Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?


  • Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Idd echt charme die sigarettegeur hmmmmmm
Ik vind van wel ja. Nu nog als ik een sigaret ruik dan gaan mijn gedachten automatisch naar den Bosuil en de eerste match die ik als broekventje meemaakte in het titeljaar in 2000.

Soit ik snap wel waarom ze het verbieden, second hand cancer enzo. Maar voetbal moet ook geen cinema worden.
 
Algemeen rookverbod vanaf nu in voetbalstadia.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan handhaven
. Ik ben nu geen roker bijvoorbeeld maar dat was nu één van de grote charmes toen ik als klein manneke op den II stond. De chaos, de geur, de passie dat alles straalde voetbal af en als ge naar boven keek dan zag je één grote rookpluim van mensen die hun sigaretje aan't optoefen waren.

Nieuwe tribune? Ineens een nieuw tijdperk ? Misschien hadden ze de tussenstap al eerst moeten maken naar strengere controles op drugs en nog een jaar of twee gewacht met dat rookverbod. Ik hoop alvast niet dat het volgende drank zal zijn. Maar het ziet er naar uit...
Op Club is dat ondertussen al een paar jaar zo. In de tribune mag je niet roken. En dan zijn er in theorie speciale rookruimtes/zones voorzien.
In de praktijk is dat dan gewoon onder de tribunes (of buiten) waar iedereen in de rust een staat te drinken wat het mijn inziens gewoon ongezonder maakt. Ook al zijn er wel echte cafés in het stadion waar het uiteraard sowieso niet mag.
 
Zolang we maar niet naar PL toestanden gaan waar zelfs een pint drinken op de tribune niet meer mag. Daar is de klepel echt serieus ver doorgeslagen als reactie op het hooliganisme. En het is er ook te merken aan de sfeer en hoe fans uit het stadion geprijsd worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nrt
Zolang we maar niet naar PL toestanden gaan waar zelfs een pint drinken op de tribune niet meer mag. Daar is de klepel echt serieus ver doorgeslagen als reactie op het hooliganisme. En het is er ook te merken aan de sfeer en hoe fans uit het stadion geprijsd worden.

Zonder bier naar voetbal zien, de horror!
 
Zolang we maar niet naar PL toestanden gaan waar zelfs een pint drinken op de tribune niet meer mag. Daar is de klepel echt serieus ver doorgeslagen als reactie op het hooliganisme. En het is er ook te merken aan de sfeer en hoe fans uit het stadion geprijsd worden.
Was dat niet gedurende een tijd verboden? Of was dat just op Club? Of heb ik me dat nu echt compleet fout herinnerd? :unsure:
 
Met de hele covid situatie was Club ook de enigste van de grote ploegen die een "normaal" competitie format wou én dat gaan ze blijven zeggen als er gepraat gaat worden, het standpunt van Club is nooit veranderd, ook niet "alleen als het moeilijk werd". Een kwinkslag van Vormer veranderd daar niets aan, je kan dit evengoed zien als commentaar op de PO's

Die kwinkslag toont net aan dat er geen klachten zijn wanneer ze zelf een achterstand kennen. Want voor de rest werd er dat seizoen niets gezegd over de playoffs langs Brugse kant. En het geklaag is nog nooit zo groot geweest als dit seizoen, niet toevallig het seizoen waarbij het PO systeem hen bijna het hardste ooit in de kont gebeten heeft. Maw is de consequentie er echt niet.
Dat FCB tegen de PO's is, weet iedereen. En niemand houdt hen tegen om daar voor het seizoen, na het seizoen of tijdens interviews in niet-match-gerelateerde situaties aan te kaarten. Maar dat inconsequent geklaag tijdens interviews tijdens of direkt na matchen komt gewoon enorm flauw over. En tbh heeft dat FCB NOG gefrustreerde gemaakt dan hun dip hen al maakte... Dat aanklagen heeft absoluut niet in de kaart van Brugge gespeeld.

Algemeen rookverbod vanaf nu in voetbalstadia.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan handhaven. Ik ben nu geen roker bijvoorbeeld maar dat was nu één van de grote charmes toen ik als klein manneke op den II stond. De chaos, de geur, de passie dat alles straalde voetbal af en als ge naar boven keek dan zag je één grote rookpluim van mensen die hun sigaretje aan't optoefen waren.

Nieuwe tribune? Ineens een nieuw tijdperk ? Misschien hadden ze de tussenstap al eerst moeten maken naar strengere controles op drugs en nog een jaar of twee gewacht met dat rookverbod. Ik hoop alvast niet dat het volgende drank zal zijn. Maar het ziet er naar uit...

Zo nemen ze alles af en wordt voetbal een sport waar je braaf op je stoeltje moet zitten en echt niets mag doen. Want ja, drank gaat er ook aan geloven uiteindelijk, hoor :) En mensen klagen niet wanneer het hen niet aanbelangt, maar uiteindelijk belangt het iedereen wel eens aan. Is het niet bij rook, is het bij drank. Is het niet bij drank is het met hoe er minder en minder authenticiteit (en dus sfeer) bij het voetbal ligt.

Ik heb hier best recent nog gepraat over hoe "voetbal op mijn manier beleven" essentieel is voor mij en mijn vrienden. En voor 90% van onze groep hoort roken er nu eenmaal bij. Dus vanaf dit seizoen zijn we weer een serieuze stap dichter bij het voetbal in een stadion definitief achterwege laten. Ik ben er eerlijk in: Voor ons is dit een klapje. Voetbal is voor velen (aangezien de meesten van ons al ouders zijn) ons weekend-uitje. En dat kunnen beleven zoals we willen

Genk is een rookvrij stadion, ik sta daar altijd in de sigarettengeur (spionkop dus effectief staan)

Genk doet op dat vlak (of beter gezegd "deed") aan sociale controle. Op de gewone zittribunes moest je het niet proberen, maar in de staantribune of in ons vak in het uithoek van het stadion werd dat gewoon gedoogd.
 
In de EL mag het, daar ben ik 100% zeker van :laugh: CL geen idee. Zou me vreemd lijken moesten die aparte regels hanteren daarrond.

Even opgezocht en tis idd in beide niet meer het geval. Geen idee waarom ik dacht dat we tijdens de CL geen alcohol hadden... Zware verwarring met de campagne in 2011 toen we ons eerst buiten het stadion in zwaar tempo indronken :laugh:
 
Ja tuurlijk neigt dit meer en meer naar het afschaffen van dranken in de tribunes. Had 'onlangs' ( al vorig seizoen geleden tegen Genk) een hollander mee naar de Bosuil en het enigste buiten natuurlijk de sfeer; was die heel verbaast over het aan en aflopen voor bier zo precies een gelijk in een mierennest. Hij vond dat iets speciaals en over het algemeen gewoon een charme hebben.

In het buitenland mocht het dan weer niet? Als ik mij goed herinner op Plzen was er maar weinig te verteren? Dat was toch een trip niet meer anno 2020 toen waard met die controles en corrupte veiligheidsmensen. Kan me eigenlijk niet herinneren dat er effectief bier verkocht werd ? In het koning Bouwdewijnstadion was dat toen een evidentie ?
 
Tijdens bekerfinales is het ook al ff geen alcohol meer... In 2013 en 2018 was het zeer nuchter daar alvast.
 
Op Club is dat ondertussen al een paar jaar zo. In de tribune mag je niet roken. En dan zijn er in theorie speciale rookruimtes/zones voorzien.
In de praktijk is dat dan gewoon onder de tribunes (of buiten) waar iedereen in de rust een staat te drinken wat het mijn inziens gewoon ongezonder maakt. Ook al zijn er wel echte cafés in het stadion waar het uiteraard sowieso niet mag.
Maar in die zones kies je er natuurlijk zelf voor om daar tussen te gaan staan.

Op je zitje ben je gebonden aan je plaats, en aan de personen die naast je zitten. Als die dan allemaal zitten paffen, is dat echt heel onaangenaam.

Op Anderlecht wordt dat verbod redelijk goed nageleefd. Al heb je overal wel mensen die zich niet aan de regels houden. Dus je kan altijd pech hebben met je buurman.
 
Jawadde, geen bier meer voor de lagere reeksen is de doodsteek. Ik ga niet naar het voetbal kijken van m'n provinciaal clubke hier puur voor de sport ^^.

Het zou me niet meer verbazen moest drank effectief worden afgeschaft in eerste klasse...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan