet mee naar wedstrijden tegen de grotere clubs en zeker niet tegen Club Brugge

ik stond er zelf ook niet voor te springen om mijn zoons te laten voetballen, oa om die redenen
Maar ik/we vond(en) het uiteindelijk nogal flauw om een sport te gaan verbieden omwille van randfenomenen

Bij onze jeugdclub zijn er gelukkig zo goed als geen problemen met marginaliteit aan de rand van het veld

Laatst bewerkt:
Spreekkoren over "les wallons sont du caca" of "alle boeren zijn homo's" zijn absoluut niet meer van deze tijd. Sowieso. Maar "denk aan de kinderen" is me ook wat te veel, aangezien die echt wel veel ergere dingen horen op school, hoor :) En ja, ik spreek uit ervaring zowel qua voetbal als qua school...

Spreekkoren over "les wallons sont du caca" of "alle boeren zijn homo's" zijn absoluut niet meer van deze tijd. Sowieso. Maar "denk aan de kinderen" is me ook wat te veel, aangezien die echt wel veel ergere dingen horen op school, hoor :) En ja, ik spreek uit ervaring zowel qua voetbal als qua school...
Mja, dat vind ik wel een non-argument. Ge moet natuurlijk ergens beginnen he. Ale ja, doet me een beetje denken aan dingen zoals: "Zij doen dat dus wij mogen dat ook doen" of " Ja maar daar is het nog veel erger dus ge moogt niet klagen dat het hier gebeurt", altijd wat kinderlijke redeneringen gevonden. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, moeten ook niet overdrijven uiteraard.

Ik spreek nu uit eigen ervaring maar in de 10 jaar tijd dat ik in de jeugdreeksen heb gevoetbald, zijn het aantal incidenten met ouders toch op 1 hand te tellen. Misschien varieert dat van club tot club maar ik hou zeer positieve herinneringen over aan die periode.

Mja, dat vind ik wel een non-argument. Ge moet natuurlijk ergens beginnen he. Ale ja, doet me een beetje denken aan dingen zoals: "Zij doen dat dus wij mogen dat ook doen" of " Ja maar daar is het nog veel erger dus ge moogt niet klagen dat het hier gebeurt", altijd wat kinderlijke redeneringen gevonden. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, moeten ook niet overdrijven uiteraard.

Ik snap ook wat je bedoelt. Maar voor mij is het eerder iets als "pick your battles".
Moet je maar zeggen "Roep er maar op los" omdat je kinderen er elders ook mee geconfronteerd worden? Dat niet. Maar ik reageer vooral op de personen die praten over "marginaal gedrag weghalen" en dergelijke. Er is voor mij een lijn tussen "eigenlijk vind ik dit niet zo tof en is het imo onnodig" en "dit is absoluut not done en zou met alle middelen geweerd moeten worden uit het voetbal". Dat eerste snap ik (ook al is het niet mijn denkwijze), maar hetgeen ik hierboven zeg is dan ook enkel van toepassing om dat tweede. Want als je dat ZO erg vindt, ga je je kinderen toch echt van veel moeten weghouden. Zo niet, zou het wat hypocriet zijn.

Ik snap ook wat je bedoelt. Maar voor mij is het eerder iets als "pick your battles".
Moet je maar zeggen "Roep er maar op los" omdat je kinderen er elders ook mee geconfronteerd worden? Dat niet. Maar ik reageer vooral op de personen die praten over "marginaal gedrag weghalen" en dergelijke. Er is voor mij een lijn tussen "eigenlijk vind ik dit niet zo tof en is het imo onnodig" en "dit is absoluut not done en zou met alle middelen geweerd moeten worden uit het voetbal". Dat eerste snap ik (ook al is het niet mijn denkwijze), maar hetgeen ik hierboven zeg is dan ook enkel van toepassing om dat tweede. Want als je dat ZO erg vindt, ga je je kinderen toch echt van veel moeten weghouden. Zo niet, zou het wat hypocriet zijn.
Zeg je hier nu niet zelf dat pick your battles hypocriet zou zijn of begrijp ik het fout? :p

Ik kom er ff niet uit of ik het nu fout verwoord heb of jij het fout begrijpt 😅
Ik bedoel alleszins dat als spreekkoren zoals "uw vrouw is van plastiek" of h- en f-woorden in de tribunes ZO erg zijn voor u dat ge daar maatregelen voor zou willen genomen zien worden dat je dat dan ook wel moet doortrekken naar de rest van het leven. Zo niet, zou dat hypocriet zijn.

Heerlijk toch, wanneer belachelijke uitspraken gewoon als een atoombom in u eigen gezicht ontploffen. Denk dat hij nu toch liever Vanaken zou hebben...

Getuigt van weinig kennis en respect. Enerzijds een speler van een andere ploeg schofferen waar helemaal geen reden voor is (Vanaken), anderzijds een speler die nog steeds onder contract staat bij u compleet afvallen. Dat laatste is misscnien terecht, maar zo'n zaken zeg je denk ik beter pas nadat Radja weg is.

Zondag deed nochtans quasi de ganse tribune daar tot 2x toe mee hoor met dat lied.

Maar dat 2de, vind je dat echt kunnen? Hoefkens en alle trainers en spelers bij uitbreiding zijn ook maar mensen. Met partners en vaak kinderen. Als ze dan over uw vrouw, de moeder van uw kinderen, luidkeels zingen "uw wijf is van plastiek" dat vind ik nog een graad erger dan alle boeren zijn homo's eerlijk gezegd. Want compleet persoonlijk én iemand erbij betrekken die er totaal niet voor heeft gekozen om in die belangstelling en sfeer van het voetbal te staan.

En dat is dan ook heel jammer hé. Mijn zoontje speelt wel voetbal en ik heb het hier al eens gezegd, dat gaat er met de ouders van de tegenstanders echt amicaal en vriendelijk aan toe.

Behalve 1 ouder, die toevallig ook in het vak staat waar zondag die vuurpijlen zijn afgeschoten. Die staat wel soms te roepen alsof hij nog in de Ghelamco staat. Triestig en belachelijk en gelukkig gaat de rest daar dan ook wel tegenin.
Vind je Islamieten/parasieten kunnen?
Muisstil in de pers, maar duiken hier en daar toch filmpjes op waarin het toch overduidelijk gezongen wordt door de club supporters.

En voor alle duidelijkheid, alle boeren zijn… is dom, kinderlijk en marginaal.
Gelukkig wordt dit rond mij in het stadion niet meegezongen. Plaatsvervangende schaamte, keer op keer.

Terug
Bovenaan