Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?


  • Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
12 miljoen (EL) vs 7,5 (CL) las ik juist, maar tv geld en inkomsten van de match dag zelf zal ook wel veel lager liggen
 
Kijk daar ken ik eerlijk gezegd te weinig van dus je mag altijd gerust concrete voorbeelden geven zodat ik nog iets kan bijleren. Graag zelfs.
Het komt meestal wel op hetzelfde neer in de Pro League. De grotere ploegen willen een verandering (inkrimping, play-offs, beloftenploegen, strengere licentievoorwaarden, ...). Maar daar hebben ze wat stemmen van de kleintjes voor nodig. Die krijgen dan wel iets ter compensatie zoals extra centen of minder kans op degradatie. Maar wel met enkel voordeel op korte termijn. Dus de kleine 1A clubs zijn ook medeschuldig aan de onleefbaarheid van kleine clubs in België. Vooral de onleefbaarheid in 1B dan. Want die hun stemmen wegen toch niet op en zijn meestal het grootste slachtoffer van hervormingen.

Voor de duidelijkheid, ik was wel voorstander van het initiële idee achter 1B. Namelijk 8 ploegen op enkele seizoenen klaarstomen voor het profvoetbal, zowel sportief als infrastructureel. Om ze dan echt te integreren met 1A. Maar dat laatste kwam nooit, behalve een deelname aan een inzetloze PO2. Waardoor 1B alle nadelen van het profvoetbal heeft, maar geen voordelen.

Er zit totaal geen lange termijnvisie in de Pro League. Zo ongeveer alle voorstellen zijn uit puur eigenbelang en worden gevolgd door een koehandel/maffiapraktijken om aan stemmen te geraken. Om nog maar te zwijgen over het amateuristisch bestuur wat betreft licenties, omkoop- en coronaschandalen ed...
 
Die man moeten ze toch echt eens tegen zichzelf beschermen. Beginnen aan het seizoen met te zeggen hoe ze iedereen behalve Brugge voorbij zijn, halen dan extreem nipt Europees voetbal en zie hem hier nu weer afgaan. Sommige mensen leren het nooit :)


page.jpg


page.jpg
 
Tijd voor zijn pensioen, en Ivan mag mee. Elk jaar hetzelfde liedje. De grootspraak is als een boomerang terug in hun gezicht gevlogen. Meneer De Witte maanden niet gehoord maar na Mechelen was hij daar weer.
 
Die twee hebben schitterend werk geleverd om Gent omhoog te brengen na quasi faillissement, maar het is daar inderdaad tijd voor iets anders. Maar ja, kijk naar ons... 23 jaar na onze eerste prijs is het nog steeds ups and downs. Makkelijk is het parcours naar boven niet.
 
Tenenkrullend interview, deel 312
Steeds weer dezelfde argumenten: covid, blessures, geen publiek, weer europees, bla bla bla
Bij de ene trainer wil hij niet aan scorebordjournalistiek doen, bij de andere doet hij het wel

Er is dit jaar goed gefundeerde en opbouwende kritiek gekomen vanuit de supporters, maar hij blijft maar herhalen alsof het een persoonlijke aanval betrof. En intussen heeft hij nog nooit op de inhoud geantwoord (meer zelf, bij het laatste onderhoud stuurde ze er gewoon hun advocaat op af)

En als klap op de vuurpijl nog een Bayat transfer erbij
Feest!
 
Vadis en Kums zijn passé, dus ik vind Hjulsager geen slechte zet.
En zet daar Depoitre ook maae bij. Maar velen onder ons (supporters) zien het anders.
Wel onbegrijpelijk dat ze Dorsch al gaan laten gaan :/
Inderdaad. Was in de maanden september-Januari vaak onze beste speler (met voorpsrong). Ze hebben geld nodig om de gemaakte put van 5 jaar wanbeleid te vullen. Dus verkopen ze Dorsch en Chuk die samen makkelijk meer dan de voorziene €15 mil zullen opbrengen. Het sportieve staat duidelijk niet meer op nr 1
 
"Brian Priske volgt Vercauteren op als coach van Antwerp FC - Gazet van Antwerpen Mobile" https://m.gva.be/cnt/dmf20210529_93545574

Weet iemand wat voor type coach hij is? Beetje verrassende naam, geen geruchten op voorhand. Ik ben benieuwd wat ze met Vercauteren gaan doen. Ergens hoop ik dat ze hem kunnen houden als TD of hem de jeugdopleiding laten uitbouwen.
 
"Brian Priske volgt Vercauteren op als coach van Antwerp FC - Gazet van Antwerpen Mobile" https://m.gva.be/cnt/dmf20210529_93545574

Weet iemand wat voor type coach hij is? Beetje verrassende naam, geen geruchten op voorhand. Ik ben benieuwd wat ze met Vercauteren gaan doen. Ergens hoop ik dat ze hem kunnen houden als TD of hem de jeugdopleiding laten uitbouwen.
Heb FC Midtjylland wel een paar keer aan het werk gezien, spelen typisch in een 4-2-3-1 met een sterke focus op gegenpressing. Aangenaam verrast moet ik zeggen, had verwacht dat ze met een Vrancken of een andere binnenlandse trainer gingen afkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DBK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan