Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?


  • Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bwa die zever van punten halveren druist in tegen sportgedachte is toch dikke zever
Nou ja eigenlijk wel, gewoon van 0 terug beginnen zoals bij basket/volley/...

Als ik op OS spelen 2sec sneller zwem in de reeksen, kwartfinale en halve finale dan mag ik de finale ook niet met 6 seconde voor beginnen
De vergelijking dat je hier maakt, slaat kant noch wal e..
U zwemscenario is hetzelfde als het voetbalverloop na de groepsfases in de CL, EK en WK: directe knock-outs. Voorgaande matchen spelen geen rol. Heeft niets meer te maken met behaalde punten in de competitie of voorgaande groepsfases.
Als je wilt vergelijken, doet het dan goed..

Het voorbeeld van NBA dat ook altijd wordt aangehaald, is er ook meer dan half naast he, compleet ander format: gesloten competitie, gelijkspelen kan niet etc...
 
Bwa die zever van punten halveren druist in tegen sportgedachte is toch dikke zever
Nou ja eigenlijk wel, gewoon van 0 terug beginnen zoals bij basket/volley/...

Als ik op OS spelen 2sec sneller zwem in de reeksen, kwartfinale en halve finale dan mag ik de finale ook niet met 6 seconde voor beginnen
Alles terug op 0 zetten is al helemaal van de zotte, dan maakt het voor de grote clubs al helemaal geen hol uit hoe ze presteren tijdens het seizoen zolang ze bij de top 4 of 6 zitten.

Dus de nummer 1 eindigt met pakweg 70 punten en de nummer 6 met 50 en dan zouden die plots het enorme voordeel moeten krijgen van alles terug te resetten? Laat het uit eh.
 
Dat ze dan van 0 beginnen of halveren maar met 1 speelronde op basis van de reguliere eindstand. De eerste speelt 3 thuismatchen, de 2 de speelt dan 2 thuismatchen en de derde speelt 1 thuismatch.
 
Allemaal leuk zo'n nog belachelijkere scenario's, maar zou dat zelfs maar beetje het Belgisch vooruit helpen?
Gewoon beetje normaal doen is goed genoeg zou ik denken. En Europees voetbal mss beetje au serieux nemen zou ook al helpen cfr naar onder andere Standard en MPH (bij Club) in het verleden :ironic:

Waarmee ik wil zeggen, het zou al veel schelen moest niet de helft van de ploegen in schulden zitten, malafide makelaars inzetten, jeugd geen kans geven tov derderangs buitenlanders, stadionplannen dwarsbomen, ... Daar moet men op inzetten, niet de zoveelste belachelijke competitievorm (zelde mening over de beneliga btw)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Als ge nu ook weer de farce leest met belofteploegen. De K11 wilt daar alleen mee akkoord gaan als ze nog een seizoen langer met 18 in 1A blijven, de amateurploegen willen dat alleen als de licentievoorwaarden versoepelen, Gent en Antwerp willen heel de boel blokkeren want hun jeugdopleiding zou uit de boot gaan vallen, ... ieder zijn eigenbelang voorop en ondertussen het algemeen niveau omlaag.
 
Dat van die jeugdploegen is enerzijds nefast voor het niveau in 1B en anderzijds ook oneerlijk voor alle eersteklassers wiens jeugdteams niet in die competitie mogen spelen. Gaat er alleen maar voor zorgen dat de topteams nog meer macht en middelen krijgen ten koste van de kleinere teams. Stop daar toch eens gewoon mee.
 
Het gaat zelfs niet eens over 1B, het gaat over beloftenploegen in de nationale reeksen in te zetten. Iedereen die daar tegen is is een egoïst die zijn eigenbelang vooropstelt op het belang van het belgisch voetbal.
 
Het gaat zelfs niet eens over 1B, het gaat over beloftenploegen in de nationale reeksen in te zetten. Iedereen die daar tegen is is een egoïst die zijn eigenbelang vooropstelt op het belang van het belgisch voetbal.
Alee, gezellig weeral.

Ongelofelijk dat we na al die jaren nog altijd niet geleerd hebben dat het devalueren van lagere reeksen nefast is voor het Belgisch voetbal in het algemeen. Tweede klasse heeft jarenlang aan het infuus gelegen en wat is er gebeurd? Westerlo overgenomen door Turkse investeerders, Lierse door Egyptenaren, Beerschot in handen van Saudi Arabië, OHL door Thailand, Tubize door Zuid Korea, Roeselare door Chinezen, Union door de Britten en ga zo maar door. Al die clubs zijn uit financiële miserie in de handen van buitenlandse investeerders gedreven die geen lokale verankering hebben met de club en wiens belangen zeker niet gelijk liggen met die van de supporters en lokale gemeenschap. En nu dat we 1B kapot hebben gemaakt, gaan we al die jeugdploegen een reeks lager zetten zodat we ook daar de competitie kunnen devalueren om de rijke ploegen uit 1A toch maar weer wat rijker te maken ten koste van al de rest. Het belang van het Belgisch voetbal noemen ze dat dan. De enige egoïsten hier zijn de 1A clubs.
 
Alee, gezellig weeral.

Ongelofelijk dat we na al die jaren nog altijd niet geleerd hebben dat het devalueren van lagere reeksen nefast is voor het Belgisch voetbal in het algemeen. Tweede klasse heeft jarenlang aan het infuus gelegen en wat is er gebeurd? Westerlo overgenomen door Turkse investeerders, Lierse door Egyptenaren, Beerschot in handen van Saudi Arabië, OHL door Thailand, Tubize door Zuid Korea, Roeselare door Chinezen, Union door de Britten en ga zo maar door. Al die clubs zijn uit financiële miserie in de handen van buitenlandse investeerders gedreven die geen lokale verankering hebben met de club en wiens belangen zeker niet gelijk liggen met die van de supporters en lokale gemeenschap. En nu dat we 1B kapot hebben gemaakt, gaan we al die jeugdploegen een reeks lager zetten zodat we ook daar de competitie kunnen devalueren om de rijke ploegen uit 1A toch maar weer wat rijker te maken ten koste van al de rest. Het belang van het Belgisch voetbal noemen ze dat dan. De enige egoïsten hier zijn de 1A clubs.
Dat de grote ploegen egoïsten zijn is ook een feit ja. Maar dat neemt helemaal niks weg van wat ik zeg.

Veel ploegen zijn ook in de financiele problemen gekomen omdat ze slecht geleid werden (en zelfs tot in eerste klasse toe momenteel nog altijd slecht geleid worden) Ze willen zo snel mogelijk zo veel mogelijk, financieel verantwoord of niet wordt niet naar gekeken. En als er dan geld nodig is wordt idd vaak naar het buitenland gegrepen mede omdat we zo een klein landje zijn. Heeft het competitieformat dat versneld? Ja. Is dat de enigste reden? Zeker en vast niet.

De beloftenploegen op een zo organisch mogelijke manier toevoegen in de lagere reeksen, met bepaalde concessies naar die reeksen/ploegen toe is helemaal geen devaluatie van die reeksen.
 
Jawel want club nxt heeft getoond dat ze veel te zwak is voor 1B. Ze moeten die ploegen gewoon in de amateurreeksen inschrijven en van daaruit maar laten groeien tot het niveau waar ze thuishoren. Alleen maakt het onderscheid betaald vs amateurvoetbal dat onmogelijk. Of ze zouden een uitzondering moeten voorzien
 
Club is altijd tegen PO's geweest in welke vorm dan ook en zullen dat blijven herhalen.

Ze zouden daar toch best eens beter hun momenten in moeten doen kiezen. Want dat wekt enkel ergernis en meer koppigheid bij de niet-tegenstanders op. En als Brugge echt van de PO's af willen geraken, doen ze dat toch best op een constructievere manier. Nu duikt dat telkens op op momenten dat het wat moeilijker wordt of bij het begin van een seizoen. Toen wij bvb eerste stonden, zag ge Vormer lachend op TV verkondigen hoe het zo wel weer wat spannender kon worden. Die inconsequentie waarbij ge Brugge vooral hoort klagen op moeilijke momenten gaat de zaak echt meer tegenwerken dan helpen.

Ik blijf er voor mij bij: PO's zijn een absolute meerwaarde maar die puntenhalvering moet weg.

Dat van die jeugdploegen is enerzijds nefast voor het niveau in 1B en anderzijds ook oneerlijk voor alle eersteklassers wiens jeugdteams niet in die competitie mogen spelen. Gaat er alleen maar voor zorgen dat de topteams nog meer macht en middelen krijgen ten koste van de kleinere teams. Stop daar toch eens gewoon mee.

De jeugdteams op een hoger niveau laten spelen, is ESSENTIEEL voor het verdere verloop van het Belgisch jeugdbeleid. De afstand tussen jeugd en eerste ploeg wordt overal groter en groter. Ge hebt altijd uitzonderlijke talenten (en dan praat ik over "uitzonderlijk" op Belgisch niveau) die zich boven water kunnen houden. Maar zeker op aanvallend vlak wordt het moeilijker en moeilijker om als jongere door te breken.

In bepaalde andere landen is een uitleencultuur veel meer geaccepteerd. Grote (niet DE grootste) talenten van zelfs United, Liverpool & co zijn in het verleden niet te mottig geweest om te beginnen in de Championship. Stel zoiets hier maar eens voor aan uw jongeren? Die lachen u uit en vertrekken naar Nederland om daar uiteindelijk (95% van de tijd) te stangeren op het niveau van een lagere middenmotor.

Hiermee wil ik niet zeggen "Fuck 1B en smijt ze erin", maar er moet echt iets aan gedaan worden. Een optie zou zijn om meer ruimte te maken in de nationale reeksen en de jongeren van de profploegen (op basis van de ranking die ze bekleden) te verdelen over die reeksen met de optie om te stijgen tot 1B (en zo weet ge ook dat de ploegen die uiteindelijk in 1B verschijnen ook dat niveau aankunnen).
 

Dus geen nieuwe "feiten"

Ze zouden daar toch best eens beter hun momenten in moeten doen kiezen. Want dat wekt enkel ergernis en meer koppigheid bij de niet-tegenstanders op. En als Brugge echt van de PO's af willen geraken, doen ze dat toch best op een constructievere manier. Nu duikt dat telkens op op momenten dat het wat moeilijker wordt of bij het begin van een seizoen. Toen wij bvb eerste stonden, zag ge Vormer lachend op TV verkondigen hoe het zo wel weer wat spannender kon worden. Die inconsequentie waarbij ge Brugge vooral hoort klagen op moeilijke momenten gaat de zaak echt meer tegenwerken dan helpen.

Ik blijf er voor mij bij: PO's zijn een absolute meerwaarde maar die puntenhalvering moet weg.

Met de hele covid situatie was Club ook de enigste van de grote ploegen die een "normaal" competitie format wou én dat gaan ze blijven zeggen als er gepraat gaat worden, het standpunt van Club is nooit veranderd, ook niet "alleen als het moeilijk werd". Een kwinkslag van Vormer veranderd daar niets aan, je kan dit evengoed zien als commentaar op de PO's
 

Dus geen nieuwe "feiten"



Met de hele covid situatie was Club ook de enigste van de grote ploegen die een "normaal" competitie format wou én dat gaan ze blijven zeggen als er gepraat gaat worden, het standpunt van Club is nooit veranderd, ook niet "alleen als het moeilijk werd". Een kwinkslag van Vormer veranderd daar niets aan, je kan dit evengoed zien als commentaar op de PO's
Ja maar eerst lachen omdat ge goed voorstaat en in de PO’s zagen over het format ... tja
 

Dus geen nieuwe "feiten"
Pfoe, vind ik dan persoonlijk wel zeer kwalijk van Hein en Vadis. For the record: ik was in het begin geneigd van hen te geloven want Fred is gene gewone.
 
Pfoe, vind ik dan persoonlijk wel zeer kwalijk van Hein en Vadis. For the record: ik was in het begin geneigd van hen te geloven want Fred is gene gewone.
Vind ik ook wel, héél makkelijk om iemand zo in een slecht daglicht te plaatsen om het dan achter af te wimpelen
 
Algemeen rookverbod vanaf nu in voetbalstadia.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan handhaven. Ik ben nu geen roker bijvoorbeeld maar dat was nu één van de grote charmes toen ik als klein manneke op den II stond. De chaos, de geur, de passie dat alles straalde voetbal af en als ge naar boven keek dan zag je één grote rookpluim van mensen die hun sigaretje aan't optoefen waren.

Nieuwe tribune? Ineens een nieuw tijdperk ? Misschien hadden ze de tussenstap al eerst moeten maken naar strengere controles op drugs en nog een jaar of twee gewacht met dat rookverbod. Ik hoop alvast niet dat het volgende drank zal zijn. Maar het ziet er naar uit...
 
Jawel want club nxt heeft getoond dat ze veel te zwak is voor 1B. Ze moeten die ploegen gewoon in de amateurreeksen inschrijven en van daaruit maar laten groeien tot het niveau waar ze thuishoren. Alleen maakt het onderscheid betaald vs amateurvoetbal dat onmogelijk. Of ze zouden een uitzondering moeten voorzien
De kleinere ploegen hebben het Club Nxt dan ook zo moeilijk mogelijk te maken, bv enkel spelers -21, eens een speler 5 matchen had mee gespeeld in de A-ploeg, mocht hij niet meer mee doen bij Club Nxt, ...

Het idee van Club was altijd om er 1 of 2 oudere spelers bij te zetten om op het plein die jonge gasten ook wat onder hun vleugels te nemen. Killian Overmeire gingen ze eigenlijk daarvoor een contract aanbieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan