Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?


  • Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Danku Antwerp om deze wedstrijd en vooral de tweede helft op de mat te brengen. Het is de eerste keer sinds jaren (tweede klasse) dat ik mij nog eens zo opgeboeid heb en genaaid heb gevoeld door de man in't zwart. Normaal alle sympathie voor Lambrechts en toegegeven hij trekt die lijnen niet. Die 1ste off-side goal daar valt heel weinig over te discussieren dat die Mbokani niet buitenspel staat. Echter die 2de off-side goal wordt nog afgeweken op Anderlecht speler zijn voet, dus veranderd de baan van de bal en kan dus nooit buitenspel zijn. Plus als hij dan toch van een Antwerp speler komt...ik heb de beelden nu 5 a 6 keer gezien, als jullie vinden dat die lijn recht getrokken is?



Antwerp krijgt 5 minuten in zijn nek geduwd voor de vervangingen van Anderlecht? Plus sinds wanneer moet er bij een scheidsrechtersbal zo maar even 5 m achteruitgegaan worden?

En dan nog iets?
Ik dacht dat het reglement zei dat men maar 3 x mocht vervangen, in een gespreide periode met hun 5 wissels? Hoezo Anderlecht mag er 4x wisselen?

Anyway voor ons is de tweede plaats gevlogen vind het zeer jammer het op deze manier moet gebeuren want het heeft weinig met voetbal te maken.
Die lijn lijkt me idd scheef te staan, over die wissels tijdens de rust telt niet mee als wissel moment. En extra tijd komt bij ongeacht of er nu een rsca of rafc speler opkomt.
Jullie verdienen hier zeker te winnen dus geen kritiek, Mbokani dat ze die maar snel nieuw contract geven mocht ik van rafc zijn.
 
Lijn lijkt idd scheef. Maar vergelijk eens de stroken op het veld. Die lijn tussen de twee stroken links van de middenstip lijkt even schuin te staan (heb btw hetzelfde opgemerkt op een foto met iets meer contrast dan deze), dus ik denk dat dat vooral gezichtsbedrog is. Waar ik me meer aan stoor, is hoe ze die lijn aan de voeten blijven trekken, terwijl andere lichaamsdelen die kunnen meetellen verder kunnen staan.
 
Lijn lijkt idd scheef. Maar vergelijk eens de stroken op het veld. Die lijn tussen de twee stroken links van de middenstip lijkt even schuin te staan (heb btw hetzelfde opgemerkt op een foto met iets meer contrast dan deze), dus ik denk dat dat vooral gezichtsbedrog is. Waar ik me meer aan stoor, is hoe ze die lijn aan de voeten blijven trekken, terwijl andere lichaamsdelen die kunnen meetellen verder kunnen staan.
Dacht dat ze hier de technologie er niet voor hebben itt andere landen ( PL)
 
Ik heb er echt slecht van geslapen eigenlijk. Rond 6u wakker geworden met een raar gevoel dat ik niet kon plaatsen, 10 seconden daarna was ik al terug aan gisteren aan het denken. Op het einde die scheidsrechtersbal, waarom moesten Antwerp spelers afstand houden? Is dat iets nieuw? Terwijl het spel stil lag nadat men op Seck zijn voet was gaan staan. VAR mag natuurlijk niet tussenkomen want nieuwe fase dankzij die scheidsrechtersbal.
Die lijn bij die 2e fase heeft ook heel de nacht door mijn hoofd blijven spoken en dan vooral hoe fout die getrokken is. Het kan zijn dat de technologie hier in België niet op punt staat om de juiste lichaamsdelen te vergelijken maar met die onzekerheid in gedachten, moet men dan het doelpunt niet laten doorgaan? Men is toch niet zeker dat het een clear error is? Aan de hand van deze beelden kan toch niemand met zekerheid zeggen: 'Offside!'?
Dit zijn zo'n momenten dat ik voetbal eventjes beu ben. Vorige week krijgen we het deksel op de neus tegen een efficiënt Genk, dat is hard balen maar dat hoort er bij maar dit was zo'n match waar ik echt een raar gevoel aan overhou.
 
Antwerp verdiende hier uiteraard te winnen. Maar wel mooi dat het flagrante tijdgewin van Seck enkele seconden eerder in zijn gezicht ontploft. Ook Mbokani professioneel mooi wat minuten gewonnen door te blijven liggen in de extra tijd.
Anderlecht heel zwak. Enkel Sambi op niveau, en omdat Cobbaut en Miazga vierkante voeten hebben moet hij de bal steeds bij die sjarels gaan ophalen, waardoor hij zijn waarde hoger op het veld verliest. 2 mooie goals van Antwerp wel ondanks ze werden afgekeurd. Die andere twee waren echt heel domme fouten van Cobbaut en Trebel.
Anderlecht had het vooral heel moeilijk met dat lage blok. Waardoor El Hadj en Nmecha ook niet in hun spel kwamen.
 
Dit toont nog maar eens pijnlijk aan dat wij thuis altijd de 3 punten hadden moeten halen tegen Anderlecht, zo sterk zijn die echt niet...

Brugge duidelijk ook niet

dIWEkRJ.gif
 
Euh, Miyoshi? Trekt die lijn recht, kijk dan naar Miyoshi zijn voetjes en naar de schouders van de verdediger.
Denk jij dat ze die lijn met een meetlat trekken? Die zal wel recht zijn hoor, maar een voetbalveld staat bol dus die lijn ook
 
Euh, Miyoshi? Trekt die lijn recht, kijk dan naar Miyoshi zijn voetjes en naar de schouders van de verdediger.
Myoshi is uiteraard miniem niet of wel buitenspel , je gaat dit nooit weten maar soit we hadden hier nooit mogen gelijk gespeeld hebben , Dieu heeft ons opgefret , maar het mag is meezitten dit seizoen
 
Echter die 2de off-side goal wordt nog afgeweken op Anderlecht speler zijn voet, dus veranderd de baan van de bal en kan dus nooit buitenspel zijn. Plus als hij dan toch van een Antwerp speler komt...
Ik kan die beelden niet bekijken dus kan het niet inschatten, maar zo afgelijnd werkt buitenspelopheffing via afwijken of "van een Antwerpspeler" komen niet afgaande op uw tekst. Het is niet omdat die afwijkt, dat het nooit buitenspel kan zijn, da's gewoon onwaar.

ik heb de beelden nu 5 a 6 keer gezien, als jullie vinden dat die lijn recht getrokken is?
Als ik me niet vergis, gebruikt de JPL nog steeds de technologie van dit Waals bedrijf: https://www.deltacast.com/products/delta-offside

En die werken met gecalibreerde camera's. Ge kunt de rechtheid van de lijn moeilijk gaan bevechten met uw standaardtelevisiebeelden, dat is gewoon een ander perspectief dat ge niet correct kunt inschatten zonder technologie. Zelfs op uw foto lijkt er mij toch gewoon weinig mis met die lijn op zich? Ge kunt discussiëren of ze op de juiste plaats getrokken is, ja, dat wel.

Antwerp krijgt 5 minuten in zijn nek geduwd voor de vervangingen van Anderlecht?
De VAR-momenten tellen toch ook mee? Daarbij hebt ge het aan uzelf te denken, met name Seck, dat er nog langer dan 5 minuten gespeeld. Iets dat volgens het reglement ("The additional time may be increased by the referee but not reduced") ook volledig correct is overigens, dus Vercauteren mag ook eens eerst zijn regels nakijken in plaats van de gefrustreerde tegenover de ref uit te hangen.

Plus sinds wanneer moet er bij een scheidsrechtersbal zo maar even 5 m achteruitgegaan worden?
Da's gewoon min of meer de wettelijke afstand:
"A player who fails to respect the 4m (4.5 yd) required distance at a dropped ball should receive a YC."

En dan nog iets?
Ik dacht dat het reglement zei dat men maar 3 x mocht vervangen, in een gespreide periode met hun 5 wissels? Hoezo Anderlecht mag er 4x wisselen?
Daar hebt ge een punt, benieuwd of Antwerp hier wat mee doet.

Terwijl het spel stil lag nadat men op Seck zijn voet was gaan staan. VAR mag natuurlijk niet tussenkomen want nieuwe fase dankzij die scheidsrechtersbal.
VAR grijpt toch nooit in op die fase met Seck? Da's gewoon buiten hun bevoegdheid, scheidsrechtersbal of niet.

Men is toch niet zeker dat het een clear error is?
De vuistregel van clear error is nooit van toepassing op buitenspelfases.




Ik wil jullie niet extra treiteren bij deze zuur verloren punten, het was een match die ge verdiende te winnen, maar dingen verzinnen om de frustratie te kaderen heeft geen zin. Misschien helpt deze regeluitleg om dingen te begrijpen en in het verwerken van het gelijkspel! Dus eigenlijk is alles waar jullie boos om zijn correct verlopen voor zover ik kan zien, buiten de wissels. Hopelijk heeft Antwerp dat laatste ook gezien en doen ze er wat mee.
 
En die werken met gecalibreerde camera's. Ge kunt de rechtheid van de lijn moeilijk gaan bevechten met uw standaardtelevisiebeelden, dat is gewoon een ander perspectief dat ge niet correct kunt inschatten zonder technologie. Zelfs op uw foto lijkt er mij toch gewoon weinig mis met die lijn op zich? Ge kunt discussiëren of ze op de juiste plaats getrokken is, ja, dat wel.
De post was dan ook geschreven net na de match, dus frustratie, voor die ene keer zat nog vrij hoog.
Over die lijn ik blijf het betwijfelen. In Waasland Beveren- Seraign trekken ze de VAR lijn op schouderhoogte van de spelers. Hier op voet hoogte, op basis van wat vraag ik mij af? Plus nee op dit tv toestel kunnen wij dat niet zien, maar het heeft er ook alle schijn op dat als ge u beeld loodrecht houdt op die lijn dat miyoshi nooit buitenspel staat. Daarenboven raakt lokonga die bal nog. Dus komt van Anderlecht speler.
Da's gewoon min of meer de wettelijke afstand:
"A player who fails to respect the 4m (4.5 yd) required distance at a dropped ball should receive a YC."
Hier ben ik dus mis, ik dacht dat het zoals vroeger kon nog altijd 1 VS 1. Blijkt inderdaad de regel is aangepast. Al blijft het zeer dubieus, op die plek. Om dan niet te zeggen speel de bal even terug en bouw terug op.
Seck speelde geen komedie kreeg Nmecha op zijn tenen.


Daar hebt ge een punt, benieuwd of Antwerp hier wat mee doet.
Mag blijkbaar ook. Rust telt niet mee als wissel moment.
 
Bedankt voor de duiding Gavin!
Eerst en vooral wist ik dat van die clear error ging komen, daar heb je me al eens over gecorrigeerd. Ik wist niet goed hoe ik me anders moest uitdrukken. Ik stel mijn vraag anders en beknopter: Als men door de technische beperkingen van het systeem de lijn niet correct kan trekken en geen 100% zekerheid kan geven over al dan niet buitenspel, wat moet de VAR dan doen?

Dat van die scheidsrechtersbal wist ik niet. In mijn hoofd was het nog steeds zoals in mijn tijd (bal laten vallen en met 2 er op beginnen stampen tenzij men hoffelijk wou zijn en de bal liet aan de tegenstander).

Met de wissels is er geen fout gebeurd, tijdens de rust telt niet als wisselmoment.

Over de fase helemaal op het einde: hypothetisch, de scheidsrechter stopt het spel niet en Anderlecht scoort. Voor welk type voorgaande overtredingen mag de VAR dan tussenkomen? Had men bijvoorbeeld door de fout op Seck de goal kunnen annuleren?
 
Over die scheve lijn, in andere competities is daar ook al is discussie over geweest. Ik heb daar een hele tijd geleden is een uitleg over gelezen waarom dat fout lijkt maar toch juist is. Had te maken denk ik met de camera lenzen en perspectief.
 
Over die scheve lijn, in andere competities is daar ook al is discussie over geweest. Ik heb daar een hele tijd geleden is een uitleg over gelezen waarom dat fout lijkt maar toch juist is. Had te maken denk ik met de camera lenzen en perspectief.
Lijnen komen samen aan de horizon? De horizon die ergens net achter de tribune ligt 😁


De combinatie van mijn wetenschappelijke/technische achtergrond en mijn buikgevoel zegt dat er iets niet klopt met die lijnen (los van het feit dat ze naar de verkeerde lichaamsdelen ziet).
 
Ik vind het wel bizar dat er zo een spel wordt gemaakt omdat men een minuut extra overspeelde. Terwijl het spel toch wel wat heeft stilgelegen in de extra tijd?

1 minuut en 25 seconden zelfs. Dan is er eens een ref die de extra tijd goed toepast, gaat Antwerp volledig uit zijn dak.
 
Ik had voorheen grote sympathie voor het stamnummer 1, maar sinds januari is dat echt een dikke zaagclub geworden.

Enkele feiten die me stoorden:
- Juklerod naar B-kern
- Refaelov naar B-kern
- Lamkel als verrezen zoon oppikken, beloven dat die in januari verkocht wordt en nadien niets meer zeggen
- Calimerogedrag in het algemeen
- Frank Vercauteren die vanaf ze vijf minuten goed voetbal brengen, de boel gaat betonneren
 
Bedankt voor de duiding Gavin!
Eerst en vooral wist ik dat van die clear error ging komen, daar heb je me al eens over gecorrigeerd. Ik wist niet goed hoe ik me anders moest uitdrukken. Ik stel mijn vraag anders en beknopter: Als men door de technische beperkingen van het systeem de lijn niet correct kan trekken en geen 100% zekerheid kan geven over al dan niet buitenspel, wat moet de VAR dan doen?
Niets, gaat enkel als het technisch mogelijk is. Zo hebt ge al gevallen gehad waar ze bijvoorbeeld niet alle spelers op één beeld hadden, en dan konden ze dus niet beslissen, waardoor de beslissing van de lijnrechter blijft staan. Zelfde voor als de VAR helemaal niet werkt. Maar zodra technisch alles in orde is, moeten ze beslissen zoals gisteren.

Over de fase helemaal op het einde: hypothetisch, de scheidsrechter stopt het spel niet en Anderlecht scoort. Voor welk type voorgaande overtredingen mag de VAR dan tussenkomen? Had men bijvoorbeeld door de fout op Seck de goal kunnen annuleren?
Denk het wel voor zover ik me de fase kan herinneren. De bal komt vanaf dan direct bij Anderlecht dat nog altijd in de aanval was, dus dat zou tellen als één fase. En dat is voor elk type overtreding van de aanvallende partij waardoor die in balbezit komt of blijft in die fase.

Mag blijkbaar ook. Rust telt niet mee als wissel moment.
Met de wissels is er geen fout gebeurd, tijdens de rust telt niet als wisselmoment.
Perfect verwoord Gavin.👌
Spijtig van de fout bij de wissels! Ik had niet opgezocht of er iemand tijdens de rust was vervangen, maar dat is een uitvlucht want ik wist ook niet dat de rust niet meetelde! :D Mijn excuses dus, en weer iets bijgeleerd!
 
  • Leuk
Waarderingen: DBK
Niets, gaat enkel als het technisch mogelijk is. Zo hebt ge al gevallen gehad waar ze bijvoorbeeld niet alle spelers op één beeld hadden, en dan konden ze dus niet beslissen, waardoor de beslissing van de lijnrechter blijft staan. Zelfde voor als de VAR helemaal niet werkt. Maar zodra technisch alles in orde is, moeten ze beslissen zoals gisteren.

Klopt deze uitleg?

In GVA vindt Guimenny de 2e ook ten onrechte afgekeurd. Ik weet niet of zijn uitleg hier mag plaatsen vermits het een betalend artikel is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan