Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?


  • Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terecht dat er nu een rookverbod geldt, want alleen op de tribunes niet roken is een typisch dwaze Belgische beslissing.

En het bier in voetbalstadia: dat smaakt al jaren niet naar bier, je krijgt er hoofdpijn van wegens de extreme koude en het wordt al jaren aangelengd met water dus niet echt een groot gemis. Beter ervoor of nadien dan een cafébezoekje voor een Duvel of een Tripel Karmeliet.
 
Terecht dat er nu een rookverbod geldt, want alleen op de tribunes niet roken is een typisch dwaze Belgische beslissing.

En het bier in voetbalstadia: dat smaakt al jaren niet naar bier, je krijgt er hoofdpijn van wegens de extreme koude en het wordt al jaren aangelengd met water dus niet echt een groot gemis. Beter ervoor of nadien dan een cafébezoekje voor een Duvel of een Tripel Karmeliet.

Dat is wat ik iets hoger bedoel en dat is iets dat me in de algemene maatschappij ook opvalt: Mensen hebben dikwijls een uitleg waarom een bepaald verbod HEN niet stoort en dus perfect mag doorgaan, maar vergeten dat we nu al jaren bezig zijn aan het ene verbod na het andere. En ooit komt er ook een verbod dat die mensen wel zal benadelen, maar dan is het te laat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
In eerste klasse is da gelijk festivalbier, dat klopt. Bij de gemiddelde provincialer zijn er zelfs nog glazen die ge mee naar buiten krijgt.:bow:
 
Vergeet niet dat drank (en dus bier) een grote bron van inkomsten is hé, dus verbieden? Dat zal wel nog ff duren denk ik.
Als dat ooit zal gaan gebeuren, want zoals je terecht aanhaalt gaan we meer en meer naar het cinema gebeuren en de Amerikaanse toer op, dus het is eerder wachten tot ze tot bij u komen om bier te schenken samen met de bijhorende hotdog itt het volledig verbieden.

Tis nog maar een paar jaar dat het bier terug mag in de tribunes, en om eerlijk te zijn ben ik daar niet zo'n voorstander van want er wordt mee gegooid, bij een goal vliegt het in je nek, mensen verlopen meer waardoor constant iemand moet passeren (is het niet voor bier, tis voor de wc door het bier), ze worden rapper dronken waardoor mensen ambetanter worden, neen ik zie weinig voordelen van het effectief in de tribune toe te laten.
Tis handig, en dat doen wij soms, om net voor de match (of na de rust) nog een fris pintje mee te nemen, maar voor de rest vind ik dat toch vooral storend.

Maar in die zones kies je er natuurlijk zelf voor om daar tussen te gaan staan.

Op je zitje ben je gebonden aan je plaats, en aan de personen die naast je zitten. Als die dan allemaal zitten paffen, is dat echt heel onaangenaam.

Op Anderlecht wordt dat verbod redelijk goed nageleefd. Al heb je overal wel mensen die zich niet aan de regels houden. Dus je kan altijd pech hebben met je buurman.

Gohja zelf, dat is relatief. In Brugge staat er onder de tribune dat er een rookverbod geldt, dat is waar de bar & wc is ... ik kan je zeggen, de rookwalm die daar soms hangt is zoals je vroeger binnen op café had. Dus als ik naar de wc wil, of iets wil halen om te drinken is het redelijk onvermijdelijk.

Ik stoor me daar niet echt aan hoor, maar dan moet je, als Club zijnde, niet pretenderen dat je een rookvrij stadion bent, als je nog maar naar de WC wil gaan en (fel overdreven) de weg moet zoeken door de rook.
 
'Welkom in de Cristal Arena voor een wedstrijd in de Jupiler League maar een pintje drinken tijdens de match ho maar'

Zou beetje raar zijn nee? En ja ik weet het dat het de Luminus arena is ondertussen
 
Het gaat zelfs niet eens over 1B, het gaat over beloftenploegen in de nationale reeksen in te zetten. Iedereen die daar tegen is is een egoïst die zijn eigenbelang vooropstelt op het belang van het belgisch voetbal.
Alle profploegen de kans geven om hun belofteploegen (verspreid) te laten toetreden tot amateurvoetbal, met voldoende compensatie voor de amateurclubs die het al zo moeilijk hebben. En met de kans om enkel sportief te promoveren naar 1B. Dat op zich is voor mij aanvaardbaar.

Maar als ik de grote clubs dan hoor spreken over het belang van het Belgisch voetbal en die van de Belgische jeugd weet ik niet goed of ik daar nu mee moet lachen of kwaad van moet worden! Ze hebben jarenlang niets anders gedaan dan het de kleine clubs zo moeilijk mogelijk maken om te overleven. En die kleine clubs zijn voor mij toch de eerste plek waar de goede talenten moeten kunnen rijpen. Maar dan wel schande spreken over kleine clubs in buitenlandse handen (uit pure noodzaak). Al is een buitenlandse eigenaar in een mondiale voetbalwereld niet per definitie iets slecht.

Het 2e niveau zou een kweekvijver van Belgisch talent moeten zijn. Maar dit is al jaren een moordend format waar er amper plaats is voor Belgisch talent. Om mijn eigen club (Lommel) als voorbeeld te geven. Geen zotte spelerscontracten, bijna uitsluitend Belgen, talenten huren van Genk, ... Dat is de juiste manier van werken op het 2e niveau. En toch was dat niet meer leefbaar, dat is toch niet logisch?
 
Er is toch een tijd geweest dat in diverse stadions bier en zelfs hamburgers etc verboden waren op de tribune.
Ik herinner me nog een beloftenmatch van de Duivels op OHL waar ik tijdens de rust ineens 3 pinten bestelde zodat ik niet telkens over en weer moest met dorst. Kwam ik aan de ingang en hield de steward me tegen. 3 pinten moeten ad'den :sarcastic: Da's nu wel 10 jaar geleden denk ik.
Ook ooit in het Koning Boudewijnstadion ooit tegengehouden met een hamburger.

En matchen van de UEFA waren tot voor kort met alcoholvrij bier. UCL kwalificatiematch tegen Man Utd was met alcoholvrij bier op Jan Breydel.
Maar nu precies niet meer, want op Dortmund eind 2019 was het gewoon goei Duits bier :drool:
Ook het EK in 2016 bv was volledig op alcoholvrije Tourtelbrol.
 
Er is toch een tijd geweest dat in diverse stadions bier en zelfs hamburgers etc verboden waren op de tribune.
Ik herinner me nog een beloftenmatch van de Duivels op OHL waar ik tijdens de rust ineens 3 pinten bestelde zodat ik niet telkens over en weer moest met dorst. Kwam ik aan de ingang en hield de steward me tegen. 3 pinten moeten ad'den :sarcastic: Da's nu wel 10 jaar geleden denk ik.
Ook ooit in het Koning Boudewijnstadion ooit tegengehouden met een hamburger.

En matchen van de UEFA waren tot voor kort met alcoholvrij bier. UCL kwalificatiematch tegen Man Utd was met alcoholvrij bier op Jan Breydel.
Maar nu precies niet meer, want op Dortmund eind 2019 was het gewoon goei Duits bier :drool:
Ook het EK in 2016 bv was volledig op alcoholvrije Tourtelbrol.
Tiens, in mijn herinnering was de laatste europese match nog met dat niet te zuipen bier, maar ik kan het me verkeerd herinneren en was dat gewoon de vorige 10 keer dat ik bijna moest kokhalzen van de smaak alleen.

Bekerfinale van Club in 2015 was het in de supporters dorp de standaard voetbal pintjes, en we hadden ook nog wat six-packs ook mee :)unsure:) ... dan kom je toe op de Heizel, bestel je snel wat bonnekes (of jetons of wat is het) ... is dat van dat niet te zuipen bier, stonden we daar mooi :sop:
 
Alle profploegen de kans geven om hun belofteploegen (verspreid) te laten toetreden tot amateurvoetbal, met voldoende compensatie voor de amateurclubs die het al zo moeilijk hebben. En met de kans om enkel sportief te promoveren naar 1B. Dat op zich is voor mij aanvaardbaar.
Dat is idd hetgene wat in mijn ogen nu ook de insteek moet zijn.
Maar als ik de grote clubs dan hoor spreken over het belang van het Belgisch voetbal en die van de Belgische jeugd weet ik niet goed of ik daar nu mee moet lachen of kwaad van moet worden! Ze hebben jarenlang niets anders gedaan dan het de kleine clubs zo moeilijk mogelijk maken om te overleven. En die kleine clubs zijn voor mij toch de eerste plek waar de goede talenten moeten kunnen rijpen. Maar dan wel schande spreken over kleine clubs in buitenlandse handen (uit pure noodzaak). Al is een buitenlandse eigenaar in een mondiale voetbalwereld niet per definitie iets slecht.

Het 2e niveau zou een kweekvijver van Belgisch talent moeten zijn. Maar dit is al jaren een moordend format waar er amper plaats is voor Belgisch talent. Om mijn eigen club (Lommel) als voorbeeld te geven. Geen zotte spelerscontracten, bijna uitsluitend Belgen, talenten huren van Genk, ... Dat is de juiste manier van werken op het 2e niveau. En toch was dat niet meer leefbaar, dat is toch niet logisch?
Kijk daar ken ik eerlijk gezegd te weinig van dus je mag altijd gerust concrete voorbeelden geven zodat ik nog iets kan bijleren. Graag zelfs.
 
Tgohja, geen bier op de voetbal zelf is sowieso mijn strategie. Pintjes op de bus en op de parking bij aankomst. Tijdens de rust een ice-tea of een colatje en dan na de match gewoon terug naar de parking. Het is er gewoon niet voor gemaakt, toen ik nog in de noord-beneden zat liep ik eens met 6 pinten naar binnen maar die steward wou persé het abonnement uit mijn portefeuille nog eens bekijken(was nog de goedkoopste plaats van de hele tribune).
 
Algemeen rookverbod vanaf nu in voetbalstadia.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan handhaven. Ik ben nu geen roker bijvoorbeeld maar dat was nu één van de grote charmes toen ik als klein manneke op den II stond. De chaos, de geur, de passie dat alles straalde voetbal af en als ge naar boven keek dan zag je één grote rookpluim van mensen die hun sigaretje aan't optoefen waren.

Nieuwe tribune? Ineens een nieuw tijdperk ? Misschien hadden ze de tussenstap al eerst moeten maken naar strengere controles op drugs en nog een jaar of twee gewacht met dat rookverbod. Ik hoop alvast niet dat het volgende drank zal zijn. Maar het ziet er naar uit...
Puur voor mezelf: gezien ik ooit afgevoerd ben tijdens een voetbalmatch wegens hevige (sigaren)rokers vlakbij mij (als kind in een zittribune), kan ik dit niet minder dan logisch vinden.
 
Moeilijk om de beste plaats te vinden, maar voor wie het bos door de bomen niet meer ziet in het nieuwe UEFA-competitieformaat, is deze link leuk:


Het toont wie in welke fase van de UEFA (Champions League, Europe League, Europe Conference League)-voorrondes erbij komt en of ze geplaatst zouden zijn als elk team volgens hun UEFA-ranking de wedstrijden wint (maw wat je mag verwachten qua tegenstanders én hoever een team "gemiddeld" verder raakt.

Voor Belgische teams:
- Club Brugge: rechtstreeks geplaatst in de CL, komt daar normaal in pot 4 uit (dus "normaal gezien" het zwakste uit de groep en geen verdere wedstrijden na de groepsfase.

- Genk: speelt de derde voorronde van de CL, daarin zijn ze nét reekshoofd en komen ze uit tegen ploegen à la Galatasaray, Sparta Praag, Spartak Moscou en PSV. Indien ze slagen, komen ze uit tegen Benfica/Shakthar (en dan eventueel in CL). Falen ze, dan zitten ze in pot 2 van de EL.

- Antwerp is reekshoofd in de laatste voorronde van de EL, daarin komen ze uit tegen ploegen à la Shkendija of Famagusta. Als ze daarin slagen (grote kans) komen ze wel maar in de laatste pot (4) van de EL.

- Anderlecht is reekshoofd in zijn 2 voorrondes. Daarna zit het als reekshoofd (pot 1, maar pot2 kan ook) in de Conference League. .

- Gent is reekshoofd in de 3 voorrondes van de Conference League. Indien ze telkens winnen, eindigen ze normaal als pot1-reekshoofd in die Conference League
 
Ik zelf drink geen alcohol ( verleden teveel miserie door gezien tot zelf de dood van mijn ma ). Heb niks tegen mensen die een pintje drinken maar heb een hekel aan zatte mensen.
Mij ontgaat het soms u zat drinken als ge vb naar dortmund mee gaat en eens daar de match begint zijn die helemaal van de wereld. Ook in het stadion erger ik mij er aan bij elke goal ne klets in uwe nek krijgen aangenaam is anders.
Maar dat is dan puur mijn beleving, al ik nu nog na Club ga ist mee mijne zoon en dan probeer ik de noord te mijden ( al heb ik daar twaalf jaar een abbo gehad )
Sfeer is ook helemaal weg iedereen zit meer op zijn gsm bezig dan wat anders, en o wee als ge even rechtstaat en de die achter u zien even niks.... allemaal ergernis

Leukste zijn gewoon de away games, iedereen staat recht er is sfeer..., nu zit JB met 4-5 k succes supporters, en dat zal in ons nieuw stadion niet anders zijn
 
Hopen op een constructief gesprek over die beloftenploegen zodat er een deftige oplossing uit de bus valt (zoals wat hierboven al vermeld is ivm de verdeling over de verschillende reeksen etc) is ook te veel gevraagd waarschijnlijk. Het zal wel een of ander compromis worden waarbij de grote ploegen hun zin krijgen, de kleintjes tevreden worden gehouden met nog een jaartje langer de life support van 1A en al het geen daar nog onder hangt mag rustig verder blijven creperen. En volgend jaar mag er eens eentje van NXT 5 minuten meedoen in een Europese match en dan staan de gazetten vol dat dit format het Belgisch voetbal geholpen heeft.

Tussendoor zitten we aan gemiddeld een kilo coke per spionkop op een match maar (bier en) sigaretten gaan ze dan verbieden...
Elke nieuwe regel die erbij komt mis ik het profvoetbal een beetje minder eerlijk gezegd.

Het klinkt misschien allemaal te cynisch hoor, maar ik vind dat er de laatste jaren gewoon zo weinig constructief gewerkt wordt in het Belgisch voetbal dat je er gewoon moedeloos van wordt. Een hele hoop ego's bij elkaar, die puur naar hun eigen ploeg kijken en nog liever een concurrent tegenwerken dan samen iets nuttig op poten te zetten waar de hele competitie beter van kan worden. De voorbeelden zijn eindeloos he...
 
Ik zelf drink geen alcohol ( verleden teveel miserie door gezien tot zelf de dood van mijn ma ). Heb niks tegen mensen die een pintje drinken maar heb een hekel aan zatte mensen.
Mij ontgaat het soms u zat drinken als ge vb naar dortmund mee gaat en eens daar de match begint zijn die helemaal van de wereld. Ook in het stadion erger ik mij er aan bij elke goal ne klets in uwe nek krijgen aangenaam is anders.
Maar dat is dan puur mijn beleving, al ik nu nog na Club ga ist mee mijne zoon en dan probeer ik de noord te mijden ( al heb ik daar twaalf jaar een abbo gehad )
Sfeer is ook helemaal weg iedereen zit meer op zijn gsm bezig dan wat anders, en o wee als ge even rechtstaat en de die achter u zien even niks.... allemaal ergernis

Leukste zijn gewoon de away games, iedereen staat recht er is sfeer..., nu zit JB met 4-5 k succes supporters, en dat zal in ons nieuw stadion niet anders zijn
Ik heb mij de laatste Europese campagne die we mochten live volgen eens losse tickets kunnen kopen in de Noord-Beneden, aan de zijkanten. Normaal zit ik in Noord-Boven of Oost met mijn vader. Ik dacht even een avondje echt sfeer en ambiance te hebben, naast de spionkop. Amai, heb ik mij misrekend: continu af en aan lopen voor pinten te halen, altijd op de gsm bezig, babbelke slaan met elkaar, ... Alles behalve voetbal volgen en voor beleving zorgen. Dikke teleurstelling toen die avond (ook omdat we toen geen 3 punten konden thuis houden)

Het klinkt misschien allemaal te cynisch hoor, maar ik vind dat er de laatste jaren gewoon zo weinig constructief gewerkt wordt in het Belgisch voetbal dat je er gewoon moedeloos van wordt. Een hele hoop ego's bij elkaar, die puur naar hun eigen ploeg kijken en nog liever een concurrent tegenwerken dan samen iets nuttig op poten te zetten waar de hele competitie beter van kan worden. De voorbeelden zijn eindeloos he...

Dat is helaas zowat de samenvatting van alle Clubleiders. Elkaar gewoon de zon niet gunnen. Als er ook maar een kans is dat een andere er net iets beter van wordt dan jij, dan moet het niet. Zielig eigenlijk.
 
Terecht dat er nu een rookverbod geldt, want alleen op de tribunes niet roken is een typisch dwaze Belgische beslissing.

En het bier in voetbalstadia: dat smaakt al jaren niet naar bier, je krijgt er hoofdpijn van wegens de extreme koude en het wordt al jaren aangelengd met water dus niet echt een groot gemis. Beter ervoor of nadien dan een cafébezoekje voor een Duvel of een Tripel Karmeliet.
Ik kan de Cristal in Genk toch wel goed smaken. Zijn toch altijd lekker getapt.
 
Hopelijk alle Belgische ploegen in de groepsfases!
Zou eigenlijk voor niemand een probleem mogen zijn, Genk heeft nog EL als vangnet en Antwerp is reekshoofd. Enige wat je kan verwachten is dat Gent tegen zoveel kutploegen moet vroeg op het seizoen dat het daar snel misloopt, maar zowel RSCA als Gent zullen (makkelijke) tegenstanders krijgen dus dat zou wel mogelijk moeten zijn.

Conference League zal voor de grote ploegen (zoals Tottenham) ook niet echt de moeite zijn, zal waarschijnlijk zelfs meer kosten dan de moeite die je er moet insteken. Ook geen vetkluif voor Gent en RSCA en ik zie ook niet echt transfers warm lopen voor deze matchen (of supporters zelfs).
 
Conference League zal voor de grote ploegen (zoals Tottenham) ook niet echt de moeite zijn, zal waarschijnlijk zelfs meer kosten dan de moeite die je er moet insteken. Ook geen vetkluif voor Gent en RSCA en ik zie ook niet echt transfers warm lopen voor deze matchen (of supporters zelfs).
Het verschil in geld tussen de Conference en Europa league was toch ook niet zo groot dacht ik. Plus de kans dat je meer wint en verder raakt in de conference league lijkt mij ook nog eens groter. Qua prestige is het natuurlijk een ander verhaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan