Jupiler Pro League 2022-2023

Ik kom er ff niet uit of ik het nu fout verwoord heb of jij het fout begrijpt 😅
Ik bedoel alleszins dat als spreekkoren zoals "uw vrouw is van plastiek" of h- en f-woorden in de tribunes ZO erg zijn voor u dat ge daar maatregelen voor zou willen genomen zien worden dat je dat dan ook wel moet doortrekken naar de rest van het leven. Zo niet, zou dat hypocriet zijn.

Wacht hoor, wat denk je nu? Dat ik dergelijke zaken niet ok vind in een voetbalstadion, maar het op pakweg de speelplaats wel ok zou vinden? En dat dus hypocriet zou zijn? Uiteraard veroordeel ik buiten voetbalstadions ook dergelijke zever, wat denk je nu?

Of "het hoort bij het dagelijkse leven, dus moeten we het maar aanvaarden"? Ik snap de insteek niet zo goed hoor.

Vind je Islamieten/parasieten kunnen?
Muisstil in de pers, maar duiken hier en daar toch filmpjes op waarin het toch overduidelijk gezongen wordt door de club supporters.

En voor alle duidelijkheid, alle boeren zijn… is dom, kinderlijk en marginaal.
Gelukkig wordt dit rond mij in het stadion niet meegezongen. Plaatsvervangende schaamte, keer op keer.

Ik vermoed toch echt dat je het antwoord daarop wel weet? Ik begrijp niet goed waarom je er nu plots een Gent vs Club discussie van maakt hoor? Ik viseer toch nergens specifiek de Gent supporters? In elke supporterskern zitten jammer genoeg marginalen en idioten, bij de ene al wat meer dan dan bij de andere.

Maar ik heb die gezangen in alle eerlijkheid niet gehoord, anders had ik er uiteraard ook iets van gezegd. Maar waarom die opmerking "muisstil in de pers"? Over de gezangen van de Gent supporters nu is toch ook niks gezegd in de pers?

Zou beter zijn dat de VAR van die match is voor de camera komt om uit te leggen wat in godsnaam in hem opkwam om niets te doen.
Door een filmpje te posten waarop hetgeen iedereen al wist bevestigd wordt is niemand iets, tenzij ze meteen de sanctie voor de ref/VAR erbij vermelden
Communicatie tussen scheidsrechter en VAR publiek maken zou al een deel van de frustraties wegnemen denk ik.

Het zou beter zijn voor de sport en de beleving moest in het voetbal niet elke beslissing van scheidsrechters aangevochten en bediscussieerd worden door spelers, trainers en supporters. Dat ze fouten maken hoort bij het spel. Voor mij hoeft die hele VAR niet. Haalt de ziel uit het spel imo.

Het zou beter zijn voor de sport en de beleving moest in het voetbal niet elke beslissing van scheidsrechters aangevochten en bediscussieerd worden door spelers, trainers en supporters. Dat ze fouten maken hoort bij het spel. Voor mij hoeft die hele VAR niet. Haalt de ziel uit het spel imo.
De VAR mag wel, om op cruciale momenten de zaken niet te laten gaan om een al dan niet handsbal. Maar bepaalde spelers mogen wel eens dimmen tegen de scheidsrechter. Wijzen op een fout of een beslissing challengen ok, maar als een losgeslagen gorilla chargeren op iemand die maar zijn job probeert uit te oefenen? Degoutant.

De VAR mag wel, om op cruciale momenten de zaken niet te laten gaan om een al dan niet handsbal. Maar bepaalde spelers mogen wel eens dimmen tegen de scheidsrechter. Wijzen op een fout of een beslissing challengen ok, maar als een losgeslagen gorilla chargeren op iemand die maar zijn job probeert uit te oefenen? Degoutant.
Ik heb dat al meermaals hier gezegd: gewoon, consequent en kordaat, geel trekken en na een week of 2 is dat gepasseerd.

Mja. Je kan tegenwoordig niet meer meteen juichen (of vloeken) om een goal, want om de 5 botten heb je een VAR-check die soms ellenlang aansleept. Dat haalt de sfeer helemaal weg.

Vertrouw gewoon op je scheidsrechters. Hebben ze het niet goed gezien, dan hebben ze het niet goed gezien. Pech. Een andere keer valt het dubbeltje misschien wel langs jouw kant. Dat hoort gewoon bij het spel imo.

Ofwel een beperking zetten op het aantal VAR-checks. 1 keer per match of per helft ofzo. En enkel de kapitein mag het aanvragen (en überhaupt iets gaan vragen aan de ref). Soit, hoort hier allemaal niet echt thuis in dit topic. Maar het heeft allemaal geen zin om op de VAR te zitten zeuren wanneer je ziet dat situaties online ook op tig verschillende manieren ingeschat worden, zonder tijdsdruk en met nog veel meer beelden. Al was de VAR een hyperintelligente, volstrekt neutrale AI, de supporter gaat het toch beter weten of anders gezien hebben.

Zondag deed nochtans quasi de ganse tribune daar tot 2x toe mee hoor met dat lied.

Maar dat 2de, vind je dat echt kunnen? Hoefkens en alle trainers en spelers bij uitbreiding zijn ook maar mensen. Met partners en vaak kinderen. Als ze dan over uw vrouw, de moeder van uw kinderen, luidkeels zingen "uw wijf is van plastiek" dat vind ik nog een graad erger dan alle boeren zijn homo's eerlijk gezegd. Want compleet persoonlijk én iemand erbij betrekken die er totaal niet voor heeft gekozen om in die belangstelling en sfeer van het voetbal te staan.
Volledig mee eens. Liedjes beginnen zingen over iemand zijn gezin/familie is gewoon laag bij de grond. Er zijn zoveel zaken waarover je een tof liedje kan bedenken en dan komt men met zulke dingen af. Originaliteit ook nog eens ver te zaken.

Ik heb dat al meermaals hier gezegd: gewoon, consequent en kordaat, geel trekken en na een week of 2 is dat gepasseerd.
Amai nog niet. Ik begrijp echt niet waarom men dit nog altijd niet heeft ingevoerd? Hoe moeilijk kan het zijn?

Simpele regel invoeren dat enkel de kapitein mag komen discussiëren met de scheidsrechter en al de rest die daar komt aangevlogen om te protesteren: direct geel. Sure, je zal de eerste paar weken wel wat meer rode kaarten zien voorbijkomen, maar dat is toch geen reden om die regel niet in te voeren? Na een bepaalde tijd is dat inderdaad gewoon gepasseerd en weet iedereen goed genoeg wat men kan verwachten.

Wacht hoor, wat denk je nu? Dat ik dergelijke zaken niet ok vind in een voetbalstadion, maar het op pakweg de speelplaats wel ok zou vinden? En dat dus hypocriet zou zijn? Uiteraard veroordeel ik buiten voetbalstadions ook dergelijke zever, wat denk je nu?

Of "het hoort bij het dagelijkse leven, dus moeten we het maar aanvaarden"? Ik snap de insteek niet zo goed hoor.

Je snapt het inderdaad niet nee ;)
Het is net de omgekeerde redenering: Wanneer je iemand bent die banale spreekkoren zo dramatisch vind dat je vindt dat ze geweerd moeten worden uit stadions en "de kinderen" zijn daar een belangrijk argument in, zou je hypocriet zijn als je je kind dan wel aan andere omgevingen blootstelt waar ze op veel directere manieren nog veel ergere dingen horen dan "Hoefkens uw wijf is van plastiek".
Om maar even een voorbeeld te geven: Ik mocht gisterenavond aan die van 9 thuis uitleggen wat "neger" is. En dat heeft die alleszins niet van op de voetbal.

Vertrouw gewoon op je scheidsrechters. Hebben ze het niet goed gezien, dan hebben ze het niet goed gezien. Pech. Een andere keer valt het dubbeltje misschien wel langs jouw kant. Dat hoort gewoon bij het spel imo.
Dit gewoon. Ik heb zelf (op laag niveau) gevoetbald en dan weet je gewoon dat er wel een zeker percentage van beslissingen niet correct kan zijn en de ene keer is dat in je voordeel, de andere keer in je nadeel. Moet wel toegeven dat ik wel paar keer geel heb gekregen omdat ik aan de scheids vroeg waarom hij had gefloten dus wie zonder zonde is :shutup:

Je snapt het inderdaad niet nee ;)
Het is net de omgekeerde redenering: Wanneer je iemand bent die banale spreekkoren zo dramatisch vind dat je vindt dat ze geweerd moeten worden uit stadions en "de kinderen" zijn daar een belangrijk argument in, zou je hypocriet zijn als je je kind dan wel aan andere omgevingen blootstelt waar ze op veel directere manieren nog veel ergere dingen horen dan "Hoefkens uw wijf is van plastiek".
Om maar even een voorbeeld te geven: Ik mocht gisterenavond aan die van 9 thuis uitleggen wat "neger" is. En dat heeft die alleszins niet van op de voetbal.
Ik vind dat toch echt een heel vreemde en vergezochte redenering hoor.

Dus ik neem mijn kind mee naar de voetbal en vind dat "alle boeren zijn homo's" (in uw ogen banaal maar goed, elk zijn gedacht daarover) marginaal is, niet in een stadion hoort en dus ook geen goede invloed is voor mijn kind.

En dan is uw mening "ja, maar dan moet ge uw kind ook niet blootstellen aan andere omgevingen waar zulke zaken worden gezegd"? Dat slaat toch op niks? Ik vind dat zoiets idd niet hoort in een voetbalstadion, op een speelplaats, in hun sportclub of op pakweg TV. En ja, daar zullen ze dergelijke zaken wellicht ook horen of leren, jammer genoeg. Maar volgens uw redenering is het dan hypocriet om mijn kind naar TV te laten kijken, want ik vind dat die taal niet kan? Ze hebben idd ook vriendjes die vuile praat verkopen, dan maar geen vriendjes meer? Of probeer je beter gewoon dergelijke zaken aan te pakken en mensen of kinderen aan te spreken zulke taal niet te gebruiken?

Vind het een beetje een non-discussie hoor.

Het is niet dat Genk ooit al iets significant heeft bijgedragen aan het Belgisch coefficient...

De laatste jaren (dus deze coëfficient) misschien niet, maar ooit? Hallo zeg? Groepswinnaar EL 12-13, 13-14, 16-17 en 18-19 (telt wel nog mee), in '17 stootte ze gewoon door de kwartfinale van de Europa League nadien.

De enige keer dat ze eigenlijk echt teleurstelden in de laatste 10 jaar was vorig jaar in de EL.

Ik vind dat toch echt een heel vreemde en vergezochte redenering hoor.

Dus ik neem mijn kind mee naar de voetbal en vind dat "alle boeren zijn homo's" (in uw ogen banaal maar goed, elk zijn gedacht daarover) marginaal is, niet in een stadion hoort en dus ook geen goede invloed is voor mijn kind.

En dan is uw mening "ja, maar dan moet ge uw kind ook niet blootstellen aan andere omgevingen waar zulke zaken worden gezegd"? Dat slaat toch op niks? Ik vind dat zoiets idd niet hoort in een voetbalstadion, op een speelplaats, in hun sportclub of op pakweg TV. En ja, daar zullen ze dergelijke zaken wellicht ook horen of leren, jammer genoeg. Maar volgens uw redenering is het dan hypocriet om mijn kind naar TV te laten kijken, want ik vind dat die taal niet kan? Ze hebben idd ook vriendjes die vuile praat verkopen, dan maar geen vriendjes meer? Of probeer je beter gewoon dergelijke zaken aan te pakken en mensen of kinderen aan te spreken zulke taal niet te gebruiken?

Vind het een beetje een non-discussie hoor.

Ik zou in deze toch eens even terugscrollen naar een van mijn eerdere posts. Dit is toch foute brandmerking.

Eigenlijk moet je qua alles mijn posts eens herlezen, want je draait echt letterlijk elk ding dat ik zeg. Ik verwacht niet dat je akkoord gaat met wat ik zeg, maar wel dat je tenminste correct interpreteert wat ik zeg. Ik heb een duidelijk verschil gemaakt tussen soorten uitspraken en ik heb duidelijk aangegeven dat ik het een verschil vind tussen zulke uitspraken niet ok vinden of oproepen om zulke uitspraken te behandelen als één of andere crimineel ding dat alle kinderen verziekt. En ik heb dan aangegeven dat ik dit laatste catalogiseer onder hypocrisie.
Want wanneer je aan een dergelijke demonisering doet van het bvb roepen dat Hoefkens zijn vrouw van plastiek is, ben je inderdaad een hypocriet wanneer je ook maar één TV programma op laat staan waar veel ergere scheldwoorden in voorkomen of niet furieus bij school/ouders staat wanneer hun kinderen "vieze woorden" overnemen van vriendjes/klasgenootjes. En uiteraard zou ik dat ridicuul vinden en is dat onhaalbaar, maar exact daarom haal ik het aan. Je mag gerust niet akkoord zijn met zo liedjes en je mag dat zelfs marginaal vinden (marginaliteit is nu eenmaal in "the eye of the beholder". De één vindt een voetballer met oversized kostuums of BALR bloesjes marginaal en de ander vindt dat het toppunt van stijl. Of: "The Kardashians". Nuff said zerker?), maar die demonisering zoals enkelen hier bezigen, is inderdaad belachelijk.

Soit. Kga natuurlijk niet heen en weer blijven gaan. Zoals ik al zei: Je moet niet akkoord gaan, maar ik hoop dat je nu tenminste fatsoenlijk begrijpt WAT mijn punt is.
(Ook hier is het weer een verhaal van nuance. Niet alles is slecht, niet alles is goed. Ik zeg niet het tweede, maar sommigen zeggen wel het eerste)

Laatst bewerkt:
Het is niet dat Genk ooit al iets significant heeft bijgedragen aan het Belgisch coefficient...

Ik denk dat je mijn opmerking verkeerd leest. Het is jammer VOOR Genk. Ze mislopen dus de jackpot van de automatische CL-kwalificatie.
En zoals @Slackmans al aanhaalt, Genk heeft zeker niet veel teleurgesteld in Europa. Ze staan nog altijd 3e van de Belgische clubs boven Antwerp, Anderlecht en Standard.

Ik zou in deze toch eens even terugscrollen naar een van mijn eerdere posts. Dit is toch foute brandmerking.

Eigenlijk moet je qua alles mijn posts eens herlezen, want je draait echt letterlijk elk ding dat ik zeg. Ik verwacht niet dat je akkoord gaat met wat ik zeg, maar wel dat je tenminste correct interpreteert wat ik zeg. Ik heb een duidelijk verschil gemaakt tussen soorten uitspraken en ik heb duidelijk aangegeven dat ik het een verschil vind tussen zulke uitspraken niet ok vinden of oproepen om zulke uitspraken te behandelen als één of andere crimineel ding dat alle kinderen verziekt. En ik heb dan aangegeven dat ik dit laatste catalogiseer onder hypocrisie.
Want wanneer je aan een dergelijke demonisering doet van het bvb roepen dat Hoefkens zijn vrouw van plastiek is, ben je inderdaad een hypocriet wanneer je ook maar één TV programma op laat staan waar veel ergere scheldwoorden in voorkomen of niet furieus bij school/ouders staat wanneer hun kinderen "vieze woorden" overnemen van vriendjes/klasgenootjes. En uiteraard zou ik dat ridicuul vinden en is dat onhaalbaar, maar exact daarom haal ik het aan. Je mag gerust niet akkoord zijn met zo liedjes en je mag dat zelfs marginaal vinden (marginaliteit is nu eenmaal in "the eye of the beholder". De één vindt een voetballer met oversized kostuums of BALR bloesjes marginaal en de ander vindt dat het toppunt van stijl. Of: "The Kardashians". Nuff said zerker?), maar die demonisering zoals enkelen hier bezigen, is inderdaad belachelijk.

Soit. Kga natuurlijk niet heen en weer blijven gaan. Zoals ik al zei: Je moet niet akkoord gaan, maar ik hoop dat je nu tenminste fatsoenlijk begrijpt WAT mijn punt is.
(Ook hier is het weer een verhaal van nuance. Niet alles is slecht, niet alles is goed. Ik zeg niet het tweede, maar sommigen zeggen wel het eerste)
En ik vind gewoon dat uw punt op helemaal niks slaagt. Einde discussie vermoed ik.

Laatst bewerkt:
Beetje cynisch ook om te stellen dat schelden en beledigingen in een stadion geaccepteerd dienen te worden omdat het ook op de speelplaats van een lagere school voorkomt.
Of probeer je dan gewoon aan te geven dat men zich in het stadion als een bende kleine kindjes gedraagt? Daar ga ik overigens wel mee akkoord.

Het gebeurt elders nog, dus in voetbal moet het ook maar kunnen. Zo'n dooddoener en zo gemakkelijk.
Ik vraag me gewoon af waarom dat net in deze sport blijkbaar nog nodig is om allerhande vitriool in de tegenstander z'n richting te spuwen. En ik ben dan nog een Club supporter die even goed kan toegeven dat het ook voor een groot deel van ons publiek blijkbaar 10 keer makkelijker is om bekers bier en verwensingen naar de tegenstander zijn hoofd te slingeren dan dat 't is om 5 minuten hun eigen ploeg aan te moedigen. Ik begrijp dat niet. En dan inderdaad de maandagmorgen keurig met hemd en stropdas op den bureau gaan zitten, en 24u eerder nog al schuimbekkend in de tribune.
't Is zoals hier al eerder aangehaald werd, het begint bij het spelletje zelf. Een aaneenschakeling van komedie, vermoorde onschuld, schwalbes en af en toe een groepsgesprek bij de scheids. Dat zie je ook in geen enkele sport in die mate, en 't wordt gewoon getolereerd want 'het hoort erbij'.

Terug
Bovenaan